ltmvz
door ltmvz Jul 16, 2011 om 09:25
Computers & telefonie

Waar zijn al mijn muziekbestanden gebleven?

Vanmorgen heb ik een e-mail naar een jarige vriend gestuurd met als aanhang onder andere een muziekbestand. Nu blijken na verzending opeens al mijn muziekbestanden spoorloos verdwenen te zijn. Zoiets vreemds heb ik nog niet vaak meegemaakt. Kan ik nog iets doen? Ik heb geen back ups.

6766 58 Rapporteer

ph
door philip36 - Jul 16, 2011 om 10:03
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als het mp3-betanden zijn, zoek eens met de verkenner naar *.mp3.
Bestanden zijn misschien onbedoeld verplaatst naar andere map.
Als ze niet gevonden worden dan kun je RECUVA installeren om verwijderde bestanden terug te halen.
Om het overschrijven van enkele muziekbestanden te voorkomen installeer RECUVA op de partitie waar de muziekbestanden niet op stonden.
Dus als muziekbestanden op C stonden dan RECUVA op D installeren.
Installeerprogramma vraagt waar je RECUVA wilt installeren.
RECUVA gratis te downloaden van http://www.piriform.com/recuva

freya
door freya - Jul 16, 2011 om 10:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En misschien wordt het dan ook eens tijd om een backup te maken....

Harde schijven kunnen ook een keer stuk gaan en als je dan geen backup hebt is het gewoon over en sluiten. Externe harde schijven zijn echt niet meer zo duur, dus dat kan het probleem niet zijn.

Freya

ltmvz
door ltmvz - Jul 16, 2011 om 12:42
949 Antwoorden / 18 Vragen

Het spijt me, maar het lukt dus van geen kant. Als Recuva zoekt naar muziekbestanden wordt niets gevonden. Bladeren door "Alle bestanden" levert een meterslange lijst op van bestanden die allemaal even onherkenbaar zijn. Er staat wel "Laatst gewijzigd" maar ik heb niets gewijzigd, althans niet vandaag. De hele computer scannen lijkt echt vele uren te duren, want na anderhalf uur was er nog nauwelijks enige voortgang te zien.

freya
door freya - Jul 16, 2011 om 12:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@ltmvz:

Voor de duidelijkheid, Recuva zoekt alleen naar verwijderde bestanden. Als de muziekbestanden, om welke reden dan ook, verplaatst zijn naar een andere map, dan zal Recuva die dus niet vinden.

Heb je al eens met de Windows Verkenner gezocht naar mp3-bestanden? Geef als 'bron' de C: schijf op en geef bij 'Geavanceerde opties' aan dat je ook in submappen wil zoeken en ook in 'verborgen' en 'systeem' mappen.

Freya

ltmvz
door ltmvz - Jul 16, 2011 om 13:08
949 Antwoorden / 18 Vragen

@freya:

Ja, naar mp3-bestanden had ik al gezocht. Dan komen de 3 bestanden die bij aankoop in de muziekmap zaten. De 'Geavanceerde opties' had ik echter nog niet geprobeerd en nu ik dat wel wil doen moet ik helaas bekennen dat ik niet kan vinden waar die staan. Ik zoek altijd via 'Control+F' en dan komt er zo'n klein zoekveldje, meestal rechts bovenaan.

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2011 om 13:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ltmvz,

Zou eens systeemherstel proberen.
Baat het niet dan schaadt het niet. Kun je altijd weer terugzetten.

Suc6

freya
door freya - Jul 16, 2011 om 13:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Systeemherstel lijkt me niet zo zinvol, want daar zet je geen verplaatste data mee terug op de oorspronkelijke plaats....

Freya

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2011 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@freya,

Dat weet ik, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn.

ltmvz
door ltmvz - Jul 16, 2011 om 13:44
949 Antwoorden / 18 Vragen

@edrick3:

Hoe kan ik 'Systeemherstel' terugzetten? Met andere woorden: is het risicovrij om het uit te proberen? Ik heb het nog nooit gedaan.

freya
door freya - Jul 16, 2011 om 13:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@itmvz:

Ik weet niet welke Windowsversie je gebruikt, maar als je op de Startknop klikt, heb je daar niet een optie 'Zoeken' of 'Bestanden zoeken'? Langs die weg kun je ook de hele harde schijf doorzoeken.

En ik weet niet om hoeveel data het gaat, maar kun je aan de beschikbare schijfruimte die je nu nog hebt op de C: schijf niet zien of je er 'opeens' veel meer ruimte hebt bijgekregen of niet? Dat zou al een indicatie kunnen zijn of de bestanden 'verplaatst' dan wel 'verwijderd' zijn.

Freya

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2011 om 13:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zaterdag 16 jul 2011, 13:44]@edrick3:

Hoe kan ik 'Systeemherstel' terugzetten? Met andere woorden: is het risicovrij om het uit te proberen? Ik heb het nog nooit gedaan.

