vo
door volanns Aug 7, 2017 om 10:19
Computers & telefonie

Wat is heuristic

Goede morgen mensen,

Gescand met adwcleaner en het geeft  no malware.
Er zijn wel enkele regels :   PUP.Adware.Heuristic.

Gezocht wat het kan zijn maar kwam er niet uit of het verwijderd moet worden.

1938 8 Rapporteer

reflecs
door reflecs - Aug 7, 2017 om 10:41
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Blijkbaar is het een bug in de laatste versie en kunt u het negeren.https://forums.malwarebytes.com/topic/206413-pupadwareheuristic-cprogramdataaudyssey-labs-false-positive/
In de volgende versie zou het verholpen moeten zijn.

Als u wilt kunt u al de de beta gebruiken:https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/files/1042/

vo
door volanns Aug 8, 2017 om 12:07
126 Antwoorden / 57 Vragen

De beta versie gedownload en werkt goed.

r.kemperman
door r.kemperman - Aug 7, 2017 om 10:44
423 Antwoorden / 4 Vragen

Dubbelpost

marita5
door marita5 Aug 7, 2017 om 10:48
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@kemperman , is geen dubbelpost , de andere twee wel , zie ook de tijd .

marita5
door marita5 - Aug 7, 2017 om 10:46
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Volanns ,

Schijnt valse positieven te zijn , klik op de rode regels .

https://toolslib.net/forum/viewthread/12907-more-false-positives/

Heeft u de laatste versie ?

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 7, 2017 om 10:59
7210 Antwoorden / 3 Vragen
tdmduc
door tdmduc - Aug 7, 2017 om 11:42
704 Antwoorden / 2 Vragen

idd wat Pontiac zei.

PUP betekent Potential Unwanted Programs oftewel potentiele ongewenste programma's.

Adwcleaner is het juiste programma om de boel mee schoon te maken. Gebruikte ik ook op voorlichting bij de scholen waar ik gewerkt heb en heeft menig huilend kind en dito ouders weer uit de penarie geholpen.

Het is niet voor niets dat het mooie bedrijfje onlangs is overgenomen door Malwarebytes. Ze doen hun werk namelijk voortreffelijk goed.

reflecs
door reflecs - Aug 7, 2017 om 11:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@tmduc, Leest u de voorgaande antwoorden wel? Het is juist een bug in Adwcleaner.

tdmduc
door tdmduc Aug 7, 2017 om 11:53
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ja hoor Ik ben specialist op dit gebied.

Er is geen "bug"

Wel altijd de nieuwste versie gebruiken om deze zgn. false positieves te voorkomen.

Er is een PUP geconstateerd en het is slechts een druk op de knop en ADWcleaner verwijderd het uit het register en de rootkit.

Wel eerst een vinkje voorzetten. ;-)

reflecs
door reflecs Aug 7, 2017 om 12:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

door tdmduc 7 aug. 2017 om 11:53
35 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor Ik ben specialist op dit gebied.

Er is geen "bug"

Wel altijd de nieuwste versie gebruiken om deze zgn. false positieves te voorkomen.

Er is een PUP geconstateerd en het is slechts een druk op de knop en ADWcleaner verwijderd het uit het register en de rootkit.

Wel eerst een vinkje voorzetten. ;-)
(Handig toch die bewerkknop ;P)

In dit geval is de nieuwste versie een beta.
Het programma loopt vast wannneer je probeert de "PUP" te verwijderen.
U mag dat best een andere naam geven hoor ;)

vo
door volanns Aug 8, 2017 om 12:05
126 Antwoorden / 57 Vragen

Blijkt toch een bug.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 7, 2017 om 16:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Heuristiek (Grieks heuriskein = vinden, vergelijk heurèka = ik heb het gevonden) is de wetenschap, de leer of de kunst van het vinden. Zij legt zich erop toe om methodischen systematisch op uitvindingen en ontdekkingen te komen.

Bron: Wikipedia

vo
door volanns - Aug 8, 2017 om 12:03
126 Antwoorden / 57 Vragen

Goede morgen allemaal,

Door drukte, nu pas een reactie.
De reacties gelezen, bedankt voor de hulp.

Er was bug in de laatste versie.

reflecs
door reflecs Aug 8, 2017 om 12:38
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Graag gedaan. Fijn dat hij nu weer werkt zoals het moet :) Bedankt voor het terugmelden.