wm
door wmbremmer Jan 15, 2008 om 21:38
Computers & telefonie

Systeem herstel werkt niet meer.

Systeemherstel op mijn comp. werkt niet meer.
Wel krijg ik op het scherm:
 0 een eerdere status herstellen
 0een herstelpunt maken
 0 een laatste herstelbewerking ongedaan maken.
Maar helaas werken deze bewerkingen niet. En ook ben ik mijn kalender kwijt met herstelpunten.
WIE KAN ME VERDER HELPEN MET BOVENGENOEMD PROBLEEM???
W.B.

3783 32 Rapporteer

driemaaldrie
door driemaaldrie - Jan 15, 2008 om 21:50
229 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk Vista?
Welk merk?
In de bios van de maker zit een herstelpunt dat de fabrieksinstallatie terug zet.
Nadeel verlies van alle bestanden.

elenay
door elenay - Jan 15, 2008 om 21:52
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Heb je geen backup gemaakt die je kunt terug zetten?

ko
door koolschijn_1 - Jan 16, 2008 om 13:20
10 Antwoorden / 1 Vragen

Daarvoor moet u naar de winkel gaan,deze kunnen in de programatuur u helpen.uw apparaat reageerd niet,het kan zijn dat er een virus in zit die uw handelingen blokkeerd.

de winkel kan hem opschonen en dan doet hij het wel weer.kosten 50 euro u heb dan ook garantie.

dimov000
door dimov000 - Jan 16, 2008 om 13:39
19 Antwoorden / 0 Vragen

Afhankelijk van je systeem is het mogelijk. Bij XP via de management console en bij Vista door de dvd met vista in de computer te doen...zorgen dat via je bios de computer opstart met de dvd en na opstart dvd bij de reboot...en  vragen om installeren zal hij komen met de mogelijkheid om een herstelpunt te zoeken en herstel toe te passen.
Als dit niet werkt dan raad ik je aan eens op de site van microsoft xp of vista te kijken om meer oplossingen te krijgen. Ook een algemene vraag via Google helpt.

re
door reint - Jan 16, 2008 om 14:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet het. Mosterd na de maaltijd. Toch een advies. Norton Ghost heeft mij al diverse keren uit de brand geholpen. Enige minpunt vind ik dat mijn versie 10 niet met Vista samenwerkte. Daarvoor moest ik speciaal versie 12 kopen. Zie ook aanbiedingen op marktplaats!

ze
door zeilbootje - Jan 16, 2008 om 14:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ik ook problemen meegehad, bij mij was de oplossing om de virusscanner uit te schakelen en toen deed systeemherstel het weer.

jvdorst
door jvdorst - Jan 16, 2008 om 19:18
186 Antwoorden / 5 Vragen

U vertelt niet wat uw probleem is en waarom u systeemherstel wilt doen en ook niet of u met XP, Vista of misschien anders werkt. Er zijn al diverse antwoorden gegeven die u tot een oplossing kunnen leiden. Misschien is het ook eens verstandig om een virusscan uit te voeren en het systeem te controleren op spyware. Dit beide in veilige modus (F8 indrukken bij opstarten)

gsm
door gsm - Jan 16, 2008 om 21:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo WB

Ik ga er even van uit dat je XP hebt.
Bij Vista gaat het ongeveer hetzelfde, alleen verloopt dan de reparatie veel eenvoudiger.

Het beste kun je eens gaan booten van een Windows XP setup-CD.

Als je die niet hebt dan misschien ergens één lenen.

Als je van de CD boot, dan zullen er eerst programma's en stuurprogramma's worden geladen.
Dan komt de vraag wat je prcies wil.
Maak de keus R (dat betekent repareren)
Na enige tijd wordt gevraagd welk Windows XP nummer?
Vul daar het cijfer 1 in, gevolgd door de Enter - toets.
Uiteindelijk kom je in de herstel console, een DOS venster met een knipperend streepje.
Voer hier het volgende commando in:

   chkdsk  /R

en druk op de Enter-toets (denk aan de spatie voor /R)

Wacht tot de schijfcontrole helemaal klaar is (100%).
Het kan even duren!!!!

Type dan het commando

   EXIT

en druk op Enter

De PC zal nu herstarten. Verwijder de CD of start nu in ieder geval op van je gerepareerde harde schijf.

GSM

wm
door wmbremmer - Jan 16, 2008 om 21:28
57 Antwoorden / 55 Vragen

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ik zou dit allemaal wel willen proberen, maar ik vind het nogal ingewikkeld en als ik ergens een fout maak kan ik dan gemakkelijk weer terug keren.
EN NOG BELANGRIJKER ; Raak ik geen bestanden kwijt?
ik hoor graag van je.