Ja, dat kan geen kwaad.
Hoe je systeemherstel moet uitvoeren is afhankelijk van je besturingssysteem: XP, Vista, W7 ??

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2011 om 13:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zaterdag 16 jul 2011, 13:44]@edrick3:

Hoe kan ik 'Systeemherstel' terugzetten? Met andere woorden: is het risicovrij om het uit te proberen? Ik heb het nog nooit gedaan.

Ach, niet goed gelezen. (denk ik)
Je bedoelt hoe je systeemherstel moet terugzetten?
Gewoon weer systeemherstel starten en dan kun je aangeven dat je de laatste handeling ongedaan wilt maken.

ltmvz
door ltmvz - Jul 16, 2011 om 14:17
949 Antwoorden / 18 Vragen

Mijn computer heeft Windows 7 Home Premium en er zit geen zoekfunctie aan de Startknop vast. Voorheen, met Windows 98, had ik dat inderdaad wel. Ik heb bij het zoeken onder 'Extra' de 'Mapopties' ontdekt en daar stonden de verborgen en systeembestanden reeds aangevinkt. Ik heb de gecomprimeerde bestanden er ook maar bijgevinkt en nu komen er al zeer lange tijd mp3-achtige bestanden naar boven die zijn aangemaakt lang voordat ik mijn computer kocht. De Mattheus Passion is nog niet opgedoken en eerlijk gezegd verwacht ik hem ook niet meer. Het systeemherstel zal ik straks ook eens proberen.

ph
door philip36 - Jul 16, 2011 om 14:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Neem aan dat je naar mp3 gezocht hebt op alle partities, C, D, E enz.
Wat je ook kunt proberen is om het muziekbestand wat je verstuurd hebt naar die vriend af te spelen of te openen.
Hiervoor betreffende E-mail zoeken in verzonden E-mails en dubbelklikken op het mp3-bestand. Misschien moet je eerst op E-mail bewerken klikken voordat je het mp3-bestand kunt openen.

ltmvz
door ltmvz - Jul 16, 2011 om 18:16
949 Antwoorden / 18 Vragen

Volgens mij begin ik steeds meer de weg kwijt te raken. Nadat ik bij Recuva "de Wizard" had uitgeschakeld omdat je dan bij de 'geavanceerde opties' komt zag ik opeens enkele verdwenen muziekbestanden staan (nu wel) en heb die kunnen terugzetten. Ondanks langdurig zoeken heb ik de rest niet teruggevonden. Maar, dacht ik, de 10 downloads van Radio 4 die momenteel gratis op de website staan kan ik gelukkig opnieuw downloaden. Dat ging vorige week heel normaal: onderin verschijnt een veldje met tikkende seconden hoe lang het nog duurt. Maar nu gebeurt dat opeens niet. Als ik klik op "Downloaden" begint de muziek te spelen maar verder gebeurt er niets. Dat heb ik trouwens al vaker meegemaakt: er staat bijvoorbeeld "Gratis download". De ene keer komt er dan iets op de harde schijf, de andere keer begint er alleen muziek te spelen. Soms komt er een bestand op de harde schijf als ik alleen maar even naar de radio wil luisteren. Op die manier begin ik mij af te vragen wat downloaden eigenlijk is. Vorige kwam er ook niets op de harde schijf, maar nadat ik het adres van het bestand als experiment in de miniradio op het bureaublad had gekopieerd is het bestand daar nu op afroep afspeelbaar. Kan ik iets op de harde schijf krijgen als er alleen muziek begint te spelen?

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2011 om 18:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ltmvz,

Even tussendoor - voor de zekerheid -: scan eens met MBAM
(NIET de blauwe knop bovenaan, maar even naar beneden scrollen tot het blauw hier downloaden.)

ltmvz
door ltmvz - Jul 16, 2011 om 19:06
949 Antwoorden / 18 Vragen

Snelle scan, zoals aanbevolen, 5 minuten 20 seconden, alles 100% OK. Er vindt trouwens bijna iedere dag een Avira-scan plaats. Wat nu ook opeens gebeurt: als ik op de snelkoppeling van Google Chrome klik (wat ik al duizenden keren gedaan heb) komt de vraag of het veilig is. Iets anders is dat de Flash Player sinds enkele dagen nog maar een (weliswaar groot) deel van de afbeeldingen en filmpjes afspeelt. De radiogadget van Radio 6 bijvoorbeeld die gewoon op hun website staat is bij mij niet te zien, wat ik ook probeer. Ik heb een systeemherstel gedaan naar 13 juli. Maar de vraag blijft: kan ik muziek downloaden naar de harde schijf als de muziek gaat spelen in plaats van het bekende downloadvenstertje met aftellende seconden?

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2011 om 20:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ltmvz,

Over welke Flash Player hebben we het?
Zou die even verwijderen en opnieuw downloaden.
Die Radio6 gadget doet het gewoon bij mij.

