ikhadeennaam
door ikhadeennaam Feb 4, 2019 om 15:02
Computers & telefonie

Recht op kaartupdate Ford?

Zoals bekend, o.a. via de Consumentenbond, biedt Ford in nieuwere modellen auto's verouderde kaarten aan voor de navigatie. Nu worden deze als het goed is deze maand door Ford van een update voorzien. Mijn Ford Fiesta is 1,5 jaar oud (met nog garantie). Heb ik recht op een gratis update?

1581 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2019 om 15:08
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Dat kan m.i. alleen uw dealer u vertellen, mede op basis van wat er bij de koop m.b.t. de navigatie is afgesproken.

(Google maps op de smartfone is hoe dan ook gratis en up to date)

Gr
door Grunn1 Feb 4, 2019 om 16:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Google maps op smartphone is niet gratis want zonder data abbo werkt die niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 4, 2019 om 16:20
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@EPCOT, laat ik nu echt daarvoor geen (apart) data abbo hebben en ook nog nooit gehad hebben.

Gr
door Grunn1 Feb 4, 2019 om 16:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Mischien niet maar om te stellen dat het gratis gaat te ver want data kost geld en zonder data abbo geen navigatie.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 4, 2019 om 17:20
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kan het nog sterker zeggen: zonder GPS geen navigatie als bedoeld en komt kaartlezen, astronomonische navigatie (stersbestek/ zons-middagbreedte bestek, zichtpeiling en radiopeiling weer aan de orde.

Of anders gezegd: er zijn veel gratis navigatie middelen maar wegenkaarten / zeekaartenn, vliegkaarten zijn ook niet gratis. Sextanten c.q. radio's om te peilen ook niet maar dan blijft toch altijd nog de zichtpijling als echt gratis over. -:)

Gr
door Grunn1 - Feb 4, 2019 om 16:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hangt er met name vanaf hoe oud de software is in uw auto. Als de software bij aanschaf al verouderd was dan heeft u recht op een eenmalig update. Als uw auto bij aflevering was voorzien van de op dat moment nieuwste software dan niet.

tdmduc
door tdmduc - Feb 4, 2019 om 16:15
704 Antwoorden / 2 Vragen

Oud en altijd wederkerend onderwerp.......

Ge
door Genee - Feb 4, 2019 om 16:42
1509 Antwoorden / 1 Vragen

En hoe oud zijn de ‘nieuwe kaarten van de update, ook weer jaren oud?
Wanneer uw Ford fiesta carplay heeft zou ik een navigatie-app op een smartphone gebruiken.
Lees eens
https://www.iculture.nl/gids/carplay-navigatie-apps/

aurora1
door aurora1 - Feb 4, 2019 om 18:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag dat eens aan de verkoper van uw auto. Hoe kan men hier dat nu weten?
Om up to date te zijn kunt u eventueel bijv. de gratis Map Factor navigatie op uw smartphone installeren.
Kijk eventueel ook nog op forums van Ford (Fiesta).

hehahi
door hehahi - Feb 7, 2019 om 13:45
57 Antwoorden / 70 Vragen

Ja recht op een gratis update, wordt met een sd-kaart gedaan.