door anoes41 13 mrt. 2012 om 12:19
Computers & telefonie

Scherm laptop kapot

hoi...vraag is dus wij hebben 7 weken terug een laptop gekocht van merk ASUS,,,nu afgelopen donderdag zit me dochter te werken aan laptop en ze moet ff wc dus doet laptop half dicht omdat mamma s natuurlijk niet mogen kijken hahah en ze komt terug en doet hem weer open en zit ineens een barst in beeldscherm links onder een soort inktvlek...ik dus bedrif gebeld waar ik hem gekocht heb maar die zei meteen zit niet in garantie...maar hij wilde laptop toch ff zien dus ik erheen...nou ik ben gewoon voor leugenaar uitgemaakt want hij zei er heeft iets tussen gezeten terwijl ik voor 100% weet dat het niet zo is... ik was enm ben het er absoluut niet mee eens dat het niet in garantie valt ik heb namelijk een ondeugelijk appaeraat nu...ik ben intussen naar andere zaak geweest omdat beeldscherm bij hem 250 euro is en dat geld heb ik gewoon niet...maar die zei er is nog meer kapot aan die laptop moederboard en dergelijke dus ik weer terug naar winkel waar ik hem gekocht heb...hij doet erg moeilijk en wil ons geen garantie geven en onze laptop maken omdat het volgens hem onze eigen schuld is...wat moet en kan ik nu doen?? grtjes annuschka

1647 44 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waar heb je de laptop gekocht?
Stuur een brief/fax leg het voorval voor en stel een redelijke termijn waar ze het in mogen oplossen.

Mocht dit bedrijf nu helemaal niets doen, zou ik contact opnemen met Asus zelf, maar geef eerst de winkelier de kans om tot een oplossing te komen.

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Daar moet u dan het tegenovergestelde kunnen bewijzen en dat zal u waarschijnlijk niet lukken om dat te doen.

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het vervelende van deze schermen is, dat het enorm kwetsbaar is. Als er bijvoorbeeld aan een kant van het scherm wordt geduwd om deze omlaag te klappen, kan er veel druk op het gehele scherm komen, hierdoor kan dit dus gebeuren. Er heeft dan niets tussengezeten. Het blijft in dit geval erg moeilijk om terug te vallen op garantie. Daar en tegen zal de verkoper moeten aantonen dat jij onzorgvuldig met je spullen bent omgegaan.

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik heb hier ook een 17" asus staan, de scharnieren gaan nogal zwaar, dus inderdaad openen en sluiten alleen met twee handen of in het midden, anders tordeert het scherm en dat is waarschijnlijk ook de oorzaak van de schade...

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

(dit scherm is trouwens na de garantieperiode ook al gerepareerd voor 250 euro na een electronisch defect) maar even rondkijken kan soms een lagere prijs opleveren.

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

want hij zei er heeft iets tussen gezeten terwijl ik voor 100% weet dat het niet zo is...

Uw dochter was even op het toilet en deed de pc half dicht. Dus u was er zelf niet bij toen dit gebeurde. U kunt dit zelf dus niet 100% zeker weten.

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

...ik ben intussen naar andere zaak geweest omdat beeldscherm bij hem 250 euro is en dat geld heb ik gewoon niet...maar die zei er is nog meer kapot aan die laptop moederboard en dergelijke dus ik weer terug naar winkel waar ik hem gekocht heb...

Er is bovendien door "derden" naar gekeken en u bent daarna naar uw leverancier gegaan. Garantie vervalt als er derden aan zitten.

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mahadma schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 13:09: want hij zei er heeft iets tussen gezeten terwijl ik voor 100% weet dat het niet zo is...

