door wijkjes Feb 1, 2016 om 09:10
Computers & telefonie

Wat is PUP.Optional.SearchProtect?

Krijg melding bij MBAM over Pup.Optional.SearchProtect en Winzip Malware Protecter. Wat moet ik hiermee, zie winzip wel in mijn programma lijst staan maar weet niet wat voor programma dit is. Kan iemand mij hier wat wijzer in maken?

Gr. Tetje

3609 4 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2016 om 09:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat je er mee moet? In quarantaine laten staan. Daar zet MBaM ze zelf al in.

Winzip is een programma om bestanden in en uit te pakken. Op zich is dat programma betrouwbaar, maar je kan het van een onbetrouwbare site hebben gedownload. Of het is mee gekomen bij het downloaden van een ander programma.

reflecs
door reflecs - Feb 1, 2016 om 09:47
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hier vindt u wat informatie over dat programma:
http://www.antimalwaresoftware.nl/winzip-malware-protector/

edrick3
door edrick3 - Feb 1, 2016 om 10:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wijkjes,

PUP.Optional.SearchProtect.A is specifieke detectienaam van Malwarebytes Anti-Malware, om ongewenste software onder de categorie om “Potentieel ongewenst programma’s / potentially unwanted program” (PUP’s) aan te duiden. Dit is in de basis dus niet direct een virus of malware, maar een programma met een dubieuze reputatie, en gezien het feit dat er steeds meer ongewenste software wordt verspreid via bijvoorbeeld gratis software detecteert Malwarebytes Anti-Malware deze programma’s als PUP, en in dit geval PUP.Optional.SearchProtect.A.
(Bron)
Of in quarantaine laten staan, of verwijderen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2016 om 11:44
16885 Antwoorden / 202 Vragen

In aansluiting op carola83@
Normalire is winzip betrouwbaar. Het is een 'tool'dat vaak wordt benut om grote bestanden te comprimeren voor verzending en vervolgens met de verzending wordt meegeleverd om de bestande weer uit te pakken. Die bestanden kunnen onder meer programma's zijn die u benut en via download heeft binnengehaald of (grote) updates daarvan. Dat MBAM dat mogelijk als een probleem ziet komt omdat door de ZIP bewerking bepaalde codes ook zijn gecomprimeerd en als mogelijk onveilig gezien kunnen worden.

Hoe dan ook, las u winzip zelf niet benut gewoon niets doen en als ook door anderen gezegd in quarantaine laten staan.

reflecs
door reflecs Feb 1, 2016 om 11:49
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat om het programma zelf "winzip malware protector".

Cookies
door Cookies Feb 1, 2016 om 11:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gerrit, je zit er naast wat de zip bewerking betreft. Zeer waarschijnlijk is TS bezig geweest op een onbetrouwbare site met 1 of andere download.