W.B.

wm
door wmbremmer - Jan 16, 2008 om 21:34
57 Antwoorden / 55 Vragen

Ik werk met windows XP.Home edition
Vorige week heb ik systeem herstel gebruikt om een fout te repareren.
Dat was toen gelukt, maar waarschijnlijk, eoigenlijk wel zeker ,heb ik toen een verkeerd commando gegeven.
Dus ik denk dat het mijn EIGEN DOMME SCHULD IS.
Ik hoor graag een (simpele ) oplossing van je.

W.B.

wm
door wmbremmer - Jan 16, 2008 om 21:36
57 Antwoorden / 55 Vragen

Waar zou ik die back up eventueel kunnen vinden?
We hebben in okt. 2007 de hele comp. opgeschoond.
W.B.

wm
door wmbremmer - Jan 16, 2008 om 21:54
57 Antwoorden / 55 Vragen

Ik heb Windows XP Home Edition, maar wat is de management console????

gsm
door gsm - Jan 16, 2008 om 22:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is niet zo ingewikkeld als je denkt (valt echt wel mee).
Gewoon booten van de CD (toets aanraken ter bevestiging of via F-toets).

chkdsk /R kan geen kwaad!!

Vind je het zelf toch nog te moeilijk, haal er dan even iemand anders bij. Twee weten vaak meer dan één.

GSM

mo
door mol2007 - Jan 16, 2008 om 23:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar "Start" - "Run" of "uitvoeren" tik in de box het commando "cmd" en enter.
Dan krijg je een dos scherm en geef het commando : "sfc (spatie) /scannow" enter.
Windows schijf wel even in de cd/dvd drive.
Dit commando vervangt alle drivers voor de originele Windows drivers.
Dan zal het waarschijnlijk wel opgelost zijn.
Zeker even de moeite van het proberen waard !

sh
door shortymusic - Jan 18, 2008 om 13:03
18 Antwoorden / 11 Vragen

VERWIJDEREERST IHOUD COOKIES,GESCHIEDENIS,,DAARNA DEFRAMENTEER C,DAARNA NAAR CONFIGIRATIESCHERM ICOON MAPPEN HERSTELLEN,DIT ZIJN OPTIESW,OOK JE FAVORIETEN EEN HE3LEMAA LEEGHALEN,DAARBIJ CCLEAN.EXE DOWNLOADEN OM JE REGISTER SCHHON TE MAKEN VAN OVERTOLLIG SOFTWARE,DIE MOGELIJK AL IS VERWIDERD,START DAARNA EENS OP NIEW OP JE PC,

MOGELIJK IS DAN HET PROMBLEEM VERHOLPEN, MOCHT DAT NIET ZO ZIJN,DAN IS EEN GEHELE NIEUWE INALLATIE VAN XP OF VISTA DE ENIGE OPLOSSING,MAR DOE DAT ALLEEN ALS U EEN TOTALE BACKUP HEEFT GEMAAKT,EN EEN TIP DOE DIT OP EEN EXSTERNEHARDE SCHIJF,DIE VIA EEN USBPOORT KAN AAN SLUITENBV LACIE  HD STAAT GOED SSNGESCHREVEN BIJDE CONSUMENTENBOND.

al
door alex63 - Jan 18, 2008 om 17:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al gekeken bij Instellingen van systeemherstel? Kijk eens of je Systeemherstel op alle stations uitschakelen hebt aangevinkt. Als dat het geval is maakt je systeem geen herstelpunten meer en zijn ook alle herstelpunten verdwenen. Vinkje weghalen en als het goed is wordt er direct al een herstelpunt gemaakt. Misschien is dit de oplossing. Succes!

am
door amrhi4gold - Jan 19, 2008 om 09:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb alles gelezen en vind dat het veels te ver gezocht wordt. Het is zo simpel. Alle DATA moet altijd zowiezo veilig gebackupt zijn.Foto's, documenten enz, enz, moeten altijd veilig gesteld worden op een re-writabble cd/dvd of op een usb stick. Als dat zo is is er geen enkele reden tot paniek. De herstel functie gebruiken van Windows XP moet alleen in uiterste nood gebruikt worden maar lhet is beter van niet.Ik ga er vanuit dat er een legale versie gebruikt wordt van XP. Het enige wat alles oplost is gewoon XP opnieuw te installeren en de software die dan niet meer werkt ook opnieuw te installeren. Het is even werk maar dan heb je geen problemen meer. En zo simpel is het.

wm
door wmbremmer - Jan 19, 2008 om 22:50
57 Antwoorden / 55 Vragen

Beste GSM
Ik kom er nog niet uit.
Op onze comp. zit WindowsXP prof en ik heb een setup cd van de HOMe edition.
De comp vraagt :Wat wilt U doen?
ik kan dan kiezen uit: - Windows xp Inst.
                                 -extra onderdelen inst.
                                - andere taken uitvoeren
                                -systeem comp. controleren.
Daaronder wordt dan aangegeven :
Setup kan niet worden voortgezet omdat de versie op de comp nieuwer is dan de versie op de c.d.