Uw dochter was even op het toilet en deed de pc half dicht. Dus u was er zelf niet bij toen dit gebeurde. U kunt dit zelf dus niet 100% zeker weten.
..ik was er wel bij ze zat aan keukentafel en ik ook

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

trappist schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 13:02: ik heb hier ook een 17" asus staan, de scharnieren gaan nogal zwaar, dus inderdaad openen en sluiten alleen met twee handen of in het midden, anders tordeert het scherm en dat is waarschijnlijk ook de oorzaak van de schade...
als dat echt zou zijn bij elke asus dan had de winkelier dan moeten vertellen toch?

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een ASUS is toch relatief vrij degelijk gebouwd, maar een laptop is en blijft een kwetsbaar apparaat. Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat alleen door dicht- en opendoen het scherm defect geraakte, behalve wanneer het scharnier losbreekt.

Als het scharnier links nog in orde is en er dus geen barst in de lijst van het beeldscherm zit, dan is het scherm hoogstwaarschijnlijk te wild dicht- of open gedaan. Zit de barst in de omlijsting van het scherm dan heb je eigenlijk wel recht op garantie, omdat het scharnier waarschijnlijk stukgegaan is en daardoor het scherm is beschadigd.
Zoals hier al eerder opgemerkt is, moet een scherm nooit bij een bovenhoek beetgepakt worden om het te sluiten of te openen.
Vooral grote schermen kunnen daardoor barsten of de scharnieren gaan eerder loszitten. Open het scherm dus altijd met één hand en pak het daarbij in het midden aan de bovenrand vast.
Gebruik ook liever geen twee handen aan beide hoeken.

Ik vrees dat geen enkele leverancier een gebroken LCD-scherm vergoedt, zelfs niet wanneer je er echt niets aan kon doen, dat het scherm is stukgegaan.
Ik vind echter wel, dat wanneer er geen barst of kras zichtbaar zou zijn geweest, dat dan een defect beeldscherm vergoed moet worden binnen de garantieperiode.

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

gsm schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 17:47: Een ASUS is toch relatief vrij degelijk gebouwd, maar een laptop is en blijft een kwetsbaar apparaat. Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat alleen door dicht- en opendoen het scherm defect geraakte, behalve wanneer het scharnier losbreekt.

Als het scharnier links nog in orde is en er dus geen barst in de lijst van het beeldscherm zit, dan is het scherm hoogstwaarschijnlijk te wild dicht- of open gedaan. Zit de barst in de omlijsting van het scherm dan heb je eigenlijk wel recht op garantie, omdat het scharnier waarschijnlijk stukgegaan is en daardoor het scherm is beschadigd.
Zoals hier al eerder opgemerkt is, moet een scherm nooit bij een bovenhoek beetgepakt worden om het te sluiten of te openen.
Vooral grote schermen kunnen daardoor barsten of de scharnieren gaan eerder loszitten. Open het scherm dus altijd met één hand en pak het daarbij in het midden aan de bovenrand vast.
Gebruik ook liever geen twee handen aan beide hoeken.

Ik vrees dat geen enkele leverancier een gebroken LCD-scherm vergoedt, zelfs niet wanneer je er echt niets aan kon doen, dat het scherm is stukgegaan.
Ik vind echter wel, dat wanneer er geen barst of kras zichtbaar zou zijn geweest, dat dan een defect beeldscherm vergoed moet worden binnen de garantieperiode.
er is idd niks zichtbaar....maar helaas het blijft een ja en nee spelletje tussen winkelier en mij...en hun willen hem eventueel wel opsturen naar asus maar dan ben ik zowiezo 75 euro kwijt voor het opsturen dat is een regel van asus en dan nog een nieuwe beeldscherm dan kom ik op 350 ongeveer uit zei die nou ppff kan ik echt niet missen de laptop was gekocht van mijn laaste spaargeld...

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Is een goede gebruikte pc geen optie? Dat zal goedkoper uitpakken als een nieuwe en of een reparatie.

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mahadma schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 22:08: Is een goede gebruikte pc geen optie? Dat zal goedkoper uitpakken als een nieuwe en of een reparatie.
is nog hele nieuwe laptop he van 7 weken oud en me dochter heeft hem nodig voor school ..tegenwoordig wordt er veel lesgegeven op laptop in plaats van boeken

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je hebt dan mogelijk voor minder geld als een reparatie sneller een bruikbare machine voor je dochter. Bij een kringloopcentrum koop je een ouderwetsche kast met scherm vaak al voor € 100.00, niet echt het laatste model, maar als het nodig is kan je er thuis zeker mee werken. Of moet er dagelijks een laptop mee naar school in plaats van boeken, schriften en pennen?

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mahadma schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 22:16: Je hebt dan mogelijk voor minder geld als een reparatie sneller een bruikbare machine voor je dochter. Bij een kringloopcentrum koop je een ouderwetsche kast met scherm vaak al voor € 100.00, niet echt het laatste model, maar als het nodig is kan je er thuis zeker mee werken. Of moet er dagelijks een laptop mee naar school in plaats van boeken, schriften en pennen?
klopt ze heeft les op laptop dus moet elke dag mee naar school....dus ja ik weet het ff niet meer hoor....

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Niet fout bedoeld, maar als een laptop dagelijks (5 dagen per week) op school is, vervoerd met de fiets (op een manier zoals de jongeren tegenwoordig fietsen) zal deze er toch niet van opknappen toch. Ik zeg dus niet dat uw dochter er bewust slecht mee omgaat, maar het lijkt mij bepaald een niet ideale manier van vervoeren voor een kwetsbaar apparaat als een pc.

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

quote]klopt ze heeft les op laptop dus moet elke dag mee naar school....dus ja ik weet het ff niet meer hoor....

Met alle respect hoor maar daar geloof ik helemaal niets van! Mijn kids zitten ook op een middelbare schoool en daar wordt echt geen les gegeven op alleen maar laptops. Dat zou namelijk betekenen dat de school ouders gaat verplichten om voor hun kind een laptop aan te schaffen. Ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen dat zomaar kan ophoesten.
En hoe heeft uw kind de rest van het lopende schooljaar de lessen gevolgd, de laptop is pas 7 weken geleden aangeschaft. klopt in mijn ogen niet....

Oja, dit bericht geschreven op een laptop die me tweehonderd eurootjes heeft gekost....en niet van een vrachtwagen is gevallen;)

Kids hebben ook een laptop met extra verzekering, toen de oudste iets tussen beeldscherm en toetsenbord liet liggen en hem dichtklapte was het scherm ook stuk..maar da's wel kosteloos gerepareerd....

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dcz schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 22:42: quote]klopt ze heeft les op laptop dus moet elke dag mee naar school....dus ja ik weet het ff niet meer hoor....


Met alle respect hoor maar daar geloof ik helemaal niets van! Mijn kids zitten ook op een middelbare schoool en daar wordt echt geen les gegeven op alleen maar laptops. Dat zou namelijk betekenen dat de school ouders gaat verplichten om voor hun kind een laptop aan te schaffen. Ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen dat zomaar kan ophoesten.
En hoe heeft uw kind de rest van het lopende schooljaar de lessen gevolgd, de laptop is pas 7 weken geleden aangeschaft. klopt in mijn ogen niet....

Oja, dit bericht geschreven op een laptop die me tweehonderd eurootjes heeft lgekost....en niet van een vrachtwagen is gevallen;)kan wel zo zijn dat je me niet gelooft maar mijn dochter en tevens mijn zoon zitten op een school waar ze les hebben op laptop google het maar ff zit hier echt geen onzin te vertellen en mooo voor jou met goedkopen laptop

Kids hebben ook een laptop met extra verzekering, toen de oudste iets tussen beeldscherm en toetsenbord liet liggen en hem dichtklapte was het scherm ook stuk..maar da's wel kosteloos gerepareerd....

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dcz schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 22:42: quote]klopt ze heeft les op laptop dus moet elke dag mee naar school....dus ja ik weet het ff niet meer hoor....