.....Maar, dacht ik, de 10 downloads van Radio 4 die momenteel gratis op de website staan kan ik gelukkig opnieuw downloaden.....
Bedoel je deze site?
Zie hier niets van gratis downloaden. Wilde het even proberen.

Als je alleen muziek beluistert wordt dat niet naar je harde schijf gedownload.

Met vr.gr.

ltmvz
door ltmvz - Jul 16, 2011 om 20:49
949 Antwoorden / 18 Vragen

Geachte edrick3,

Neen, ik bedoel deze: http://orlando.radio4.nl/. Het is dus niet mijn bedoeling om de muziek te beluisteren, maar dat is (helaas) wat er gebeurt.

Heeft u nog een idee waarom ik de Radio 6 gadget niet zie en u wel?

De Flash Player is volgens mij niet te verwijderen omdat hij onderdeel uitmaakt van Google Chrome. Ik heb Google Chrome ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd om de Flash Player in een andere bladeraar te proberen, maar het helpt allemaal niets. Ik heb ergens gelezen dat het komt doordat de Flash Player 32-bits werkt en de computer 64-bits. Maar de eerste 2 maanden dat ik deze laptop had deed het probleem zich niet voor. Ik ben wel overgestapt van McAfee naar Avira; misschien ligt het daar aan (?).

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2011 om 10:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ltmvz,

Goedemorgen, daar zijn we weer. Werd gisteravond weggeroepen (en moet zo ook weer weg).

Om te beginnen: op dit forum zijn we niet zo formeel en zeggen we gewoon 'je'.

Volgens mij is er van alles aan de hand met je computer: muziek die 'verdwijnt', radio-6 gadget weg, muziek die niet downloadt, filmpjes die niet (helemaal) afspelen, google chrome die raar doet, (enz.?).
Hoe dat nu allemaal komt? Geen idee.

Laten we eens een paar dingen proberen:

1. Update MBAM en voer een volledige scan uit.

2. Verwijder je Flash Player. Die heeft niets met google chrome (= je browser?) te maken!!
1. Ga naar Start - Configuratiescherm - Programma's - Een programma verwijderen.
2. Zoek het programma op in de lijst en klik op Verwijderen.
Installeer Flash opnieuw. Klik hier.
Let op: juiste besturingssysteem, vinkje voor McAfee en Google weghalen.
Installeer Silverlight (als dat nog niet gebeurd is). Klik hier.

3. Ik heb even een download geprobeerd van radio4. Werkt prima. Maar ...... heb je nadat je op downloaden geklikt hebt en er een venster opent met: Openen met (bv.) Windows Media Player wel de regel eronder = Bestand opslaan aangevinkt? Anders wordt er alleen een tijdelijk bestand opgeslagen en na het downloaden speelt het bestand af in WMP, maar is het NIET definitief opgeslagen! Weet niet waar bij jou de gedownloade bestanden opgeslagen worden, maar daarvandaan kun je ze naar WMP verplaatsen.

Overstappen naar een ander anti -virus programma zou geen probleem moeten opleveren (mits de vorige juist verwijderd is!)

Suc6

ltmvz
door ltmvz - Jul 17, 2011 om 17:31
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo edrick3,

De volledige scan stel ik nog even uit want ik ga zo eten.

Maar wat de Adobe Flash Player betreft: ik heb me daar vorige week uitvoerig mee bezig gehouden en ben toen meer dan 1 keer de mededeling tegengekomen dat de Flash Player deel uitmaakt van Google Chrome en dus niet apart verwijderd kan worden. Ik wil het nog wel eens nazoeken, maar nu even niet,

Silverlight had ik al geïnstalleerd.

Wat het downloaden betreft: dat is mij gisteravond opeens gelukt. Ik las ergens dat het soms gebeurt dat het bestand meteen gaat afspelen. In dat geval klikken op "Link opslaan als". Geprobeerd en inmiddels heb ik meer muziek dan voor het verdwijnen van de vorige. (Compensatiegedrag).

Wat het Radio 6 gadget betreft: dat is niet verdwenen maar het is bij mij niet zichtbaar op de gadgetpagina van Radio 6. Als ik rechtsklik op het lege veld zie ik wel iets staan over een gadget. Heb het ook al geprobeerd met Opera en Internet Explorer. Overigens wilde ik deze gadget vooral installeren vanwege North Sea Jazz. En ik heb al zoveel gadgets dus dit vind ik niet zo erg.

Het enige overgebleven probleem is eigenlijk dat ik enkele muziekbestanden waarschijnlijk definitief niet meer terugvind, maar dat heb ik al een beetje geaccepteerd èn dat de Adobe Flash Player maar gedeeltelijk functioneert. Daar zou ik wel iets aan willen doen.

Trouwens alvast bedankt voor de diverse adviezen.

ltmvz
door ltmvz - Jul 17, 2011 om 19:49
949 Antwoorden / 18 Vragen

Uw Google Chrome-browser heeft al een ingebouwde Adobe® Flash® Player. Deze Flash Player wordt automatisch bijgewerkt wanneer er een nieuwe versie beschikbaar komt.

