matusso
door matusso Jun 18, 2009 om 11:25
Computers & telefonie

UPC Fiber Power - uw ervaringen

UPC heeft recent haar aanbod in UPC Fiber Power abonnementen flink uitgebreid en in prijs verlaagd.
Wat zijn uw ervaringen met UPC Fiber Power?
Kunt u met bij voorbeeld UPC Fiber Power 60 ook echt met 60 Mbps downloaden? En hoe zit het met de upload en de stabiliteit?

1839 34 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 18, 2009 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo'n Fiber power abonnement lijkt me wel wat. Mijn abonnement bij Online loopt af en voor dezelfde prijs kan ik bij UPC een veel hogere snelheid krijgen.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2009 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zeg op bij online en ga voor hogere snelheid.

Ik zou gaan voor service, constant signaal en fatsoenlijke helpdesk! Maar ook bij online zijn ze daar niet zo goed in ...

ve
door verwijderd - Jun 21, 2009 om 09:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou.. gaat goed...  ik heb ook al opgezegd bij online,  betaal nu 50 euro onine / 40 eur upc..  ga nu 89,- betalen voor beiden. met 5x een snellere verbinding..

Laat het modem maar komen

ve
door verwijderd - Jun 22, 2009 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

wie is de eigenaar van telefoonnummer [edit redactie]

stel het niet op prijs om erotisch getinde SMS van deze persoon te pntvange

ve
door verwijderd - Jun 22, 2009 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al jaren klant van UPC hadden altijd een goede snelheid, maar sinds de nieuwe abonnementen kan ik niet meer snel downloaden van nieuwsgroepen of torrent.
Met 30Mb zit ik nu op 400Kb terwijl ik daar voor met 10Mb op 1,13Mb zat.
UPC zegt wel dat ze snel zijn maar niet met downloaden ze hebben te weinig capaciteit.
Dus ik zou eerder op zoek gaan naar een provider die wel de snelheid kan geven die men aanbiedt.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2009 om 01:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf ben ik al jaren bij UPC voor internet, telefonie en kabelTV. Ik had een totaalpakket van: 25mb/s internet voor 50,50, onbeperkt telefonie voor 15,- en dvr-royaal gratis (was 13,50). Dus ik betaalde 65,50. Nu heb ik zelf gebeld met UPC en is omgezet naar 30mb/s voor 30,- onbeperkt telefonie + Europa voor 18,- en dvr-royaal gratis (was 13,50). Nu betaal ik 48,- Scheelt 17,- per maand!

Alleen het rare is nu, dat bij nieuwe abonnees en al bestaande die een extra product afnemen je nu 3 maanden gratis EredivisieLive erbij krijgt. Maar helaas, zo zegt UPC mij, ik heb geen upgrate gehad, maar een downgrate. UPC gaat dus de spelregels zodanig veranderen, dat een prijsverlaging van je abonnement ervoor zorgt dat je ineens een downgrate hebt, en dus geen gebruik kan maken van deze aanbieding. Ik wist niet dat een prijsverlaging een downgrate is! Ik heb toch extra mb/s en extra Europa bellen, waar ik 3,- meer voor betaal?? By the way, voorheen had ik 25mb/s en dat is nu gehalveerd. Trek dat eens van mijn oude factuurbedrag af, kom ik op 40,50. Dan heb ik dus wel degelijk nu een upgrate gehad van 7,50 ! Ik betaalde al maanden teveel, want 25mb/s zat al een tijd in de halveerweken zonder dan ik er gebruik van kom maken.

UPC geeft geen enkele reactie op diverse klachtmails die ik heb gestuurd...

ve
door verwijderd - Jun 30, 2009 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

UPC beloofd heel veel maar levert heel weinig heb een abbo met een download snelheid van 30MB haal echter maar 200KB/s bij het downloaden van newsgroepen nog minder dan 10% van de beloofde snelheid. Downloaden van een eigen externe server gaat echter wel met 30MB. Er iis dus geen tekort aan bandbreedte. heeft UPC contact met brein om downloaden te beperken? je zou het haast gaan denken?