Met alle respect hoor maar daar geloof ik helemaal niets van! Mijn kids zitten ook op een middelbare schoool en daar wordt echt geen les gegeven op alleen maar laptops. Dat zou namelijk betekenen dat de school ouders gaat verplichten om voor hun kind een laptop aan te schaffen. Ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen dat zomaar kan ophoesten.
En hoe heeft uw kind de rest van het lopende schooljaar de lessen gevolgd, de laptop is pas 7 weken geleden aangeschaft. klopt in mijn ogen niet....

Oja, dit bericht geschreven op een laptop die me tweehonderd eurootjes heeft gekost....en niet van een vrachtwagen is gevallen;)

Kids hebben ook een laptop met extra verzekering, toen de oudste iets tussen beeldscherm en toetsenbord liet liggen en hem dichtklapte was het scherm ook stuk..maar da's wel kosteloos gerepareerd....oja en me dochter had al eerder een laptop dus is niet eerste!

ve
door verwijderd - 13 mrt. 2012 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mahadma schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 22:25: Niet fout bedoeld, maar als een laptop dagelijks (5 dagen per week) op school is, vervoerd met de fiets (op een manier zoals de jongeren tegenwoordig fietsen) zal deze er toch niet van opknappen toch. Ik zeg dus niet dat uw dochter er bewust slecht mee omgaat, maar het lijkt mij bepaald een niet ideale manier van vervoeren voor een kwetsbaar apparaat als een pc.
dcz schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 22:42: quote]klopt ze heeft les op laptop dus moet elke dag mee naar school....dus ja ik weet het ff niet meer hoor....
ze heeft goed gekeurde laptoptas

Met alle respect hoor maar daar geloof ik helemaal niets van! Mijn kids zitten ook op een middelbare schoool en daar wordt echt geen les gegeven op alleen maar laptops. Dat zou namelijk betekenen dat de school ouders gaat verplichten om voor hun kind een laptop aan te schaffen. Ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen dat zomaar kan ophoesten.
En hoe heeft uw kind de rest van het lopende schooljaar de lessen gevolgd, de laptop is pas 7 weken geleden aangeschaft. klopt in mijn ogen niet....

Oja, dit bericht geschreven op een laptop die me tweehonderd eurootjes heeft gekost....en niet van een vrachtwagen is gevallen;)

Kids hebben ook een laptop met extra verzekering, toen de oudste iets tussen beeldscherm en toetsenbord liet liggen en hem dichtklapte was het scherm ook stuk..maar da's wel kosteloos gerepareerd....oja en me dochter had al eerder een laptop dus is niet eerste!

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

"ze heeft goed gekeurde laptoptas"

Dat is op zich een goede basis. Maar met alle respect, als ik ervaar hoe het gemiddelde schoolkind met een fiets omgaat en zich door het verkeer beweegt en dan met een kwetsbaar apparaat als een pc in een goedgekeurde tas (ik kan mij voorstellen dat er wel eens gestoten of gevallen wordt) bij zich, mag het in mijn visie een wonder heten dat er niet heel veel meer pc's kapot gaan.

Los van bovenstaande, met de wetenschap dat het ding altijd van en naar school op de fiets of ov mee moet, is er geen dekkende verzekering afgesloten? Want je kan op je tien tenen natellen dat er ooit wat fout gaat.

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Om te checken of de laptop nog goed werkt en dus het moederbord inderdaad kapot is kunt U een extern scherm aansluiten op de laptop.
Thuis kunt U dan iig werken met de laptop.
een 17 inch scherm kost tegenwoordig niet veel meer en de test is zo uit te voeren met een scherm van een kennis.

Gr Ed

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dcz schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 22:42: quote]klopt ze heeft les op laptop dus moet elke dag mee naar school....dus ja ik weet het ff niet meer hoor....


