sc
door schoffel Apr 30, 2010 om 21:46
Computers & telefonie

Ruis op mijn telefoon lijn

als ik mijn modem aanzet en ga daarna telefoon gesprek voeren dan hoor ik een ruis door de telefoon, zet ik de modem uit dan verdwijnt de ruis, de ruis word veroorzaakt door het modem , is hier iets regen te doen ? misschien een filter ?

7377 9 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Apr 30, 2010 om 22:01
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Om te beginnen: Laat het modem controleren of verzorg een ander modem voor korte tijd.

freya
door freya - Apr 30, 2010 om 22:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo schoffel,

Zijn je telefoon en het modem wel m.b.v. een splitter aangesloten op de binnenkomende telefoonlijn? En is die splitter wel goed aangesloten? Dit zou ik toch als eerste eens controleren.

m.vr.gr. Freya

sc
door schoffel - Apr 30, 2010 om 22:04
12 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 30 apr 2010, 22:02]
Hallo schoffel,

Zijn je telefoon en het modem wel m.b.v. een splitter aangesloten op de binnenkomende telefoonlijn? En is die splitter wel goed aangesloten? Dit zou ik toch als eerste eens controleren.

m.vr.gr. Freya

ik maak gebruik van een splitter, en de splitter is goed aangesloten dit is gecrontroleedt aan de hand van de handleiding van kpn.

freya
door freya - Apr 30, 2010 om 22:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zou ik toch eens een andere splitter proberen. Misschien even ergens lenen.

De internetverbinding werkt verder wel goed? Oók als je aan het bellen bent?

Freya

gsm
door gsm - Apr 30, 2010 om 23:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt voor een klein bedrag bij de bouwmarkt een telefoonstekker met ingebouwde splitter kopen (4 pinnen en RJ11 aansluiting voor ADSL) . De stekker is voorzien van het opschrift ADSL (of DSL).
In deze stekker past weer de normale telefoonstekker met 4 pinnen en eventueel ook een ADSL aansluiting voor de (A)DSL modem.

elenay
door elenay - Apr 30, 2010 om 23:47
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ja, ja, bekend probleem.

Heb hetzelfde gehad, dus hier de oplossing.

Zet je (Basis) telefoon wat verder af van je modem, dan is het opgelost, althans wel bij mij.

vr1944
door vr1944 - May 3, 2010 om 18:50
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als het VOIP bellen is kan je de splitter er tussen uithalen.Ik weet niet hoe het bij KPN zit ,maar bij Tele2 is de splitter overbodig .

moniekske
door moniekske - May 3, 2010 om 20:42
19 Antwoorden / 5 Vragen

Dan moet je de splitter waarschijnlijk in de meterkast vóór de telefoonaansluiting plaatsen (dat staat ook duidelijk vermeld in de handleiding van KPN; als het goed is zitten er foto's bij waar je in de meterkast de splitter moet bevestigen). Als je het modem steeds uitzet zul je er met telefoneren niet zo'n last van hebben, maar bij hogere internetsnelheden is de kans groot dat je wel vaker je internetverbinding zult verliezen.

gerardk
door gerardk - May 3, 2010 om 20:49
175 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ga er vanuit dat je een DEC-telefoon en een draadloos/WIFI-router hebt. Vermoedelijk maken de (DECT)telfoon en de (WIFI)router gebruik van eenzelfde band of een die er heel erg dicht in de buurt zit. Bij de de meeste modems/routers kan je dit aanpassen. Dit is afhankelijk van het merk telefoon/router maar als je WIFI niet gebruikt kan je dit ook uitzetten.