Dat is gewoon afzetterij. Iedereen massaal een klacht indienen bij de reclamecode commissie wegens misleiding op de tv reclame. ze bieden helemaal geen snelle download. Alleen 's nachts is dat mogelijk. Maar in de avond uren als je thuis bent is dit bij UPC niet mogelijk. Klagen bij UPC helpt niet.

ve
door verwijderd - Jun 30, 2009 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

haal echter maar 200KB/s bij het downloaden van newsgroepen nog minder
dan 10% van de beloofde snelheid. Downloaden van een eigen externe
server gaat echter wel met 30MB. Er iis dus geen tekort aan
bandbreedte. heeft UPC contact met brein om downloaden te beperken?

Dat klopt, UPC beperkt kunstmatig de snelheid van usenet en peer-to-peer protocollen zoals bittorrent.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2009 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

een SSL verbinding doet wonderen!!!!!! die poort knijpen ze lekker niet hea!! de meeste payservers hebben SSL altijd weer lekker snel downloaden zoals het hoort!

ve
door verwijderd - Jul 2, 2009 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik merk sinds de overgang naar Fiber30 dat de snelheid van het downloaden meer dan gehalveerd is; had ik eerst standaard 10mb, dan haalde ik makkelijk de 8, nu met zogenaamd 30mb down haal ik nog geen eens de 3!!!  Erg triest. Wie doet hier iets aan???

ve
door verwijderd - Jul 12, 2009 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet aan beginnen!!

Hier het hele verhaal:

http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=2014&tstart=0

ve
door verwijderd - Jul 13, 2009 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het begon al bij de gratis monteur. Die kon pas na ruim 3 weken komen dus kreeg ik als alternatief een zelfinstallatiepakket. Dit bleek eenvoudig en had ik al snel aangesloten. Als veelvuldig down- en uploader heb ik vervolgens uiteraard geprobeerd het een en ander te downloaden en tot mijn grote verbazing liepen de downloads erg langzaam tot helemaal niet! Het surfen op internet verliep echter vlekkeloos en de speedtest van upc gaf ook prima waarden aan. Op een torrentsite had ik al gelezen dat upc de bandbreedte op het gebied van torrents kneep dus kreeg ik al snel argwaan. Toen ben ik eens meer gaan googlen en stuitte ik op allerlei discussies, waarbij klanten van upc mijn vermoedens bevestigden en dat upc doet aan zogenaamd traffic shaping. Dit betekent dat upc bepaalde data streams voorrang geeft op andere data streams en zo dus het internetverkeer in “goede” banen probeert te begeleiden. Kortom, gebruikers die muziek en films downloaden of uploaden via nieuwsgroepen en torrents (bepaalde protocollen) krijgen hiervoor minder bandbreedte toegewezen. Zij krijgen echter wel de volledige bandbreedte voor andere acties op het internet. Aangezien ik alvorens de aankoop van upc fiber 60 navraag heb gedaan bij upc of dit het geval was en dit werd ontkend en de reclames over upc fiber internet, waarin razend snel downloaden van films en muziek ook nog eens expliciet worden genoemd voel ik mij dus op zijn zachts gezegd misleid en belazerd door upc!! Sterker nog je wordt gewoon [edit redactie].

ve
door verwijderd - Jul 13, 2009 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb UPC Easy internet en dat was normaal 1500 kbit/s. Het is inmiddels kosteloos verhoogd naar 8900 kbit/s. Voor mij hoeven al die supersonische beloftes niet,want dat kunnen ze niet waar maken. Mijn Easy abonnement is inmiddels ook erg snel.

