sp
door spirasmus Aug 25, 2016 om 16:14
Computers & telefonie

Wel internet en toch geen internet

Ik heb nog een desktop met Windows XP (ja, ik weet, ik moet een nieuwe kopen en niet op internet gaan :-).
Maar nu de vraag:
Ik heb Windows XP helemaal opnieuw geïnstalleerd en via een kabel met Ziggo Horizonbox aangesloten.
Onderaan op de taakbalk staat dat Internet aanstaat en het bereik Uitstekend is etc.

Echter, als ik Internet Explorer opstart en een site bijv. Firefox wil bezoeken en installeren, krijg ik de melding: "De pagina kan niet worden weergegeven" en vervolgens Probeer dit en probeer dat, maar dat werkt allemaal niet. Geldt ook voor alle andere sites die ik aanklik.
Onderaan de pagina staat de melding: "Kan de server niet vinden of DNS-fout Internet Explorer".

Nu vermoed ik dat de nu geïnstalleerde oorspronkelijke Internet Explorer te oud is (versie 6), maar de vraag is dan: hoe kan ik toch op internet komen om een moderne browser zoals Firefox te installeren???

11886 14 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 25, 2016 om 16:27
7188 Antwoorden / 3 Vragen

ga in IE naar extra
internetopties
tabblad verbindingen
onderaan op lan instellingen klikken en vinkje weghalen bij proxyserver gebruiken, misschien is dat de oplossing.

simon55
door simon55 - Aug 25, 2016 om 16:27
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nieuwere IE downloaden

sjjoppy
door sjjoppy Aug 25, 2016 om 16:32
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Windows XP gaat maar tot I.E 9 maar zou genoeg kunnen zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 25, 2016 om 17:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

gaat niet zonder internet lijkt mij.
Diewilik

newmikey
door newmikey Aug 26, 2016 om 10:54
830 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dàt is nog eens een oplossing als iemand niet op internet komt, iets downloaden! Hilarisch.

Cookies
door Cookies - Aug 25, 2016 om 16:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vraag het maar voor alle zekerheid: je woont in het oude UPC gebied?

sp
door spirasmus Aug 28, 2016 om 19:04
61 Antwoorden / 28 Vragen

Ja, dat klopt Carola83; sinds een paar maanden heb ik Ziggo Horizon. Op mijn laptop (Windows 7) werkt alles prima
Ben net terug van korte vakantie, ga morgen alle antwoorden doornemen en proberen te begrijpen; hartelijk dank.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 25, 2016 om 17:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De horizonbox zendt 2.4 en 5.0GHZ wifi uit, dus de signaalstatus zal dik in orde zijn.
Verander uw dns adressen van automatisch eens naar 8.8.8.8 en regel 2 in 8.8.4.4 dan gebruikt u de DNS van Google, welllich werkt dat wel, ander wil Horizonbox middels aan/uit knop herstartem ook nog weleens helpen.
Succes Diewilik

newmikey
door newmikey Aug 26, 2016 om 10:56
830 Antwoorden / 0 Vragen

TS gebruikt geen wifi: "via een kabel met Ziggo Horizonbox aangesloten"

marita5
door marita5 Aug 26, 2016 om 11:21
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Newmickey , dit maakt niks uit de handeling blijft hetzelfde , alleen moet Ts dan niet op wifi klikken maar op ethernet ( bekabeld )

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 26, 2016 om 13:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Newmikey, De horizonbox gooit een 2.4 en 5.0 Ghz de ether in, maar gebruitkt daarvoor je eigen wifi. Door 2 routers (modem en horizon) te gebruiken zijn er vaak conflicten. Mooiste oplossing is als de moden gebridged wordt, dan is d ehorizon de router.

Nog beter en veelal niet bekend is dat poort 1 van de horizon wel degelijk als ingang kan dienen. Dus rechtstreekse kabel van modem naar horizonbox is een topoplossing. Geen ip conflicten meer.
Diewilik

gsm
door gsm - Aug 25, 2016 om 23:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer anders eens de open dns server adressen DNS1: 208.67.222.222 en DNS2: 208.67.220.220 te configureren in de Eigenschappen van TCP-IP 4

marita5
door marita5 - Aug 26, 2016 om 06:55
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Spirasmus ,

Aanvulling op @diewilik en @Gsm ,

 Zo komt u de DNS- en IP-instellingen Windows XP

  • Klik op Start
  • Ga naar Configuratiescherm [eventueel via Instellingen]
  • Zet indien nodig het Configuratiescherm op Klassieke weergave
  • Ga naar Netwerkverbindingen
  • Rechtsklik op LAN-verbinding
  • Kies in het verschenen menu op Eigenschappen
  • Ga naar het tabblad Algemeen [zie bovenin het venster]
  • Selecteer de regel Internet Protocol TCP/IP door er op te klikken
  • Klik vervolgens op de knop Eigenschappen
  • U bent in het DNS-instellen scherm

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 26, 2016 om 10:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita, een zeer waardevolle aanvulling.
Voor @gsm en mijzelf is dit waarschijnlijk gesneden koek, maar ts snapt er misschien niets van.
Nu moet het lukken met dit stappenplan.
Diewilik

marita5
door marita5 Aug 26, 2016 om 11:12
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Dank u wel voor uw compliment ,  hopelijk lukt het nu voor Ts mits dat hij / zij internet heeft .

