door wijkjes Feb 28, 2017 om 14:34
Computers & telefonie

Webreferenties opslaan

Hallo, geprobeerd met usb stick backup te maken van referentiebeheer, maar dat word vreemd programma [crd], wat ik niet meer openkrijg, dus maar verwijderd. Als ik [ windows 8.1/ IE11] bij beveiliging/browsegeschiedenis/opgeslagen wachtwoorden verwijder zijn deze dan ook verdwenen bij referentiebeheer? Zo ja dan moet ik een andere manier vinden om backup daarvan te maken of alles opschrijven.

Tetje

3950 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 28, 2017 om 14:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk/lees hier eens: http://www.inloopmiddag.nl/afgelopen-inloopdagen/windows-8-1/w81-referentiebeheer
Probeer eens uit en klik dan op: Back-upreferenties.

wi
door wijkjes - Feb 28, 2017 om 14:54
91 Antwoorden / 75 Vragen

Hallo Edrick3 dat had ik dus voor elkaar gekregen maar dat werd een vreemd bestand, crd, wat ik met geen mogelijkheid open krijg, dus verwijderd.

edrick3
door edrick3 - Feb 28, 2017 om 15:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen
reflecs
door reflecs - Feb 28, 2017 om 15:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk dat dat programma/bestand ook weer geopend kan worden met Referentiebeheer en dan kiezen voor Herstelreferenties:
https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/1083-een-back-up-van-wachtwoorden-maken-met-windows

wi
door wijkjes - Feb 28, 2017 om 15:54
91 Antwoorden / 75 Vragen

Heb gedaan wat jij noemde Edrick3, maar dat ging even goed fout [zal wel aan mij hebben gelegen] de hele handel liep vast. Ga straks van Reflecs proberen en anders maar gewoon ouderwets opschrijven. In ieder geval allen alvast bedankt voor de info. Laat nog horen wat ik heb gedaan.
Tetje

Wi
door Wil_H - Feb 28, 2017 om 15:55
270 Antwoorden / Vragen

Beste Tetje,
Je hoeft dat hele bestand niet te kunnen openen.
Het is een bestand wat je weer kunt importeren in referentebeheer via de optie Herstelreferenties.
Het zou ook niet goed zijn als je het bestand wel zonder meer kunt openen, want dat zou betekenen dat iedereen een backup kan maken van jouw opgeslagen wachtwoorden en die probleemloos kan inzien.
Daarom moet je ook een wachtwoord opgeven als je dat CRD-bestand aan maakt.

wi
door wijkjes - Feb 28, 2017 om 16:09
91 Antwoorden / 75 Vragen

Klinkt inderdaad heel logisch  Wil_H. Ook dat ga ik doen. Bedankt.
Tetje