ve
door verwijderd - Jul 23, 2009 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb sinds een week of 3 Fiber Power 90 en last van lage download snelheden (tussen 20 en 30 mbit volgens hun eigen speedtest). Had daarvoor  Chello Extreme en dat heeft altijd redelijk goed gewerkt op zijn maximaal mogelijke snelheden. Al die tijd een log bijgehouden van screenprintjes van de snelheden etc en ben vandaag maar eens gaan bellen. Kreeg een dame aan de lijn die vertelde dat er al sinds 17 juni grote problemen zijn met Fiber Power 30 en 90 abonnementen. Deze dame had al veel boze klanten aan de lijn gehad die hun geld (deels) terug willen maar ze heeft van hogerhand te horen gekregen dat UPC dat dus niet gaat doen. Alleen als je helemaal geen verbinding zou hebben (....). Tsja, wat moet je daar nou van zeggen....ik besef me dat dat hele Fiber Power verhaal van hun grotendeels marketing is, ik hoef ook echt geen maximale snelheid, maar van de 90 Mbit zou ik er toch wel graag min. 60 werkend zien.....onbegonnen werk natuurlijk om een klacht te gaan sturen naar UPC. Hoop dat Kassa hier wat aan gaat doen.

groet, Barry

ve
door verwijderd - Aug 5, 2009 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

UPC knijpt inderdaad. En niet een heel klein beetje. Gedurende de afgelopen weken is het steeds erger geworden. Bij p2p en andere usenet mogelijkheden wordt tot wel 99% geknepen. Had ik eerst met dezelfde user een verbinding van 100kbps; nu nog maar 1.0kbps... Ongelofelijk. Ik zou graag willen weten wat hier aan te doen is?

ve
door verwijderd - Aug 14, 2009 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet voor Fiber power internet ook wel een fatsoenlijke computer hebben. Ik heb drie weken geleden internet bij UPC afgesloten. Toen had ik opzich wel een mooie aanbieding via http://www.prijsvergelijk.nl/telefoon_en_internet/3-halen-2-betalen-bij-upc.html.

BIj mij werkt het echt helemaal prima. AL heb ik natuurlijk ook af en toe wat minder snel dan beloofd. Maar goed dat neem ik tegenwoordig maar voorlief

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan UPC nou gewoon de verbindingen met nieuwsgroepen en andere dingen (behalve poort voor gewoon http verkeer) zomaar voor 2/3e dichtknijpen?

Stel: je hebt een 30mbit abonnement. Dit komt erop neer dat vanaf 12:00 je maar met 10mbit kunt downloaden, tot 's nachts aan toe!!!
Dan heb je toch geen 30mbit?!

Lees het laatste paragraaf onderaan:
http://tweakers.net/nieuws/61986/upc-maakt-einde-aan-omzeilen-traffic-shaping.html

Lees de reacties:
http://coax.nl/news/reageer/index.php?NewsID=2218

Lees ook hier en verdere pagina's:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=30511.920

Zou kassa hier aandacht aan kunnen besteden?

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees de reacties:
http://coax.nl/news/reageer/index.php?NewsID=2218

Lees ook hier en verdere pagina's:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=30511.920

Zou kassa hier aandacht aan kunnen besteden?

niet normaal meer precies klok slag 12:00 gaat ik van de 60Mb naar de 18Mb

vara kassa kunnen julie er wat aan doen ziggo was altijd de gebeten hond

maar upc doet het nu wel heel erg

heb zelf mails verstuur hier het bewijs maar hoor er niks van kunnen wij als klant nu ook zomaar 1/3 betalen van onze duren abo

Geachte heer [edit-redactie],

Ik heb een vraag aan u: Hoe zou u het vinden als u voor de helft van uw werktijd maar 1/3 van het salaris zou krijgen van wat u normaal krijgt?
Volgens mij zou u "not amused" zijn, zo kan ik me voorstellen.

