ja
door jager1 Jul 8, 2010 om 10:53
Computers & telefonie

Telefoon valt uit

Ik heb van Orange internet en bellen.
Het modem is een Thomson.
Als ik de p.c. opstart valt mij telefoonverbinding uit. Ik kan dit voorkomen door éérst de ethernetkabel uit het modem te halen en dan blijft mij telefoon het wel doen.Wat kan hier aan de hand zijn ?
Klantenservice van Orange zegt dat er mogelijk een virus aan het werk is die bij het opstarten (een soort kortsluiting maakt) waardoor het modem overbelast raakt Ik word hier echt gestort van en wie geeft mij een goede raad wat ik nu moet doen

4328 45 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Jul 8, 2010 om 12:33
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Een ideetje:
Heb je misschien ook Skype op de pc geinstalleerd? Schakel die dan eens uit.
Of kijk na opstarten Skype onder Voorkeuren > verbinding en schakel het gebruik door Skype van poort 80 en 443 uit.

Vrgr. AF

ja
door jager1 - Jul 8, 2010 om 14:56
11 Antwoorden / 15 Vragen

bedankt, maar ik heb geen Skype op mijn p.c. geinstalleerd.

erik008
door erik008 - Jul 8, 2010 om 16:17
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Of vraag het bij thomson via een webformulier

akkefiet
door akkefiet - Jul 8, 2010 om 16:44
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hoewel ik mijn vraagtekens heb bij het antwoord van de helpdesk kan het natuurlijk geen kwaad de pc even te scannen.
Klik hier voor de gratis Mbam scanner.
Lees daar vóór het downloaden eerst de uitgebreide uitleg.

ja
door jager1 - Jul 9, 2010 om 11:10
11 Antwoorden / 15 Vragen

beste mensen,

Bedankt voor de goede tips, maar de "gouden"zat er niet bij helaas.
het probleem, als omschreven, is niet opgelost en alles is gedaan.

Meer tips zijn natuurlijk van harte welkom!

vr1944
door vr1944 - Jul 9, 2010 om 12:25
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

Online maakt zich wel makkelijk vanaf met een onzin verhaal over virussenl.Ik zou nogmaals de helpdesk bellen met het verzoek een nieuwe draadloze modem te sturen met met verhaal dat anders overstapt naar een andere provider.Als je VOIP hebt kun een ook eens proberen wat er gebeurd als de splitter er tussen uit haalt.

ha
door hajete - Jul 9, 2010 om 12:26
75 Antwoorden / 19 Vragen

Je kunt m.i. de overbelasting van het modem beperken door te zorgen dat tal van programma's vertraagd in werking worden gesteld. Ik stel dat in met het beveiligingsprogramma Norton, waardoor de pc ook sneller door de opstartprocedure heen is.
Als Orange adsl gebruikt kan ook een grotere afstand van je woning tot de telefooncentrale een rol spelen.

takla
door takla - Jul 9, 2010 om 12:34
25 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb internet en telefoneren bij KPN. In het begin ging het goed, zo'n drie
maanden, toen kreeg ook ik problemen, op advies van KPN de experia-box geresed. Ging weer even goed, toen weer problemen, op advies van KPN
een draad losgemaakt en sindsdien geen problemen meer.
Misschien kun je beter die ethernetkabel eruit laten. Probeer het eens.

groetjes Takla

peter
door peter - Jul 9, 2010 om 12:55
33 Antwoorden / 0 Vragen

zou eerst eens proberen met andere computer van kennis of zo .als het resultaat zelfde is dan modem gewoon als defekt opgeven en terug sturen ,De fout zit dan duidelijk in het modem

