He
door Heksjehupsakee Nov 11, 2017 om 12:01
Computers & telefonie

Samsung S7 Edge laadt niet meer op. Garantie?

In januari 2017 heb ik een nieuwe Samsung S7 Edge gekocht. Sinds gisteren laadt hij echter ineens niet meer op. Ik heb verschillende opladers, snoeren en stopcontacten geprobeerd, maar hij reageert helemaal niet meer. Er is niks geks mee gebeurd, niet laten vallen, geen waterschade o.i.d. Nu ben ik net in de winkel geweest waar ik hem heb gekocht. Zij geven aan dat het niet onder de garanie valt, omdat het zgn gebruikersschade zou zijn...? Het kan wel gemaakt kan worden maar dat kost zo'n 300 euro. Bovendien kan het scherm ook nog eens stuk gaan tijdens de reparatie en dan zou ik nog meer kwijt zijn.

Op de site van Samsung staat dat er op alle producten volledige garantie wordt gegeven m.u.v. val- of waterschade bij telefoons. Wie heeft ervaring met een dergelijke claim bij Samsung? Of andere tips?

14001 15 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Nov 11, 2017 om 12:22
704 Antwoorden / 2 Vragen

Het is aan de leverancier waar u hem gekocht hebt om te bewijzen dat het inderdaad zo is of niet.

Dit gebeurt vaker bij dit soort zaken.

Overigens, lukt dat allemaal niet? Zo'n reparatie hadden wij ook(S4) omdat het niet meer onder de garantie viel maar was door de plaatselijke winkel van "meneer-met-migratie-achtergrond" gerepareerd voor 90 euro. (9 van de 10 keer ligt het aan de aansluiting naar de accu)

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 11, 2017 om 13:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nee ts moet na 6 maanden bewijzen dat het niet zijn schuld is, niet de leverancier.
Hoe komt u daarbij?

mathijs_b
door mathijs_b - Nov 11, 2017 om 12:26
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik vermoed dat de laadconnector beschadigd is, b.v. door het scheef uittrekken van het laadsnoertje. Dit is inderdaad geen garantie. Garantie is er op fabrieksfouten.

Trek het laadsnoertje er altijd recht uit. NOOIT wrikken! Dit geldt voor alle apparaten met stekkertjes.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 11, 2017 om 13:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het enige juiste antwoord. Plus 10

door 151074 Nov 13, 2017 om 12:40
11 Antwoorden / 5 Vragen

Wat een lul verhaal
Er is niemand die het stekkertje er altijd recht uit trekt
Ook jij niet
En wat de winkelier betref het zelfde
Natuurlijk zit daar garantie op
De verkoper moet aan tonen of hij gevallen is Of dat er iets mee gebeurd is wat niet onder de garatie valt
Misschien iets voor de Belbus
Groet

Cookies
door Cookies Nov 13, 2017 om 12:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Diewilik, het is niet het juiste antwoord. Als de usb aansluiting kapot zou zijn, zou draadloos opladen nl. gewoon werken.

tijger1
door tijger1 Nov 13, 2017 om 12:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@151074. De winkelier hoeft helemaal niets aan te tonen. En dat u wellicht al een lompe boer met uw apparaat omgaat, maakt nog niet dat dat gebruikelijk is.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 13, 2017 om 15:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola het goede antwoord bedoel ik mee dat de usb connector waarschijnlijk defect is, dat is eigenlijk altijd verkeerd gebruik.

Cookies
door Cookies Nov 13, 2017 om 15:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Diewilik: Ik begreep wat je bedoelde, maar nee, die is niet defect, want dan zou draadloos opladen mogelijk zijn. En dat is bij TS niet het geval.

door 151074 Nov 14, 2017 om 08:56
11 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Tijger Ik had het zelfde met mij iPhone 6 die ook niet meer op te laden was
Ik kreeg te horen dat er vocht in de telefoon zat
Dat was toen de kreet van Apple
En daar speelde de verkoper mooi op in
Gelukkig is een neef van mij jurist
Het is niet eens tot een rechtzaak gekomen
Een brief van de jurist naar de winkel was genoeg om hem toch gratis te repareren
Nogmaals de verkoper moet tegenwoordig bewijzen
En niet de klant
Gr Aad

marita5
door marita5 Nov 14, 2017 om 09:11
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@151074 , Nogmaals de verkoper moet tegenwoordig bewijzen , dit is niet juist , de verkoper moet bewijzen dat het de schuld is van Ts binnen 6 maanden, Ts heeft de telefoon 11 maanden , zie hier de garantie : Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot ? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product bron : consuwijzer.nl