Het is mij daarom een volslagen raadsel waarom u wel de internetklanten van UPC 12 van de 24 uur per dag opzadelt met een downloadsnelheid die 1/3 bedraagt van hetgeen volgens het abonnement zou moeten kunnen.
Is het dat ook niet volkomen logisch dat ik als internetklant in het vervolg van de helft van het abonnementsgeld 1/3 deel ga betalen?

Stel dat u ´s ochtends bij de bakker een heel brood koopt voor 3 euro, ´s middags nog een brood gaat kopen, 3 euro betaalt en vervolgens van de bakker 1/3 deel van het brood krijgt? Dat is namelijk precies hetgeen u nu doet met de internetklanten.

Ik ga er vanuit dat u een verstandig mens bent en dat u samen met de medeverantwoordelijken voor dit onzinnige beleid tot de conclusie zult komen dat UPC met deze vorm van network management volkomen uit de bocht is gegaan, volstrekt niet levert wat u in de huidige reclamecampagne belooft en dus zo snel mogelijk een eind zult maken aan deze in mijn ogen wanprestatie van uw bedrijf.

Met vriendelijke groeten,

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag..
wie heeft er sinds de wijzigingen van UPC niet meer zijn snelheid die het contract geeft..
ik haal nu niet meer de 30 mb die ik zou moeten hebben zelfs niet met de tester van UPC....

zijn er al mensen die naar de reclame code commissie stappen i.v.m. de reclame op tv van UPC en het niet vermelden op de UPC intenet site over het knijpen.

als je de site goed leest staat er dit .. ik citeer..

"Download snelheid 30 Mbps, tot 1,5 x sneller dan ADSL"

er staat geen tot 30 mbps...  !!!!!!!
ga je verder op de site kijken..

Waarom Fiber Power Internet 30?
Volop online gamen, films en muziek downloaden? Met het Fiber Power Internet 30 abonnement hoeft u zich geen zorgen meer te maken om snelheid.

hoef je geen zorgen te maken ........doe ik wel want ik krijg niet wat ze zeggen ...

ook hier staat nog...

Hoe snel kan ik downloaden met Fiber Power Internet 30?Met Fiber Power Internet 30 kunt u downloaden met een snelheid van 30 Mbps. In de praktijk komt dit er op neer dat het downloaden van een DVD film (ongeveer 4 Gigabye) een kwartier kost.

kwatier   HuhHuh?? als ze knijpen niet..

maar het belangrijkste is dat nergen sterretjes staan bij dit abonnement ovet het knijpen (laten we het zo maar even noemen, wat UPC anders noemt)

ik ben benieuwd wat een reclame code commisie hiervan vindt...

gr

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds 22 augustus wordt ook mijn abonnement van 120MB/s afgeknepen bij het legaal downloaden uit nieuwsgroepen tussen 12:00 en 0:00. UPC noemt dit een aanpassing in de managementsoftware, echter kunnen ze hun bandbreedtes blijkbaar gewoon niet waarmaken.

Dit is uiteraard volstrekt onaanvaardbaar, ik betaal 78 Euro voor een totaalpakket telefonie, internet en digitale televisie (excl. 16.70 voor de verplichte analoge televisie) en daarbij mag je verwachten dat je 100% gebruik kunt maken van een volledige snelheid. Als UPC dit niet waar kan maken dienen ze deze abonnementen niet te verkopen of meer investeren in hun eigen bandbreedte naar het internet.

Ik hoop dat Kassa aandacht besteed aan deze vorm van oplichting door UPC.

Kijk voor meer informatie op: http://www.coax.nl/

Zie eventueel ook dit artikel op Webwereld:

http://webwereld.nl/nieuws/63413/upc-voert-toch-afknijpbeleid-in.html#source=relevant_news

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee sorry zo werkt dat niet!

Die snelheid is een indicatie en geen garantie dat je dat altijd kunt halen.

