da
door daniekdaniek Oct 27, 2013 om 14:44
Computers & telefonie

Skype of msn vervangen alternatief?

Weet er iemand een goed alternatief voor skype? Ik blijf problemen houden met het wegvallende verbinding.

8059 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 27, 2013 om 14:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo daniekdaniek,

VoiPBuster
Dit is misschien wel het bekendste alternatief voor Skype. Bellen van VoipBuster naar VoipBuster is altijd gratis.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Oct 27, 2013 om 15:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Valt de verbinding ook weg als je met kabel aansluit? Heb je Skype al eens helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Lees anders ook klik hier eens door.
Lees voor alternatieven klik hier.

mayonaise
door mayonaise - Oct 27, 2013 om 19:17
33 Antwoorden / 1 Vragen

deze link:> Alternatief voor skype hoop dat je hier iets aan hebt. Stabieler bestaat er niet..

macwouter
door macwouter - Oct 27, 2013 om 19:27
825 Antwoorden / 9 Vragen

Als diegene waar TS mee Skypt (moeilijk woord) een brakke verbinding heeft met 3G of een of andere hotspot o,a Ziggo kan ie het ook met welk alternatief dan ook op zijn buik schrijven. Dus zoek het probleem niet altijd bij jezelf.

edrick3
door edrick3 - Oct 27, 2013 om 20:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=mayonaise schreef op zondag 27 okt 2013, 19:17]deze link:> Alternatief voor skype hoop dat je hier iets aan hebt. Stabieler bestaat er niet..

Dit heeft TS zelf al als alternatief in een ander topic aangegeven (maar dat kun jij niret weten). ;-)

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Oct 27, 2013 om 22:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Google Talk kan ook nog: klik even hier.

tolsma1945
door tolsma1945 - Oct 28, 2013 om 11:50
229 Antwoorden / 6 Vragen

Het probleem zit hem meestal niet in Skype,maar aan je internet verbinding,dus eigenlijk is Skype
het beste alternatief.

mabureau
door mabureau - Oct 28, 2013 om 12:52
102 Antwoorden / 12 Vragen

voorheen had ik alleen internet ZONDER bellen van Telfort, met een standaard bijgeleverd Zyxel modem en een goedkoop profoon drieling toestel op het modem aangesloten alsof ik telefoon kreeg via Telfort.
.
Daarnaast had ik VoipBuster (met een 085- telefoonnmummer) en in het Zyxel modem de settings aangepast, zodat hij de via internet binnenkomende gesprekken van VoipBuster als normale gesprekken herkende.

Werkte perfect, zonder storing, kon gratis rustig een uur met vrienden in binnen- en buitenland bellen. Ook als ik gebeld werd geen enkel probleem.

Na mijn verhuizing kreeg ik glasvezel van KPN, ZONDER telefoon,alleen geeft KPN geen toegang tot de software van het modem, zodat ik mijn telefoon niet rechtstreeks kan aansluiten, wel kan ik een internet switch met een telefoon uitgang aansluiten, wat in eerste instantie perfect leek te werken.

Totdat ik merkte dat ik regelmatig bij binnenkomende gesprekken, of de beller niet hoorde, of de beller mij niet of dat stelselmatig na 3 minuten de verbinding weg viel, bij zowel binnenkomende als uitgaande gesprekken.
Zeer irritant als je gebeld wordt door iemand met een afgeschermd nummer. Je kan dan niet even terugbellen en moet maar afwachten of de beller nog terug belt.

Gebleken is nu dat in het KPN modem de VOIP gesprekken welke niet afkomstig zijn uit het KPN netwerk na maximaal 3 minuten worden geblokkeerd.
Dit wordt ook erkend en is eenvoudig bij de instelling te verhelpen, alleen weigert KPN de toegang tot deze instellingen vrij te geven.

Moraal van dit verhaal is dus dat het probleem naar alle waarschijnlijkheid niet bij Skype, maar de internet provider ligt, die je op deze manier verplicht om via hem te bellen.
Voorlopig heb ik maar even toegegeven en mijn abonnement even uitgebreid met bellen, tot ik een mogelijkheid heb gevonden om die settings in het modem aan te passen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 28, 2013 om 13:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@mabureau kan mij bijna niet voorstellen dat KPN dit doet (alhoewel..) mijn inziens is het nog niet eens wettelijk toegestaan om verkeer te blokkeren.

Verder kun je natuurlijk wel gewoon vanaf jouw computer bellen (en gebeld worden) of draadloos via smartphone of tablet. Als ze dit ook zouden blokkeren moet je echt 'n klacht bij het ACM indienen.

Zelf al jarenlang klant van BudgetPhone, voip-router thuis en op andere plekken, via wifi, ook gewoon bereikbaar op mijn vast (lokaal) nummer, zou niet anders meer willen.

pi
door pieterwolters - Oct 28, 2013 om 13:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

KPN doet dat niet. Ik zit ook vaak op een KPN verbinding en bij mij werkt het gewoon probleemloos. Gezien de complexiteit kan er van alles de oorzaak zijn van het afbreken van de verbinding.

Terugkomend op de vraag van TS: weet je 100% zeker dat de verbinding end-to-end goed is? Als er een verbindingsprobleem is, dan ga je met alle alternatieven hetzelfde probleem krijgen. Skype zelf is een kwalitatief prima dienst, getuige het groot aantal gebruikers dat het ook zakelijk actief gebruikt.

da
door davert - Oct 28, 2013 om 15:26
19 Antwoorden / 7 Vragen

ik gebruik(ipv bellen)altijd VOXER,met mn pa,vrienden,familie,t is niet met cam hoor,maar het werkt als een soort walkie talkie maar wel goed en erg duidelijk geluid,en nog n voordeeltje,je moet elkaar uit laten praten,hihi,t is te downloaden op google playstore,misschien ook wel bij andere,maar dat weet ik niet heb zelf n sony smartphone,sinds ik voxer gebruik heb ik van mijn 230 min beltegoed steeds elke mnd rond 200 over,groetjes en veel succes

holiday
door holiday - Oct 28, 2013 om 22:30
102 Antwoorden / 12 Vragen

Team Speak 3 gebruik ik ook maar voor heel andere doelstellingen.

Een beter programma als Skype bestaat niet.

Kijk eens bij Skype bij geavanceerde instellingen en kijk dan naar de poort die daar staat.
zet deze poorten open in je router.

ma
door marindo - Nov 19, 2013 om 02:41
12 Antwoorden / 1 Vragen

Veel van mijn familie in het buitenland hebben een IpHONE.Niet meer gehinderd door een vaste computer voer ik dagelijks gesprekken met mijn familie via iPhone facetime.Af en toe valt de verbinding weleens weg maar tot nu toe ben ik erg blij met deze mogelijkheid.Op deze manier heb ik bijvoorbeeld de backpack reizen van mijn drie kinderen bijna dagelijks kunnen volgen. Heel gerustellend en heel fijn.

macwouter
door macwouter - Nov 19, 2013 om 15:17
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=marindo schreef op dinsdag 19 nov 2013, 02:41]Veel van mijn familie in het buitenland hebben een IpHONE.Niet meer gehinderd door een vaste computer voer ik dagelijks gesprekken met mijn familie via iPhone facetime.Af en toe valt de verbinding weleens weg maar tot nu toe ben ik erg blij met deze mogelijkheid.Op deze manier heb ik bijvoorbeeld de backpack reizen van mijn drie kinderen bijna dagelijks kunnen volgen. Heel gerustellend en heel fijn. .

En zo is het.