Meer informatie over de uitgebreide ondersteuning van de Flash Player in Chrome, waaronder informatie voor developers, vindt u in deze TechNote.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2011 om 12:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zondag 17 jul 2011, 19:49]Uw Google Chrome-browser heeft al een ingebouwde Adobe® Flash® Player. Deze Flash Player wordt automatisch bijgewerkt wanneer er een nieuwe versie beschikbaar komt.

Meer informatie over de uitgebreide ondersteuning van de Flash Player in Chrome, waaronder informatie voor developers, vindt u in deze TechNote.

Daar heb je gelijk in. Heb ik (nu) ook gelezen.
Maar aangezien je er problemen mee hebt .....
Las op internet dat er meerdere personen zijn die problemen hebben met Flash en Chrome en heb er geen oplossingen bij gevonden.
Persoonlijk zou ik overstappen op bv. Firefox en Adobe Flash apart installeren!!

Met vr.gr.

la
door lammens - Jul 18, 2011 om 13:25
12 Antwoorden / 1 Vragen

Mail die vriend of hij jou de hem toegezonden mail terug wil sturen . misschien heb je op deze manier je muziek terug.

gabriele
door gabriele - Jul 18, 2011 om 13:47
107 Antwoorden / 2 Vragen

in vista is wel een zoekopdrachten druk op startknop en vlak daar boven staat het

zoekopdracht starten dan geef je aan wat je zoekt

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2011 om 13:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gabriele schreef op maandag 18 jul 2011, 13:47]in vista is wel een zoekopdrachten druk op startknop en vlak daar boven staat het

zoekopdracht starten dan geef je aan wat je zoekt

Ja, en?
Wat moet TS nu met zo'n opmerking?

TS heeft W7 home premium (even lezen).

Toch fijn als een vraag in de nieuwsbrief komt te staan ....

th
door theodorusme - Jul 18, 2011 om 14:32
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zaterdag 16 jul 2011, 20:49]Geachte edrick3,

Neen, ik bedoel deze: http://orlando.radio4.nl/. Het is dus niet mijn bedoeling om de muziek te beluisteren, maar dat is (helaas) wat er gebeurt.

Heeft u nog een idee waarom ik de Radio 6 gadget niet zie en u wel?

De Flash Player is volgens mij niet te verwijderen omdat hij onderdeel uitmaakt van Google Chrome. Ik heb Google Chrome ook al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd om de Flash Player in een andere bladeraar te proberen, maar het helpt allemaal niets. Ik heb ergens gelezen dat het komt doordat de Flash Player 32-bits werkt en de computer 64-bits. Maar de eerste 2 maanden dat ik deze laptop had deed het probleem zich niet voor. Ik ben wel overgestapt van McAfee naar Avira; misschien ligt het daar aan (?).

Ik heb geprobeerd om op de aangegeven site de muziek te downloaden. Met mijn std. browser Firefox begint de muziek af te spelen en niet te downloaden. Met IE (Internet Explorer) echter kun je met de rechter muisknop op klikken en in het dan verschijnend menu kiezen voor waarna u de juiste map kunt opgeven waar het mp3-bestand moet worden opgeslagen. Als dat met die rechter muisknop in Chrome niet lukt, kunt u het dus met IE doen. Succes ermee.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2011 om 14:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@theodorusme,

Tja, dat is TS al lang gelukt. Even goed lezen. Natuurlijk wel aardig om met een oplossing te komen.
.....Wat het downloaden betreft: dat is mij gisteravond opeens gelukt. Ik las ergens dat het soms gebeurt dat het bestand meteen gaat afspelen. In dat geval klikken op "Link opslaan als". Geprobeerd en inmiddels heb ik meer muziek dan voor het verdwijnen van de vorige. .....

Met vr.gr.

th
door theodorusme - Jul 18, 2011 om 14:43
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=ltmvz schreef op zaterdag 16 jul 2011, 14:17]Mijn computer heeft Windows 7 Home Premium en er zit geen zoekfunctie aan de Startknop vast. Voorheen, met Windows 98, had ik dat inderdaad wel. Ik heb bij het zoeken onder 'Extra' de 'Mapopties' ontdekt en daar stonden de verborgen en systeembestanden reeds aangevinkt. Ik heb de gecomprimeerde bestanden er ook maar bijgevinkt en nu komen er al zeer lange tijd mp3-achtige bestanden naar boven die zijn aangemaakt lang voordat ik mijn computer kocht. De Mattheus Passion is nog niet opgedoken en eerlijk gezegd verwacht ik hem ook niet meer. Het systeemherstel zal ik straks ook eens proberen.
De zoekfunctie van W7: als u op de startknop (links onder) klikt ziet u er meteen boven 'n vakje met "Programma's en bestanden zoeken" met een vergrootglaasje. Type in dat vakje *.mp3 en doe verder niets. Er komen na enkele seconden allerlei MP3 bestanden. Als dat proces klaar is kunt u nog op "Meer resultaten weergeven" klikken. Dan komen alle MP3 bestanden die er op uw computer staan tevoorschijn. Ik hoop dat dit helpt! En mijn complimenten voor uw muziekkeuze (off topic)