Dit hangt er van af wie er nog meer internetten.  Geen enkele provider
maakt de volledige capaciteit voor alle gebruikers beschikbaar.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

De hoeveelheid bandbreedte is tussen 12:00 en 0:00 slechts 1/3 van het abonnement. In mijn geval 46.7 Mb/s (ik betaal voor 120 Mb/s).

Zo mag dit dus niet werken!

Nogmaals: Ik hoop dat Kassa hier aandacht aan gaat besteden.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

hoe stel je dit in om een ssl verbinding te realiseren die ze niet kunnen afknijpen in up of download snelheid!

vriendelijke groet,gvanosch

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gvanosch: het gebruik van ssl maakt geen verschil, upc heeft daar ook wat op gevonden (vermoedelijk door op ip-adres te filteren of door packet-filtering). Het instellen van SSL hangt van je nieuwsreader af en sommige software heeft deze mogelijkheid niet.

Groet, s3v3n

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

hoe kan ik een ssl verbinding krijgen zodat de upload en download snelheid niet kan worden afgeknepen in upc fiber

ik hoop op een bericht terug,gvanosch

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan dus niet meer. UPC heeft het netwerkmanagement (het bekende knijpen op de uren dat een normaal mens thuis is en niet slaapt) aangepast zodat ALLES behalve HTTP met 66% wordt teruggeschroeft.

Daarbij is het zelfs nog zo erg dat website die veel bandbreedte gebruiken ook geknepen kunnen worden.

Er is dus geen 1-2-3 oplossing om het knijpen te omzeilen omdat UPC gewoon kijkt naar de datastroom. Veel data = knijpen van 12u (of 16u, afhankelijk van gebied) tot 24:00

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een kilo suiker koopt, kan het niet zo zijn dat je omdat het middag is een pond krijgt. Upc doet dit wel en reageert nergens op. Het is dus oplichten. Tijd voor kassa om Upc eens uit te nodigen voor enige uitleg. Hoe kan je zeggen, verder te gaan waar adsl ophoudt en je levert dan slechts 1/3 van de beloofde snelheid

ve
door verwijderd - Aug 28, 2009 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

1 procent, m'n reet. Waarom is dan downloaden juist hun selling point?

UPC verkoopt (effe theoretisch) 25 maal meer abonnementen dan waar ze bandbreedte voor hebben, hierdoor is de prijs zo laag. Ze gaan er van uit dat de gemiddelde klant 1/25e van de maand zijn volledige bandbreedte benut. In de praktijk is dit bij veel providers zo, maar daar kun je dan ook je volledige bandbreedte benutten.
Je zou dus (overmacht voor UPC daargelaten) min of meer recht hebben op 60*60*24*30*((Abo/25)/8) MB per maand.

Uitleg rekensom: stel je hebt 25Mb/s, deel door 25 voor de overselling rate, levert 1Mb/s.
Deel door 8 voor MB/s.
Dit doe je dan maal 60 voor MB per minuut, nogmaals maal 60 voor MB per uur.
Maal 24 = MB per etmaal.
Maal 30 = MB per maand (zou eigenlijk *(365.24/12) moeten zijn voor de volledigheid, maargoed)

Voor 25Mb/s kom je uit op zo'n 316 GB per maand voor een 25Mb abonnement.
Voor 30Mb/s = 379,7 GB per maand
Voor 60Mb/s = 759,4 GB per maand
Voor 90Mb/s = 1139 GB per maand
Voor 120Mb/s = 1518,75 GB per maand

Normale mensen willen even snel iets downloaden als ze thuiskomen, en willen daar de volle bandbreedte voor krijgen.
Stel je wil downloaden waar je recht op hebt (dit geldt voor alle abonnementen, ongeacht de snelheid):
Op 1/3e snelheid kost je dat 2592000 seconden, ofwel 720 uur, ofwel 30 etmalen. Terwijl je op volle snelheid elke dag 8 uur per dag kwijt zou zijn.