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 26, 2016 om 13:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@marita, zeg maar je :-)

marita5
door marita5 Aug 26, 2016 om 15:05
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@diewilik , dat zit er ingebakken ;-)) soms zeg ik je / of jij maar dit duurt niet lang dan ga ik weer over op U , automatisme .

po
door poel495 Aug 27, 2016 om 10:30
5 Antwoorden / Vragen

om sneller bij de (w)lan te komen klik op start uitvoeren toets in 'ncpa.cpl'

marita5
door marita5 Aug 27, 2016 om 10:33
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Poel495 , goede tip deze kende ik niet dank u . moet ik wel opschrijven vergeet ik ;-))

vr1944
door vr1944 Aug 28, 2016 om 13:17
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@Poel495

'ncpa.cpl' ?? Mooie opdracht promp uit het verleden .Tegenwoordig in windows is configuratie>netwerkcentrum handiger.

marita5
door marita5 Aug 28, 2016 om 14:14
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Vr1944 , netwerkcentrum is niet handiger , je moet dan om bij wifi / ethernet te komen ook nog eens op adapterinstellingen wijzigen klikken .
Met het antwoord van @Poel495 ben je er in ene keer( ethernet/ wifi en dan met rechts klikken op eigenschappen ) , test het maar uit .

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 26, 2016 om 07:57
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hint: driver.

newmikey
door newmikey Aug 26, 2016 om 10:58
830 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemde hint. Wat voor driver zou dat moeten zijn? Zelfs een stenen-tijdperk PC met een netwerk kaart kan met een bekabeld netwerk babbelen.

gsm
door gsm Aug 26, 2016 om 16:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voor sommige netwerkadapters heb je voor Windows XP wel degelijk het stuurprogramma van de fabrikant van de adapter nodig en zul je die eerst, via een andere PC of met behulp van een andere netwerkkaart of USB-WiFi adapter, moeten downloaden en daarna installeren.

dirck
door dirck - Aug 27, 2016 om 10:55
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Wat ik niet voorbij zie komen is dit: Staat er wel SP3 op. (Windows XP met Service Pack 3)
SP3 zul je waarschijnlijk niet meer kunnen downloaden via de Microsoft site, maar misschien is hij nog wel ergens te vinden.
Even gezocht en gevonden.
Het gaat om deze download: WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe

Het is inderdaad een feit dat IE6 (bijna) niet meer werkt onder XP. Ook kun je via een andere computer natuurlijk Firefox of eventueel IE8 downloaden en op een USB stickje zetten om vervolgens die te installeren op je XP computer.
Maar nogmaals, het is wel belangrijk dat je eerst SP3 installeert, mocht die er nog niet op staan.

sp
door spirasmus Aug 28, 2016 om 19:06
61 Antwoorden / 28 Vragen

Hallo Dirck, Service Pack 3 heb ik inderdaad wel geïnstalleerd.
Ben net terug van korte vakantie, ga morgen alle antwoorden doornemen en proberen te begrijpen; hartelijk dank.

Alle andere beantwoorders ook hartelijk dank natuurlijk.

audb
door audb - Aug 27, 2016 om 11:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen
akkerdistel
door akkerdistel Aug 28, 2016 om 18:02
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Nope, Chrome moet je niet gebruiken. Googel maar waarom precies.

we
door weethet - Aug 27, 2016 om 11:03
107 Antwoorden / 2 Vragen

Wat lief al die hulp voor iets wat niet meer werkt en kan werken. Bovendien gevaarlijk onveilig!
U zei hetzelf al. Op naar een nieuwe met de snelle W10 en alles werkt opeens wel.
Ik vraag me wel af waarom u deze pc en systeem wil blijven gebruiken?
Als u en smatphone zou hebben zou u dit niet meer willen nmm.
suc6

akkerdistel
door akkerdistel Aug 28, 2016 om 18:04
1790 Antwoorden / 3 Vragen

-1.

ruud123456
door ruud123456 - Aug 27, 2016 om 12:21
37 Antwoorden / 4 Vragen

Geinig, iemand zonder internet die deze vraag kan plaatsen ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 27, 2016 om 13:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Via telefoon met 3G of 4G

me
door meijde - Aug 27, 2016 om 13:12
7 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk toch dat er niets anders op zit dan een andere pc kopen of kijken of je windows 7 er op kan instaleren Windows xp beslist niet gebruiken hackers hebben dan vrij toegang tot je pc en maken daar misbruik van en als je provider ziet dat dat via jou computer gebeurt word je internet afgesloten ik kan niet in jou portomone kijken anders een leuke tweede hansje op de kop tikken.
met met vriendelijke Groet Peter van der Meijde

henrykeijzer
door henrykeijzer - Aug 27, 2016 om 14:07
11 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij is het simpeler

Firefox installeerd tenzij je het bewust uitzet de laatst bekende versie

Als je met XP wilt blijven werken is het misschien slimmer om naar Opera te gaan maar ja dat is jouw keus