ltmvz
door ltmvz - Jul 18, 2011 om 14:44
949 Antwoorden / 18 Vragen

Geachte lammens,

De muziek die ik naar mijn jarige vriend had gemaild is gewoon een nummertje van een van mijn CD's dat ik even op de harde schijf had gezet. Die muziek ben ik dus niet kwijt; bovendien hangt hij ook nog aan de verzonden e-mail. Wat er gebeurde is dat het bij mij altijd een beetje moeizaam gaat om een bestand aan een e-mail te hangen althans als het bestand niet heel klein is. Na verzending bleek opeens mijn hele 'muziekmap' leeg te zijn wat ik nog steeds heel vreemd vind.

Geachte gabriele,

Zoals edrick3 ook al zei: ik heb Windows 7 Home Premium. Maar toch bedankt voor het reageren.

Hallo edrick3,

Firefox heb ik al eens geprobeerd en zelfs ook nog Safari. Ik heb de Flash Player ook verwijderd toen ik Firefox aan het proberen was en ook weer opnieuw geïnstalleerd. Het probleem met de Flash Player bleef hetzelfde. Ik las toen ook dat het een probleem is dat de Flash Player 32-bits werkt en de computer 64-bits (dat heb ik hierboven al eens vermeld). Hoewel diverse mensen zeggen dat Firefox de beste bladeraar is vind ik zelf Google Chrome het prettigst en het fraaist. 2 maanden geleden heb ik Google Chrome ook al eens moeten verwijderen omdat er plotseling een 'plugin van de shockwaveplayer' ontbrak en heb toen ook de discussies op internet hierover geraadpleegd (ik was gelukkig niet de enige met dit probleem). Als ik zou weten dat de Flash Player met Firefox wel goed zou werken zou ik overstappen naar Firefox maar dat is bij mij dus niet zo. Tot 2 maanden geleden deed de Flash Player het goed, maar waarom er nu haperingen zijn? Wie het weet mag het zeggen.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2011 om 14:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=theodorusme schreef op maandag 18 jul 2011, 14:43]
De zoekfunctie van W7: als u op de startknop (links onder) klikt ziet u er meteen boven 'n vakje met "Programma's en bestanden zoeken" met een vergrootglaasje. Type in dat vakje *.mp3 en doe verder niets. Er komen na enkele seconden allerlei MP3 bestanden. Als dat proces klaar is kunt u nog op "Meer resultaten weergeven" klikken. Dan komen alle MP3 bestanden die er op uw computer staan tevoorschijn. Ik hoop dat dit helpt! En mijn complimenten voor uw muziekkeuze (off topic)

Kijk dat is nu eens een handige tip waar de lezers wat aan hebben!.

.....En mijn complimenten voor uw muziekkeuze (off topic)..... Helemaal mee eens!

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2011 om 14:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ltmvz,..Als ik zou weten dat de Flash Player met Firefox wel goed zou werken zou ik overstappen naar Firefox maar dat is bij mij dus niet zo. Tot 2 maanden geleden deed de Flash Player het goed, maar waarom er nu haperingen zijn? Wie het weet mag het zeggen. /i].....

Nou, ik weet het niet.
Kan alleen maar zeggen dat ik nog nooit problemen gehad heb met FF en Flash Player (afkloppen!).

Met vr.gr.

nederbelg1968
door nederbelg1968 - Jul 18, 2011 om 15:55
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,
Ik heb ook windows 7 home premium,
maar als ik bij mij in het start vak mp3 intik, zie ik ook mijn muziek niet terug.
Maar als ik daar gewoon muziek intik, komt daar dus het programma te staan waarmee ik de muziek afspeel.
In mijn geval dus de MS Mediaspeler, endaar staat dus ook al mijn muziek in.

Misschien kan itmvz zijn muziek ook gewoon terug vinden in zijn mediaspeler.

Groetjes Paul

nederbelg1968
door nederbelg1968 - Jul 18, 2011 om 16:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet misschien nog een tip om uw muziek terug te vinden.
Ik neem aan dat u normaal uw muziek via de pc bibliotheek opzocht.
Maar bij mij verdwijnt ook vaak de bibliotheek, er staat dan niets meer in.

