go
door gooswout Sep 14, 2015 om 07:45
Computers & telefonie

Smartphone

Op mijn smartphone krijg ik geen E mails binnen.
Ik kan wel verzenden.
Het lukt wel met Gmail.

Instellingen: gebruikersnaam en wachtwoord kloppen.
POP 3 server
pop-home.nl
Poort 110 (kiest ie zelf)
Beveiligingstype: geen
E mail verw. van Server: Nooit.

Wat in te vullen bij: E-mail synch?

3057 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 14, 2015 om 08:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ten 1e: er wordt geen streepje maar een punt achter 'pop' gebruikt. Ten 2e: is het nog wel pop.home.nl en niet pop.ziggo.nl?

costnix
door costnix - Sep 14, 2015 om 08:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hier vind u de juiste instellingen voor Ziggo mail:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

edrick3
door edrick3 - Sep 14, 2015 om 11:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gooswout,

De link van costnix: klik

Ik kan geen e-mail ontvangen. Wat kan ik doen?

Controleer of je mailbox vol is.
Kijk of je op internet komt en andere websites kunt openen. Lukt dit niet, dan is er iets mis met je internetverbinding. Controleer of er een storing in je buurt is.
Log in op je Webmail.
Lukt het niet? Controleer dan je inloggegevens. Ben je je wachtwoord vergeten? Maak dan een nieuw wachtwoord aan via Mijn Ziggo.
Klik op de knop Instellingen e-mailadres achter het betreffende e-mailaccount.
Klik op Wachtwoord en voer je nieuwe wachtwoord in.

Kan je wel inloggen op Webmail?
Stuur een e-mail naar je eigen e-mailadres. Ontvang je deze, dan ligt de oorzaak waarschijnlijk in de instellingen van je e-mailprogramma. Controleer je e-mailinstellingen.

Suc6

go
door gooswout - Sep 14, 2015 om 12:58
56 Antwoorden / 52 Vragen

Inmiddels is mede dank zij jullie de verbinding mogelijk.
Maar, ik krijg maar 1 binnenkomend (het meest recent) bericht te zien.
Als ik klik op meer berichten laden dan is ook dat ene bericht ook weg.
Heeft iemand een idee??

edrick3
door edrick3 - Sep 14, 2015 om 13:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gooswout,

Volg dit stappenplan eens.

Suc6

pa
door paul1975 - Sep 14, 2015 om 13:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

kijk op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

ik gebruik voor ingaande mail de imap instellingen op mijn telefoon.

Ik kan dan alle mails zien die op de server staan bij ziggo.
maar als ik de mail op de computer ophaal met pop3, dan is dat allemaal weg daar en staat het lokaal op de computer. Je kan deze dan niet meer met de smartphone binnenhalen, tenzij ik bijvoorbeeld in mijn mailprogramma op de computer instel om de mail van de laatste 10 dagen op de server te laten staan. alles was ouder is dan 10 dagen wordt dan van de server verwijderd.

wat je ook kan doen is zowel op de computer als op de smartphone IMAP gebruiken. Let dan wel op dat je mailbox niet te vol komt te staan, want dan kan je geen mails meer versturen.

voor uitgaande mail kan je ook de beveiligde smtp verbinding gebruiken via poort 587, zie uitgaande mail bij bovenstaande link.

succes.

mocht je er niet uit komen, ben dan de klantenservice van Ziggo, die kunnen je hier denk ik wel mee helpen.

th
door thieu - Sep 14, 2015 om 14:24
148 Antwoorden / 0 Vragen

paul1975 Roert een belangrijk verschil aan in de manier waarop je met mail omkan gaan.

Met POP haal je de mail letterlijk binnen op (in dit geval) je telefoon. Normaal gesproken wordt daarna de mail op de server gewist en daarom moet je apart aangeven dat de mail op de server niet gewist mag worden (E mail verw. van Server: Nooit.).

Dit geldt dan voor alle devices waarmee je je mail verwerkt, dus óók voor de PC thuis en misschien nog een tablet e.d.
Béter is dan om met IMAP te werken. De mail blijft dan altijd 'automagisch' op de server staan en je kijkt als het ware dóór de telefoon/ PC/ tablet naar je mail op de mailserver.
Ook als er iets mis gaat met b.v. je eigen PC of tablet blijft de mail op de server gewoon beschikbaar.

Het enige nadeel is dat je postbak vol kan raken, afhankelijk van de mailboxgrootte die je van je provider krijgt.

go
door gooswout - Sep 14, 2015 om 15:30
56 Antwoorden / 52 Vragen

De laatste twee adviezen lijken zoden aan de dijk te zetten.
Bij POP had ik toch (E mail verw. van Server: inderdaad op nooit staan??? toch verwijderde hij de mails).
Nu begrijp ik pas wat IMAP betekent en heb ik de zaak daarop afgestemd. Ze lijken te blijven staan?!!! niet te vroeg juichen. Maar toch!

th
door thieu - Sep 14, 2015 om 22:29
148 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi! :-)

Het POP-protocol (Post Office Protocol) is ook nog een erfenis uit de inbeltijd toen een continue verbinding nog veel te duur en te langzaam was. Er werd even een verbinding opgezet waarna de mail (toen nog allemaal tekst) binnengehaald werd. Je kon de mail dan offline verwerken zodat de dure inbelverbinding niet gebruikt hoefde te worden. Je zette je antwoorden dan vervolgens allemaal klaar waarna je die ook weer in één keer uploadde.
IMAP (Internet Message Access Protocol) werd toen alleen gebruikt in lokale netwerken en providers ondersteunden IMAP ook (nog) niet. Met de tegenwoordige breedbandverbindingen waarbij je altijd verbonden bent is IMAP een betere keuze.
Zoals gezegd ben je dan wél meer afhankelijk van de grootte van de postbus bij je provider en moet je de discipline hebben je mailbox regelmatig op te schonen.
Overigens kun je de mail die je persé wilt bewaren nog steeds binnenhalen en b.v. op je PC zetten.