door 151074 Nov 14, 2017 om 09:58
11 Antwoorden / 5 Vragen

Je heb minimaal een jaar garantie op elk produkt
Maar dat wil niet zeggen dat je dan nergens meer aanspraak op heb
Ik had een koffie zet apperaat met twee jaar garantie
Na twee jaar een twee maanden ging hij kapot
De reparatie was 123,00euro   Daar moest ik 60% zelf van betalen
Dat heeft te maken dat het een degelijk produkt moet zijn
Als ik u was zou ik de Radar app downloaden En afluisteren
Dan heb je alles wat garantie betreft
Gr Aad

tijger1
door tijger1 Nov 14, 2017 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@151074

Misschien helpt het als u daar uw Radar tas op de toonbank zet. Maar je hebt helemaal niet minimaal een jaar garantie op elk product. Wat uw neef ook zegt.;-))

door 151074 Nov 15, 2017 om 08:01
11 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien helpt het als je eens naar een juridisch loket loopt bij jou in de buurt
En dan de vraag steld hoelang je minimaal gerantie heb op een produkt
Niemand mag jou een nieuw ondeugdelijk produkt verkopen
Vraag het maar na
Dan hoef je daar nooit meer over te dicussieren
Gr Aad

Ge
door Genee - Nov 11, 2017 om 12:26
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is volgens de winkel dan gebruikersschade?
Is de USB aansluiting voor het opladen soms stuk?
Wanneer dat zo is beweeg het laadsnoer eens een beetje in de USB aansluiting, kijken of hij toch contact kan maken.
Of gebruik eens een ander (nieuw) oplaadsnoer.

gsm
door gsm - Nov 11, 2017 om 12:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De moderne toestellen zijn helaas heel kwetsbaar. Als de aansluiting voor de oplader duidelijk zichtbaar beschadigd is, dan kan dat inderdaad gebruikersschade zijn, bijvoorbeeld door onzorgvuldigheid bij het aansluiten van het oplaadsnoer. Als er geen zichtbare schade is en de aansluiting is inwendig gebroken, dan is het ook gebruikersschade. De leverancier moet een en ander wel bewijzen.
Ik zou zelf nooit zo'n veel te duur apparaat kopen. Er zijn voldoende alternatieven die er misschien wat minder indrukwekkend uit zien, maar wel goed of zelfs nog degelijker gebouwd zijn en bovendien veel minder prijzig. Daardoor is er vanzelf minder schade bij ongelukjes.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 11, 2017 om 13:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Na 6 maanden hoeft de leverancier niets meer te bewijzen.

Cookies
door Cookies - Nov 11, 2017 om 12:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij mijn oude S6 was de usb aansluiting om zeep geholpen. Ik heb toen een draadloze oplader van Samsung gekocht (35,- euro). Probleem opgelost. Misschien is dat ook wat voor jou?

https://www.pdashop.nl/category/233064/draadloze-opladers.html?8912=23446 (link is bedoeld als voorbeeld, er zijn veel shops die ze verkopen).

He
door Heksjehupsakee - Nov 11, 2017 om 13:28
10 Antwoorden / 6 Vragen

Draadloos opladen hebben ze in de winkel ook al geprobeerd. Dat werkte niet. Lijkt dus echt wel een inwendig probleem.

Ge
door Genee Nov 11, 2017 om 14:11
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer het een ‘inwendig’ probleem is kan het toch geen gebruikersschade zijn.
Wat heeft de medewerker in de winkel dan precies geconstateerd?

Ge
door Genee Nov 11, 2017 om 15:01
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Waar heeft u de samsung gekocht en waar wordt deze gerepareerd omdat er gezegd wordt dat het scherm stuk kan gaan en er dan extra kosten bijkomen? wanneer u ervan overtuigd bent dat u niks te verwijten valt zou ik met het antwoord van die medewerker geen genoegen nemen. Maak wel eerst foto’s van de samsung voordat u het voor reparatie afgeeft.

He
door Heksjehupsakee Nov 11, 2017 om 17:14
10 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is een goede tip Toonder. Ga ik zeker doen!

Ge
door Genee - Nov 11, 2017 om 14:06
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lees eens dit artikel.
http://www.snuggerd.nl/smartphone-hacks/
vuil in de USB poort kan ook een oorzaak zijn van laadproblemen.
Bekijk ook het filmpje.

