re
door retsok Mar 7, 2016 om 12:50
Computers & telefonie

Waarom kun je niet naar grote bedrijven mailen?

Ik heb zojuist een phishing mail van Vodafone gehad. Tenminste.....het lijkt vreselijk veel op een echte Vodafone mail. Met de vraag of ik mijn achterstallige rekening wilde betalen.
Raar, want ik heb helemaal niks met Vodafone. Ook is het wel heel gek dat je voor het voldoen van deze rekening bitcoins moet kopen.
Conclusie....phishing.
Maar, nu wil ik deze mail bij Vodafone melden en dat kan dus niet. Er is nergens een mogelijkheid om een mail te sturen naar dit geweldige moderne bedrijf. Ze denken daar toch niet dat ik een kwartier aan de klantenservice lijn ga hangen?
Ik ben geeneens klant. Zoek het dan maar uit daar.

1121 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 7, 2016 om 12:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Phishing mails kun je het beste melden bij de https://www.fraudehelpdesk.nl Maar waarschijnlijk is deze mail daar al lang bekend.

simon55
door simon55 - Mar 7, 2016 om 13:11
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Stuur hem anders door naar Ziggo daar gaan ze mee samen werken

besseldekker
door besseldekker - Mar 7, 2016 om 14:10
123 Antwoorden / 0 Vragen

U zou kunnen bellen naar 0800-0560, keuze 3. Beetje oneigenlijk, maar u krijgt vast wel advies.

Daarnaast is het inderdaad altijd een goed idee de mail door te turen naar valse-email@fraudehelpdesk.nl. Hoe meer meldingen, des te beter. Natuurlijk nergens op klikken, alleen doorsturen, maar dat wist u zelf al wel.

diumenge
door diumenge - Mar 7, 2016 om 14:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is allang bekend bij Vodafone. Zie actueel nieuws op hun pagina, die is vandaag bijgewerkt.

di
door digioma - Mar 7, 2016 om 14:49
646 Antwoorden / 29 Vragen

Was vanmorgen de derde keer dat ik bedoeld mailtje kreeg... en ik heb en wil helemaal niets van en met Vodafone, dus maar weer verwijderd, net als het gezeur over m'n pasjes van de verschillende banken waarmee ik nooit te maken heb.  Hardnekkige types daar.

Apetjoek
door Apetjoek - Mar 7, 2016 om 15:06
234 Antwoorden / 16 Vragen

Is het niet zo dat als U zulkseen soort mail krijgt dat U dan zelf Uw gegevens ergens achtergelaten of ingevuld heeft , misschien in de nabije toekomst maar niets meer invullen of vrijgeven op internet wat persoonlijke gegevens aangaat en doet U dat dan wel .........

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Mar 7, 2016 om 16:21
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste retsok,

Ik kan begrijpen dat je hiervan schrikt. Deze mail is niet van Vodafone afkomstig.

Meer informatie over deze e-mails kun je vinden op: http://voda.fo/ne/il1f0.

Met vriendelijke groet,

Linda

Vodafone 24/7 Web crew