gladdeharry
door gladdeharry Dec 23, 2006 om 12:17
Computers & telefonie

Speedlinq

Ik heb al het een en ander gelezen over Speedlinq.Is volgens mij niet zo best.Klopt dit?Ze zijn niet duur in ieder geval.

Harry



599 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dat ze goedkoop zijn klopt, daar krijg u ook de service naar.


Als alles goed werkt is het een goede aanbeveling


Als het slecht loop denk u : had ik maar ergens anders gekomen


het gaat in de meeste gevallen goed maar de overige 15 procent kan het mis gaan.


u weet pas als het zover is


 


labswans

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ADSL en Kabel vergelijken in de breedbandwinkel - Nieuws - KPN ... 




KPN neemt met ingang van vandaag de internetaanbieder Speedlinq over. ... Speedlinq staat voor een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. ...
www.breedbandwinkel.nl/nieuws/340 - 20k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Zoals je ziet heb je te maken met KPN

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De helpdesk is ontzettend duur en slecht bereikbaar.
Het gaat kapitale aan telefoonkosten opleveren wanneer er iets niet goed is. Helaas gaat er bij Speedlinq nogal eens wat fout.
U betaalt in het begin de volledige prijs inclusief het modem.
Daarna kunt u via een zeer ingewikkelde procedure, als u geluk hebt, de korting terugkrijgen.

LEES EERST DE VOORWAARDEN HELEMAAL VAN BEGIN TOT EIND !!!!!!!!!!!



ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Speedlinq was in 2004 en 2005 erg slecht.


in 2006 stukken beter minder klachten, maar wel dure helpdesk.


Het is goedkoop als het goed werkt, als je veel kunt zelf oplossen, hier kijkt of vraagt, en geen fouten maakt, want 70% is door gebruikers gemaakte fouten.


Het is goedkoop en snel mits je geen helpdesk nodig hebt, ook in ochtend na 10.00 uur bellen, heb je geen rij voor je zoals elke middag na 14.00 uur tot avond...


Het is dus een goede provider geworden, en zelfs beter als de huidige opkoper KPN, want de moeder heeft Nu meer klachten.


Een ervaren gebruiker, die nu thuis een trage Slim heeft, op kantoor voor snelheid, maar daar gebruik ik veel, thuis is traag snel genoeg.


 

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt voor jullie antwoorden.Graag zou ik ook nog wat gebruikerservaringen willen horen.


ve
door verwijderd - Dec 25, 2006 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het klopt dat er een duur helpdesknummer achter zit, met een gemiddelde wachttijd van 10 minuten naar ik heb gelezen/gehoord.

Als het werkt dan is er verder niets aan de hand.

Ik heb al bijna 3 jaar een abonnement bij Speedlinq en weinig klachten hierover, een tijd terug mijn abonnement laten aanpassen waarbij mijn snelheid omhoog ging maar de maandlasten niet (moet hier wel zelf op letten want uit eigen beweging doen ze niet veel). Werd snel opgepakt na die vraag en opgeleverd naar tevredenheid.

Snelheid is prima hier en eigenlijk nog geen uitval meegemaakt, niet van het internet maar ook niet van de mail.

De introduktie-aktie die ik in het verleden had (geld terug) is in mijn geval goed verlopen; ik stuurde alles in volgens de voorwaarden (de tip om deze goed te lezen is een gouden!) en netjes het geld teruggekregen, ook hier weer goed opletten.

Mijn gebruikerservaring is 2-ledig: ik moet goed opletten met akties en aanpassingen van abonnementen en snelheden, dan is er niets aan de hand.
Ik werk zelf in de IT waardoor ik de helpdesk kan verwaarlozen, er is dus wel een basiskennis nodig zodat er niet teruggevallen hoeft te worden op support.
Eenmaal werkend opgeleverd is mijn ervaring dat er weinig misgaat, de zogeheten "downtime" staat bij mij op nul.

Ik hoop dat dit uw vraag enigzins beantwoord en wens u fijne dagen en een goed 2007 toe :-)

ve
door verwijderd - Dec 25, 2006 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De algemene voorwaarden van Speedlinq zijn onduidelijk, onoverzichtelijk en tegenstrijdig met de anderen artikelen.