Op deze manier kunt u dan weer alles terug vinden:

1: druk op de start knop (windows teken links onder)
2: als het goed is ziet u nu rechtsboven uw naam staan, klik dan daarop.
3: als het goed is ziet u in dit scherm uw muziek dan weer staan.

groetjes Paul

ltmvz
door ltmvz - Jul 18, 2011 om 16:39
949 Antwoorden / 18 Vragen

Geachte theodorusme,

Het vakje bij de Startknop heb ik al vele malen gebruikt om iets te zoeken (bijvoorbeeld de 'speciale tekens' zoals accenten die bij iedere Windows-versie op een andere manier tevoorschijn geroepen moeten worden) maar in mijn gedachten was dit nooit 'de zoekfunctie'. Met ingang van vandaag dus wèl: zeer bedankt. Na *.mp3 komen alle nieuwe muziekbestanden die er sinds het verdwijnen van de oude bestanden opstaan. De oude blijven vermist of houden zich schuil.

Geachte nederbelg1968,

'Muziek' heb ik inmiddels ook ingetikt. Dan komt dezelfde lijst met muziek als met *.mp3, met echter als bonus ook nog een Excel-bestand dat inderdaad muziek bevat (de Top 400 van Radio 4). Grappig!

Wat ik trouwens ook weer niet begrijp: alle muziekbestanden of in ieder geval heel veel muziekbestanden verschijnen 2 of meestal zelfs 3 keer in de lijst met zoekresultaten. Er staan geen locaties bij, dus is het de vraag of ze meer dan 1 keer op de computer staan wat natuurlijk niet de bedoeling is. Sinds ik Windows 7 gebruik loop ik hier steeds tegenaan: waar staat alles? Ik heb de logica van Windows 7 nog niet helemaal door.

Trouwens: als ik klik op mijn naam bij de Startknop verschijnt een soort Windows Verkenner-structuur en bij Muziek komen dan weer de 'nieuwe' bestanden dus niet de 'oude'. Maar het was wel de eerste keer dat ik klikte op mijn naam, ik wist niet dat het zin had. Ook daarvoor dank.

th
door theodorusme - Jul 18, 2011 om 16:43
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=nederbelg1968 schreef op maandag 18 jul 2011, 15:55]Beste,
Ik heb ook windows 7 home premium,
maar als ik bij mij in het start vak mp3 intik, zie ik ook mijn muziek niet terug.
Maar als ik daar gewoon muziek intik, komt daar dus het programma te staan waarmee ik de muziek afspeel.
In mijn geval dus de MS Mediaspeler, endaar staat dus ook al mijn muziek in.

Misschien kan itmvz zijn muziek ook gewoon terug vinden in zijn mediaspeler.

Groetjes Paul ook niet als u *.mp3 intypt (sterretje.mp3)?

ltmvz
door ltmvz - Jul 18, 2011 om 16:50
949 Antwoorden / 18 Vragen

Geachte theodorusme,

Na *.mp3 komen alle nieuwe muziekbestanden die er sinds het verdwijnen van de oude bestanden opstaan. De oude blijven vermist of houden zich schuil.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2011 om 16:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ltmvz schreef op maandag 18 jul 2011, 16:50]Geachte theodorusme,

Na *.mp3 komen alle nieuwe muziekbestanden die er sinds het verdwijnen van de oude bestanden opstaan. De oude blijven vermist of houden zich schuil.@ltmvz,

Volgens mij was deze opmerking voor nederbelg1968 bedoeld.

Overigens: hier staat nog info over de zoekfunctie in W7. Misschien heb je er nog iets aan.

Met vr.gr.

th
door theodorusme - Jul 18, 2011 om 16:53
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=ltmvz schreef op maandag 18 jul 2011, 16:39]Geachte theodorusme,

Het vakje bij de Startknop heb ik al vele malen gebruikt om iets te zoeken (bijvoorbeeld de 'speciale tekens' zoals accenten die bij iedere Windows-versie op een andere manier tevoorschijn geroepen moeten worden) maar in mijn gedachten was dit nooit 'de zoekfunctie'. Met ingang van vandaag dus wèl: zeer bedankt. Na *.mp3 komen alle nieuwe muziekbestanden die er sinds het verdwijnen van de oude bestanden opstaan. De oude blijven vermist of houden zich schuil.
.
Deze zoekfunctie is gebaseerd op het feit dat Windows een indexering maakt van alle bestanden. Dat bestanden meerdere malen getoond worden betekent niet dat ze ook meerdere malen op uw pc staan. Ook vermelding, zoals in laatst gebruikte bestanden, worden getoond. Zo zijn er nog meer voorbeelden. Het niet kunnen vinden van bestanden zou misschien wel eens kunnen liggen aan een niet (meer) correcte indexering. Via de Helpfunctie van Windows kunt u zoeken naar Indexeren en daar vindt u een probleemoplosser voor indexeren. Misschien dat u na het gebruiken hiervan uw bestanden alsnog kunt terugvinden.

nederbelg1968
door nederbelg1968 - Jul 18, 2011 om 17:02
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Dat uw muziekbestanden meermaals verschijnen is normaal, dit ligt eraan hoeveel muziek afspelers u op de pc hebt staan (standaard staan er al 2 op).
U mag geen dubbele muziek bestanden verwijderen, want dan verwijdert u het meestal het origineel ook.

