kenwel2
door kenwel2 Apr 30, 2009 om 17:55
Computers & telefonie

Problemen na installatie IE8

Hallo, heb sinds gisteren,na installatie-update van Internet explorer 7 naar IE8 problemen, bijv. msn startpagina wordt maar half weergegeven, de ene keer is het goed, de andere keer staan er geen plaatjes, of mist de helft van de paginagegevens, weet iemand wat dit is? Of is het verstandiger om IE7 terug te zetten, en zo ja, hoe te handelen?

Bedankt alvast voor het advies, Gr. Henri

448 6 Rapporteer

gsm
door gsm - Apr 30, 2009 om 21:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voor Windows XP moet je SP3 en alle updates geïnstalleerd hebben om IE8 goed te laten draaien. Met Vista draait IE8 in het algemeen beter dan met XP.
Je kunt IE8 eenvoudig via Configuratiescherm, Software, verwijderen. Zoek in de softwarelijst naar Windows Internet Explorer 8. Een keer klikken en Verwijderen klikken.

IE7 zal daarna weer verschijnen met de initialisatiepagina, waar je eventueel nog een (standaard)zoekmachine kunt toevoegen.

kenwel2
door kenwel2 - Apr 30, 2009 om 21:43
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag, gsm,allereerst: bedankt voor je reaktie! Inmiddels heb ik als extra browser Firefox 3 er maar bij opgezet, ook adobe flash player 10 active x heb ik opnieuw er op gezet, alsook adobe plugin 9.1, tot nu toe werken beide browsers goed, met de aantekening, dat firefox 3.0 het toch net iets beter lijkt te doen....Deze firefox lijkt wel wat sneller te reageren dan IE8 alsook IE7....voorlopige eindconklusie: Firefox er op laten staan, deze schijnt (ik ben maar echt een leek hoor) niet zoveel prolemen op te leveren met 'plugins' (Whatever it means...)  In ieder geval, ik zie alles weer tevoorschijn komen......

En: Er zijn erger zaken....

Hopelijk nog een prettige dag verder! Gr. Henri

gsm
door gsm - May 1, 2009 om 00:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Offtopic:

Helaas werd het, na een zeer feestelijk en gezellig begin, een zeer onplezierige dag!

Ik raad je aan om in Firefox de Add-on IE Tab (zie menu Extra) te gebruiken. Sommige websites deugen niet of vereisen active-X.

Je kunt ze dan via IE Tab toch nog gebruiken met de IE engine.

Bijvoorbeeld sommige Microsoft webpagina's en Beleefdelente.nl (de webcam knoppen) draaien niet goed met de Firefox engine.

ro
door rolanna1 - May 1, 2009 om 12:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Henri,

Het is verstandiger om IE8 te verwijderen en weer IE7 te gebruiken, want bij mij kon ik met IE8 bepaalde sites niet bereiken. Ik kreeg dan de mededeling  "MET EXCUSES VOOR HET ONGEMAK" etc. en met IE7 werkte alles gelukkig weer gewoon.

IE8 is danook nog in de BETA (= probeerversie) fase.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Met vr. gr. Roland

kenwel2
door kenwel2 - May 1, 2009 om 14:44
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Goedemiddag, beste gsm ,wat een dag gisteren, tsjonge jonge....ook wij hebben met afschuw alles gezien!  (dan is dit probleemje dus niks...)

Voor wat het probleem(pje) betrof van IE8: Heb inderdaad de IE8  maar verwijderd, en inderdaad: Alles is weer bij het oude: IE7 werkt weer als vanouds, en ook een stuk beter....firefox had ik gedownload, en laat ik er toch maar even opstaan, ons OS is: Win Vista Premium, 500gb hdd, 3gb werkgeheugen. processor intele core duo 2,68 ghz. (HPm9260) Ben in ieder geval blij dat ik alles weer bij het normale heb.....IE8 is duidelijk niet geheel in orde, maar ja, niet elke vernieuwing is dan ook een verbetering, blijkt maar weer eens.

Overigens kreeg ik deze download automatisch aangeboden via de updates van Microsoft....weet daarom ook niet of het nog een Beta versie betrof overigens, maar het werkt(e) dus voor geen meter...

Hartstikke bedankt (ook de anderen) voor de input!

Gr. Henri

gsm
door gsm - May 1, 2009 om 17:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

IE8 is officieel, dus geen Beta!

Wacht op Firefox 3.5.
Ik gebruik nu de 4e Beta van Firefox 3.5 en dat loopt nog weer beter dan Firefox 3.0. Ook geen probleem meer met de knoppen van Beleefdelente.nl.