qp
door qpc - Jul 9, 2010 om 13:05
203 Antwoorden / 0 Vragen

Kan het zijn dat er enkele downloadprogramma's tegelijk met de pc opstarten? Denk daarbij aan PeerToPeer programma's of Torrent-programma's. Zo ja, schakel deze programma's dan eens uit. Mijns inzien kan dit probleem maar 4 oorzaken hebben, ten eerste de bovengenoemde programma's die bij het opstarten van de pc zoveel gelijktijdige verbindingen met internet proberen te maken, dat het buffer van het modem een 'overflow' krijgt en het modem daarom niet meer goed functioneerd.
Ten tweede kan het aan het zgn 'ingeschoten profiel' van de DSL-verbinding liggen. Als vanwege de afstand naar de centrale en/of de kwaliteit van de bekabeling bijvoorbeeld een maximum van 10Mbit haalbaar is en het 'profiel' staat op 12Mbit of hoger, dan kan het zijn dat het modem zo hoog mogelijk probeert op de KPN-centrale in te trainen. Hierdoor gebeurd het vaak dat tijdens het downloaden (en dat gebeurd dus automatisch als je de pc aan zet), er geen bandbreedte genoeg meer over is om VOIP (telefonie) goed door te geven.
In dit laatste geval zou de internetprovider een lager 'profiel' in moeten (laten) schieten. In het hierboven gegeven voorbeeld zou dat dan een 8Mbit profiel moeten zijn.
De derde mogelijkheid is toch dat het modem defect is.
Als laatste mogelijkheid denk ik aan verkeerde/slechte bekabeling binnenshuis. Denk hierbij aan een te lange kabel vanaf het ISRA-punt (het punt waar de telefoonkabel de woning binnen komt) naar de modem/splitter. Deze kabel moet zo kort mogelijk zijn, in ieder geval niet langer dan 1,5 meter.

ma
door majoha - Jul 9, 2010 om 13:39
33 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo,
Ik heb precies hetzelfde gehad.
Heeft u het modem al een keer gerestart?
Als de telefoon het nog steeds niet blijft doen, dan heeft u misschien een nieuw modem nodig. Na een half jaar van het kastje naar de muur gestuurd te zijn door UPC en te beloven dat ik er voor zou betalen, kwamen ze eindelijk kijken en hoefde ik niet voor het komen of het nieuwe modem te betalen.

kooikers
door kooikers - Jul 9, 2010 om 13:47
43 Antwoorden / 0 Vragen

Doe eens een totale reset van het modem naar de fabrieksinstellingen, daarna voor zover nodig wat instellingen aanpassen naar behoefte qua wifi - password modem ed.
Een ingetraind modem mag geen probleem zijn, de modems thuis - telefooncentrale trainen in naar een goede cennectie wat lager kan zijn dan het max. haalbare, dit is ook afhankelijk van de afstand naar de telefooncentrale (ruis - demping v/d lijn.
De afstand van het israpunt naar het modem is niet echt belangrijk, wel de kwaliteit van de gebruikte kabel. Hier staat het modem rond 14 mtr vanaf het israpunt, via dezelfde kabel terug naar naar het telefoontoestel in de huiskamer. Als kabel is een Cat5 gebruikt, dus geen gewoon telefoonkabeltje, bij deze kabel zitten de aderstellen apart getwist (twisted pair). Ik heb een 8mb abn. en loopt ook op 8mb, hoger gaat problemen geven is in het verleden gebleken door de afstand naar de telefooncentrale (3.3km) oorzaak demping en ruis..

czar
door czar - Jul 9, 2010 om 14:15
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Ik zou zeggen dat dit aan de instellingen van de modem ligt.
In vrijwel iedere modem kun je bandbreedtes toekennen aan bepaalde verbindingen. Het lijkt erop dat alle beschikbare bandbreedte aan de Ethernet verbinding van de computer is toegekend. Is er dan een ethernet-verbinding, dan valt de telefoon-verbinding dus uit omdat die onvoldoende bandbreedte beschikbaar heeft.
Veel providers hebben hun modems beveiligd met een wachtwoord en laten de klanten deze instellingen niet zelf wijzigen. Ik zou het probleem dus echt bij de provider neerleggen. Stel desnoods een omruil van de modem voor.

br
door brontosaurus - Jul 9, 2010 om 17:40
15 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo, ik heb zoiets ook de vorige weken bij de hand gehad met Ziggo. Daar viel de hele modem af en toe uit. Dit was een gloednieuw modem i.v.m overgaan op internet en tv en bellen. Dit bleek te liggen aan de z.g.n. signaalverdeler die op het punt zit waar de kabel het huis binnenkomt. Deze verdeelt het signaal in 3, voor tv, voor radio en modem. Deze signaalverdeler was nog van een vorige generatie en kon de snelheid van het nieuwe modem niet bijhouden. De monteur die het nieuwste modem geplaatst had, had deze verdeler niet vervangen.

