cj
door cjbreet Aug 15, 2012 om 09:43
Computers & telefonie

Telegraaf

I

goedemorgen,
Ik word iedere ochtend gebeld ,soms ook s'avonds door de telegraaf of ik de krant weer wil hebben.

Iedere keer volg ik het hele traject van het belregister maar niets helpt ook persoonlijk benaderen van de klantenservice niet.

Heeft u a.u.b. een oplossing want ik word er heel zenuwachtig enn boos over.
vriendelijke groet,
J.Breetveld

1931 12 Rapporteer

trend spray
door trend spray - Aug 15, 2012 om 09:54
217 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn oudste heeft dat met een ander bedrijf gehad en drukte, als ze hoorde dat zij het weer waren, de verbindingen weg. Zonder zich 1 moment druk te maken.

Het enige wat zij kwijt wilde was: "jullie weten mijn antwoord al" en daarna ophangen.

tdehond
door tdehond - Aug 15, 2012 om 10:04
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Volgende keer dat ze bellen gebruik maken van uw Recht van Verzet. Omdat u klant geweest bent mag men u ondanks aanmelding bij bel me niet register benaderen met aanbiedingen.

Het recht op verzet
Het recht van verzet houdt in dat u het recht hebt bezwaar te maken (verzet aan te tekenen) tegen bepaalde vormen van gebruik van uw gegevens door een organisatie. Er zijn twee vormen van verzet mogelijk:

U kunt in enkele gevallen verzet aantekenen in verband met uw bijzondere persoonlijke omstandigheden.
U kunt verzet aantekenen tegen het gebruik van uw gegevens voor direct-marketingdoeleinden. De organisatie moet dat gebruik dan altijd direct beëindigen. Een organisatie die persoonsgegevens gebruikt voor direct-marketingdoeleinden moet u informeren over het recht van verzet.

bron: consuwijzer

mahadma
door mahadma - Aug 15, 2012 om 10:07
11566 Antwoorden / 51 Vragen

Waarschijnlijk bellen ze met nummer onbekend. Gewoon die nummers niet meer opnemen. Of de hoorn oppakken en meteen weer neerleggen.

stofzuigers
door stofzuigers - Aug 15, 2012 om 10:11
75 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon ophangen, bellen ze ook niet meer....

edrick3
door edrick3 - Aug 15, 2012 om 11:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cjbreet,

Zoals tdehond al aangegeven heeft: als je abonnee geweest bent mogen ze je - ondanks het bel-me-niet-register - benaderen.
In zo'n gesprek moeten ze je de mogelijkheid geven om op het einde aan te geven dat je niet meer benaderd wilt worden. Dit is wettelijk verplicht. Dan kan het nog 2 à 3 weken (max. 6 weken) duren voordat dit geëffectueerd is.
Daarna mogen ze je niet meer benaderen.
En iedere dag gebeld worden? Lijkt me stug. Hoorn naast de haak leggen als ze weer bellen.
Lees de info hier.
Hier staat ook een link naar Consuwijzer om eventueel een klacht in te dienen.

Suc6

ti
door timfelix - Aug 15, 2012 om 16:17
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=stofzuigers schreef op woensdag 15 aug 2012, 10:11]Gewoon ophangen, bellen ze ook niet meer....

Nee hoor, dat wordt gewoon weer in het belsysteem gezet. Als je gewoon op een normale manier aangeeft dat je gebruik wilt maken van het recht van verzet en ze vriendelijk verzoekt om niet meer te bellen, dan is er geen enkel probleem.

Het probleem is tips als "gelijk ophangen" en dat soort onzin. Dat verhelpt het niet en maakt het alleen erger aangezien ze dan elke dag of elke twee dagen terugbellen.

stofzuigers
door stofzuigers - Aug 15, 2012 om 17:35
75 Antwoorden / 14 Vragen

@ Timfelix, wij hangen gewoon op, hebben dr ook gen last van, jammer dat dat bij U niet werkt....Is geen onzin, sommige mensen/bedrijven zijn gewoon hardleers,

ti
door timfelix - Aug 15, 2012 om 18:02
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=stofzuigers schreef op woensdag 15 aug 2012, 17:35]@ Timfelix, wij hangen gewoon op, hebben dr ook gen last van, jammer dat dat bij U niet werkt....Is geen onzin, sommige mensen/bedrijven zijn gewoon hardleers,

