ma
door madelief May 14, 2014 om 18:04
Computers & telefonie

Vewijderen naam op google

Ik heb een geheim nummer maar als ik mijn naam intoets bij google staat mijn hele adres PLUS MIJN GEHEIME TELEFOON NR ERBIJ HOE KRIJG IK DAT ER AF.

8450 26 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 14, 2014 om 18:13
937 Antwoorden / 2 Vragen

Op welke website staan die gegevens dan? want google verteld u eigenlijk alleen maar waar het staat. Vervolgens zou u bij die website waar het op staat een verzoek kunnen indienen om het te verwijderen. Echter is daar geen juridische basis voor.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 14, 2014 om 18:25
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft u 'n linkje?

boppe1943
door boppe1943 - May 14, 2014 om 18:49
1129 Antwoorden / 98 Vragen
lekkerisdat
door lekkerisdat - May 14, 2014 om 19:49
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Prutser daar bij UPC; " Ik heb er voor gezorgd dat de wijziging direct is geactiveerd en binnen 3 weken is je telefoonnummer niet meer te vinden op telefoongids.nl"
Maar nog wel voor weken te vinden bij o.a. Google of nog erger op websites zelf..

Eigenlijk zou je een civielrechtelijke procedure moeten starten, echter je recht halen cq kopen (hoi Tim Kuik) geldt alleen voor mensen met veel centjes.

pi
door pieterwolters - May 14, 2014 om 21:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 14 mei 2014, 19:49]Prutser daar bij UPC; " Ik heb er voor gezorgd dat de wijziging direct is geactiveerd en binnen 3 weken is je telefoonnummer niet meer te vinden op telefoongids.nl"
Maar nog wel voor weken te vinden bij o.a. Google of nog erger op websites zelf..

Eigenlijk zou je een civielrechtelijke procedure moeten starten, echter je recht halen cq kopen (hoi Tim Kuik) geldt alleen voor mensen met veel centjes.

Wat zou die "prutser" bij UPC dan moeten doen? Het hele internet opschonen?

ma
door madelief - May 14, 2014 om 23:08
25 Antwoorden / 8 Vragen

Kijk eens bij zoek en bel daar kun je de telefoonnummers van je hele straat vinden daar heb ik het ook gevonden mijn HELE ADRES EN TELEFOON MAAR BIJ GOOGLE STOND MIJN NAAM MAAR OOK METEEN MIJN TELEFOONNUMMER !!!

Cookies
door Cookies - May 14, 2014 om 23:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=madelief schreef op woensdag 14 mei 2014, 23:08]Kijk eens bij zoek en bel daar kun je de telefoonnummers van je hele straat vinden daar heb ik het ook gevonden mijn HELE ADRES EN TELEFOON MAAR BIJ GOOGLE STOND MIJN NAAM MAAR OOK METEEN MIJN TELEFOONNUMMER !!!

Google kan alleen maar vinden wat al op het web staat. Dus zo geheim heb je je telefoonnummer niet gehouden.

ma
door madelief - May 15, 2014 om 00:42
25 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 14 mei 2014, 23:17][quote=madelief schreef op woensdag 14 mei 2014, 23:08]Kijk eens bij zoek en bel daar kun je de telefoonnummers van je hele straat vinden daar heb ik het ook gevonden mijn HELE ADRES EN TELEFOON MAAR BIJ GOOGLE STOND MIJN NAAM MAAR OOK METEEN MIJN TELEFOONNUMMER !!!

Google kan alleen maar vinden wat al op het web staat. Dus zo geheim heb je je telefoonnummer niet gehouden.

CAROLA IK HEB NOOIT MIJN TELEFOONNR OPGEGEVEN WANT DAT IS EEN GEHEIM NR DOE OOK NIET AAN KOPEN VIA INTERNET OF IETS DERGELIJKS

Cookies
door Cookies - May 15, 2014 om 00:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=madelief schreef op donderdag 15 mei 2014, 00:42]

CAROLA IK HEB NOOIT MIJN TELEFOONNR OPGEGEVEN WANT DAT IS EEN GEHEIM NR DOE OOK NIET AAN KOPEN VIA INTERNET OF IETS DERGELIJKS

1. Schreeuwen is niet nodig.
2. Iets wat niet op het web staat, kan Google niet vinden!

crewmember
door crewmember - May 15, 2014 om 15:12
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=madelief schreef op woensdag 14 mei 2014, 23:08]

CAROLA IK HEB NOOIT MIJN TELEFOONNR OPGEGEVEN WANT DAT IS EEN GEHEIM NR DOE OOK NIET AAN KOPEN VIA INTERNET OF IETS DERGELIJKS

Even een heads up, over het algemeen wordt alles in caps lock typen als redelijk irritant en onbeschoft beschouwd op het internet.

Zoals al eerder is gemeld is Google een zoekmachine, die in dit geval zijn info van de site http://www.zoekenbel.nl/ heeft gehaald.

Als je hier je nummer wil verwijderen kan dat hier:
http://www.zoekenbel.nl/wijzig_ver.asp

Mochten ze hier geen gehoor aan geven dan kan je met een link naar deze site een aangetekende brief proberen te versturen naar zoekenbel.nl
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/wat-regelt-de-wet-bescherming-persoonsgegevens-wbp.html

ma
door madelief - May 15, 2014 om 16:46
25 Antwoorden / 8 Vragen

Nou zeg als je je daar druk om maakt dat caps lock is ingeschakeld ik doe dat omdat het anders van die kleine lettertjes zijn dan is het beter te zien ( .Probleem met mijn rechteroog.) . ONBESCHOFT er zijn dingen die ECHT onbeschoft zijn om bijvoorbeeld deze toon aan te slaan .je kan het ook op een andere manier duidelijk maken.

