cees60
door cees60 Nov 16, 2016 om 19:13
Computers & telefonie

Veel te groot beginscherm na W10 Anniversary update

Ik heb een probleem met mijn opstartscherm nadat ik de Anniversary update voor W10 had gedaan. Mijn pc startte op met een enorm groot scherm waar ik alleen maar de linkerbovenhoek van kon zien. De taakbalk was in geen velden of wegen te vinden. Met veel pijn en moeite ben ik er in geslaagd de update te verwijderen waarna ik weer een normaal scherm kreeg. Na het invullen van mijn beveiliging kon ik aan de slag. Nu heb ik begrepen dat mogelijk met deze update ook de grafische driver wordt geupdate. Men heeft mij verteld dat ik deze mogelijk via Apparaatbeheer zou kunnen terugdraaien naar de oude versie. Maar ik heb me suf gezocht in apparaatbeheer waar ik deze kan vinden en dat is mij helaas niet gelukt. Kan iemand mij vertellen onder welk apparaat ik deze driver kan vinden en hoe die heet? Ik heb al eerder dit probleem via deze site aangemeld maar zonder werkend resultaat. Alvast dank voor elke reaktie.

1767 5 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 16, 2016 om 19:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onder apparaatbeheer - beeldscherm. Maar het beeld is nu toch goed? Waarom dan de eventuele driverupdate ongedaan maken?

eclipse
door eclipse - Nov 16, 2016 om 19:50
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Als U op het kruisje klikt, dus eerst op het win10 startlogo, rechtermuis ..klik...apparaatbeheer....klik......wat staat er bij beeldschermadapters ? even op het + klikken, feitelijk wordt Uw  beeld  gecreeert door een chip op het mobo, deze moet wel kunnen communiceren met windows, vandaar update `s, de primaire driver ervan staat op de instal dvd  van het mobo... of.
Heeft U een video kaart, dwz, een aparte grote insteek pci-e kaart, met diverse hdmi aansluitingen? Dan  mag windows daar niet aankomen, daar deze andere drivers heeft, ( er is wel een standaard driver, om het beginscherm weer te geven) maar daar kunt  u weinig  mee. wat is de refresh rate van Uw monitor, en op welke resolutie staat deze ?? klik   . wat staat er bij apparaatbeheer ? PNP monitor? installeer de driver van Uw  monitor, als U deze kunt  neerzetten, dan ken ik ermee verder ( forum)

eclipse
door eclipse - Nov 16, 2016 om 20:23
1561 Antwoorden / 370 Vragen

P.s , met veel pijn en moeite heb ik de updates verwijdert??   config  openen, . geinstalleerde updates weergeven, deze staan op datum gegroepeerd. dus wat  was Uw  probleem dan ? dan kunt  u deze per stuk verwijderen , let er wel op dat het ALS LIJST WORDT WEERGEGEVEN dit  kunt  U regelen met dat icoontje  rechts in beeld  soort 4kantje met een pijltje

ph
door philip36 - Nov 16, 2016 om 20:26
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U zou het volgende kunnen proberen.

Huidige videodriver kopiëren.
Windows10 anniversary installeren en herstarten in veilige modus.
Gekopiëerde videodriver installeren of eerst kiezen voor windows vga driver en gekopëerde later vanuit nieuwe W10 installeren.

Kon u trouwens dat nieuwe bureaublad van W10 anniversary waarvan het linksbovenstukje nog net te zien was niet wijzigen met icoontje Meldingen rechtsonder op het scherm, W10 stond misschien op tabletmode ingesteld?

eclipse
door eclipse Nov 17, 2016 om 06:53
1561 Antwoorden / 370 Vragen

We zullen het ws  nooit  weten  :'(

cees60
door cees60 - Nov 17, 2016 om 15:05
362 Antwoorden / 216 Vragen

Dank voor alle reakties.
Carola :
Het beeld is nu inderdaad goed maar daarvoor heb ik de anniversary update moeten verwijderen.
Eclipse :
Kon uiteindeljjk via allerlei handelingen in het configuratiescherm bij de updates komen. Daar stond de betreffende update ( KB3176936) vermeld.
Heb hierop rechterklik gedaan en dan verschijnt pop-upje VERWIJDEREN. Echter heb hier diverse malen op geklikt maar die liet zich niet verwijderen.
Uiteindelijk heb ik met Systeemherstel terug kunnen gaan naar een eerdere instelling. Dat werkte. Heb geen video-kaart met diverse hdmi aansluitingen.
Aanbevolen resolutie is 1920 x 1080. Heb enige andere uitgeprobeerd maar dan is het beeld te groot of the klein. Ga nog met de beeldschermadapter aan de slag.
Philip36 :
Buiten het grote gedeelte van het nieuwe scherm stond er niets meer. Dus geen taakbalk of iets anders om op te klikken.
Ga ook met de drivers aan de slag.
Heb wel via internet uit diverse sites begrepen dat dit probleem vaker voorkomt.
Mocht ik er niet uitkomen dan wend ik me tot Microsoft. Maar daar verwacht ik niet veel van.