mi
door miepje58 May 15, 2012 om 10:49
Computers & telefonie

Samsung Galaxy Y: foto's plaatsen bij contacten?

Ik kan nergens vinden hoe ik een foto bij een persoon in mijn telefooncontactenlijst kan zetten. Bij 'instellen als' krijg ik alleen de personen met een Gmail-adres, niet de lijst met personen/telefoonnummers.
Ik zou het fijn vinden als iemand me kon helpen. In de uitgebreide gebruiksaanwijzing staat ook niet hoe het moet.
Ik heb dus een 'oude' telefoonlijst, die stond nog op de SIM die ik uit mijn vorige telefoon heb gehaald. Nu heb ik wel de nummers maar geen afbeeldingen meer. Geeft niet, ik wil best nieuwe foto's maken - is ook wel eens leuk. Maar hoe krijg ik ze er op?

8538 9 Rapporteer

mi
door miepje58 - May 15, 2012 om 14:19
208 Antwoorden / 6 Vragen

Edrick, dank, maar daar had ik al gekeken en het antwoord niet gevonden.
Aurora, ook dank, hier heb ik gekeken maar daar staat als antwoord op dezelfde vraag: "dit is eenvoudig, ga naar je contacten. druk gewoon op de persoon waarbij je een foto wil. nu druk je op menu/wijzigen en dan op de grijze persoon naast de naam en achternaam. nu krijg je opties zoals album/foto maken. selecteer er een en klaar is kees."
Helaas krijg ik dat niet voor elkaar... Ik ga naar 'contacten', zie een waslijst namen met nummers (dat klopt). Als ik dan op 'menu' druk krijg ik allerlei mogelijkheden: wissen/importeren/exporteren/mijn profiel/accounts/vrienden ophalen/meer. Onder 'meer' kan ik dan snelkiezen of een e-mail verzenden.
Ik heb 1 foto gemaakt gisteren van iemand en die wil ik bij het nummer zetten.
Gek genoeg had ik hier bij mij oude Samsung geen probleem mee. En dit is Android, werkt net zo als mijn tablet...
Ik heb zelfs de complete handleiding afgedrukt maar daar staat het niet in. Ja, het staat er in dat het kan, maar dat werkt dus niet.
Iemand nog een ideetje?

mi
door miepje58 - May 15, 2012 om 14:21
208 Antwoorden / 6 Vragen

Voor ik het vergeet: ik ga nog wel even kijken of het helpt als ik de contacten van de SIM-kaart in de telefoon doe ja. Misschien is dat de oplossing.
Bedankt voor de snelle reactie, beiden!

edrick3
door edrick3 - May 15, 2012 om 14:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=miepje58 schreef op dinsdag 15 mei 2012, 14:21]Voor ik het vergeet: ik ga nog wel even kijken of het helpt als ik de contacten van de SIM-kaart in de telefoon doe ja. Misschien is dat de oplossing.
Bedankt voor de snelle reactie, beiden!

Dat staat ook aangegeven in de 1e link die ik gegeven heb!!

edrick3
door edrick3 - May 15, 2012 om 14:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Stop vervolgens de simkaart in de Samsung Galaxy Y en kies Volgende voor instructies hoe deze toe te voegen aan het adresboek van dit toestel.

mi
door miepje58 - May 15, 2012 om 14:25
208 Antwoorden / 6 Vragen

[rood hoofd modus aan]
Sorry... Moet beter lezen...

mi
door miepje58 - May 15, 2012 om 14:32
208 Antwoorden / 6 Vragen

YES! Gelukt! Met veel dank voor jullie hulp! Kan ik lekker van al mijn contactpersonen nieuwe foto's gaan maken en plaatsen. Mag wel eens na 3 jaar...

edrick3
door edrick3 - May 15, 2012 om 14:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo miepje58,

Misschien heb je iets aan deze handleiding?

Suc6

aurora1
door aurora1 - May 15, 2012 om 14:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

dag miepje58,
Heb je Klik hier... misschien iets aan?
Er staat bij dat je de contacten niet alleen op de simkaart moet hebben maar ook op de telefoon. Als je er nog niet uitkomt kun je deze vraag nog eens stellen op die website Android World.

vr.gr.

edrick3
door edrick3 - May 15, 2012 om 14:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@miepje58,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.
(Snapte al niet waarom het NIET gelukt was) ;-)

Met vr.gr.