Heeft u al eens in de Windows Media Player gekeken voor uw "verdwenen" muziek.
Als u dit prog. niet kunt vinden, dan kan u in het start vak 'windows media player' intikken.
Let op dat u Windows Media Player kiest. (er is namelijk ook nog een windows media center)

ltmvz
door ltmvz - Jul 18, 2011 om 17:02
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo edrick3,

Had nederbelg1968 dan iets gevraagd of gezegd waar de geciteerde vraag over *.mp3 bij aansluit? Ik dacht dat theodorusme mijn antwoord wellicht over het hoofd gezien had. Of ik begrijp jou nu verkeerd, dat kan ook nog.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2011 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ltmvz,

theodorusme reageerde op nederbelg1968.

Zie reactie van 16.43

Maar dit allemaal even terzijde.

Met vr.gr.

ru
door ruud374230 - Jul 18, 2011 om 18:31
3 Antwoorden / 2 Vragen

kijk eens bij "verzonden" iitems...

grote kan dat ze daar bij staan

succes

ltmvz
door ltmvz - Jul 18, 2011 om 20:25
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo nederbelg1968,

Neen, ook in Windows Media Player staan de verdwenen bestanden niet. Maar wat het Windows Media Center betreft: ook dat heb ik al vaak zien staan maar had het nog nooit geopend. Er staan allemaal radiozenders en dergelijke: zeer interessant. Vorige week las ik een stelling van iemand die zei dat de mogelijkheden van Windows 7 in het algemeen per toeval worden ontdekt. Voor mij gaat die stelling wel op.

Geachte ruud374230,

Als je "verzonden e-mails" bedoelt: daar gaat het probleem niet om. Ik had één nummer van een eigen CD verzonden (dit nummer ben ik dus niet kwijt) en daarna was al mijn muziek die op de harde schijf stond plotseling verdwenen. En die is dus nog steeds verdwenen.

ltmvz
door ltmvz - Jul 18, 2011 om 20:30
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo theodorusme,

Ook in de Digitaalgids van de Consumentenbond staat deze maand iets over indexering, als ik mij niet vergis. Ik meen dat daar stond dat je indexering kunt uitschakelen om een snellere gang van zaken in de computer te krijgen (Digitaalgids even bekeken in de bibliotheek). Ik zal mij er eens mee gaan bezighouden.

jsampa
door jsampa - Jul 19, 2011 om 11:58
22 Antwoorden / 1 Vragen

hallo Theodorume, download dit programma dat zoekt echt alles op.
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.voidtools.com/

jsampa
door jsampa - Jul 19, 2011 om 12:00
22 Antwoorden / 1 Vragen

oja het heet Everything.
succes.

ltmvz
door ltmvz - Jul 19, 2011 om 12:41
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo jsampa,

Everything geïnstalleerd. Ik zie heel veel bestanden maar weet niet wat ik ermee kan of moet doen.

jsampa
door jsampa - Jul 19, 2011 om 12:51
22 Antwoorden / 1 Vragen

boven in de balk type bijv. titel van een nummer, wil je wat anders zoeken gewoon je eigen naam en hij zoekt alles op je pc.
vr.gr.

ltmvz
door ltmvz - Jul 19, 2011 om 13:18
949 Antwoorden / 18 Vragen

Als ik bijvoorbeeld *.mp3 intik komen allemaal mp3 bestanden tevoorschijn die nu op de harde schijf staan. De vraag gaat echter over verdwenen muziekbestanden, Worden verdwenen bestanden met dit programma ook opgespoord?

th
door theodorusme - Jul 19, 2011 om 13:26
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=ltmvz schreef op dinsdag 19 jul 2011, 13:18]Als ik bijvoorbeeld *.mp3 intik komen allemaal mp3 bestanden tevoorschijn die nu op de harde schijf staan. De vraag gaat echter over verdwenen muziekbestanden, Worden verdwenen bestanden met dit programma ook opgespoord? Als ze echt verdwenen zijn, dus gewist, vindt geen enkel programma ze meer als er sinds het (onbewust) wissen nog op de schijf is geschreven. Dan is het jammer maar helaas....

jsampa
door jsampa - Jul 19, 2011 om 13:33
22 Antwoorden / 1 Vragen

nee dat is niet zo ik had gehoopt dat ze nog ergens op je pc stonden.
als je nog een titel van een oud nummer weet moet je die zoeken en als dat niet lukt
zijn ze echt weg.
begrijp niet als je een mail verstuurd dat al je muziek weg is heel vreemd.
succes.

fotoflex
door fotoflex - Jul 19, 2011 om 19:38
67 Antwoorden / 6 Vragen

Beste itmvz,

je schreef ergens dat je nu al meer had gedownload dan tevoren,uit compensatie.
Daarmee overschrijf je dan wel de nummers die je aan het zoeken bent.
Tenminste, als je ze naar dezelfde map wegschrijft.