kooikers
door kooikers - Jul 9, 2010 om 21:20
43 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=takla schreef op vrijdag 9 jul 2010, 12:34]Ik heb internet en telefoneren bij KPN. In het begin ging het goed, zo'n drie
maanden, toen kreeg ook ik problemen, op advies van KPN de experia-box geresed. Ging weer even goed, toen weer problemen, op advies van KPN
een draad losgemaakt en sindsdien geen problemen meer.
Misschien kun je beter die ethernetkabel eruit laten. Probeer het eens.

takla, wat voor of welke draad moest je losmaken? De experia kent alleen dsl - 2 toestelaansluitingen en 4 ethernetuitgangen. Meestal wordt de USB geblokkeerd in het modem of zoals bij de Siemens 551 kan je er bv. een externe drive aanhangen in je net werk.Je maakt me nieuwsgierig.
De ethernetkabel los laten liggen lijkt me niet zo handig als je ook nog wil internetten enz. Normaliter wordt er nagenoeg niets gedownload bij opstarten van de pc, hooguit controle van instellingen door de provider.
De sip-server zorgt zelf er wel voor dat hij de benodigde bandbreedte krijgt om het telefoongedeelte in stand te houden.

takla
door takla - Jul 9, 2010 om 21:31
25 Antwoorden / 6 Vragen

Ja hoe moet ik dit nu uitleggen, aan de box zat een draad die naar de oorspronkelijke aansluiting ging voorzover ik mij kan herinneren, moest hem
maar losmaken, ik verklaarde die meneer aan de telefoon ook voor gek, maar
toch maar gedaan en nu al twee jaar of meer geen problemen.

gr, Takla

czar
door czar - Jul 10, 2010 om 00:17
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=kooikers schreef op vrijdag 9 jul 2010, 21:20]
De sip-server zorgt zelf er wel voor dat hij de benodigde bandbreedte krijgt om het telefoongedeelte in stand te houden.

U beweert hiermee dat een SIP-server de instellingen van de modem/router bepaalt. Dat is echt niet het geval (en dat zou ook niet best zijn).
Grote voordeel van Telfort met z'n uitstekende Zyxel modem is dat je zelf wel alles kunt instellen, zelfs de SIP-provider(s). Zit je ook niet vast aan dat 'bellen', dus neem je gewoon internet zonder bellen en regel je dat bellen zelf.
Ik wilde hier eigenlijk niet te ver op ingaan, maar als techneut kan ik alleen maar concluderen dat het welhaast aan de instellingen in de modem/router moet liggen als je wel kunt bellen op het moment dat de ethernet kabel afgesloten is (of de PC uit staat), maar niet als de PC met aangesloten ethernet wordt aangezet. Andere conclusies zijn niet waarschijnlijk.
Er is nog een kleine kans op een electronisch probleem in de modem-router,. maar zelfs dat is niet erg waarschijnlijk.

czar
door czar - Jul 10, 2010 om 00:18
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=kooikers schreef op vrijdag 9 jul 2010, 21:20][quote=takla schreef op vrijdag 9 jul 2010, 12:34]Ik heb internet en telefoneren bij KPN. In het begin ging het goed, zo'n drie
maanden, toen kreeg ook ik problemen, op advies van KPN de experia-box geresed. Ging weer even goed, toen weer problemen, op advies van KPN
een draad losgemaakt en sindsdien geen problemen meer.
Misschien kun je beter die ethernetkabel eruit laten. Probeer het eens.

takla, wat voor of welke draad moest je losmaken? De experia kent alleen dsl - 2 toestelaansluitingen en 4 ethernetuitgangen. Meestal wordt de USB geblokkeerd in het modem of zoals bij de Siemens 551 kan je er bv. een externe drive aanhangen in je net werk.Je maakt me nieuwsgierig.
De ethernetkabel los laten liggen lijkt me niet zo handig als je ook nog wil internetten enz. Normaliter wordt er nagenoeg niets gedownload bij opstarten van de pc, hooguit controle van instellingen door de provider.
De sip-server zorgt zelf er wel voor dat hij de benodigde bandbreedte krijgt om het telefoongedeelte in stand te houden.

takla
door takla - Jul 10, 2010 om 08:56
25 Antwoorden / 6 Vragen

Ja ik zou zelf ook wel willen weten wat voor een draad dat was.
Hij hangt echt nog altijd los.
Er werd mij toen zelfs gezegd knip hem maar los.
Ik zei destijds dat doe ik toch echt niet, iets los knippen.
Maar ik ontdekte dat het draadje met een soort van plugje vast
zat. Ik heb dat dus wel los gemaakt. Maar hoe dat heet geen idee.

gr. Takla

edwardus
door edwardus - Jul 10, 2010 om 10:32
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@takla: ik vermoed dat jij de splitter er tussenuit hebt gehaald. Maak anders 's een foto van de aansluitingen en plaats het hier als je echt wilt weten hoe het zit.