Cookies
door Cookies - May 15, 2014 om 16:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Probleem met mijn rechteroog........

Maar dat probleem hebben andere lezers niet! Crewmember heeft gewoon gelijk: Capslock gebruik wordt op het web niet gewaardeerd.

Je kunt zelf je letters op het scherm groter maken door linker ctrl toets in te drukken en tegelijkertijd het scrollwieltje van je muis gebruiken.

aurora1
door aurora1 - May 15, 2014 om 16:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had ik net ook willen melden (wieltje) maar er ging iets fout met het verzenden.
Overigens staat er ook over te lezen bij de spelregels.

crewmember
door crewmember - May 15, 2014 om 17:00
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=madelief schreef op donderdag 15 mei 2014, 16:46]Nou zeg als je je daar druk om maakt dat caps lock is ingeschakeld ik doe dat omdat het anders van die kleine lettertjes zijn dan is het beter te zien ( .Probleem met mijn rechteroog.) . ONBESCHOFT er zijn dingen die ECHT onbeschoft zijn om bijvoorbeeld deze toon aan te slaan .je kan het ook op een andere manier duidelijk maken.

?
Ik sla geen toon aan, ik wijs je gewoon netjes op de gedragsregels van dit en de meeste andere forums. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik het nog netter had kunnen brengen, wij snappen ook wel dat niet iedereen de gedragsregels hier niet meteen kent.

Daarnaast kan je je beeld vergroten door ctrl in te drukken en te scrollen met je muis. Je gaat weer terug naar standaard door ctrl+ de 0 toets in te drukken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 15, 2014 om 17:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@madelief
Dat valt onder het kopje nettiquette zie bij Regels.

Met control + + (de plus toets dus) kun je het beeld vergroten en dat valt dan weer onder de basiskennis van Windows :-).

ka
door kaakje - May 16, 2014 om 12:34
109 Antwoorden / 0 Vragen

ik snap überhaupt niet dat er nog iemand is die deze 'dame' te woord wilt staan. Maar dat terzijde. Het telefoonnummer moet ooit vrijgegeven zijn door de gebruiker. Je kan nou hoog van de toren blazen dat dit niet zo is, maar waarom heb ik dat dan bv. niet? Geheim is geheim. Ik kan mijn naam intikken waar ik wil maar mijn telefoonnummer komt niet tevoorschijn. Als het bv een fout van de provider is dient deze dit zsm te verwijderen. Maar de connectie Google en provider kan ik niet rijmen.

ar
door aram - May 16, 2014 om 13:01
136 Antwoorden / 1 Vragen

Dat van die geheime telefoonnummers van een vaste verbinding was jaren geleden
niet in Nederland zomaar opvraagbaar .
In Engeland was dat geen probleem , dat had je het zo te pakken .
Zal voor andere landen ook wel opgaan .
Weet niet hoe het tegenwoordig is . Geen behoefte eraan .
Heb de vaste telefoon jaren geleden opgezegd .

ro
door rose olifantje - May 16, 2014 om 13:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Weer wat geleerd. Ik wist niet hoe je het beeld kon vergroten. Heb geen basiskennis Windows gevolgd, maar al doende leer ik af en toe. Bedankt voor de tip!

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 16, 2014 om 15:12
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=rose olifantje schreef op vrijdag 16 mei 2014, 13:13]Heb geen basiskennis Windows gevolgd
Graag gedaan.

Hier heb je er nog veel meer, gewoon even allemaal testen :-).

ge
door geertevert - May 16, 2014 om 15:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs al ben je overleden door iedereen vergeten maar op google kom je niet meer van af wat je ook doet of probeert dat lukt je niet groet Ger

ro
door rose olifantje - May 16, 2014 om 15:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

@ lekkerisdat. Bedankt voor de link voor cursus Windows etc.

tijger1
door tijger1 - May 16, 2014 om 15:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=geertevert schreef op vrijdag 16 mei 2014, 15:38]Zelfs al ben je overleden door iedereen vergeten maar op google kom je niet meer van af wat je ook doet of probeert dat lukt je niet groet Ger

Dat is toch juist mooi, dat je niet vergeten wordt?

kooikers
door kooikers - May 16, 2014 om 16:46
43 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sta ook met mijn gegevens bij zoekenbel, alleen klopt het niet helemaal. rond 8 jaar geleden uit de gids laten halen en 4 jaar geleden verhuisd. Op die site sta ik met mijn oude adres wat inmiddels gesloopt is :)

Cookies
door Cookies - May 16, 2014 om 18:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 15 mei 2014, 17:38]

Met control + + (de plus toets dus) kun je het beeld vergroten en dat valt dan weer onder de basiskennis van Windows :-).

Ctrl + scroll werkt ook prima en was al een paar keer als antwoord gegeven.

wimmi20
door wimmi20 - May 17, 2014 om 02:14
2154 Antwoorden / 7 Vragen

INDERDAAD,
DAT GEBRUIK VAN HOOFDLETTERS IS KNAP IRIRIRIRIRITEREND.