Ik heb op een callcenter gewerkt, mensen zetten gewoon geen gehoor in het systeem en dat belt automatisch terug.

trend spray
door trend spray - Aug 16, 2012 om 09:33
217 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=timfelix schreef op woensdag 15 aug 2012, 16:17]

Als je gewoon op een normale manier aangeeft dat je gebruik wilt maken van het recht van verzet en ze vriendelijk verzoekt om niet meer te bellen, dan is er geen enkel probleem

Timfelix, als het zo gaat zoals U hierboven beschrijft, voorzie ik geen enkele reden voor irritatie.

Maar als ik goed begrijp wat Edrick hieronder schrijft, zou dat betekenen dat je nog 2 a 3 weken (max. 6) telefonisch benadeerd mag worden.
En dat nadat je hebt aangegeven niet meer benadeerd te willen worden. Hoe kun je dan nog vriendelijk blijven??

[quote=edrick3 schreef op woensdag 15 aug 2012, 11:55]

Zoals tdehond al aangegeven heeft: als je abonnee geweest bent mogen ze je - ondanks het bel-me-niet-register - benaderen.
In zo'n gesprek moeten ze je de mogelijkheid geven om op het einde aan te geven dat je niet meer benaderd wilt worden. Dit is wettelijk verplicht. Dan kan het nog 2 à 3 weken (max. 6 weken) duren voordat dit geëffectueerd is.
Daarna mogen ze je niet meer benaderen.

ti
door timfelix - Aug 16, 2012 om 11:37
270 Antwoorden / 13 Vragen

Het recht van verzet gaat direct in en geldt alleen voor het betreffende, bellende bedrijf. Als het namelijk handmatig ingevoerd wordt door de call agent wordt uw nummer gelijk geschrapt. Het bel me niet register is een ander verhaal, aangezien dat eerst nog verwerkt moet worden en het ook voor andere bedrijven geldt. Het BMNR geldt dan ook voor andere bedrijven waar u géén klant bent en waar u niet expliciet toestemming aan hebt gegeven.

Stel dat u dan verder nog een abonnement op bijvoorbeeld de Quest hebt, mogen zij u bellen aangezien u daar klant bent.

Maar goed, als ze weer bellen, vraag of ze u handmatig in het recht van verzet zetten. Dan zullen ze u niet meer bellen. Doen ze dat wel, krijgen ze de OPTA op hun dak en dat zijn een stel muggenzifters.

trend spray
door trend spray - Aug 17, 2012 om 10:59
217 Antwoorden / 5 Vragen

Timfelix dank u wel voor de uitleg.
Dus wat mijn bericht van wo. 15 aug. 9.54 betreft: NIET DOEN!

J.Breetveld op deze site van Stichting Consumentenlijn Telemarketing klik hier staat nog meer informatie.

Wat betreft het recht van verzet lees je hier:
Recht van verzet
In elk gesprek is de telemarketeer verplicht om u actief het recht van verzet aan te bieden. Dit betekent dat men u altijd moet vragen of u er prijs op stelt in de toekomst nogmaals gebeld te worden door deze adverteerder Als u aangeeft dit niet te willen, hoeft u de reden hiervan niet te geven. Wanneer u gebruik maakt van het recht van verzet, moeten uw contactgegevens direct en zonder kosten uit het belbestand van de betreffende adverteerder worden verwijderd. U mag dan niet meer door of namens deze organisatie gebeld worden.

ramonnetje
door ramonnetje - Aug 17, 2012 om 11:12
72 Antwoorden / 7 Vragen

Met enige regelmaat worden we gebeld door bedrijven (is nu minder door dat belregister). Als het weer raak was luisterde ik even, verontschuldigde me dan en zei dat er iets op het gas staat. Vervolgens leg ik de hoorn neer en kijk er niet meer naar om. Als ik dan toch na 5 minuten iets hoor, dan pak ik de telefoon weer op en zeg dat er iets is aangebrand en of ze nog heel even geduld hebben. Dan ga ik weer rustig op mijn stoel zitten.