ma
door markoek Apr 15, 2005 om 13:15
Computers & telefonie

Waar zijn ringtones t goedkoopst en zonder abonnement?

Ik wil graag ringtones downloaden, maar ik ben bang om aan een abonnent vast te zitte. Weet iemand een goedkope zonder een abonnement? Bedankt voor je moeite!

5673 5 Rapporteer

beorn
door beorn - Apr 16, 2005 om 16:39
66 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou deze site kunnen proberen, werkt zonder abonnement.

http://www.gsm-beltonen.net/

Gr.

beorn

chipy
door chipy - Apr 19, 2005 om 12:35
9 Antwoorden / 5 Vragen

Op internet is er ontzettend veel te vinden, je moet echter weten hoe je moet zoeken.

Een eerste stap; waar bestaat een ringtone eigenlijk uit? De meeste ringtones zullen ongetwijfeld bestaat uit midi files, ofwel in windows; .mid.

Middels P2P programma's als KaZaA of eMule eDonkey kan al gemakkelijk naar dit soort typen bestanden gezocht worden. Let wel op dat u geen bestanden download waar auteursrechten bestanden op zitten.

Ook kunt u simpelweg zoeken naar sites in Google die midi files aanbieden. Met een beetje geduld komt u op sites terecht waar echt duizenden midi bestanden aangeboden worden. Hier heb ik in het verleden al vele juweeltjes uit gevist! D'r zijn zelfs bedrijven die midi files componeren!

Over nieuwsgroepen word ook vaak lovend gesproken, maar ook op ringtone gebied is er zelfs wat te vinden in de nieuwsgroepen. Ik ben in het verleden zelfs aardige mensen tegen gekomen die zelfs verzoekjes konden waarmaken! Ook die enorm oude hit uit '68!

Het laatste probleem; hoe krijg je ze op je telefoon;

Middels BT, IrDA, datakabel nadat ze op bovenstaande manier gedownload zijn op de pc. Maar het bestand uploaden bij uw provider op uw homepage ruimte werkt ook uitstekend. Daarvandaan kunt u het vervolgens via wap/GPRS downloaden.

Bovenstaande manier is vele malen goedkoper dan een ringtone kopen bij een op tv reclame makende verkoper, maar is helaas ook wat moeilijker. Zelf maak ik echter al jaren gebruik van bovenstaande manieren.

Wel wil ik nog even benadrukken; Let echter wel goed op auteursrechtelijk beschermt materiaal!

ja
door jans6681 - Mar 25, 2007 om 21:45
5 Antwoorden / 0 Vragen

Op deze site kosten ringtones maar € 1,00. Geen abonnement en een groot aanbod.

http://www.ringtones.edacs.nl

btalman
door btalman - Mar 25, 2007 om 22:21
280 Antwoorden / 0 Vragen

Afgezien van het feit dat, wanneer je even zoekt ringtones niet kosten/hoeven te kosten, eventueel zijn ze zelf te maken. Is het handig om, wanneer je toch wilt betalen, goed door te zoeken. Die edacs pagina bijvoorbeeld is onderdeel van een affiliate netwerk oftewel: de eigenaar van edacs )(pczaakje), plaatst een subpagina op zijn site waar hij/zij verder niets aan doet (onderhoud gebeurt op afstand door de contentleverancier), maar wel betaald krijgt voor alle verkochte waar. De affiliatebeheerder, www.mobilemoney.com in dit geval, staat de affiliate toe zelf de eindprijs te betalen. Dus als je doorzoekt heb je kans dat de prijzen een stuk lager liggen, gezien vele duizenden mensen ringtones 'aanbieden' via een dergelijk systeem (systeem=zelf niets doen, maar als doorgeefluik fungeren en cashen maar!)

ja
door jans6681 - Mar 27, 2007 om 19:37
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, maar daar is toch niets mis mee. Ik heb dat mobilemoney eens bekeken en zo hhog zijn die marges nu ook weer niet. Dus echt geen vetpot. De affiliate krijgt een marge vanwege de promotie van hun artikelen. Nou dat zie je wel vaker. Het is een manier om naamsbekendheid te krijgen zonder al te veel investeringen. Overigens heb ik meneer Edacs nog een mailtje gestuurd met de vraag waarom hij deze site had gebouwd en of het iets opleverde.

Als antwoord kreeg ik retour dat hij zich bezighoudt met webdesign en als trainingsproject deze site heeft gebouwd. Echt winstgevend is het niet. Mijnheer Edacs vond wel de prijzen van ringtones in de regel te hoog en heeft derhalve gekozen voor € 1,00 waar hij overigens zelf maar € 0,30 voor ontvangt.

Dat je ringtones zelf kunt maken is waar maar dan moet je wel een beetje technisch zijn en er zin in hebben. Nu wel dat heeft niet iedereen dus kun je ze ook kopen. Er is blijkbaar vraag naar. In ieder geval verkoopt www.ringtones.edacs.nl gewoon een item voor een vaste prijs zonder automatisch aan een abonnenment vast te zitten wat veel andere sites wel doen. Boter bij de vis dus.

Overigens ken ik de eigenaar van Edacs. Vandaar deze moeite.
Eerlijke jongen die een mooi webconcept heeft ontwikkeld op www.edacs.nl