@czar: gelijk heb je. Ik zou de DSL kabel gewoon eerst eens uittrekken en opnieuw verbinden, er bestaat een kans dat het contact vuil was of niet 100% goed op z'n plek, door opnieuw inpluggen (beide uiteinden) kan dit opgelost worden.

takla
door takla - Jul 10, 2010 om 10:54
25 Antwoorden / 6 Vragen

Zou wel een foto willen maken, maar hoe zetten we die op deze site?

edwardus
door edwardus - Jul 10, 2010 om 11:02
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Er zijn zoveel sites waar je een foto kunt plaatsen, bijv. www.photobucket.com, www.flickr.com, Picasa Web albums, enz. enz.

ja
door jager1 - Jul 10, 2010 om 11:17
11 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo allemaal, Eerst hartelijke bedankt voor de vele reacties

we hebben inmiddels splitter eraf/eraan, modem instellingen veranderd. We hebben inmiddels ook al een nieuwe modem gehad. we hebben geen peer2peer. Maar hebben nu ontdekt dat als we de pc aanzetten zonder ethernetkabel in de modem en hem erin doen als de pc is opgestart de telefoon het wel blijft doen en dat internet ook prima functioneert. Je zou haast denken aan de stroom toevoer bij het opstarten??
Nogmaals bedankt en we zullen de provider nogmaals benaderen.

edwardus
door edwardus - Jul 10, 2010 om 11:20
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hoeveel telefoons heb je aan het modem hangen?

ja
door jager1 - Jul 10, 2010 om 11:25
11 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Edwardus we hebben 1 dect telefoon dat heb ik ook al geprobeerd en met een ander toestel

edwardus
door edwardus - Jul 10, 2010 om 12:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Toch vreemd. Gebeurt het ook als je draadloos werkt?

ja
door jager1 - Jul 10, 2010 om 12:25
11 Antwoorden / 15 Vragen

edwardus

ja, ook als ik draadloos werk!!
we hebben alles en nog wat geprobeerd en we worden er zo zachtjes aan een beetje gek van!

edwardus
door edwardus - Jul 10, 2010 om 12:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je Vista of Windows 7 gebruikt, schakel IPv6 eens uit. Het zou misschien niet helpen, maar het kan geen kwaad.

kooikers
door kooikers - Jul 10, 2010 om 13:13
43 Antwoorden / 0 Vragen

zit er tussen pc/modem zo'n verlengsnoer/balkje met schakelaar? Probeer eens beide stekers rechtstreeks in het originele stopcontact, (kwam weer naar boven borrelen bij mij) ik heb er in het 'verre' verleden eens problemen mee gehad, de schakelaar van het balkje maakte waarschijnlijk slecht contact. Als m'n pc opstarte en de schakelende voeding even wat meer trok dan normaal in bedrijf kon dat even een dip geven waarschijnlijk in de 230V en de voeding van het modem even in spanning laten zakken. Het modem (een 56k inbel) resette af en toe daardoor.

erik008
door erik008 - Jul 10, 2010 om 15:41
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Er is maar een verbinding die je kunt missen, als je via internetbellen belt.
Dat is de verbinding tussen de splitter en analoge telefoon ingang van het modem.

vr1944
door vr1944 - Jul 10, 2010 om 15:54
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Het wordt een raar verhaal.Nieuw modem gehad en draadloos hetzelfde probleem met neem ik aan de ethernet kabel niet aangesloten.Ik ga er vanuit dat draadloos standaard aanstaat in je modem .Dan zou je het kunnen oplossen door de draadloos verbinding met internet telkens handmatig te starten.Je bent wel uniek want ik kom dit probleem nergens tegen op internet

