jipenjanneke
door jipenjanneke Jan 5, 2015 om 12:53
Computers & telefonie

Waarom werkt oplader tel. niet?

Hallo,

Ik heb een klapmodel GSM van Samsung model SGH-E490.
Deze heb ik pas 6 weken en ik heb hem van een betrouwbaar familielid overgekocht die hem zelf nieuw heeft gekocht en slechts 3 weken gebruikt heeft.
Het ding is dus 9 weken in gebruik geweest en nu laadt hij helemaal niet meer op. Zodra ik de oplader inplug ging er altijd een verlichte batterij op het schermpje aan, ten teken dat hij aan het opladen was. Zelfs dat doet hij nu niet meer. Heb alle contactpunten goed schoongemaakt en heeft 24 uur de tijd gehad om op te laden. Helemaal niets dus! Waar kan dat aan liggen en wat kan ik doen? Dus 9 weken oud en zeer weinig gebruikt.

3573 20 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 5, 2015 om 13:04
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Jipenjanneke,
misschien is de batterij aan vervanging toe of even een ander contact proberen.
Vr. gr.

crewmember
door crewmember - Jan 5, 2015 om 13:14
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer ook eens een andere lader, of laad hem op aan een pc als het een telefoon met micro usb lader is.

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2015 om 13:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nieuw gekocht? Dit model is uit 2007 ofzo...

valerius-2
door valerius-2 - Jan 5, 2015 om 13:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De oplader is defect of de batterij = op.

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2015 om 13:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Aangekondigd november 2006, status: niet meer in productie.

Als het toestel slechts 3 weken gebruikt is, dan heeft het daarna jaren in la gelegen. De batterij is gaan hemelen. Fijn, zo'n betrouwbaar familielid. Wat heb je er voor betaald?

Cookies
door Cookies - Jan 5, 2015 om 14:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er zit een groot verschil tussen 9 weken oud of 9 weken gebruikt. Zoals gezegd: dit ding is al jaren oud. De batterij loopt ook leeg als hij ongebruikt in een la ligt.

edrick3
door edrick3 - Jan 5, 2015 om 15:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jipenjanneke,

Kijk eens hier.

Suc6

Cookies
door Cookies - Jan 5, 2015 om 15:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[off topic bijdrage verwijderd - redactie]

jipenjanneke
door jipenjanneke - Jan 5, 2015 om 16:06
143 Antwoorden / 78 Vragen

Hij had hem inderdaad nieuw gekocht, 3 weken gebruikt en toen in de kast wegens
"moeilijk sms-en". Hoe lang weet ik niet, maar dat zal dan dus wel lang zijn geweest.
Hij zal niet beter geweten hebben, want het ding was echt nog als nieuw, het cellofaantje zat nog op het display.
Dus dan zal de batterij idd wel zijn gaan "hemelen", want heb ook andere contacten geprobeerd, werkt ook niet. Gelukkig maar 10 euro voor betaald,
dus ik zal de tip van Edrick3 opvolgen, daar een batterij kopen voor 10 euro, de moeite waard want op zich is ( was ) het een heel fijn telefoontje.

Bedankt allemaal !!

edrick3
door edrick3 - Jan 5, 2015 om 16:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jipenjanneke,

En ligt het inderdaad aan de accu dan heb je dus voor totaal € 22,90 een handig telefoontje. Er komen wél verzendkosten bij!
Was trouwens maar een voorbeeld.
Misschien nog goedkoper te verkrijgen.
Kijk bv. eens hier. Is een goede verkoper!

Met vr.gr.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Jan 5, 2015 om 16:47
143 Antwoorden / 78 Vragen

@Edrick3

Ja bedankt! De laatste nog goedkoper: 8,07 INCLUSIEF verz.k. !!

edrick3
door edrick3 - Jan 5, 2015 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jipenjanneke,

Juist. Goed en goedkoop. Bestel daar ook accu's voor bv. videocamera's, fototoestellen, etc.

Met vr.gr.

