gladdeharry
door gladdeharry Dec 3, 2005 om 17:29
Computers & telefonie

Profoon dect

Ik bel al enkele jaren met een Dect telefoon van het merk Profoon.Dit betreft een duo-set.Sinds kort heb ik regelmatig storing op de lijn,waardoor ik dan nauwelijks nog de andere partij kan verstaan.Ik heb inmiddels mijn oude vertrouwwde vaste toestel maar weer eens uit de kast gehaald en die is wel goed.Voordat ik nu een nieuwe Dect telefoon ga kopen(Siemens)wil ik graag weten of dit probleem ook bij andere leden bekend is en graag suggesties voor eventuele oplossingen.

Groeten Harry

2392 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 4, 2005 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Harry,

ik denk dat het met de kwaliteit te maken heeft,wij hebben hier een draadloze van profoon,werkt redelijk,maar de accu is te snel leeg,en het geluid is gewoon te zacht en te dof,en anderen kunnen ons slecht verstaan,het valt ook niet bij te stellen,maar ja,het was een goedkoop dingetje bij de kijkshop.....

Wat betreft het plan om een siemens te kopen:goed idee,heb nog nooit iemand horen klagen over siemens in mijn kenniskring,maar het kost waarschijnlijk ook wel een beetje meer.

Groet Bud.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2005 om 11:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, dit is duidelijk een prijs/kwaliteit keuze.

Siemens is een A merk, ik heb al 10 jaar Siemens Dect en behalve een keer (voor elk van de 7 handsets) de oplaadbare batterijtjes vervangen heb ik alleen maar goede ervaringen.

Ook Philips is prima, echter de enthousiastste verhalen hoor ik overr Siemens, ken ook al weer mensen die hun Philips hebben omgeruild voor Siemens.

Maar Siemens is wel duur en waarschijnlijk zal je een aantal opties nooit gebruiken.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2005 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden.Inderdaad is Siemens volgens mij het beste merk voor wat betreft Dect-telefoons en nu ik toch iets anders ga kopen wil ik het ook meteen goed hebben.Dan maar wat duurder.

Harry

ve
door verwijderd - Dec 29, 2005 om 22:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit probleem lijkt me inderdaad te komen door de telefoon. U zegt het eigenlijk zelf al......Siemens is DE marktleider op het gebied van draadloze telefoons....en dit is de beste keuze. De Chicago reeks en Boston van de primafoon zijn ook aanraders