Met alle respect hoor maar daar geloof ik helemaal niets van! Mijn kids zitten ook op een middelbare schoool en daar wordt echt geen les gegeven op alleen maar laptops. Dat zou namelijk betekenen dat de school ouders gaat verplichten om voor hun kind een laptop aan te schaffen. Ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen dat zomaar kan ophoesten.
En hoe heeft uw kind de rest van het lopende schooljaar de lessen gevolgd, de laptop is pas 7 weken geleden aangeschaft. klopt in mijn ogen niet....

Oja, dit bericht geschreven op een laptop die me tweehonderd eurootjes heeft gekost....en niet van een vrachtwagen is gevallen;)

Kids hebben ook een laptop met extra verzekering, toen de oudste iets tussen beeldscherm en toetsenbord liet liggen en hem dichtklapte was het scherm ook stuk..maar da's wel kosteloos gerepareerd....je kan het geloven of niet...er zijn tegenwoordig scholen die les geven op laptop...nog geen paar jaar geleden moest je toch ook boeken kopen voor rond de 500 euro ..dus ik weet niet uit welk tijdperk jij komt maar tegenwoordig is het gewoon zo....en over een jaar of 10 zullen veel meer scholen les gaan geven met laptop...

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik kan me niet voorstellen dat een laptop zomaar spontaan een barst in het scherm krijgt.

Als je een laptop op de juiste manier open en dicht doet, dus een hand boven in het midden aan de plastic rand en 1 hand aan de onderkant lijkt het mij onmogelijk dat er een barst in het scherm komt.
Je moet het wel met beleid doen.

En ook ik vraag me af wat voor school het is waar ze elke dag verplicht een laptop mee moeten nemen.
Mijn oudste zit in 4 havo en daar hebben ze gewoon pc`s op school (waar de kids haast nooit aan zitten).

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

sonjaatje schreef op woensdag 14 mrt 2012, 10:09: Ik kan me niet voorstellen dat een laptop zomaar spontaan een barst in het scherm krijgt.

Als je een laptop op de juiste manier open en dicht doet, dus een hand boven in het midden aan de plastic rand en 1 hand aan de onderkant lijkt het mij onmogelijk dat er een barst in het scherm komt.
Je moet het wel met beleid doen.

En ook ik vraag me af wat voor school het is waar ze elke dag verplicht een laptop mee moeten nemen.
Mijn oudste zit in 4 havo en daar hebben ze gewoon pc`s op school (waar de kids haast nooit aan zitten).
me dochter zit op vathorst college en me zoon doet opleiding voor programeur van websites en games en dergelijke dus daar heb je ter alle tijden een laptop nodig...

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Toegevoegde tekst van vervolgvraag over dit onderwerp:

hi...ff op aanleiding van vorige vraag ...zou ik mijn koop kunnen ontbinden???

Vladja

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@mahadma,

niet dat het ter zake is, maar het vervoer van een laptop kan wel degelijk in een rugzak met een laptop vak. Deze is geheel beschermt, daarnaast vind ik het apart dat je hier vandaan de conclusie trekt dat er kennelijk niet juist met het apparaat wordt omgegaan. Dat zijn aannames, heeft verder weinig met het doorscheuren van het scherm te maken.

@Sonjaatje,
Er zijn scholen die alleen digitaal les geven, alle kinderen gebruiken hier een laptop, zelfs op het vmbo is hier sprake van.

Het gaat er hier om, dat het beeld spontaan breekt, is het aantoonbaar dat er sprake is van een fabricage fout of is er sprake van onzorgvuldigheid. En zo ja.... hoe kan je dit aantonen aan de winkelier. Opsturen is leuk, maar zie je gelijk maar eens te halen.

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Oké, hier dan ook even het antwoord.

Ontbinden, nee. Op welke grond dacht u?

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

pino123 schreef op woensdag 14 mrt 2012, 10:44: @mahadma,

niet dat het ter zake is, maar het vervoer van een laptop kan wel degelijk in een rugzak met een laptop vak. Deze is geheel beschermt, daarnaast vind ik het apart dat je hier vandaan de conclusie trekt dat er kennelijk niet juist met het apparaat wordt omgegaan. Dat zijn aannames, heeft verder weinig met het doorscheuren van het scherm te maken.

@Sonjaatje,
Er zijn scholen die alleen digitaal les geven, alle kinderen gebruiken hier een laptop, zelfs op het vmbo is hier sprake van.

Het gaat er hier om, dat het beeld spontaan breekt, is het aantoonbaar dat er sprake is van een fabricage fout of is er sprake van onzorgvuldigheid. En zo ja.... hoe kan je dit aantonen aan de winkelier. Opsturen is leuk, maar zie je gelijk maar eens te halen.
ik krijg geen gelijk ik kan het niet aantonen ..helaas blijft het hun woord tegen het mijne...opsturen kost nog duurder want dan moet ik 75 euro betalen voor administratie kosten van asus...dankje voor antwoorden...

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Weet niet wat je inkomen is maar als je kind verplicht wordt door de school om een laptop te hebben zou je een bij de dienst sociale zaken&werkgelegeheid kunnen informeren naar bijzondere bijstand.

In onze gemeente krijg je als je kind naar het voortgezet onderwijs gaat, 600 euro voor aanschaf van een laptop.

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste vraagsteller,
de winkelier moet stellen en bewijzen dat de laptop niet is stuk gegaan door eigen gebrek, maar door eigen schuld van de koper.

U mag niet eerder de koop geheel of gedeeltelijk ontbinden voordat u de verkoper heeft gevraagd de laptop te herstellen, kosteloos.

Ik begrijp dat deze laptop inmiddels hersteld is maar dat doet niet af aan de wettelijke consumentenbescherming. indien de verkoper niet het gegeven bewijs levert zal u uw rekening bij hem moeten declareren.

Veel succes!
mr. M. Martens-Ferwerda

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 12:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vrouw Elske,

u schrijft: "Ik begrijp dat deze laptop inmiddels hersteld is"

Ik lees dat nergens.
Ts heeft geen geld voor de reparatie, dan wel de opstuurkosten van € 75,00.

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

nee, inderdaad. ik meende gelezen te hebben van het herstel in een ander antwoord.
Mijn antwoord verandert er niet door, de verzendingskosten mogen ook niet worden doorberekend.

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

vrouwe elske schreef op woensdag 14 mrt 2012, 11:56: Beste vraagsteller,
de winkelier moet stellen en bewijzen dat de laptop niet is stuk gegaan door eigen gebrek, maar door eigen schuld van de koper.

U mag niet eerder de koop geheel of gedeeltelijk ontbinden voordat u de verkoper heeft gevraagd de laptop te herstellen, kosteloos.

Ik begrijp dat deze laptop inmiddels hersteld is maar dat doet niet af aan de wettelijke consumentenbescherming. indien de verkoper niet het gegeven bewijs levert zal u uw rekening bij hem moeten declareren.

Veel succes!
mr. M. Martens-Ferwerda
de laptop is nog niet gemaakt...ben nog in discussie met de winkelier omdat het scherm helemaal zwart is nu en dus geen beeld meer weergeeft...maar ik heb gebeld vandaag met winkelier en hij geeft me op zijn woord (wat je tegenwoordig daar nog aan heb) dat als er een nieuw scherm ingezet wordt en beeld is nog steeds zwart dat het op hun kosten gemaakt wordt...maar er is heel veel heen en weergepraat geweest ondertussen en ik heb helaas weinig vertrouwen nog maar ik ga ervan uit nu dat het goed komt want volgens mij is er meer aan de hand dan alleen kapot beeldscherm...

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vrouw elske,

ts schrijft elders: "...ik ben intussen naar andere zaak geweest omdat beeldscherm bij hem 250 euro is en dat geld heb ik gewoon niet"

Ts is dus al bij een derde partij geweest waardaar de garantie ook al vervallen is.

