ne
door nel123 Mar 12, 2013 om 10:44
Computers & telefonie

Wachtwoord verwijderen

Hallo techneuten:
Ik heb indertijd via configuratie en gebruikers accoun mijn opstarten beveiligt met een wachtwoord.
Nu wil ik dat wachtwoord verwijderen, zodat mijn computer weer zonder wachtwoord opstart.
Ik zie in het gebruikers account wel staan, dat je het wachtwoord kan wijziggen, maar niet kan verwijderen.
Is dit wel mogelijk? en hoe doe je dit dan.
Mogelijk moet ik in het register iets wijziggen?
Hopend op een oplssing;
Mvg.
NEL

8186 16 Rapporteer

freya
door freya - Mar 12, 2013 om 11:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo nel123,

Volgens mij kun je gewoon 'wachtwoord wijzigen' kiezen, je oude wachtwoord opgeven en dan in de velden 'nieuw wachtwoord' en 'nogmaals' (of hoe dat ook heet) gewoon niets invullen. Daarna (Ok) klikken, opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken.

m.vr.gr. Freya

zw
door zwaardvis - Mar 12, 2013 om 11:36
1525 Antwoorden / 51 Vragen

En anders via TweakUI cq Powertools van Microsoft.....

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2013 om 16:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo nel123,

Start - Configuratiescherm - Gebruikersaccounts.
Klik op je gebruikersnaam.
Kies wachtwoord verwijderen.
Als dit er niet bij staat: klik op wachtwoord wijzigen.
Eerst je huidige wachtwoord invullen, dan via de TAB-toets naar de volgende 2 velden 'springen' en daar dus niets invullen.
Klik op wachtwoord wijzigen.
Venster sluiten.

Suc6

pc
door pcr45 - Mar 12, 2013 om 21:45
7 Antwoorden / 0 Vragen

met Hirens kun je,je Pw verwijderen(Sam)

ton schaaf
door ton schaaf - Mar 12, 2013 om 23:15
62 Antwoorden / 46 Vragen

@ edrick3

Als aanvulling op je bericht het volgende: Indien er maar één (administrator)account op de computer aanwezig is, dan moet eerst een tweede gebruikersaccount worden aangemaakt en die gebruiker moet administrator gemaakt worden, voordat het wachtwoord van het oorspronkelijke administratoraccount gewijzigd of verwijderd kan worden. Het is raar, maar waar.

Met vriendelijke groet,

Ton Schaaf.

qp
door qpc - Mar 13, 2013 om 12:40
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ton schaaf schreef op dinsdag 12 mrt 2013, 23:15]@ edrick3

Als aanvulling op je bericht het volgende: Indien er maar één (administrator)account op de computer aanwezig is, dan moet eerst een tweede gebruikersaccount worden aangemaakt en die gebruiker moet administrator gemaakt worden, voordat het wachtwoord van het oorspronkelijke administratoraccount gewijzigd of verwijderd kan worden. Het is raar, maar waar.

Met vriendelijke groet,

Ton Schaaf.

Hoe kom je daar nu bij?????
Het enige goede antwoord is door Freya al gegeven......

nu
door nuvervara - Mar 13, 2013 om 12:57
43 Antwoorden / 24 Vragen

Hier onder staat een handleiding dmv control userpasswords2 voor versschillende besturingssytemen:
http://www.passwordunlocker.com/knowledge/control-userpasswords2.html

ton schaaf
door ton schaaf - Mar 13, 2013 om 15:59
62 Antwoorden / 46 Vragen

@ gpc

Ik heb nergens beweerd dat de antwoorden van freya en edrick3 niet juist zijn. Ik heb alleen maar een aanvulling gegeven voor het geval dat er alleen een administratoraccount is.

Zie Configuratiescherm >>>>Gebruikersaccounts. Daar staat (indien er alleen een Administratoraccount is en u het accountwachtwoord wilt verwijderen/wijzigen):

“U dient een andere gebruiker van deze computer een administrator te maken, voordat u het accounttype van deze gebruiker kunt wijzigen. Hierdoor zorgt u er voor dat er tenminste één administratoraccount op deze computer aanwezig is”.