Uiteraard zijn er mensen die per maand ruim over die 316 GB per maand komen (waar ze het laten, en wat dat allemaal moet zijn weet ik ook niet), maar daar staat dan tegenover dat 99% van de klanten van UPC daar ruim onder zit (dit zeggen ze zelf).

Nu komt (voor mij) de leukste rekensom: even uitrekenen wat die 1% volgens UPC dan zou downloaden.

Stel nou, dat die 99% van de klanten gemiddeld 50% van hun limiet (niet onrealistisch lijkt mij) per maand downloaden, en die 1% de rest van de bandbreedte in beslag neemt omdat ze 24/7 alle bandbreedte opslokken.
Elke grootverbruiker heeft dus zijn rechtmatige 1/25e bandbreedte per maand te downloaden + wat de rest van de gebruikers laat liggen. Aangezien er 99 maal meer klanten zijn die wat laten liggen dan er grootverbruikers zijn, blijft er per grootverbruiker 99*50% = 4950% per maand liggen!

ve
door verwijderd - Aug 28, 2009 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedere grootverbruiker zou in dit geval volgens UPC per maand 316GB + 15,6 TB downloaden bij een 25Mb abonnement.
Bij 30Mb: 18,7 TB
Bij 60Mb: 37,5 TB
Bij 90Mb: 56,2 TB
Bij 120Mb: 74,9 TB

Om tot slot nog even het aantal van 1% te ontkrachten:

Elke grootverbruiker zou zoals gezegd 4950% meer downloaden dan de normale gebruiker, en dus de bovengenoemde aantallen TB's per maand.
Om die aantallen binnen een maand te kunnen halen hebben ze de volgende effectieve snelheden nodig als ze 24/7 de maximumsnelheid krijgen van UPC:
25Mb GrootVerbruiker: 50,4Mbit/s
30 GV: 60,6Mbit/s
60 GV: 121,2Mbit/s
90 GV: 181,8Mbit/s
120 GV: 242,4Mbit/s

Verreken je hier de oversell van 1/25 mee, dan kunnen we zien wat voor abonnement die grootverbruiker dan zou moeten hebben om al die gegevens binnen te kunnen krijgen voordat de maand om is:
25 GV: heeft volgens dit rekensommetje een abo van 1260,9 Mb/s
30 GV:1515 Mb/s
60 GV: 3030,1 Mb/s
90 GV: 4544,8 Mb/s
120 GV: 6060 Mb/s

Knappe jongens die dat voor mekaar krijgen.

Nog interessanter wordt het als je kijkt welke snelheid de grootverbruikers nodig hebben om hun quota te halen en welk abo daar bij hoort als die 99% slechts 1/100e van hun maandelijkse bandbreedte niet benutten:
25: heeft een effectieve snelheid van 2Mb/s 24/7 nodig. Door oversell komt dit op een abo van 49,7 Mb/s
30: 2,4Mb/s effectief, abo = 59,7Mb/s
60: 4,8Mb/s eff., abo = 119,4Mb/s
90: 7,2Mb/s eff., abo = 179,1Mb/s
120: 9,6Mb/s eff. abo = 238,8 Mb/s

Conclusie:
Zelfs als de 99% van de abonnees van UPC hun verbinding (na oversell factor) voor 99% gebruiken en dus 1% van hun bandbreedte over laten voor de Excessieve downloaders, dan nog is het voor die downloaders onmogelijk om die bandbreedte volledig te gebruiken.

