vo
door volanns Jan 6, 2014 om 16:30
Computers & telefonie

Welk programma

Welk programma is best te gebruiken om zip bestanden te openen.

2903 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 6, 2014 om 16:36
11570 Antwoorden / 51 Vragen

o.a. Total Commander.

mahadma
door mahadma - Jan 6, 2014 om 16:39
11570 Antwoorden / 51 Vragen
mahadma
door mahadma - Jan 6, 2014 om 16:39
11570 Antwoorden / 51 Vragen
edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2014 om 16:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo volanns,

Lees hier voor de diverse mogelijkheden.

Suc6

vo
door volanns - Jan 6, 2014 om 18:49
126 Antwoorden / 57 Vragen

Bedankt voor jullie hulp.

Edrick ik zal het lezen en kiezen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 6, 2014 om 18:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Meest makkelijke is inderdaad Total Commander, aangezien je dit toch al standaard op de PC hebt staan..

Kun je ook nog gewoon 'n zipje openen en enkel de bestanden er uit vissen die je dan nodig hebt.

mahadma
door mahadma - Jan 6, 2014 om 18:53
11570 Antwoorden / 51 Vragen

@Lekkerisdat,

in de praktijk is dit inderdaad een best tooltje wat standaard op je pc moet staan.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 6, 2014 om 19:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 6 jan 2014, 18:53]In de praktijk is dit inderdaad een best tooltje wat standaard op je pc moet staan.
Kijk iemand die het helemaal begrijpt. Zo blij dat ik dit al 17+ jaar gebruik, dit moet echt honderden uren aan tijd gescheeld hebben.
Ben trots dat ik op de dag van vandaag nog steeds niet met '(deze) computer' overweg kan, wat een gedoe na het formatteren om TC te installeren :-).

Programma is echt vernuftig; FTP, meervoudig bestanden hernoemen, supersnel zoeken binnen Windows etc. allemaal blindelings en met niet meer dan 2 klikken.

costnix
door costnix - Jan 7, 2014 om 16:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@lekkerisdat
Total Commander staat standaard op de computer? Ha, ha, ha!!! Dat met je wel eerst ophalen bij http://www.ghisler.com
En dit installeren!

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2014 om 16:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=costnix schreef op dinsdag 7 jan 2014, 16:29]@lekkerisdat
Total Commander staat standaard op de computer? Ha, ha, ha!!! Dat moet je wel eerst ophalen bij http://www.ghisler.com
En dit installeren!

Uiteraard!
Neem aan dat lekkerisdat bedoelt dat iedereen dit standaard op z'n computer zou moeten hebben staan. ;-)
(Maar dat zal-ie zelf nog wel komen vertellen, denk ik.)

Met vr.gr.

qp
door qpc - Jan 8, 2014 om 11:53
203 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt geen (extra) programma's nodig om ZIP-bestanden te maken of uit te pakken, dat zit standaard al in elke versie van Windows.
Om ZIP-bestanden uit te pakken, klik er met de rechter muistoets op en kies voor 'alles uitpakken'.
Om ZIP-bestanden te maken, klik met de rechter muistoets op de bestanden die je wilt toevoegen aan een ZIP-bestand en kies voor " kopieren naar" en klik dan op "gecrompimeerde map".

vedion
door vedion - Jan 8, 2014 om 12:15
54 Antwoorden / 3 Vragen

ik kan er wel een paar noemen

winrar
winzip
persoonlijk heb ik liever 7zip
inpakken en uitpakken gaat lekker vlot
en heeft niet zon systeembelasting
die kan je hier halen

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2014 om 12:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vedion,

.....die kan je hier halen.....

?????

Bedoel je HIER? ;-)

vedion
door vedion - Jan 8, 2014 om 12:39
54 Antwoorden / 3 Vragen

ja klopt , dat met die link werkte niet
en helaas geen knop om het te veranderen
nadeel van kassa.

edrick3
door edrick3 - Jan 8, 2014 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=vedion schreef op woensdag 8 jan 2014, 12:39]ja klopt , dat met die link werkte niet
en helaas geen knop om het te veranderen
nadeel van kassa.

Ter info: je kunt vóórdat je op Reageer klikt eerst even op Preview klikken ter controle en als je alles in orde vindt dan pas op Reageer klikken (maar dat laat ik ook meestal achterwege, met als gevolg dat er wel eens wat fout gaat.)

Met vr.gr.

jantje42
door jantje42 - Jan 8, 2014 om 16:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik al jaren Winrar
Klik in de zoekbalk Winrar''

Klein programmatje maar werkt uitstekend

Mvg

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 8, 2014 om 23:35
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 7 jan 2014, 16:34][quote=costnix schreef op dinsdag 7 jan 2014, 16:29]@lekkerisdat
Total Commander staat standaard op de computer? Ha, ha, ha!!! Dat moet je wel eerst ophalen bij http://www.ghisler.com
En dit installeren!

Uiteraard!
Neem aan dat lekkerisdat bedoelt dat iedereen dit standaard op z'n computer zou moeten hebben staan. ;-)

Dat bedoel ik inderdaad.

wi
door wicket - Jan 10, 2014 om 10:49
49 Antwoorden / 0 Vragen

Met 7zip kun je vrijwel alle formaten uitpakken.
Het is een klein, gratis en krachtig stukje software.

7zip kun je hier downloaden