Heb je nog een tip wat ik moet doen???(of moet ik, wat ik zelf denk, de Windows XP prof editie zien te bemachtigen)

Ik hoor graag van je.

W.B.

sm
door smids - Jan 21, 2008 om 14:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij werkt systeemherstel ook niet meer.Ik start mijn PC in de veilige modus op(F8),dan kan ik in die veilige modus mijn PC naar een eerdere datum terug zetten.

wm
door wmbremmer - Jan 21, 2008 om 17:22
57 Antwoorden / 55 Vragen

Ik heb dat niet aangevinkt. Dus dat is mijn probleem niet.
Systeem herste start wel op , maar ik ben alleen de kalender kwijt en kan dus geen datum meer intypen voor systeem herstel.

W.B.

do
door dories14 - Jan 22, 2008 om 00:49
9 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u al geprobeerd om fouten te controleren en repair e.d. te doen?

"Deze computer" openen- HDD(c) aanklikken -eigenschappen aanklikken - extra aanklikken - foutcontole- fouten nu corrigeren - vervolgens beide opties proberen: fouten in het bestandssysteem automatisch repareren, en de optie beschadigde sectoren zoeken en repareren. Kan soms lang duren en bij één van beide moet je de computer opnieuw opstarten. Misschien helpt dat? Ik hoor het graag van u.

wm
door wmbremmer - Jan 24, 2008 om 21:02
57 Antwoorden / 55 Vragen

Ik heb het geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

W.B.

gsm
door gsm - Jan 24, 2008 om 21:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Doe eens wat Alex63 zegt:
Systeem herstel op alle stations uitschakelen (vinkje).

Dat gaat zo:
Klik met de rechter muisknop op Deze computer en kies Eigenschappen.
Kies tabblad Systeemherstel
Dan op Toepassen klikken en na even wachten...
Vervolgens het vinkje weer weghalen om het uitschakelen ongedaan te maken.
Klik dan op OK.

GSM

wm
door wmbremmer - Jan 24, 2008 om 22:07
57 Antwoorden / 55 Vragen

Helaas lukt ook dit niet.
Maar er komt vast een oplossing.

W.B.

do
door dories14 - Jan 24, 2008 om 23:17
9 Antwoorden / 1 Vragen

We blijven meedenken...

U kunt het laatste nogeens proberen, maar dan na het aanvinken (dus uitschakelen) eerst nog ok te geven. Vervolgens die procedure opnieuw en dan weer inschakelen en ok geven. Helpt dit niet dan kunt u ook proberen met na de 1e ok de pc opnieuw op te starten en vervolgens systeemherstel weer inschakelen en ok.

Andere optie: de pc in veilige modus opstarten (F8) en dan systeemherstel openen (handig is eerst een snelkoppeling op het bureaublad te plaatsen). Misschien verschijnt het dan weer normaal.

Nog een optie kan zijn de opdracht om alle herstelpunten te verwijderen behalve het laatste: schijfopruiming openen - meer opties - systeemherstel opruimen.

Heeft u al een virusscanner door de pc laten lopen?

Kan het zijn dat uw virusscanner systeemherstel heeft uitgeschakeld?

Begrijp ik goed dat u wel het venster van systeemherstel kunt openen, echter dat de kalender ontbreekt als u "volgende"aanklikt en dan die 0-opties ziet, of ziet u die direct na het openen van het venster?

Heeft u het probleem op Google ingetypt: (systeemherstel werkt niet meer of iets dergelijks).

Ik blijf benieuwd naar de oplossing.

Succes, vr.gr.

gsm
door gsm - Jan 24, 2008 om 23:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Misschien is het al genoemd.
Maar je kunt ook nog in een commando venster of met Uitvoeren het volgende commando geven:

    sfc  /scannow

Hiermee worden alle Windows bestanden gecontroleerd en evt. herstelt. Daarbij is wel een geschikte Windows setup-CD vereist, die overeen komt met de geïnstalleerde Windows versie.

