po
door poeka496 Mar 13, 2017 om 21:20
Computers & telefonie

Rekening van tele2 van €258,- voor internetten op mijn mobiel. ik heb een sim o

Ik heb een rekening gekregen van Tele2 van €258,- over  mobiel internetten op mijn mobiel.
Ik heb geen internet op mijn mobiel.
Heb een sim-only abonnement zonder internet.
Eigenlijk was de rekening veel hoger, maar Tele2 heeft al €100,- van mijn rekening afgeschreven.
Heb de bank nu opdracht gegeven om niet te betalen aan Tele2.
Ik wil weten waar ik naar toe heb zitten internetten.
Op mijn rekening overzicht staan alleen wat minuten vermeldt van internetten.
Meerdere malen contact gehad met de provider, ook die mensen snappen het niet hoe zoiets kan.
Nu loop ik het risico van een incasso bureau.
Dan krijg ik de kans om gespreid terug te betalen.
Groet
Theo Spijkers

4293 16 Rapporteer

brainless
door brainless - Mar 13, 2017 om 21:36
324 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor telefoon heeft u dat er geen internet op mogelijk is?
Als het wel een mogelijkheid is; moet u kijken hoe u dit kan uitzetten.
dat u een abonnement heeft zonder internet wil nl niet zeggen dat internet niet mogelijk is;
alleen dat je daar extra (lees: duur) voor moet betalen.

diumenge
door diumenge - Mar 13, 2017 om 21:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik neem aan dat je een smartphone hebt? Is dat abonnement van Tele2 soms nieuw en heb je de nieuwe sim in je smartphone gedaan?

br
door bravehenk - Mar 13, 2017 om 21:42
206 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft een sim only zonder internet genomen maar waarschijnlijk wel een Smartphone. Dat is goedkoop maar achteraf duurkoop als u geen verstand heeft van smart phones.
U moet vooraf allerlei dingen uitzetten op de telefoon,en hem zo instellen dat hij echt alleen via wifi data verbruikt. U hoeft nergens naar toe te internetten alle apps die u achteraf installeerde en er al meestal in grote getalen opzitten gebruiken data. Ze updaten vrijwel dagelijks en bij aantal apps is dit snel 100-200 mb,en zonder abonnement daarvoor heel duur per mb. Nu doet u nog iets stoms om incasso te blokkeren komt u op een zwarte lijst en kan u in de toekomst geen enkel abonnement meer afsluiten u bent vanaf nu wanbetaler geworden.De provider weet niet waarvoor u de data gebruikt mogen ze ook niet ivm privacy.
Zal maar snel betalen ander is het zo opgelopen naar een veelvoud van dat bedrag.En laat er een expert naar kijken om uw telefoon goed in te stellen.
U bent niet de eerste die denkt dat je zonder data abonnement niet kan internetten

groeten Henk

Cookies
door Cookies - Mar 13, 2017 om 22:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Ik heb geen internet op mijn mobiel......

Natuurlijk heb je internet op je mobiel. Of is je mobiel 20 jaar oud? Je hebt geen data abonnement, maar dat is heel wat anders dan geen internet hebben.

fa
door familyman - Mar 13, 2017 om 22:40
888 Antwoorden / 1 Vragen

Geen internet op uw mobiel? Dan moet het wel een pre historisch ding zijn, kunt u aub het merk en type/model hier neerzetten, graag!

Maar als uw telefoon internet heeft, staat die zo ingesteld dat het ding of via wifi of via de provider, en de telefoon weet niet hoe dat betaald wordt, via abonnement of via prepaid of via achteraf via sim only. Dus als de telefoon internet vraagt, krijgt die dat ook. En dat moet u betalen. Tele2 heeft geen schuld aan een foutief telefoongebruik/instellingen door u zelf. U mag dank u wel zeggen voor de coulance van € 100

fa
door familyman - Mar 14, 2017 om 00:13
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil weten waar ik naar toe heb zitten internetten.

Dat zult u nooit weten, dat zijn updates of andere zaken die de telefoon zelf doet en u niet merkt, die ook bij de provider niet bekend zijn. Feit is dat dit via uw simkaart gebruikte data betreft. Blokkeren bij de bank? Wordt een dure zaak, aanmaning, incassoburo, deurwaarder, rechter, loonbeslag, ga maar door.

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2017 om 01:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat voor merk en versie telefoon heeft u?
U kunt in de gebruiksaanwijzing lezen hoe u op de telefoon kunt zien waarmee internetcontact geweest is.
Als u alleen wilt bellen en sms'en kunt u maar beter geen smartphone gebruiken, of anders de telefoon zodanig instellen dat u alleen via wifi contact met internet heeft en kunt updaten.
Lees eens hier over datagebruik (rode regel aanklikken): https://www.consumentenbond.nl/smartphone/mobiel-internet-dataverbruik

wi
door wilhelmina59 - Mar 14, 2017 om 09:53
519 Antwoorden / 0 Vragen

Blokkeren van internet kan ook via de instellingen bij de provider.
Nota niet betalen geeft nog veel grotere problemen,
Wat betreft Klantenservice.
Heden ten dage krijgen deze allleen onderricht in klantvriendelijkheid maar het oplossen van problemen wordt ze niet meer bijgebracht.

costnix
door costnix - Mar 14, 2017 om 10:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als u het zelf niet kan uitschakelen, ga naar de winkel waar u uw telefoon heeft gekocht. Daar is vast wel een slimmerik, die het gebruik van internet via allleen WiFi  voor u kan inschakelen.

ekiem
door ekiem - Mar 14, 2017 om 19:00
676 Antwoorden / 100 Vragen

U heeft h.e.e.a niet uitgezet waardoor u nu met deze kosten zit. Dit is met mijn nieuwe sim only ook gebeurd ,de "schade "bij mij was maar 10 euro. T-Mobile heeft dit aan mij terug gestort omdat er in de winkel ( bij aankoop ) verzuimd is mij over dit soort zaken in te lichten.
Natuurlijk gebruik ik internet op mijn mobiel, alleen wel op de wifi . Voor de rest bel ik alleen maar vast, het mobieltje is voor nood onderweg.