=jager1 schreef op zaterdag 10 jul 2010, 12:25: edwardus

ja, ook als ik draadloos werk!!
we hebben alles en nog wat geprobeerd en we worden er zo zachtjes aan een beetje gek van!

vr1944
door vr1944 - Jul 10, 2010 om 16:34
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edwardus schreef op zaterdag 10 jul 2010, 16:00]Volgens mij zit het 'm toch in de pc. Misschien dat het weggooien en opnieuw creëren van de netwerkverbindingen iets kan uithalen. Nodig eens een kennis uit met een laptop bij je thuis, dan kun je testen of het ook gebeurt wanneer die de laptop opstart (met netwerkkabel in laptop ingeplugd).Nee er klopt gewoon iets niet aan zijn verhaal.Orange was vroeger Wanadoo en heet al enkele jaren Online.Het draadloos modem wat Online levert is een speedtouch 510.Hij zegt dat het draadloos ook gebeurt.Draadloos blijft aanstaan in het modem.Dus je hebt in dit geval 2 verbindingen met internet.Dus kan het verwijderen van de ethernet kabel geen oplossing zijn want de draadloze verbinding blijft intact. Het probleem zit volgens mij dus bij de provider of het zaakje is verkeerd aangesloten

ja
door jager1 - Jul 10, 2010 om 16:50
11 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo mensen,

eindelijk is het probleem wat ik had opgeslost!!
Speciaal wil ik Edwardus bedanken, omdat hij volgens mij de oplossing bood.
We hebben de netwerkverbinding verwijdert en opnieuw "geïnstalleerd".

Als de pc nu opnieuw opgestart wordt dan blijft de telefoonverbinding gehandhaafd.

Nogmaals iedereen bedankt voor de medewerking en het meedenken!
Groeten van Jager1

edwardus
door edwardus - Jul 10, 2010 om 16:52
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij zit het 'm toch in de pc. Misschien dat het weggooien en opnieuw creëren van de netwerkverbindingen iets kan uithalen. Nodig eens een kennis uit met een laptop bij je thuis, dan kun je testen of het ook gebeurt wanneer die de laptop opstart (met netwerkkabel in laptop ingeplugd).

edwardus
door edwardus - Jul 10, 2010 om 19:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nou, toch wel met enige verbazing neem ik je bedankje in ontvangst, het was meer een soort "last resort" idee. Fijn dat het toch weer opgelost is.

vr1944
door vr1944 - Jul 10, 2010 om 21:44
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ongelooflijk ,hoe heb je dat gedaan dan en welk installatie programma heb je gebruikt om dit nog niet bestaand probleem op te lossen.Of werk je nog met Windows 95

=jager1 schreef op zaterdag 10 jul 2010, 16:50: Hallo mensen,

eindelijk is het probleem wat ik had opgeslost!!
Speciaal wil ik Edwardus bedanken, omdat hij volgens mij de oplossing bood.
We hebben de netwerkverbinding verwijdert en opnieuw "geïnstalleerd".

Als de pc nu opnieuw opgestart wordt dan blijft de telefoonverbinding gehandhaafd.

Nogmaals iedereen bedankt voor de medewerking en het meedenken!
Groeten van Jager1

edwardus
door edwardus - Jul 11, 2010 om 03:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@vr1944 wat is dat nou weer voor onnodig azijn urineren?
Gewoon naar Netwerkverbindingen, klik er een aan, druk op Del en dan op Nieuwe verbinding. Kun je niet gewoon blij zijn dat jager1's probleem opgelost is?

vr1944
door vr1944 - Jul 12, 2010 om 16:45
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Natuurlijk ben ik blij als iemand zijn probleem opgelost is.Maar als ik zijn verhaal lees weet ik zeker dat hij dit probleem zelf bedacht heeft.Er is al een nieuw modem geleverd ,waarmee dus is al automatisch een nieuwe LAN netwerkverbinding is gemaakt .Een LAN netwekverbing kun je alleen uitschakelen.Een draadloze verbinding kun je wel verwijderen maar daar ging niet hier niet over .Onzin dus.