Verder kun je eens uitzoeken wat er allemaal op je schijf staat, er zijn programma's die dat voor je doen. Je krijgt dan een lijst van documenten, films, muziek etc.
Misschien staat hier iets bij voor je;
http://www.techsupportalert.com/best-free-disk-space-analyzer.htm

ltmvz
door ltmvz - Jul 19, 2011 om 19:55
949 Antwoorden / 18 Vragen

Bedankt fotoflex,

Ook dit ga ik zeker weer uitproberen. Inmiddels denk ik dat de verloren muziek definitief verdwenen is en ik hoop maar dat dit niet nog eens gebeurt. Dat zou natuurlijk ook nog kunnen.

gsm
door gsm - Jul 19, 2011 om 21:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zoals gabriele in eerste instantie en theodorusme later nog eens al eerder volkomen terecht aangaven:

In Windows Vista en in Windows 7 is het heel erg eenvoudig om te zoeken naar bestanden die op een onbekende plek staan. Je klikt op de ronde Start-knop, links beneden op het scherm en net boven die knop heb je meteen al het zoekvak waarin je onmiddellijk een gedeelte van een naam kan typen. Type de naam, of beter nog een gedeelte van die naam, van een van de muziekbestanden en Windows zal meteen gaan zoeken.

Deze functie kan ook onder Windows XP geïnstalleerd worden, maar de PC wordt daar bepaald niet sneller van.

Vindt Windows niets terug, dan is het er hoogstwaarschijnlijk ook niet en kan je alleen nog Recuva of iets dergelijks proberen. Een andere oplossing is om de bestanden opnieuw te verkrijgen en dat schijnt hier gelukt te zijn.

Systeemherstel uitvoeren heeft in dit geval totaal geen zin, omdat Windows 7 de persoonlijke bestanden hierin niet betrekt.

ltmvz
door ltmvz - Jul 19, 2011 om 21:22
949 Antwoorden / 18 Vragen

Bedankt gsm,

Over het kleine zoekreepje/vlakje bij de Startknop van Windows 7 heeft hierboven reeds een gedachtewisseling plaatsgevonden.

gsm
door gsm - Jul 19, 2011 om 23:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=ltmvz schreef op dinsdag 19 jul 2011, 21:22]Bedankt gsm,

Over het kleine zoekreepje/vlakje bij de Startknop van Windows 7 heeft hierboven reeds een gedachtewisseling plaatsgevonden.
Klopt, dat gaf ik ook aan. Het was als samenvatting bedoeld en om nog eens aan te geven dat op een gedeelte van de naam van het verloren bestand gezocht kan worden. Daarnaast vinden Windows XP gebruikers de nieuwere zoekfunctie misschien ook nuttig.
Antwoorden hoeven niet uitsluitend gericht te zijn aan degene die de vraag stelt (Windows 7 gebruiker), maar kunnen daarnaast ook hopelijk nuttige informatie bevatten voor de vele andere bezoekers van deze website. Vandaar ook de opmerking over Windows XP.

Heb je al op de naam, of gedeelte van de naam, van een bekend muziekbestand gezocht, zonder extensies als mp3 op te geven?
Zo nee probeer dat dan ook altijd, als je het gebruikte type niet zeker weet. Er zijn namelijk een heleboel types audio.

Helaas schijnt het vaker voor te komen dat in Windows 7 plotseling bestanden zomaar verdwenen blijken te zijn.

Bestanden worden niet hersteld met de normale Systeemherstel functie, zoals dat in Windows XP wel het geval was. Windows 7 heeft echter binnen systeemherstel wel een aparte herstelmogelijkheid voor mappen en bestanden:
Wanneer je in een map bepaalde bestanden kwijt bent kun je proberen de vorige versies van die map, dus van een eerdere datum, te herstellen!
Misschien zijn dan de verdwenen bestanden in die map ook weer terug.
--- Let op: Ik heb dit zelf nog nooit getest! ---
Open bijvoorbeeld via Start de (rechts boven in het startmenu).
Klik met de rechter muisknop op de probleem-map (bijvoorbeeld Mijn muziek).
Klik op Eigenschappen (of op Vorige versies terugzetten).
In het venster Eigenschappen: Kies tabblad Vorige versies (even geduld en de lijst verschijnt).
Kies een eerdere datum of tijd en klik op Terugzetten.

ltmvz
door ltmvz - Jul 20, 2011 om 11:07
949 Antwoorden / 18 Vragen

Ge hebt gelijk, gsm. Ik had uw aanhef wel gelezen maar deze was blijkbaar niet blijven hangen. En inderdaad dacht ik eerst ook: wat heeft Windows XP er nu mee te maken?, maar gelukkig kwam toen meteen de gedachte: dat is natuurlijk handig voor de gebruikers van XP. Over het herstellen van mappen had ik nog niet gehoord. Ook dit ga ik nog proberen. Bedankt reeds.