Ik heb dit niet zelf bedacht of uitgevonden , maar alleen maar in de praktijk ondervonden. Voor zover het terzake doet: Ik gebruik IE10 en Win7 en Win8.

Met vriendelijke groet,

Ton Schaaf.

freya
door freya - Mar 13, 2013 om 16:22
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@^^:

En om het nog lastiger te maken, hoe het 'precies' moet is ook weer afhankelijk van de Windowsversie die wordt gebruikt.....
Het is wel Microsoft hè.....

Freya

zu
door zuene - Mar 13, 2013 om 16:55
12 Antwoorden / 0 Vragen

Freya geeft inderdaad een correct antwoord, maar gaat daarna ook weer twijfels zaaien.
In XP, Vista en Win 7 ga je naar de Gebruikers. Wat dan komt is bij alledrie de versies hetzelfde.

Verder blijven glimlachen.

Sam wat is Hirens?
Zwaardvis waarom zo moeilijk?
Ton, als er maar een account aanwezig is dat toch de administrator. Want anders kun je geen gebruikers aanmaken of wijzigen?

Zuene

qp
door qpc - Mar 13, 2013 om 17:15
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zuene schreef op woensdag 13 mrt 2013, 16:55]Freya geeft inderdaad een correct antwoord, maar gaat daarna ook weer twijfels zaaien.
In XP, Vista en Win 7 ga je naar de Gebruikers. Wat dan komt is bij alledrie de versies hetzelfde.

Verder blijven glimlachen.

Sam wat is Hirens?
Zwaardvis waarom zo moeilijk?
Ton, als er maar een account aanwezig is dat toch de administrator. Want anders kun je geen gebruikers aanmaken of wijzigen?

Zuene

Je haalt de woorden uit mijn mond.........

edrick3
door edrick3 - Mar 13, 2013 om 17:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zuene,

OT
.....Sam wat is Hirens?......
Denk dat de Hiren's Boot CD bedoeld wordt.
Lees even hier. Of kijk even hier.

Met vr.gr.

zu
door zuene - Mar 13, 2013 om 18:56
12 Antwoorden / 0 Vragen

Dat weet ik ook wel maar dat is toch geen antwoord naar een lid. Kan best Oma uit Assen zijn van 74 jaar?

Het lijkt erop dat bepaalde personen verslaafd zijn om een antwoord te geven. Terwijl er al een goede oplossing staat, toch nog iets toevoegen.

Mis ik iets of worden er aantallen bijgehouden en krijg je dan een beloning. Sommige antwoorden raken kant nog wal. Laat de vraag dan staan voor iemand die er wel verstand van heeft.

Wie de schoen past trekt hem aan.
Commentaar overbodig.

en
door engeland956 - Mar 13, 2013 om 23:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=nel123 schreef op dinsdag 12 mrt 2013, 10:44]Hallo techneuten:
Ik heb indertijd via configuratie en gebruikers accoun mijn opstarten beveiligt met een wachtwoord.
Nu wil ik dat wachtwoord verwijderen, zodat mijn computer weer zonder wachtwoord opstart.
Ik zie in het gebruikers account wel staan, dat je het wachtwoord kan wijziggen, maar niet kan verwijderen.
Is dit wel mogelijk? en hoe doe je dit dan.
Mogelijk moet ik in het register iets wijziggen?
Hopend op een oplssing;
Mvg.
NEL

ton schaaf
door ton schaaf - Mar 13, 2013 om 23:44
62 Antwoorden / 46 Vragen

@ allen

Een feit blijft, dat een administrator alleen maar het administratorwachtwoord kan verwijderen of wijzigen door eerst (indien niet aanwezig!) een tweede account aan te maken. Ik hoopte dit duidelijk te hebben aangegeven door de tekst uit het configuratiescherm weer te geven.
Dat is en was mijn punt! Tenzij dit punt weerlegd wordt, is voor mij verdere discussie m.b.t. dit onderwerp gesloten.

Met vriendelijke groet,

Ton Schaaf.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2013 om 15:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nel123,

En ..... gelukt?