Netjes dat tele2 100 euro heeft terug gestort ,het is uw verantwoordelijkheid dat u let op de instellingen van de telefoon. Bij mij is dit toen misgegaan maar ik weet nu waar ik op moet letten.

ekiem

ha
door halex - Mar 14, 2017 om 21:55
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik u was zou ik de bank als de wiedeweerga opdracht geven het bedrag wel over te boeken. Naar alle waarschijnlijkheid heeft uw telefoon toch verbinding gemaakt met internet zonder dat u het wist. En dan is de rekening terecht. U moet niet het risico gaan lopen als wanbetaler te boek te staan. Daar kunt u nog heel lang last van hebben.

fa
door familyman Mar 14, 2017 om 21:57
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als je op de Preventel lijst komt, heb je nergens meer een abo.

ha
door halex Mar 14, 2017 om 23:19
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dat zeg ik, Preventel. Kon alleen even niet op de naam komen ;-) Dank u voor uw aanvulling!

akkerdistel
door akkerdistel Mar 15, 2017 om 14:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Voor sommige mensen zou het best wel heel erg verstandig zijn als ze niet aan een abonnement beginnen. Verwoord ik het zo netjes genoeg?

ha
door halex Mar 15, 2017 om 18:44
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Een soort van smartphone-vaardigheidsbewijs is ook wel een optie.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 15, 2017 om 14:02
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Zelfs bij Tele2 weten ze hoe dit precies zit, echter hopen ze daar op nog wat meer inkomsten.

audb
door audb - Mar 15, 2017 om 14:41
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Bij o.a. de kruitvat,kijkshop en media markt zijn er telefoons te koop waar je echt geen internet op hebt.

Kosten dan ook niet meer dan 10 a 15 euro.

Maar het gaat hier om TeleNEE die wel vaker rekeningen blijken te willen innen zonder dat er een goede verklaring voor te vinden is.

Zo heb ik het zelf mee gemaakt dat de accu van mijn telefoon defect was en ik dus ook geen gebruik kon maken van me telefoon ik toch een rekening kreeg met datums die helemaal niet mogelijk waren.

Tot mijn geluk liep mijn contract nog maar 1,5 maand en heb deze onmiddelijk opgezegt.

Maar beter is om naar een "virtuele" provider over te stappen die zijn goedkoper en je kan in de meeste gevallen iedere maand opzeggen.

sp
door sporten - Mar 15, 2017 om 15:30
17 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ik heb een abonnent by Simyo en gebruik alleen internet via Wifi.
Heb wel via de instellingen van Simyo - netwerkinstelingen -" de internetbundel op je mobiel " op uit gezet.

Wel zag ik een keer, dat ik data gebruik zou hebben, begin april 2016. ( ik zag dt gelijk, gelukkig).
Heb onmiddelijk Simyo gevraagd om opheldering, was een foutje, overschakeling naar iets ?????? bedragje is gecrediteerd.
Simyo deelde mij mede, dat indien de internetbundel op uit stond, het onmogelijk was om data te grbuiken tegen betaling ( wel via Wifi).

Voor alle zekerheid heb ik in mijn smartphone de gegevensgebruik op een limiet gesteld van 4.8 gb ( heel laag ). Wellicht heb je hiet iets aan.

pe
door per - Mar 15, 2017 om 15:56
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar Simyo prepaid.
De beste mobiele provider.
Als u internet op uw smartphone, en u heeft geen bundel, krijgt u een waarschuwing.
Trouwens, een beetje internetten kost niet zo veel hoor.
Daar wordt vaak zo paniekerig over gedaan.
Wat u natuurlijk niet moet doen, is Youtube filmpjes gaan bekijken of radio luisteren.
Ook moet u oppassen dat uw fotos niet synchroniseren met bv. Google foto's.
Dat genereert behoorlijk wat dataverkeer, en daar hangt een kostenplaatje aan.
U kan ook 3g watchdog (android) installeren, dan ziet u doorlopend of en hoeveel u 3g gebruikt.
Ik heb een prepaid abonnement en eigenlijk altijd 3g/4g aanstaan.
Dat kost mij een paar euro in de maand.

lo
door lovewinnie - Mar 15, 2017 om 16:06
1210 Antwoorden / 1 Vragen

dit kan gebeuren ook zonder dat u internet. bijv automatische update (kun je zetten op enkel met wifi) of flimpjes kijken (kost kapitaal aan internet) en de kosten lopen dan enorm op. meeste hebben een app en kunt u zelf bijhouden hoe of wat u verbruik is tot nu toe. Als u dit controleerd is er niks aan de hand. als u daarnaast nog een limiet instelt krijgt u ook nog een sms wanneer u het limiet bereikt. Dat u een abonement neemt zonder internet betekend niet dat u niet kunt interneten met u mobiel

ga naar een telefoonwinkel, laat u instellingen goed zetten.
had zelf een nieuwe tel (iphone) en de eerste maanden verbruikte ik met deze tel ineens 150 euro per maand. Door een vinkje updates enkel met wifi in te schakelen niet meer boven mijn bundel uitgekomen

succes