ltmvz
door ltmvz Jun 5, 2012 om 10:30
Computers & telefonie

Steeds meer Downloadmappen in Windows 7

Al een hele tijd ontstaan er elke keer dat ik iets download (dus bijvoorbeeld ook een eenvoudig Pdf-je) hele rijen met Downloadmappen. Ik probeer ze elke keer naar de Prullenbak te sturen maar het lijkt dat dat alleen maar averechts werkt. Nu krijg ik er al 11 onder elkaar. De map waar de download terecht komt is de onderste van de 11. Kan iemand mij een goed advies geven, zodat ik nog slechts één stabiele Downloadmap over houd?

664 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf een map imaken en die als standaard instellen voor je downloads.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf een downloadmap maken heb ik nu gedaan. Maar een nieuwe testdownload levert meteen weer (minimaal) 11 nieuwe mappen op behalve natuurlijk als ik kies voor "opslaan als" en dan de gewenste map opzoek. Mijn vraag is nu dus: hoe kan ik de gewenste map instellen als standaard? Bij het podcast-programma Juice bijvoorbeeld had ik dat al gedaan, want daar kun je zelf de gewenste downloadmap aangeven via "bladeren". Maar geldt dat ook voor andere, "algemene" downloads?

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja. Je kan bijvoorbeeld in je browser een standaard map instellen.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd genoeg zie ik nu dat ik dat al eens gedaan heb. Ik had een map genaamd "Downloads" als standaard ingesteld (in Google Chrome) maar die is in de loop der tijden Downloads/ Downloads/ Downloads/ Downloads/ Downloads/ Downloads/ Downloads/ Downloads/Downloads/Downloads/..... gaan heten.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ltmvz,

Heb je het volgende gedaan:

Klik op de sleutel (rechtboven) en vervolgens op Opties. Selecteer het tabblad kleine aanpassingen. Klik bij download locatie op Bladeren en selecteer de map waar je de toekomstige gedownloade bestanden wilt opslaan.

De bestaande mappen zou ik allemaal Verwijderen (nadat je eventuele bestanden verplaatst hebt.)

Suc6

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

De optie "Opties" bestaat al enige tijd niet meer bij Google Chrome. Min of meer in de plaats is nu "Instellingen" gekomen (en "Extra"). Hier kan ik echter geen tabblad "Kleine aanpassingen" ontdekken. Maar wat winterman al zei over het instellen van een standaardmap heeft mij via een zoekopdracht en de volgende link toch wel bij de goede locatie gebracht, denk ik. Ik ben voorzichtig optimistisch dat het vanaf nu beter zal gaan. Op dit moment heb ik nog maar één downloadmap.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2012 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ltmvz,

Die link van je is precies wat ik ook bedoelde.
Sorry voor de verouderde gegevens.
Hopelijk blijft het nu bij één map.
Bedankt voor he6 terugmelden.

Met vr.gr.