SD
door SD1 Sep 27, 2013 om 07:47
Computers & telefonie

SD card gecrasht, hoe haal ik de foto's terug?

van mijn dochter van 14 is de sd card van haar telefoon gecrashd er staat ineens niets meer op, er stonden rond de 400 foto.s op en die is ze nu kwijt, kan iemand me raad gegeven hoe ik de foto.s kan terughalen, ik heb recuva geprobeerd die haalt ze terug alleen zijn ze niet leesbaar

44695 16 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Sep 27, 2013 om 08:09
937 Antwoorden / 2 Vragen

Bij een defect aan een zogeheten "flash" geheugen ( sd kaartjes, usb sticks etc ) betekend dit dat de data echt weg is, omdat de chips echt "leeg" kunnen zijn, waarbij een harddisk alles laat staan op de schijven, worden de flash chips onleesbaar. Heel soms kan een lab uitkomst bieden, datarecoverynederland bijvoorbeeld, maar dan moet je denken aan € 600, - excl ofzo. Niet echt een optie.

Heel soms helpen een aantal trucjes, genoeg te vinden via google, maar meestal zijn deze niet effectief.

gsm
door gsm - Sep 27, 2013 om 11:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer PC Inspector Smart Recovery (klik) nog. Dit programma is speciaal gemaakt voor het herstellen van foto's.

ah
door ahoog - Sep 27, 2013 om 12:37
11 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer de index kapot is, staan de foto's er nog gewoon op hoor, je kunt er alleen niet bij. Alleen bij harde format verdwijnen de foto's. Niet bij een crash.

Probeer het met gratis recovery programma ZAR http://download.cnet.com/Zero-Assumption-Recovery/3000-2248_4-10061981.html

Daarmee heb ik menige foto's gered van gewiste SD-kaartjes.

Succes!

Arjen

mo
door moi67 - Sep 27, 2013 om 13:19
23 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan me aansluiten bij de tip van GSM. Heb al een aantal keren verloren gewaande foto's met pc inspector terug kunnen halen. Als je foto's laat herstellen, probeer er wel voor te zorgen dat de herstelde foto's naar bijvoorbeeld de harddisk worden weggeschreven en niet naar de kaart.

Het kan welicht nodig zijn om de kaart via een verloopstuk of reader direct via USB op de computer aan te sluiten en niet via het toestel.

blackjes
door blackjes - Sep 27, 2013 om 13:33
141 Antwoorden / 34 Vragen

Probeer het kaartje eens in je (of een) computer. Als je computer geen kaartlezer heeft, gebruik dan een externe kaartlezer die je met USB op je computer aansluit.
Vaak is het zo, dat foto's op een kaartje al worden bewerkt. Je toestel herkent ze dan niet meer, maar de computer wel. Schrijf ze wel weg naar je harde schijf op de PC of op een externe harde schijf, zoals Moi67 ook zegt.
Je ziet maar weer...........ALTIJD kopiën elders opslaan!!

Succes.

Blackjes

ndirkx
door ndirkx - Sep 27, 2013 om 14:04
11 Antwoorden / 14 Vragen

Laatst ook hetzelfde probleem gehad na een verre vakantie. Alles geprobeert met div. Hulpprogrammas maar geen resultaat. Op internet een adres gevonden in Dresden, Duitsland. Komt zeer bekwaam over en wat het leukste is, "no cure, no pay". Je neemt contact op via email en stuurt de geheugenkaart op. Je krijgt van hem bericht of het terughalen lukt of niet. De prijzen die hij rekent zijn zeer acceptabel!
Bij mij was helaas de chip op de kaart gebroken dus redden van de foto's was helaas niet mogelijk. Hoefde ook niets te betalen.
Hier het adres,

Recoverfab
Heidemülhweg 15
01324 Dresden
Germany
Phone: +49 351 26557878

Website:
www.recoverfab.de

audb
door audb - Sep 27, 2013 om 14:47
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://www.piriform.com/recuva/download/standard
Gratis en werkt perfect.

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2013 om 19:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=audb schreef op vrijdag 27 sep 2013, 14:47]http://www.piriform.com/recuva/download/standard
Gratis en werkt perfect.