=edwardus schreef op zondag 11 jul 2010, 03:51: @vr1944 wat is dat nou weer voor onnodig azijn urineren?
Gewoon naar Netwerkverbindingen, klik er een aan, druk op Del en dan op Nieuwe verbinding. Kun je niet gewoon blij zijn dat jager1's probleem opgelost is?

qp
door qpc - Jul 12, 2010 om 17:29
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 12 jul 2010, 16:45]Natuurlijk ben ik blij als iemand zijn probleem opgelost is.Maar als ik zijn verhaal lees weet ik zeker dat hij dit probleem zelf bedacht heeft.Er is al een nieuw modem geleverd ,waarmee dus is al automatisch een nieuwe LAN netwerkverbinding is gemaakt .Een LAN netwekverbing kun je alleen uitschakelen.Een draadloze verbinding kun je wel verwijderen maar daar ging niet hier niet over .Onzin dus[quote]

Je hebt er niet al teveel kaas van gegeten lees ik.... De LAN-kaart kan je uitschakelen, maar de verbinding kan je weldegelijk verwijderen.

vr1944
door vr1944 - Jul 12, 2010 om 18:54
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Nou dat zal dan wel maar jij kraamt onzin uit .Je hebt waarschijnlijk XP PC met een ADSL ( inbelverbinding ) want daar komt de term netwerk verbinding nog voor.Niks mis mee hoor .Je kunt inderdaad in met een wizard een nieuwe verbinding maken maar dat veranderd niets aan je PC en je IP configuratie laat staan aan je telefoonlijn veranderd want die is gesplitterd en wordt zeker niet uitgeschakeld of ingesteld door je PC ..Bij VISTA en W7 hebben we het over een netwerkcentrum.Onder kan je lezen hoe een of geen internetverbinding of IP config kunt resetten in XP.
.How to Reset Winsock
When you have network connectivity problem and you have done all the checking like LAN cable check, switch/router power-cycle and yet you are still unable to get an IP address from your DHCP server or It shows limited network connectivity. Then, you might need to reset your winsock.

Winsock is a Microsoft Windows DLL file that provides the interface to TCP/IP services, essentially allowing Windows to use Web browsers, FTP programs, and others.

Here’s how to reset your winsock in windows XP / 200(x)

1. Open the command prompt

2. Type in “netsh winsock reset” (without the quotes)

3. After resetting winsock, Restart your computer.

That’s it, you have successfully reset your winsock.

edwardus
door edwardus - Jul 13, 2010 om 01:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Oh dear oh dear. Vr1944, als je ergens geen kaas van gegeten hebt, onthou je dan van commentaar, zeker als je dat doet door én verkeerde informatie te geven én ook nog eens de al werkende oplossing te ontkennen. Zo jammer dit.

birdies
door birdies - Jul 13, 2010 om 01:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@vr1944: pfffffffff, om moe van te worden.

@edwardus: het ergste zijn degenen die denken kennis van zaken te hebben.

vr1944
door vr1944 - Jul 13, 2010 om 17:22
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik word moe van iemand die beweert een onmogelijk bestaand probleem heeft met Orange internet.Deze provider bestaat al enige jaren niet meer .Ik beweer nergens dat ik kenner ,maar Orange heet al heel wat jaartjes Online.Broodje aap verhaal dus

=birdies schreef op dinsdag 13 jul 2010, 01:29: @vr1944: pfffffffff, om moe van te worden.

@edwardus: het ergste zijn degenen die denken kennis van zaken te hebben.

edwardus
door edwardus - Jul 13, 2010 om 17:25
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hou nou alsjeblieft op met je gelijk te [u]halen[/u]. Gelijk kun je krijgen, anders niet.
Als jij jaren geleden bij Orange (of Wanadoo) klant bent geworden en een paar marketing-campagnes later blijkt het ineens omgedoopt te zijn in Online, dan is het begrijpelijk als iemand dat Orange wil blijven noemen. Maakt ook geen moer uit, want het probleem lag niet aan de provider maar aan de instellingen van de netwerkverbindingen.
Ik hoop dat het je nu duidelijker is.

birdies
door birdies - Jul 13, 2010 om 17:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Deze provider bestaat al enige jaren niet meer .Ik beweer nergens dat ik kenner ,maar Orange heet al heel wat jaartjes Online.........

Jee, alsof wij dat niet weten. Maar wij weten ook hoe het werkt (zie reactie Edwardus), jij blijkbaar niet, dus noem je het maar een broodje aap verhaal.