vlinder279
door vlinder279 Dec 12, 2005 om 15:42
Computers & telefonie

Verbinding verbreekt bij gebruik van de telefoon

Sinds vorige maand is mijn abonnement van Tiscali overgenomen door Planet. Ik heb de instellingen automatisch laten wijzigen door Planet maar sindsdien wordt steeds wanneer ik de telefoon gebruik, de verbinding verbroken. Sterker nog... De telefoon hoeft alleen maar over te gaan, zelfs als ik niet opneem, verbreekt de verbinding direct. Wie weet wat ik hiertegen kan doen?

485 4 Rapporteer

re
door renate_b60 - Dec 13, 2005 om 13:06
33 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft u misschien iets aan de bekabeling veranderd, of een extra telefoontoestel geplaatst.

Want dit soort dingen gebeuren alleen wanneer er telefonietoestellen voooor de splitter zijn aangesloten. Dus dat de binnenkomende kpn telefoonlijn niet gelijk de splitter in gaat.

vlinder279
door vlinder279 - Dec 13, 2005 om 13:09
14 Antwoorden / 10 Vragen

Goh Renate, bedankt voot je goede antwoord.

Ik heb inderdaad een extra telefoon erbij, zou nou nooit in me opkomen dat dat de oorzaak is. Hartstikke bedankt!!!!

weet je misschien ook hoe ik dit dan moet oplossen? Dus wel een extra telefoon maar niet het probleem meer???

Groetjes vlinder279

freya
door freya - Dec 13, 2005 om 13:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je die telefoon soms vóór de splitter geplaatst? De splitter moet altijd als eerste achter het ISRA-punt (daar waar de kabel het huis binnenkomt) geplaatst worden. Daarachter dus het ADSL-modem en op de andere aansluiting van de splitter de telefoons. Freya

re
door renate_b60 - Dec 13, 2005 om 13:23
33 Antwoorden / 10 Vragen

Zou je me kunnen vertellen hoe het nu precies is aangesloten? Normaal gesproken komt vanuit het isra-punt (waarschijnlijk in de meterkast waar de kpn lijn uw huis binnenkomt) 1 kabel. Deze kabel moet gelijk doorgaan naar de line-ingang van de splitter. En vanuit daar kunnen de telefoons daarop aangesloten worden.  Omdat u nu twee telefoons heeft ( of meer) die aangesloten moeten worden op 1 poort van de splitter. Zou u vanuit de splitter een kabel kunnen doen naar een soort van Y-splittertje, waarna er twee telefoonkabels uitkunnen naar uw telefoons toe.

Mocht u twee kabels hebben vauit het isra-punt, dan zult er 1 moeten onderbreken en als hierboven beschreven moeten aansluiten.

Succes ermee, laat me weten of het allemaal gelukt is.