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mahadma schreef op woensdag 14 mrt 2012, 12:13: Vrouw elske,

ts schrijft elders: "...ik ben intussen naar andere zaak geweest omdat beeldscherm bij hem 250 euro is en dat geld heb ik gewoon niet"

Ts is dus al bij een derde partij geweest waardaar de garantie ook al vervallen is.

mijn garantie is nog niet vervallen.....zoek maar op bij mijn rechten van garantie...maar er is meer aan de hand met laptop dan alleen scherm maar zoals ik al eerder zei blijft het een ja en nee spelletje....

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zie dat mijn dochter ook vaak doen, even snel aan de klep(scherm) met één hand snel half dicht doen.
Als ze het nu nog in het midden heeft gepakt .......maar nee meestal aan de rechterzijde, scherm gaat dus stuk door verkeerde verdeling van de druk.
Mijn dochter heeft al 1 x zelf een scherm betaald ineens kan het wel met twee handen en rustig aan dicht.

Mastag
@ vrouwElske verkoper heeft geen moeite bewijslast te leveren, schermen gaan stuk door dingen ertussen of verkeerde druk. Als tijdens het werken het scherm knapt zou het nog een discussie kunnen zijn maar TS schrijft zelf dus doet laptop half dicht omdat en dat gaat snel snel, dus eigen schuld.

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als er iets is dien je artikel zonder tussenkomst van derden naar de verkopende partij te brengen voor reparatie. Dat is de volgorde voor garantie claimen.

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ten eeerste: de bewijsplicht ligt in dit geval bij de winkelier. Die zal hard moeten maken dat jij zelf de schade hebt veroorzaakt. Storingen die binnen de eerste zes maanden na aanschaf optreden, worden geacht een fout in het product zelf te zijn.

Ik begrijp überhaupt niet waar die winkelier zo moeilijk over doet: die kan gewoon de laptop innemen, in een doos stoppen en aanmelden voor reparatie bij Asus zelf. Daar zijn ze ook op de hoogte van die regelgeving, hoor. Over het algemeen doet Asus niet moeilijk.

Waarschijnlijk is de winkelier zelf bang dat Asus wel moeilijk gaat doen en dat hij dan voor de kosten die Asus berekent zal opdraaien. Tsja.... dat mag hij lekker met Asus uitvechten. Jij hebt gewoon recht op een gratis reparatie, tenzij de winkelier onomstotelijk kan aantonen dat het je eigen schuld is geweest; en dat kan-ie niet...

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

anoes41 schreef op woensdag 14 mrt 2012, 10:06:
dcz schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 22:42: quote]klopt ze heeft les op laptop dus moet elke dag mee naar school....dus ja ik weet het ff niet meer hoor....


Met alle respect hoor maar daar geloof ik helemaal niets van! Mijn kids zitten ook op een middelbare schoool en daar wordt echt geen les gegeven op alleen maar laptops. Dat zou namelijk betekenen dat de school ouders gaat verplichten om voor hun kind een laptop aan te schaffen. Ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen dat zomaar kan ophoesten.
En hoe heeft uw kind de rest van het lopende schooljaar de lessen gevolgd, de laptop is pas 7 weken geleden aangeschaft. klopt in mijn ogen niet....

Oja, dit bericht geschreven op een laptop die me tweehonderd eurootjes heeft gekost....en niet van een vrachtwagen is gevallen;)

Kids hebben ook een laptop met extra verzekering, toen de oudste iets tussen beeldscherm en toetsenbord liet liggen en hem dichtklapte was het scherm ook stuk..maar da's wel kosteloos gerepareerd....
je kan het geloven of niet...er zijn tegenwoordig scholen die les geven op laptop...nog geen paar jaar geleden moest je toch ook boeken kopen voor rond de 500 euro ..dus ik weet niet uit welk tijdperk jij komt maar tegenwoordig is het gewoon zo....en over een jaar of 10 zullen veel meer scholen les gaan geven met laptop...

