mjvanderwerf
door mjvanderwerf Oct 9, 2022 om 09:37
Computers & telefonie

Vastleggen

Goedenmorgen,
mijn PC is nu precies zoals ik hem wil hebben.
Hoe leg ik deze situatie vast om die zonodig weer te kunnen instellen ?
MJ

5030 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 9, 2022 om 09:49
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk bij de systeemherstelopties en u zult daar de optie voor het maken van een herstelbestand zien.
U ziet hier de opties m.b.t. windows: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-usb-herstelstation-maken-    en hier voor MAC (waar ik zelf geen ervaring mee heb) : https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mchl338cf9a8/mac

marita5
door marita5 - Oct 9, 2022 om 10:08
11514 Antwoorden / 15 Vragen
mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Oct 9, 2022 om 10:31
525 Antwoorden / 385 Vragen

Bedankt voor jullie reactie !
Prettige dag.
M

br
door brui0929 - Oct 9, 2022 om 11:28
635 Antwoorden / 10 Vragen

Windows 10 en 11 maken systeem backup. Dit kan ook alsvolgt open instellingen klik op backup en beveiliging klik op nu een backup maken. Voor een systeem herstel klik op herstellen.

gerbera
door gerbera - Oct 9, 2022 om 11:57
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Bij Win 10/11 kunt u een herstelbestand maken bij voorkeur op een USB of externe schijf. Beschikbare ruimte min 16 Gb waarbij u er rekening mee dient te houden dat alle gegevens op de externe schijf/ USB stick verwijderd worden. Daarnaast maak een Backup om alle data, die mogelijk niet (juist) werken terug te zetten.

PietKonings
door PietKonings - Oct 10, 2022 om 11:33
3 Antwoorden / Vragen

Geen enkele back-up of nieuwe installatie geeft de garantie dat uw PC weer hetzelfde is als voorheen.

mo
door mof - Oct 10, 2022 om 12:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Welk operating systeem gebruikt u?

ze
door zeemannetje - Oct 10, 2022 om 19:20
120 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je ook een servicecontract, dan valt dit soort reparaties mogelijk daaronder. Heb je dat niet dan moet je zelf voor de kosten opkomen of zelf repareren.

gerbera
door gerbera Oct 10, 2022 om 21:35
7364 Antwoorden / 14 Vragen

sorry maar ik denk dat u de vraag niet helemaal snapt,het gaat over systeemherstel en niet over computerherstel.

marita5
door marita5 Oct 11, 2022 om 14:18
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@zeemannetje , uw antwoord hoort bij deze vraag , waar u inmiddels dezelfde reactie heeft geplaatst , klein foutje . https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/douchekop-afgebroken

msermo
door msermo - Oct 10, 2022 om 22:43
9 Antwoorden / Vragen

Een extra harde schijf (gebruiken/kopen) en maak een "Schijf-Image" van uw bestaande harde schijf.

ALLEEN met een "Schijf-Image" kunt u uw harde schijf weer exact herstellen.

(Windows software om een harde schijf te kunnen herstellen, falen vaak, TENZIJ u een schijf-Image kunt maken).

Samsung Data Migration is zo'n programma wat de oorspronkelijke harde schijf EXACT kopieert, dat heet het klonen van harde schijven

Zie b.v. uitleg in deze link:

https://www.easeus.com/partition-master/samsung-data-migration-windows.html

Voor meer ervaren gebruikers zou u ook kunnen denken aan gratis schijf-image software.

https://www.capterra.nl/directory/31105/disk-imaging/pricing/free/software

1 schijf-image Back-Up is geen Back-Up.

Bewaar de schijf-image Back-Up altijd op een externe harde schijf, niet actief verbonden met uw computer, of in een cloud-opslag.

gerbera
door gerbera - Oct 17, 2022 om 10:49
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U komt regelmatig met dergelijke vragen maar...........kent u de term "dankjewel" voor de gegeven tips, hier kan ik wat mee.

pe
door pebk - Oct 17, 2022 om 11:14
581 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals eerder genoemd kan er een backup gemaakt worden om het systeem te herstellen. Methodes zijn al genoemd.

Maar let er op dat het niet zinvol om een keer een backup te maken. U zou dat minimaal wekelijks moeten doen. Windows komt elke maand met updates, uw virusscanner en firewall worden met grote regelmaat geupdate. Terug gaan naar een versie van vorig jaar of langer geleden kan link zijn.