@UPC: kom maar op met je cijfers! Ik lust je rauw...

ve
door verwijderd - Sep 2, 2009 om 04:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

upc knijpt je internet verbinding , mensen neem geen abbo op upc

ve
door verwijderd - Sep 3, 2009 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

UPC blijft beterschap beloven en gaat misschien hun reclame aanpassen! Nou da's mooi voor toekomstige slachtoffers.Misschien kunnen ze beter geven wat ze beloven. Ik betaal al bijna en jaar voor 60 Mbit, ik ben al blij als ik eens de helft haal! bijna nooit dus. Ik begrijp niet dat dit kan!

ve
door verwijderd - Oct 10, 2009 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had een Chello-classic abonnement en haalde de laatste maanden downloadsnelheden van 12-15 Mbps. Nu met een Fiber Power 30 abonnement moet al blij zijn als ik 3 haal, vaker meet ik snelheden lager dan 1 Mbps. De uploadsnelheid ligt wel in de buurt van de beloofde 3 Mbps.Typisch UPC wat ze moeten krijgen lukt wel; leveren ho, maar.

Wie heeft er een manier om de betaling aan te passen aan de geleverde prestatie?

ve
door verwijderd - Dec 6, 2009 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

UPC fiber power ?! hahahah Ja werkt goed al MODEM niet reset, schijn nieuw type modem te hebben en die reset zich waneer hij wil!!!

Heb nu 2 x in huis monteur gehad en 1 keer netwerk monteur ging paar dagen goed en Vandaag waardeloos reset zo maar .

heb 2 de modem al en vele uren bellen met de geweldige helpdesk na netwerk monteur geweest was en lijn gemeten had naar de kast enz WAT GOED WAS! dus tot in huis is ok maar dat MODEM motorola !!! waardeloos
nu a.s dinsdag komt weer monteur heb al gezegt hang dan 2 kastjes op 1 voor telefoon en 1 voor internet. maar goed is weer afwachten.

Lukt dit niet dan zeg ik de boel op en KOMT HIER nooit geen UPC meer in huis.

had voor heen het net(nu KPN) nooit geen problemen mee gehad maar was maar 8 mb snelheid.

nu wel lekker snel ja ALS werkt is snel dat klopt maar stabiel?! verre van OK

mail kassa en maak er een aflevering van AUB aan pakken die UPC.

Wel graag geld ontvangen maar goede kwaliteit leveren ho maar!

HOOP KASSA REACTIE mee leest!

reageer !!!!

gr houpsty

ve
door verwijderd - Dec 13, 2010 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

upc fiber power60, 1 groot lachertje, upc moet hun ogen uit de kop schamen dat ze geld durven te vragen voor de rotzooi die ze geven.
Heb sinds halverwege november fiber power 60, voordat ik overstapte vroeg ik aan diegene van de verkoop zijn er nog problemen met de modems die je krijgt voor fiberpower 60, haar antwoord: nee alle problemen daarmee zijn opgelost dus u kunt makkelijk overstappen van fiber power 30 naar 60. Ik er maar op vertrouwen dat het zo was en overgestapt naar fp60, had ik dat maar nooit gedaan, je kunt om de zoveel minuten je modem resetten, als je belt willen ze je elke keer afschepen met een monteurtje die niks kan komen doen ( 1 keer monteur in his gehad, die aangeeft dat probleem bij upc ligt).
Nu blijkt dus dat de problemen met die modem al vanaf de zomer lopen maar ze blijven toch mensen die abonnementen aansmeren en dat ze het probleem niet opgelost krijgen. De ene keer ligt het probleem binnenshuis dan weer aan het netwerk en dan weer aan de modem. Nu blijkt het aan de software van de modem te liggen die botst met het netwerk van upc en om dat probleem op te lossen moet er een update komen voor de software, die update moet al komen vanaf de zomer en is er nu nog steeds niet, hoe schandalig ben je dan als upc zijnde om dan toch gewoon die abonnementen te blijven verkopen en de modems die niet goed zijn op te sturen. Het word tijd dat de media hier eens aandacht aan gaat geven en dat upc onderhand eens aangepakt gaat worden want dit kan niet getolereerd worden om mensen zo abonnementen aan te blijven smeren. Kassa ik hoop dat jullie er eens een uitzending aan gaan wijden en dat upc gestopt gaat worden met deze praktijken!!!