GSM

do
door dories14 - Jan 25, 2008 om 00:20
9 Antwoorden / 1 Vragen

(verder meedenkend...)

Heeft u al gekeken of er wel schijfruimte voor systeemherstel is? Onder het aan- of uitzetten staat hoeveelheid te gebruiken schijfruimte. Bij mij staat hij op maximum.

Of: via start-uitvoeren-msconfiguratie (intikken)- ok - In het dan geopende venster vindt u onderaan "systeemherstel starten" (aanklikken) etc.

Ik blijf nog steeds benieuwd.

edwardus
door edwardus - Jan 25, 2008 om 00:29
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Bij het lezen van de vraag denk ik automatish "... maar ... Systeemherstel werkt toch nooit? Hoezo niet meer?".

Klinkt misschien wat sarcastisch (en dat is het ook), maar serieus, ik heb 't wel eens een paar keer willen gebruiken en kreeg 't niet gedaan. Tenzij ... vanuit safe mode zoals eerder opgemerkt.

Verder heb ik een vermoeden dat er een onderdeel van Windows verloren is gegaan als de kalender het niet meer doet. Het terugzetten van een backup (ook al eerder opgemerkt) of het herinstalleren (idem) is dan denk ik de juiste weg. Systeemherstel is geen alternatief voor het maken van backups hoor. Geloof me.

En nee, een XP Home CD kun je niet gebruiken om een XP Professional te herinstalleren, je hebt dan toch echt een XP Pro CD nodig. Gesteld dat je al een geldige XP Pro licentie bezit is het wel toelaatbaar dat je een kopie van iemand anders leent/downloadt en meteen je eigen licentienummer er weer in zet. Hoe dat moet lees je hier: Change the Serial in Windows XP.

jvdorst
door jvdorst - Jan 25, 2008 om 07:16
186 Antwoorden / 5 Vragen

Toch maar eens even bij microsoft gekeken. Probeer deze link eens !

http://support.microsoft.com/?kbid=313853

Je moet wel met administratorrechten ingelogd zijn.

am
door amrhi4gold - Jan 25, 2008 om 07:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Volledig eens met edwardus. Ongelofelijk dat het allemaal zo ver gezocht wordt. Opnieuw installeren met een legale versie lost alle problemen gelijk op. Ben je ook gelijk van de ergenis af. Heb je ook weer een schoon register.Data hoort altijd veilig opgeslagen te zijn. Dus wat is er dan voor probleem?

dimov000
door dimov000 - Jan 25, 2008 om 12:53
19 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog niet vaak zoveel mensen met zoveel oplossingen zine komen die voorbij schieten aan de essentie van het probleem.
De computer crasht....je krijgt hem niet meer aan de praat en dan....
Systeemherstel zoals door velen al is vermeld is niet de beste optie...maar aangezien er geen andere zijn de enige.

Tracht een start in de veilige mode of welke andere mode die werkzaam is. Lukt dit dan kun je in de verkenner zoeken naar rstrui.exe of com

Je vindt hem in deze map:\System32\restore\rstrui.exe

Ga nu naar dos door cmd te gevenen ga naar deze directory.  rename rstrui.exe naar rstrui.com dus:

ren rstrui.exe rstrui.com

hiermee kun je herstelpunten terugzetten van je register, pak wel een datum waarvan je zeker weet dat alles nog goed was.

deze laatste methode werkt alleen bij windows XP."

Is het noodzakelijk om je register terug te zetten doe dit dan via de uitleg bij deze link

support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;NL-NL;307545

Na rstrui.exe kan het mogelijk zijn dat je de volgende commando's moet uitvoeren:

Fixsirc of scannow.......  Beiden via Google te vinden voor uitleg.

Mocht je er nog niet uitkomen dan zal je via een Opstart CD van Bart PE of van Exchange of RescueBuilder de opstart van je machine moeten maken waarna je rstrui kan uitvoeren.

Een en ander kan ik je nog verduidelijken. Mijn nickname Dimov000 brengt je bij mijn mailadres.

Groetjes

Dimov000

wm
door wmbremmer - Jan 25, 2008 om 19:57
57 Antwoorden / 55 Vragen

Ik heb inmiddels een windows xp Prof. weten te bemachtigen, maar als ik dan sfc  /scannow (na fsc 2 spaties????) intyp loop ik dan niet het risico dat ik bestanden kwijt raak?
Op zich werkt de comp nl. wel goed en ik kom liever niet van de regen in de drup.

W.B.