sa
door saskia1988 Aug 19, 2013 om 21:04
Computers & telefonie

Veel extra kosten buiten abonnement

Ten eerste had ik afgelopen maand opeens +€ 100,- aan teveel internet gebruik, terwijl ik normaal gesproken nooit teveel internet gebruik. Zojuist heb ik mijn huidige status van verbruik en tegoed bekeken en wederom +€50,- aan kosten buiten mijn abonnement. Gelijk contact opgenomen met Vodafone die mij alleen kon vertellen dat ik extreem veel smsjes heb verzonden naar het buitenland. Meer informatie over het nummer etc. mocht zij mij niet geven. Behalve dat ze had over landnummer 135 had!? Geen idee welk land dit is. Aangezien ik nooit smsjes verstuur, laat staan naar het buitenland kan dit van geen kanten kloppen. Maar volgens Vodafone moet ik mijn telefoonrekening afwachten (wat dus eind september is!!), voordat ik iets kan doen. Ik vind het rondom belachelijk!! Ik zou graag willen weten wat ik momenteel aan kan doen? Ik zie het namelijk helemaal niet zitten om volgende maand weer zo’n hoge telefoonrekening te betalen. Met al deze extra kosten had ik mijn abonnement al kunnen afkopen en kunnen overstappen naar een aanbieder die beter omgaat met zijn klanten.

Elk advies is welkom! Alvast bedankt.

883 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 20, 2013 om 00:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Je kunt nu toch al je verbruik inzien?

sa
door saskia1988 - Aug 20, 2013 om 08:44
6 Antwoorden / 2 Vragen
0

Nee helaas niet! Ik zie alleen het bedrag en verder geen extra informatie. Dit kun je pas zien als de rekening binnenkomt wat pas eind september is.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Aug 21, 2013 om 10:26
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste saskia1988,

Ik kan me voorstellen dat je van deze kosten bent geschrokken. Helaas is het voor ons niet mogelijk om het nummer waar het om gaat door te geven. Dit kun je inderdaad pas achteraf op je factuur bekijken.

Wel kan ik voor je nakijken als het om een buitenlands nummer gaat dat we een blokkade plaatsen voor bellen en smsen naar het buitenland. Hiervoor heb ik dan wel nog even je gegevens nodig.

Wil je onderstaande gegevens e-mailen naar: webcare.nl@vodafone.com. Met als onderwerpveld: kassa | saskia1988 | maandag 19 aug 2013, 21:04 | Veel extra kosten buiten abonnement

Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- geboortedatum
- Adresgegevens
- de laatste 4-cijfers van je bankrekeningnummer

Groet, Kyra
Vodafone 24/7 Web Crew

mariodings
door mariodings - Aug 25, 2013 om 11:29
40 Antwoorden / 3 Vragen
0

Vreemd, want 135 is geen landnummer. zie
http://www.telefoonboek.nl/landnummer/
Toch benieuwd hoe Vodafone deze verbinding dan verklaart.

Ik heb overigens wel goede ervaringen met Vodafone (dat mag ook wel eens gezegd worden) maar ik vind het antwoord wat tegenvallen. Natuurlijk ben je voorlopig gered met een blokkade.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Aug 29, 2013 om 09:41
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste saskia1988,

Helaas hebben wij geen reactie meer van jou ontvangen. Indien wij alsnog iets voor je kunnen betekenen dan verneem ik dat graag.

Alvast bedankt.

Groet, Melanie
Vodafone 24/7 Web Crew

bk
door bkkjourney - Aug 29, 2013 om 10:10
44 Antwoorden / 9 Vragen
0

Als iemand een factuur ontvangt, dan heeft men tevens recht op een specificatie van de gemaakte kosten inclusief telefoonnummers. Kan men die niet aanleveren, dan is er geen bewijs van gemaakte kosten.

sa
door saskia1988 - Sep 4, 2013 om 13:39
6 Antwoorden / 2 Vragen
0

Iedereen erg bedankt voor jullie reactie en meedenken!!

Het blokkeren van mijn sms functie is volgens Vodafone het enige wat ik hieraan kan doen. Ben naar meerdere winkels geweest, heb meerdere malen telefonisch contact gehad en hier een bericht geplaatst, maar zonder resultaat. Waarom een telefoon 200smsjes verstuurd naar een buitenlands nummer blijft een raadsel waar Vodafone geen antwoord op wil/kan geven.

Erg teleurstellend!! Blijkt maar weer dat je als consument machteloos bent in zo'n situatie, vooral als degene die jou redelijke wijze zouden moeten helpen het niet doen. De schade betalen is blijkbaar de enige oplossing.

zoekster
door zoekster - Sep 4, 2013 om 13:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=saskia1988 schreef op woensdag 4 sep 2013, 13:39]Iedereen erg bedankt voor jullie reactie en meedenken!!

Het blokkeren van mijn sms functie is volgens Vodafone het enige wat ik hieraan kan doen. Ben naar meerdere winkels geweest, heb meerdere malen telefonisch contact gehad en hier een bericht geplaatst, maar zonder resultaat. Waarom een telefoon 200smsjes verstuurd naar een buitenlands nummer blijft een raadsel waar Vodafone geen antwoord op wil/kan geven.

Erg teleurstellend!! Blijkt maar weer dat je als consument machteloos bent in zo'n situatie, vooral als degene die jou redelijke wijze zouden moeten helpen het niet doen. De schade betalen is blijkbaar de enige oplossing.
Iets is me niet duidelijk. Heb je ook contact opgenomen met de webcare hier? En indien niet, waarom niet? Bellen levert meestal niets op, webcare daarentegen vaak wel. (niet altijd)

sa
door saskia1988 - Sep 5, 2013 om 19:24
6 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ja het klopt dat ik een reactie ontvangen heb van de webcare afdeling. Maar daaraan bieden zij enkel aan om de sms functie te blokkeren zodat verdere schade tegen te houden. De vraag hoe zoiets opeens kan blijft via alle wegen die ik belopen heb onbeantwoord, helaas.

zoekster
door zoekster - Sep 5, 2013 om 19:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=saskia1988 schreef op donderdag 5 sep 2013, 19:24]Ja het klopt dat ik een reactie ontvangen heb van de webcare afdeling. Maar daaraan bieden zij enkel aan om de sms functie te blokkeren zodat verdere schade tegen te houden. De vraag hoe zoiets opeens kan blijft via alle wegen die ik belopen heb onbeantwoord, helaas.
Dat is erg teleurstellend inderdaad.

Je zou kunnen overwegen om dit voor te leggen aan de geschillencommissie.
klik HIER
Je hebt nu een definitief antwoord van Vodafone gekregen, dus je hoeft geen klachtenbrief meer te sturen, maar kunt volstaan met de mailwisseling (ik neem tenminste aan dat je alles op mail hebt)
Er is wel klachtengeld, klik HIER dat krijg je terug als je in het gelijk wordt gesteld. Ik zal eerlijk zijn, geen idee wat de uitkomst zal zijn van deze zaak.
Het is maar of je er 50 euro voor over hebt om dit tot de bodem uitgezocht te krijgen.

Mijn advies is zo snel mogelijk weg bij Vodafone. Ga dan niet naar Tele2 daar speelt hetzelfde verhaal.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer