Jo
door Joyceey Oct 11, 2016 om 17:55
Computers & telefonie

Vanaf 1 november 2016 tele 2 onderling bellen onderling bellen niet meer gratis

Mijn kennis heeft me verteld dat ze vanaf 1 november niet meer gratis onderling ( Van tele 2 nr naar Tele 2 nr ) bellen .Ze heeft een mail van Tele2 gekregen.Daarin staat o.a.
Vanaf 1 november 2016 komt "' gratis bellen onderling"' uit het huidige Bellen Basis te vervallen.Dat betekent op 1 november naar een tele2 nr bellen,zal men moeten gaan betalen.
Ik heb tegen mijn kennis gezegd dat ik nog geen mail heb gehad.Op de site staat ook nergens over deze verandering.
Mijn bedoeling : de mensen die bij Tele 2 Bellen Basis in hun  pakket hebben goed moeten opletten ,anders komen ze straks met een hoge telefoonkosten.Je denkt dat je onderling gratis kan bellen terwijl je helemaal niet weet dat de voorwaarde is veranderd. ( over 20 dagen ,dan is het 1 november ).

3221 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 11, 2016 om 18:00
16857 Antwoorden / 202 Vragen

? Als tele2 abonnee weet ik nog van niets.

edrick3
door edrick3 - Oct 11, 2016 om 18:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je kennis die mail heeft ontvangen zullen alle andere abonnees die dit betreft ook wel een mail ontvangen (hebben).

zoekster1
door zoekster1 - Oct 11, 2016 om 18:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Tele2 mag dit alleen doen als ze 1 maand van te voren de abonnees hierover inlichten.  Ook moet erbij worden vermeld dat u daarom het abo mag opzeggen.

Consuwijzer
klik HIER

Waaruit

Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijs van een abonnement veranderen. Hij moet u eerst precies vertellen wat hij wil gaan veranderen. Dat moet hij minimaal een maand van tevoren aan u laten weten.

Is de wijziging in uw nadeel? Bijvoorbeeld omdat de prijs omhoog gaat of omdat er televisiezenders verdwijnen? Dan mag u het abonnement zonder verdere kosten opzeggen.

Als u niets hierover te horen heeft gekregen en/of er niet bij is gezegd dat u het abo daarom mag opzeggen, dan kunt u een klacht indienen bij consuwijzer.

klik HIER

zoekster1
door zoekster1 - Oct 11, 2016 om 18:45
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Kaart het ook aan op het forum van Tele2. Of facebook.

an
door ank S - Oct 12, 2016 om 00:08
1 Antwoorden / Vragen

Een en al onduidelijkheid en bdrog bij Tele2. Zie tarieven verhoging bellen buitenland

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 12, 2016 om 11:34
16857 Antwoorden / 202 Vragen

en ook nu weet ik als tele2 abonneee nog van niets.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 12, 2016 om 13:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Psssst BudgetPhone 1,25 p/m, veel goedkoper naar vaste nummers (gok ik) en onderling helemaal gratis bellen. Van dat geld wat je overhoudt kun je zo af en toe 'n mobiel nummer bellen of zoekt daar weer 'n andere oplossing voor :-).

En handig voor vakantie, wanneer meneer de inbrekerT jou belt, kun je gewoon opnemen, wel zo veilig.

costnix
door costnix Oct 12, 2016 om 14:49
2874 Antwoorden / 1 Vragen

1,25 wat???

edrick3
door edrick3 Oct 12, 2016 om 15:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Euro? grinnik.

Jo
door JoopdeH - Dec 22, 2016 om 18:13
7 Antwoorden / Vragen

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/gratis-onderling-bellen-afgeschaft-door-tele2-tele2-klanten-niet-geinformeerd

Jo
door JoopdeH - Dec 23, 2016 om 16:22
7 Antwoorden / Vragen

Er zijn meerdere klanten van Tele2 flink de dupe geworden van deze onaangekondigde verandering van 'onderling gratis bellen'.
Veel mensen hebben hier over geen bericht ontvangen van Tele2 en hebben de hele maand november, en misschien nog steeds, zitten bellen met andere vaste lijnen van tele2 in de meer dan logische veronderstelling dat het gratis was, met als gevolg voor sommige een hogere of zelfs extreem hogere rekening.
En daarnaast ook niet gebruik kunnen maken van de wettelijk bepaalde regeling dat je een maand bedenktijd hebt en eventueel gratis je abonnement kan opzeggen.
Tele2 blijkt totaal niet bereid de schade die ontstaan is, door hun eigen grote fout, op te lossen.
Ik doe hierbij een verzoek aan alle gedupeerden en klanten van tele2 die met deze wantoestand te maken hebben het in ieder geval te melden bij ConsuWijzer,
bij genoeg klachten wordt de Autoriteit Consument en Markt (ACM) ingeschakeld.
U kunt hier online of telefonisch u kort maar krachtig en vooral duidelijk uw klacht indienen betreffende de nare handelwijze van tele2 en de gevolgen voor u en andere klanten:
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

met vriendelijke groet,

JoopdeH

Jo
door JoopdeH - Dec 23, 2016 om 16:53
7 Antwoorden / Vragen

vverder raad ik iedereen aan een aangetekende brief naar Tele2 te schrijven met daarin de klacht en de gewenste oplossing van het probleem ( bijvoorbeeld onterecht betaalde geld terug en mogelijkheid tot maand bedenktijd en gratis opzeggen), naar aanleiding van hun antwoord kan de volgende stap de geschillencommissie zijn, kosten waarschijnlijk 50 euro (die krijgt u terug als u in het gelijk wordt gesteld)
Tele2 adres (ik hoop dat dit klopt):
Tele2 Nederland B.V.
Postbus 289
2400 AG
Alphen aan den Rijn

Let op: Vermeld je klantgegevens bij het sturen van een brief.

met vriendelijke groet,

JoopdeH