Pa
door Pannick - Jan 7, 2015 om 12:29
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jipenjanneke schreef op maandag 5 jan 2015, 12:53]Hallo,

Ik heb een klapmodel GSM van Samsung model SGH-E490.
Deze heb ik pas 6 weken en ik heb hem van een betrouwbaar familielid overgekocht die hem zelf nieuw heeft gekocht en slechts 3 weken gebruikt heeft.
Het ding is dus 9 weken in gebruik geweest en nu laadt hij helemaal niet meer op. Zodra ik de oplader inplug ging er altijd een verlichte batterij op het schermpje aan, ten teken dat hij aan het opladen was. Zelfs dat doet hij nu niet meer. Heb alle contactpunten goed schoongemaakt en heeft 24 uur de tijd gehad om op te laden. Helemaal niets dus! Waar kan dat aan liggen en wat kan ik doen? Dus 9 weken oud en zeer weinig gebruikt.

Beste jipenjanneke...
Ik heb hetzelfde model met dezelfde problemen,
binnen 1 maand na aankoop accu niet meer te laden.
Als hobby elektronica/zendamateur ben ik naar het probleem gaan zoeken met het volgende resultaat. Accu is OK, maar laadt niet op. Laadadapter is eveneens ook OK. Getest bij identiek toestel. Conclusie, laadstroom/spanning regeling (op printplaat telefoon) defect. Conclusie, aanspraak maken op garantie of weggooien..
Nick

pinkpop
door pinkpop - Jan 7, 2015 om 12:51
5 Antwoorden / 1 Vragen

We hebben dit bij een Samsung tablet ook al eens meegemaakt, oplossing was toen, de tablet (in dit geval gsm) aansluiten op een usb poort op de PC...tot het scherm weer reageert met de zichtbare verlichte batterij.

ho
door honza23 - Jan 7, 2015 om 16:11
262 Antwoorden / 3 Vragen

wat voor type is de batterij? als het een AB043446BE is heb ik er nog wel 2 voor je, mag je zo hebben weet alleen niet of je in de buurt woont/transport.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 7, 2015 om 18:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Als ik een telefoon batterij koop dan doe ik dat in China.
Inclusief verzenden ongeveer 3 euro.
Koop ik er 100 dan zijn ze 60 cent.
www.aliexpress.com.
Dat zijn dezelfde batterijen als die nu in uw telefoon zitten.

pk49
door pk49 - Jan 7, 2015 om 21:36
243 Antwoorden / 2 Vragen

voor dit soort probleempjes heb ik goedkope universeelmetertje gekocht bij een DHZ..Heeft zijn geld al dubbel en dwars terugverdiend.Hiermee meet je of je laadapparaat werkt,of je accu nog wel stroom afgeeft,een lampje nog wel goed is,of je fietsverlchting nog deugt en de accu van je auto nog wel oplaadt.Er zijn ontelbare zaken wat je kunt meten,vandaar de naam "universeelmeter".Wel even de gebruiksaanwijzing lezen,want bij verkeerd gebruik is ie kapot.

labren
door labren - Jan 8, 2015 om 16:40
862 Antwoorden / 0 Vragen

hoe oud is die telefoon omdat als die batterij al een paar jaar in de kast gelegen hebt en hij is gebruik geweest ,dan kan je hem weggooien

edrick3
door edrick3 - Jan 10, 2015 om 12:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jipenjanneke,

Batterij ontvangen?
Werkt de telefoon nu weer?

Met vr.gr.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Feb 12, 2015 om 10:40
143 Antwoorden / 78 Vragen

Na dat ik bedankt had voor de info, heb ik niet bij de antwoorden gekeken en zag dat er nog meer reakties waren, dus bij deze:

@ Edrick3 : Ja ik heb hem bij PC-Cam besteld en hij was al snel binnen. Werkt nu weer perfekt. Dus bedankt!

@ Honza 23: Ik had al een andere besteld, maar het typenr. begon wel met AB maar
verder alles anders. Toch dank voor uw wel heel vriendelijk aanbod!!

@ Wimmi20 en @ PK49 : bedankt voor de goede tips!