Cookies
door Cookies Nov 11, 2017 om 14:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is het niet, want dan zou draadloos opladen gewoon werken.

Ge
door Genee Nov 11, 2017 om 14:49
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag ik me af wat de winkelmedewerker aan gebruikersschade geconstateerd heeft.

He
door Heksjehupsakee - Nov 11, 2017 om 17:02
10 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor alle reacties. Geen idee eigenlijk wat er in de winkel nu precies 'gezien' is. Ik zie zelf namelijk niks bijzonders aan de poort. Blijkbaar zijn ze er automatisch vanuit gegaan dat de laadmodule stuk is. Maar inderdaad, als draadloos laden ook niet werkt, kan dat niet het probleem zijn. De winkel blijkt overigens ook niet goed op de hoogte te zijn van de garantievoorwaarden want Samsumg biedt 2 jaar volledige garantie (met een aantal uitzonderingen die volgens mij op mijn toestel niet van toepassing zijn).

Ik heb nu mn telefoon maar bij Samsung zelf aangemeld voor reparatie. Ik wil namelijk niet mijn (resterende) garantie verspelen door het toestel bij een willekeurige winkel te laten repareren.

tijger1
door tijger1 Nov 11, 2017 om 18:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die garantie is niet van toepassing op problemen die eigen schuld zijn.

fa
door fairman Nov 13, 2017 om 15:28
22 Antwoorden / 3 Vragen

Gut, gut, wat weer een 'intilegent' antwoord van 'veelpleger' Tijger

tijger1
door tijger1 Nov 14, 2017 om 17:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@Fairman. Mag ik u een cursus Nederlands aanraden?

Grunnen.
door Grunnen. - Nov 11, 2017 om 17:08
509 Antwoorden / Vragen
kr
door kruimol1 - Nov 13, 2017 om 13:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een soortgelijk probleem met de samsung s7 gehad. Gekocht in januari 2017 en in oktober problemen met opladen. Gekocht bij mediamarkt en onder garantie gerepareerd. Binnen een week terug. Module, software en scherm vervangen. Geen enkel probleem met de garantie.

Ex
door Expansievatje - Nov 13, 2017 om 14:34
31 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien mosterd na de maaltijd, maar je zou kunnen proberen of het draadloos laden nog wel lukt  ?

Zo ja, dan ligt het denkelijk meer aan het stekkertje, en minder aan de aansluiting van de accu ?

tijger1
door tijger1 Nov 13, 2017 om 16:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien even de eerdere reacties lezen?

re
door red1 - Nov 13, 2017 om 15:41
329 Antwoorden / 1 Vragen

busje contact spray !!! OPGELOST

fr
door fragar - Nov 14, 2017 om 10:16
2 Antwoorden / Vragen

Draadloos opladen al geprobeerd?

Ru
door RubenBurggraaff - Nov 14, 2017 om 16:50
1 Antwoorden / Vragen

Nu net met Samsung gesproken na het teleurstellende gesprek met een meneer van Dynafix.
Let op: 1 klein krasje is per definitie gebruiksschade en doet de gehele garantie vervallen! Top Samsung!
Maar wel het toestel te reparatie laten gaan zonder deze toch wel informatieve gegevens.
DIKKE MIN.

tijger1
door tijger1 Nov 14, 2017 om 17:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dan ook een probleem met uw mobiel?

Ru
door RubenBurggraaff Nov 14, 2017 om 17:47
1 Antwoorden / Vragen

Ja, ik heb een Note4 retour gedaan met het bekende '4 mmc read failed' probleem.
Binnen de garantie...maarja die geldt alleen als het gebruiksvoorwerp (je telefoon) ongebruikt blijft liggen in je laadje.
hahah te mooi toch dit. Je met 2 jaar garantie....maar niet gebruiken hoor.

He
door Heksjehupsakee - Nov 15, 2017 om 17:47
10 Antwoorden / 6 Vragen

Net terug van het Samsung Service Centrum. De telefoon is dus wel gewoon onder garantie gerepareerd. Geen vragen wat er was gebeurd, gewoon in ontvangst genomen met klachten, getest, en direct gerepareerd. Met afspraak duurde het iets langer dan een uurtje. Top geregeld dus op deze manier.

Ge
door Genee Nov 15, 2017 om 18:49
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi en snel opgelost van het Samsung service centrum, daar word je blij van.

John1313
door John1313 Nov 16, 2017 om 15:39
34 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees gelukkig eerst, was van plan deze link te adviseren: SAMSUNG_SERVICE
Goed opgelost!!