TS schrijft: ik heb recuva geprobeerd!

er
door erky - Sep 28, 2013 om 10:03
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Sillevje,
Recuva is zoals gezegd, goed, gratis en gemakkelijk in gebruik. Geen reclame, geen gedoe met registreren. Wat wil je nog meer.
Zie bij edrick3 voor de goede link!
Succes!
Erky

diumenge
door diumenge - Sep 28, 2013 om 10:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@audb en erky, het lezen van de vraag (en reacties) is niet jullie sterkste kant hè?

ma
door maartendewi - Oct 9, 2015 om 10:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Tijdens onze vakantie konden we ineens de foto's niet meer bekijken op de camera en geen foto's meer maken. We kregen de melding dat deze beschadigd was. Bij thuiskomst meerdere programma's geprobeerd om het zelf op te lossen. Helaas werkte dit niet. Toen kwamen wij terecht bij een bedrijf in NL welke de mogelijkheid gaf het te repareren. Deze een tarief van 75,- en de werkwijze No Cure No Pay. Helaas konden ze ons niet helpen, de controler bleek beschadigd. We kregen de optie dit te laten oplossen in een labratorium voor het bedrag van 495,- Dit vonden wij wel een hele hoop geld en zijn verder gaan zoeken. Toen kwamen wij terecht bij Recoverfab. Dit bedrijf kan je sd kaart uitlezen voor 165,- voor een geheugenkaart van 8 gb. Ook hierbij geld de werkwijze No Cure No Pay. Het bedrijf zit in Duitsland en we werden per email vlot op de hoogte gehouden.

Nadat het bedrijf ons Sd kaartje had ontvangen kregen wij een email met daarin vermeld dat ze aan de slag gingen en op 11-10-2015 het gereed zouden hebben. Al 2 dagen eerder kregen wij bericht dat de foto's leesbaar waren en kregen een screenshot van een deel van de foto's.

Wij zijn ontzettend blij want nu hebben wij onze dierbare vakantiefoto's toch kunnen redden.

Recoverfab vind u hier

http://recoverfab.com/

edrick3
door edrick3 - Oct 9, 2015 om 10:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@maartendewi,

En heb je je nu speciaal op dit forum aangemeld om reclame voor dit bedrijfje te maken in dit oude topic?

ho
door hoom - Oct 13, 2015 om 20:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Toch ben ik erg blij dat maartendewi mij 'recoverfab' heeft aangeraden (ook al is dit een oude topic..).
Ik heb zowel 'Recuva' als 'Cardrecovery' geprobeerd om mijn bestanden (foto en video) terug te vinden. Aangezien de SD-kaart niet werd herkend door de camera (Nikon) en PC, is me dat niet gelukt.
Op advies heb ik vervolgens mijn SD-kaart (32GB) opgestuurd naar 'Recoverfab'. Daar is men erin geslaagd om niet de video-bestanden, maar wel bijna alle foto's te redden (1248 stuks). Prima tip dus! (recoverfab.com)

blackjes
door blackjes - Oct 14, 2015 om 11:30
141 Antwoorden / 34 Vragen

@ hoom

Je kan dan wel een kaartje hebben van 32GB en daar al je foto's op laten staan, maar zet ze dan regelmatig op een externe schijf of USBstick.
Ik laat ook een vol jaar foto's op mijn Nikon kaartje staan, maar elke serie foto's die ik maak schrijf ik direkt weg naar m'n externe schijf.
Dit is een tip om teleurstellingen te voorkomen.

Blackjes

hereistom
door hereistom - Oct 14, 2015 om 12:07
733 Antwoorden / 1 Vragen

Maak inderdaad regelmatig een backup van je foto's, niet alleen op een externe schijf of stick, maar ook online.
Bij Google Foto's kun je bijvoorbeeld onbeperkt foto's opslaan en er zijn ook Apps voor op je telefoon of tablet.

ah
door ahoog - Oct 14, 2015 om 13:59
11 Antwoorden / 0 Vragen

SD-kaartjes kunnen ook crashen voordat je een backup hebt kunnen maken.

Een prog dat byte voor byte het kaartje afspeurt naar afbeeldingen is ZAR. Trek er wel een ochtend voor uit, want het gaat langzaam, maar ZAR vindt heel veel terug. Zonder indexfile.
http://www.z-a-recovery.com/tutorials/digital-image-recovery.aspx
Je kunt ZAR gratis gebruiken met enige beperkingen.