Allereerst zou ik je adviseren iets zorgvuldiger te zijn met het quoten van postings. Je schrijft mij quotes toe die ik niet heb gemaakt, en dat doe je meermaals. Vind ik persoonlijk niet zo prettig om te lezen.

Wat betreft je opmerking dat ze op het Vathorst een laptop nodig hebben; je hebt gelijk.
Je andere opmerking over 'een steen' vind ik weer wat minder aardig, ik heb zelf twee kids op het middelbaar onderwijs dus ik weet wel waar ik het over heb.
Kan natuurlijk ook een heel gevatte opmerking maken over je forumnaam (ben je echt pas 41) maar dat doe ik maar niet...

Verder blijf ik bij mijn standpunt dat "onvoorzichtig handelen' niet gedekt wordt door de garantie, ook niet in de eerste 6 maanden na aankoop.
Ik denk dat de fabrikant wel kan aantonen dat schade door druk van buitenaf is ontstaan.

Succes verder.

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dcz schreef op woensdag 14 mrt 2012, 20:22: Allereerst zou ik je adviseren iets zorgvuldiger te zijn met het quoten van postings. Je schrijft mij quotes toe die ik niet heb gemaakt, en dat doe je meermaals. Vind ik persoonlijk niet zo prettig om te lezen.

@dcz,

Als u op dinsdag 13 mrt 2012, 22:42 op de gebruikelijke manier gequote had, dan was het ook niet mis gegaan met de anderen die uw post gingen quoten.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dirck schreef op woensdag 14 mrt 2012, 22:43:
dcz schreef op woensdag 14 mrt 2012, 20:22: Allereerst zou ik je adviseren iets zorgvuldiger te zijn met het quoten van postings. Je schrijft mij quotes toe die ik niet heb gemaakt, en dat doe je meermaals. Vind ik persoonlijk niet zo prettig om te lezen.

@dcz,

Als u op dinsdag 13 mrt 2012, 22:42 op de gebruikelijke manier gequote had, dan was het ook niet mis gegaan met de anderen die uw post gingen quoten.

Groet, Dirck


Ik loop al vrij lang mee op deze site en U hoeft mij niet uit te leggen hoe ik moet quoten,

lekker belangrijk trouwens...dit in tegenstelling tot het meermaals zinloos quoten van dezelfde posting door TS.

ve
door verwijderd - 14 mrt. 2012 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dcz schreef op woensdag 14 mrt 2012, 22:53: Ik loop al vrij lang mee op deze site en U hoeft mij niet uit te leggen hoe ik moet quoten,

lekker belangrijk trouwens...dit in tegenstelling tot het meermaals zinloos quoten van dezelfde posting door TS.

En dat zinloos quoten was weer het gevolg van het foutief quoten van uw kant. Maar goed, ik hou er al mee op.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - 15 mrt. 2012 om 00:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@holpen

de inktvlek is het bewijs dat het van extern komt en niet door een defect door fabrikage.. dus de winkelier kan dat dus eenvoudig bewijzen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

betgemeline5 - 23 jul. 2016 om 14:38
Geldzaken & recht

Ik krijg wel eens post voor een vorige bewoner die al 4 jaar dood is. Ben ik ver

Ik krijg wel eens post voor een vorige bewoner die al 4 jaar dood is.  Familie van haar ken ik niet.
Ben ik verplicht brieven en pakjes te retourneren? Lees meer

am
amin - 23 jul. 2016 om 18:13
Geldzaken & recht

Deurwaarderskosten

Hallo,

Heb een brief van ggn met een verhoging van €26, 03 naar 148, 76. Hierin zijn de hoofdsom, invorderingskosten van 25,00, omzetbelasing invorderingskosten 5, 25 en kosten exploot 92, 48. Nou zou ik graag willen weten of het redelijk is om zoveel te verhogen want lees dat ze min. €40, 00 met rente mogen berekenen.  Dit is bijna 500% van het originele bedrag. Graag zou ik hulp wille ... Lees meer