Voor mijn schoonzus zei ik op 27 november jl. 's avonds telefonisch - à € 0,70 per minuut! - op, acceptatie zijdens Speedlinq per 31 december 2006 beëindiging van de overeenkomst, wordt nog bevestigd per e-mail.


Op 30 november jl. was nog geen e-mail van Speedlinq ontvangen. Hierop nog ter bevestiging, en behoudt van rechten, een telefaxbericht gefaxt naar Speedlinq. Stilzwijgen blijft zijdens Speedlinq!


Op woensdag 20 december jl. zond ik wederom een telefaxbericht naar Speedlinq. Nu reageerde Speedlinq wél, middels een e-mail dezelfde dag nog, en per brief de opzegging.


Met Speedlinq moet je eenmaal engelengeduld hebben.

ve
door verwijderd - Dec 25, 2006 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Overwweeg ook Tiscali eens? Daar heb ik redelijk goede ervaring mee!

ve
door verwijderd - Dec 26, 2006 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt voor je antwoord.Het is ook niet voor mijzelf.Zelf heb ik Planet en dat bevalt me al jaren uitstekend.Ze zijn beslist niet goedkoop maar ik heb nooit problemen.
Ik heb wel gezien dat Speedlinq erg goedkoop is maar begrijp inmiddels dat de service hopeloos is.Maar hoe gaat het met de verbinding?Vaak last van uitval of valt dat mee?



ve
door verwijderd - Dec 26, 2006 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo, ik ben lid geweest van Speedlinq. Ik was hier altijd uitermate tevereden over. Alleen is de helpdesk slecht van Speedlinq €0,70 per minuut maar liefst. Erg veel als je niet zoveel van computers weet en je de helpdesk nodig hebt. Maar ik ben er altijd heel tevereden over geweest. Heel stabiel netwerk


ve
door verwijderd - Dec 27, 2006 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Harry,

Sinds augustus heb ik ADSL+VOIP via Speedlinq. Het werkt nu meestal
goed, maar voor ik het zover had: heel wat problemen en kosten.



Verkeerde gegevens in aanmeldbrief. Deze correspondeerden niet met de vragen in de vensters van de installatieprocedure.

Verouderde firmware gekregen.

Toen beide zaken hersteld waren, was ik zo'n 40 euro aan helpdesk (0,70 / minuut=oplichterij!) en ruim een dag klooien verder.

Nadat de telefoonverbinding nog steeds niet goed was beslisten zij dat
het modem (Speedtouch 780WL voor analoge netwerken) defect moest zijn.
ze zouden een andere sturen.

Na 4 dagen ontving ik een Speedtouch 716iWL. Deze zou gelijk zijn aan
de 780WL. Mooi niet! 716 is verouderd en heeft minder features. Maar
buiten dat is het een ISDN modem en kan ik er niets mee. Er zou met het
modem een antwoordnummer voor portvrije retourzending met het modem
meegestuurd worden. Ook niet!

Na enige weken kreeg ik een aanmaning dat ik het modem nog niet
teruggezonden had en dat dit binnen een week moest. Zo niet: modem
betalen! Bij de e-mail-aanmaning was eindelijk een antwoordnummer voor
logistiek. Ook de mededeling dat het retourmodem getest zou worden en
deze kosten (flink wat!) doorberekend zouden worden aan mij als het
modem niet defect zou blijken! Terwijl zij zelf beslissen dat het modem
vervangen moet worden!

Resumerend kun je stellen dat:

1. Speedlinq z'n zaken slecht voor elkaar heeft.

2. Slecht bereikbaar is: alleen via helpdesk en briefpost via TPG.

3. Zaken op z'n beloop laat zodat de klant naar hen moet reageren.

4. Een zeer dure helpdesk heeft die niet goed werkt.

5. Afspraken niet nakomt.

6. Zelf wel per e-mail naar klanten berichten geeft maar andersom kan niet.

Dit zijn eerlijke ervaringen van Hardware ERror MAN=HERMAN



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer