mo
door moorees Apr 24, 2013 om 18:44
Computers & telefonie

Welke andere provider ?

bij mijn huidige provider (Caiway) heb ik zo vaak storing dat ik wil overstappen maar waar moet ik op letten en wat is een betrouwbare provider in postcode 2635GM ?

653 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 24, 2013 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

In Den Hoorn waar jij woont is er geen andere kabelaar mogelijk als Caiway.(Monopolie)
Enige mogelijkheid voor je is via de telefoonlijn
Gezien de afstand vanaf jouw postcode tot de dichtstbijzijnde telefooncentrale, blijft er dan weinig snelheid over.
Misschien dat ze in de toekomst, of misschien zijn ze al bezig, bij jou in de buurt aan de gang gaan met glasvezel?
Om de afstand te checken tot de telefooncentrale.
Klik-> Hier

Glasvezel Den Hoorn
Klik-> Hier

Zo te zien nog geen glas bij jou, maar dat gaat vast wel komen.
Als het zover is dan zijn er aanbieder genoeg, in de tussentijd kun je je wat inlezen over de diverse aanbieders, horrorverhalen genoeg, maar het gaat niet altijd mis.

ve
door verwijderd - Apr 25, 2013 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Misschien een gekke vraag maar wat zijn precies de problemen? Waarom lost Caiway dit niet op?

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 05:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

gemiddeld 2x per dag valt internet en telefoon uit en dat bij ongeveer de helft van de abonnees in de flat. de ene keer is de storing maar een paar minuten maar de langste storing was 26 uur.
dat storing wel eens voor kan komen is logisch maar zo vaak kan echt niet want i.v.m. mijn werk maar ook privé moet ik bereikbaar zijn.
als we Caiway bellen is het de ene keer "onderhoud" (wat op de site niet vermeld staat) of storing of "er is niets aan de hand" maar uiteindelijk zijn we allemaal zeer ontevreden en willen we overstappen

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het enige wat je nog kunt doen is zoveel mogelijk lawaai maken.
Met zoveel mogelijk lawaai maken bedoel ik zoveel mogelijk ruchtbaarheid geven aan jullie probleem, daar zijn ze erg gevoelig voor, negatieve reclame, en vaak de enige manier om te krijgen waar je eenvoudigweg recht op hebt omdat je er voor betaald.
Zoek zoveel mogelijk lotgenoten bij je in de flat/buurt en begin dan op het forum van Caiway met klagen.
Maak daar een account en vertel je verhaal.

Klik-> Caiway forum

Ga ook naar andere forums, Tros-Radar bijvoorbeeld en vertel daar ook je verhaal.

De enige concurrentie van die kabelaars waren de providers die via de telefoonlijn konden aanbieden, en in de meeste gevallen waren dat geen concurrenten omdat door de beperkingen van de telefoonlijn/afstand centrale, die niet in de buurt konden komen van wat hetgeen die kabelaars aanbood.

De uitrol van het glasvezel netwerk wordt steeds groter en is de enige manier om via een telefoonlijn de snelheden van een kabelaansluiting te evenaren of voorbij te gaan.
Het aantal FTTH-aansluitingen (Fiber-to-the-Home) wordt steeds groter en zal een steeds grotere bedreiging voor de kabel-monopolisten worden.
Ik las vorige week dat Ziggo het aantal wegloop klanten wil terugdringen.
Dat is niet voor niets, het gehijg van de glasvezel-boys in de nek van de kabelaars begint ze knap angst aan te jagen, en terecht.

Ik ben zelf ook jarenlang abonnee geweest van Caiway met internet en telefoon. Bij mij was het aantal storingen en uitval echt minimaal, ik was best tevreden.
Waar ze me boos mee gemaakt hebben is de tariefsverhoging voor telefonie met bijna 300 (driehonderd) procent.
Die boosheid heb ik goed onthouden en toen de lokale CAI aanbieder (een stichting) met het aanbieden van internet en telefoon is gestart, ben ik gelijk overgestapt.
Dus moorees, nog even volhouden of anders flink met de deksels gaan rammelen, doen hoor!

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

KPN als alternatief?!

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zoiets kan je toch het beste even aan je buurman/vrouw vragen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer