th
door thefra Apr 2, 2008 om 14:27
Computers & telefonie

Welke provider is nog betrouwbaar?????

wil om naar andere "leverancier "voor internet +bellen(liefst vaste tel.).zeer slechte ervaringen met :K.P.N;Planet;Telfort; vooral informatief. Zijn er nog  betrouwbare en vooral aanspreekbare ( en inzichtbare ! ) providers?

Graag suggesties!!

5935 67 Rapporteer

kiran
door kiran - Apr 2, 2008 om 15:07
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo thefra

Of er nog betrouwbare en vooral aanspreekbare providers zijn? Tsja als je hier zo al die berichten leest, niet!

Zit zelf zo'n 3 jaar bij Het Net van, jawel ... KPN en heb een reguliere dus vaste telefoon aansluiting. 2 jaar terug tijdens Kerst een klein probleempje gehad, verbinding viel weg ... mailtje ertegen aan ... opgelost. Helpdesk? Is dat? Nooit nodig gehad. In mijn geval werkt het prima, ben heel tevreden. Mij bevalt deze combinatie dus heel goed. [ tot nu toe, je weet nooit wat te toekomst brengt ]

Succes met wat u besluit.

m.vr.gr. Kiran

akkefiet
door akkefiet - Apr 2, 2008 om 15:34
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Het blijft nog steeds de vraag of het verstandig is om een combinatieabo te nemen. Internet/telefoon blijft nog kinderzioektes vertonen en de aanbieders ervan zijn vaak moeilijk bereikbaar als er iets misgaat.
Mijn idee is nog steeds een los abo voor internet en gewoon een vaste telefoonaansluiting van KPN.
Voor ADSL via een betrouwbare en goed bereikbare provider kan ik www.dds.nl aanbevelen.

Vrgr. AF

ro
door ronny530 - Apr 2, 2008 om 15:36
2793 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi, ik zal nu wel een hoop reactie's krijgen maar sinds 2003 heb ik internet van upc. Op wat kleine storingen in het begin na geen problemen. Sinds 2006 heb ik een pakket standaard tv, internet en telefoon. Tot nu toe werkt alles naar behoren. Ook de facturen zijn overzichtelijk en kloppen allemaal. Het blijkt wel dat adsl providers die niet aan kpn gerelateert zijn achter gesteld worden als het om ruimte in de verdeelkasten gaat. Ook wil kpn soms "lees vaak" na opzegging van het abbo de adsl lijn niet tijdig afbreken, dus kan de nieuwe provider niet aansluiten. Al met al veel wijsheid toe gewenst.

Ronny.

menno0
door menno0 - Apr 2, 2008 om 16:55
236 Antwoorden / 42 Vragen

Ik had 10 maanden problemen met Speedlinq dat nu door Tiscali is overgenomen. Combinatie basis snelheid is zeker niet duur. Ik ben met Tiscali service er enorm op vooruitgegaan. Niewe aansluiting kan ik dus niet beoordelen.

Orange: Mogelijk zijn de veel gehoorde problemen regio gebonden?  Dat zou ik eens inventariseren, want lach niet, voor een vriend vroeg ik combi Orange 14,95 aan.  Dat komt na 12 maanden per maand hoger uit dan Tiscali.

Ondanks de enorme problemen die overal opduiken verliep deze nieuwe aansluiting met stekker er in en klaar. Het draait perfect! Na paar dagen per email een enquetteformulier over het geluid en verbinding van de telefoon. b.v. ruis, galm etc. Dat is er gewoon niet. Mogelijk zijn problemen regio gebonden? Wij hebben regio 010.

Wijsheid gewenst bij het maken van een keuze.

edwardus
door edwardus - Apr 2, 2008 om 17:09
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tiscali is op haar beurt weer overgenomen door Telfort. Persoonlijk heb ik daar goede ervaring mee, behalve dat ze niet reageren op email. Technisch werkt het in elk geval prima.

UPC heb ik ook ervaring mee en die zijn redelijk betrouwbaar, behalve dat ze administratief iets te vaak fouten maken en dat het regelmatig voorkomt dat een van beide geen enkel geluid hoort bij het bellen. Je moet dan de verbinding verbreken en opnieuw bellen. Daarnaast is het duurder dan Telfort én je moet er een kabeltv abonnement van UPC voor afnemen, zonder kan niet. Tel daarbij op dat kabeltv elk jaar duurder wordt. De bereikbaarheid van UPC is in het verleden ook dramatisch geweest, dat is nu een heel stuk beter geworden, dat wel.

flipjeburum
door flipjeburum - Apr 4, 2008 om 13:18
155 Antwoorden / 6 Vragen

@Eduardus,

Iemand kan wel leuk UPC willen, maar wat als je in een gebied woont waar UPC niet de kabelaar is??? Keuze vrijheid voor kabeldiensten is nogal beperkt.

audb
door audb - Apr 4, 2008 om 13:31
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb zelf nu een tijdje adsl - 2 via Speedlinq welke sinds kort is overgenomen door telfort.

In het begin had ook ik problemen met telefoon (VIOP) maar daar is nu geen spraken meer van alles werkt perfect!.

Ik betaal wel 40 euro permaand hier voor maar heb dan ook een verbindings snelheid die rond de 18 megabit is en sneller is bijna niet te halen.

De beste internet provider is meteen ook de allerduurste is XS4ALL

Echt supper snel, goede klanten service enz enz maar kijk eens op internet daar staan genoeg aanbieders die net als XS4ALL goed en duur zijn.

mo
door moleman - Apr 4, 2008 om 13:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf ben ik al jaren bij Tele2 (Light) € 19.95 per maand.

Goede en vriendelijke service. Zelden storing en vanaf de overstap met nummerbehoud van KPN naar Tele2 prima.  (Alleen deed KPN zielig en rekte de zaak nodeloos) zelfs dat werd door Tele2 opgelost met een tijdelijk ADSL nummer.   Het bellen is in avond en het weekend bijna gratis alleen starttarief en tussen Tele2 zelfs altijd gratis.  Daarnaast nog 10 nummers met extra korting ook 06-nummers.     Internet werkt prima en er wordt goed gefilterd op SPAM.

E-Mail is wereldwijd via Webmail volledig te gebruiken. Zelden storingen.De Tele2 service is echt klantvriendelijk en komen na wat ze beloven.

kn
door knab - Apr 4, 2008 om 13:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ben altijd bij Tiscali geweest (nu Telford) en dat bevalt prima.

UPC vind ik niet zo'n goede service geven en hun rekeningen zijn in het verleden ook wel fout geweest. (Nooit gecorrigeerd!)

Alice schijnt ook goed te zijn maar daar kan ik niet over oordelen.

pierre60
door pierre60 - Apr 4, 2008 om 13:33
132 Antwoorden / 14 Vragen

Overstappen is geen punt maar hoe kom je van je oude provider af? Ik wilde overstappen van Orange naar kpnplanet. Het heeft drie maanden geduurd voordat Orange de lijn vrij gaf en omdat ik al opgezegd had heb ik drie maanden zonder internet gezeten. Bedenk je nog maar eens om over te stappen. Uiteindelijk kwam ik bij KPNPlanet terecht nadat ik vreselijk veel last had met Orange. (telefoon deed het niet of internet viel weg) Bij KPN had ik in het begin ook diezelfde storingen maar ik denk dat de kinderziektes nu wel over zijn want alles draait prima. Het is wel duur maar je hebt dan ook geen telefoonabonnement meer en je betaald een tientje extra om gratis naar alle vaste nummers te kunnen bellen. Alles bij elkaar betaal ik voor KPNPlanter Lite € 52,50. Maar ik zou me nog maar eens bedenkten om over te stappen als ik jou was.

be
door benno155 - Apr 4, 2008 om 13:36
60 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou handig zijn om te weten in welke regio je zit i.v.m. de mogelijkheden, maar bij iedere provider zijn er wel slechte en goede ervaringen. Je zult eerst eens vast moeten stellen wat je van je internetabonnement verwacht. Wil je snel, sneller of snelst. En de maandelijkse kosten, ook niet geheel onbelangrijk. Hier is niet zomaar een antwoord op te geven.
Zelf heb ik de volledige combinatie van (kabelaar) Casema, dus Televisie, Dig Telefonie en Internet. Hierdoor kost de telefoon me slechts 5 € /mnd en heb ik een zeer stabiele internetverbinding. Over het geheel ben ik, na wat aanloopprobleempjes in de opstartfase, zeer tevreden over.

bu
door burgers_1 - Apr 4, 2008 om 13:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

na tele2, wanadoo, KPN (slechte ervaringen )

Ik heb nu Casema en heb daarbij tot nu toe de beste ervaring

it
door itswaldo - Apr 4, 2008 om 13:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Thefra,

Ben al jaar zeer tevreden gebruiker van CompuServe (onderdeel van AOL AmericaOnLine 's werelds grootste provider).

Het eerste jaar betaal je slechts € 19,95 voor supersnelle ADSL verbinding en onbeperkt bellen naar vaste nummers. Daarna € 29,95

Verder gratis modem en tegen gering tarief wordt alles nog eens netjes geinstalleerd door monteur.

Groetjes , Walter

eu
door eukie - Apr 4, 2008 om 13:49
61 Antwoorden / 70 Vragen

Beste Kirah.

Hoe doe je dat: Verbinding viel weg. Even een mailtje ertegenaan. Moet je wel eerst naar je buren om hun verbinding te gebruiken.

GrEukie

ke
door keesb - Apr 4, 2008 om 13:51
2 Antwoorden / 4 Vragen

Tenzij je , zoals wij ,een goede advocaat hebt ,ga NOOIT met Casema in zee!

th
door theodorusme - Apr 4, 2008 om 13:54
111 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb al vele jaren ADSL van HetNet. Werd onlangs benaderd om over te stappen op Surfen en bellen van HetNet. Omdat ik wantrouwig was, gezien de slechte berichten in het verleden, heb ik eens goed rond gevraagd bij kennissen die dit al ruim 1 jaar hebben. Geen negatieve reacties. Ook op diverse fora op internet vond ik geen recente alarmerende berichten meer. Ik heb de overstap dus gemaakt en ben tevreden over het resultaat. Installatie zelf gedaan: was een fluitje van 'n cent. Telefoneren gaat goed. Nummermelding er gratis bij. Het is dus wel bij KPN, maar ze hebben daar kennelijk geleerd van de recente problemen. En de helpdesk van HetNet benader ik altijd via e-mail. Kost niks en ze reageren altijd. Succes met uw keuze

pi
door pieter020_1 - Apr 4, 2008 om 13:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn provider, XS4ALL, is niet één van de goedkoopste, maar beslist één van de beste. Een uitstekende Helpdesk (tegen lokaal tarief) en gratis antivirussoftware van McAfee. Ik heb nu vele jaren internet vis XS4ALL (en telefoon via KPN), maar echt nog nooit problemen gehad. Prima verbindingen zonder storing. Spam komt niet voor: in al die jaren heb ik niet één keer spam in mijn in-box gehad en dat vind ik toch wel een groot compliment waard.

Tja, het kost een paar centen, maar dan heb je ook iets goeds!

sa
door sanneklok - Apr 4, 2008 om 13:57
49 Antwoorden / 16 Vragen

Sinds januari zit ik bij het net. Nog even voor telefoon en internet. Het voordeel is dat je je internetabonnement zo kan opzeggen. Wij krijgen binnenkort de beroemde glasvezel-kabels dus dan gaan we daar heen. Ik heb geen problemen met hetnet. Na de wanprestatie van Orange, waar we niets van hebben krijgen we nog steeds aanmaningen...we doen er niets meer mee....                          Succes!                                                                                Sanne

ba
door bartquispel - Apr 4, 2008 om 13:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zef heel goede ervaringen met Tele 2. De installatie was eenvoudig en de overgang naar KPN was soepel geregeld (geen uur zonder internet of telefoon gezeten). In het weekend en avond bellen naar vaste nummers kost alleen het aanslagtarief. Eén keer soring gehad in ruim anderhalf jaar. De helpdesk is vriendelijk en behulpzaam. Bellen tegen lokaal tarief. Waar vind je dat nog. Succes

ti
door tilow - Apr 4, 2008 om 14:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf gebruik ik al jaren tele2 compleet naar volle tevredenheid en heb nog nooit een moment problemen meegemaakt.Ik vind dat dit ook wel eens vermeld mag worden na al die negatieve pupliciteit voorheen.Bovendien wordt ook nog eens de snelheid verhoogt van 4MB tot 20MB als vaste klant van TELE2.Dus niet alleen voor nieuwe klanten

gr
door grandma - Apr 4, 2008 om 14:01
14 Antwoorden / 2 Vragen

Sinds een jaar of drie heb ik  nu casema internet en telefonie en dit bevalt uitstekend. De snelheid kan je inderdaad zelf bepalen al naar gelang welke prijs U er voor over heeft om dit te betalen. Opzeggen van oude telefoon abonnement wordt door Casema gedaan. Wel moet je er  zelf  op letten of dit ook gebeurd is. Dus even een telefoontje of emailtje naar je huidige telefonieverstrekker. Ook je huidige internetverstrekker even nachecken maar ik heb er goede ervaringen mee opgedaan.

Casema is beslist een aanrader!!

Succes met het zoeken naar.

al
door alfmyself - Apr 4, 2008 om 14:03
4 Antwoorden / 4 Vragen

KPN is voor mij WEL betrouwbaar. Eerst al decennia een analoog lijntje voor de telefoon en dat werkt ALTIJD! ADSL van KPN overgezet naar XS4ALL + verhuizing naar ander woonadres: naadloos. Allemaal niet goedkoop maar het werkt. Informatie over nieuwe diensten is bij alle aanbieders matig, maar ik ben dan ook wat ouder en lichtelijk digibeet.

be
door bel_1 - Apr 4, 2008 om 14:07
26 Antwoorden / 7 Vragen

Sinds maart 2008 bij Telfort, internet met vast bellen. Aansluiting met veel onderbrekingen, onbetrouwbaar. Ben zeer teleurgesteld en ontevreden. Geen continu functionerende internet- en telefoonverbinding. Kwaliteit tel. verbinding is slecht, het kraakt en galmt. Tel. klantenservice kan beter. Het is kostbaar, 30 ct/min. en je moet lang wachten, 10 wachtenden voor je. Krijg twijfels bij deze keuze. Graag advies.

my
door myselff - Apr 4, 2008 om 14:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Of er nog betrouwbare en vooral aanspreekbare providers zijn? ze werken meestal met een o900 nummer

Zelf heb ik al ruim 2 jaar Wanadoo (orange) en ben er tot nu toe uiterst tevreden over ook wat betreft Internet (snelheid) als het bellen

ri
door rietman - Apr 4, 2008 om 14:31
4 Antwoorden / 3 Vragen

 Wij hebben sinds aug 2007 internet en telefonie van het net en wij zijn er heel tevreden over(ondanks alle andere berichten).Succes met het zoeken.Heb trouwens nog nooit de helpdesk moeten bellen.

tonkuijler
door tonkuijler - Apr 4, 2008 om 14:33
19 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn overgestapt van KPN naar Multikabel (3 jaar geleden) en dat bevalt gelet op de prijs/kwaliteit prima. Ik kan maar niet snappen wat de reden is dat kabelaars er vaak negatief uitkomen, of zitten wij misschien bij een goeie.

Groeten Ton

ma
door matiz - Apr 4, 2008 om 14:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb jaren bij orange gezeten internet zonder telefoon maar toen orange me belde dat ik ook bij orange telefonie er bij kon krijgen maakte ik de overstap leek me wel handig alles bij een provider.Nou had ik dat maar niet gedaan want vanaf die tijd een grote ellendeWeken heb ik zonder telefoon en internet gezetten De helpdeskmederwerkers zijn grof niet goed opgeleid om de storing te verhelpen of maar enige andere oplossing aan te dragen. De klachtenafdeling van orange is zeer traag en komt hun afspraken niet na Ben nu nog steeds met orange bezig omdat ze me nog steeds rekeningen sturen terwijl ik al maanden geleden mijn abonnement heb opgezegt. Omdat Orange boos was dat ik mijn abonnement had beeindigd hielden zij mijn telefoon lijn bezet. Ik heb UPC genomen daar kan je via de kabel gewoon internet en telefonie nemen en perfect zat zo weer online en de helpdesk is perfect.Ook zijn de rekening duidelijk en overzichtelijk. Dus ik ben erg tevrede met UPC

to
door tonh_1 - Apr 4, 2008 om 15:01
6 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb internetbellen  bij kpn-planet  en ben er uiters tevreden over.

heb  wel eens een keertje de helpdesk gebeld e ze hebben me goed geholpen

 ik ben uiterst tevreden over planet helemaal geen klachten ,maar voorheen zat ik bij upc en daar had ikw el veel klachten zoals geen verbinding,toen moest ik geregeld de helpdesk bellen en was er toen 3 kwartier tot een uur mee bezig ,nee ben blij dat ik bij upc weg ben ook wat de tv en radio betrefd

ro
door ropama - Apr 4, 2008 om 15:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben al jaren klant van xs4all, nadat ik bij Casema weg ben gegaan, omdat we bijna dagelijks storing hadden en de helpdesk was nauwelijks bereikbaar.

Ongeveer een jaar geleden ben ik ook gaan bellen via internet,

mijn vaste telefoonnummer meegenomen, geen enkel probleem gehad, helpdesk ook goed bereikbaar, maar die hoef ik ook bijna nooit te bellen, kortgeleden bericht gehad dat snelheid wordt verhoogd binnenkort, voor hetzelfde bedrag.

Ik heb heus geen aandelen van xs4all, maar ben gewoon prima tevreden.

wn
door wnn526358 - Apr 4, 2008 om 15:21
4 Antwoorden / 10 Vragen

Ik had bellen +internet van Tiscali,geweldig. Ben ook overgenomen door Telfort. Bij problemen mag je blij zijn als je na 4 a 5 weken eens een antwoord krijgt op je e-mail, dat dan nergens op slaat. Afgelopen week was er een tel.storing, helpdesk mobiel bellen(prepaid) en dan na ong. 5 min. komt er een bandje met sorry storing. Intussen was ik wel weer 1.50 Euro kwijt. De week ervoor een storing aan hun kant. weer mobiel bellen en deze keer was ik 65Euro kwijt.Ik ben dus helemaal niet blij met deze gedwongen overstao

ri
door rita63 - Apr 4, 2008 om 15:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al jaren abonnee bij @home en heb er nooit problemen mee. Voor telefonie ben ik abonnee bij Optibel (heeft nooit iemand van gehoord als ik het vertel) Voor 10,95 per maand dag en nacht bellen naar vaste nummers in Nederland. Werkt altijd!!

Groetjes!!

sleutelaar
door sleutelaar - Apr 4, 2008 om 15:24
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Thefra

zie al verschillende reacties

heb zelf al 2 jaar internetbasis en telefoon van A HOME en werkt perfect en is voor mij goedkoper dan KPN

succes

fr
door fransflach - Apr 4, 2008 om 15:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Speedlinq gaat over naar Telfort!

Maar dit terzijde.

Ik had Casema en ik kreeg niet wat ze beloofden.

Later Quicknet, 5Mb abon. ik kreeg 4Mb. Toen werd het 6Mb. en ik kreeg 5Mb.

Overgegaan op Speedlinq, de beloofde 12Mb. wordt niet gehaald. Zit vast op max. 9,1 Mb.

Het ligt natuurlijk aan jouw installatie. Kabellengte en afstand tot de centrale.

Maar als je op de website van Telfort de test doet welke snelheid bij jouw te halen valt, dan geven ze aan voor een 20Mb. abonnement dat je wel zeker 18Mb. haalt!

ca
door cas - Apr 4, 2008 om 15:50
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zit al zeker 5 jaar bij @home en ben heel dik tevreden, zowel voor vaste telefonie als voor internet. Ik heb een telefoonabb. waarbij ik onbeperkt binnen NL kan bellen naar alle vaste nummers , m.u.v. de z.g. servicenummers, dus de 0800 en 0900.

Ik loop nooit tegen meldingen aan dat de mail die me gestuurd werd te groot is of iets dergelijks. Dat gebeurt wel vaak wanneer ik mail naar anderen stuur. Mailbox MOCHT wel wat groter zijn maar vodoet voor mij. Ik krijg gemiddeld 40 mails per dag al dan niet voorzien van bijlagen.

af
door aflierman - Apr 4, 2008 om 15:51
128 Antwoorden / 0 Vragen

UPC ????
breek mij de mond niet open.
Moet zeggen dat het de laatste tijd redelijk tot goed gaat,maar je wilt vast niet weten hoevaak hier een monteur in huis is geweest en die was vaak dommer dan dom.
Uiteindelijk ie het zover gekomen dat ik gratis een mobiel hen gekregen met €20,- gratis een groot Bloemstuk en heel veel excuus.
Dus ik zou er nog eens over nadenken anders zou je een concakt moeten zoeken met mijn buren.Die zijn dan gelijk een week van slag.
Ik zou trouwens niet weten waar je beste terecht kunt maar wens je vast veel sterkte en succes.
A.F.

door 291239 - Apr 4, 2008 om 16:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zit zelf al jaren bij Multikabel tot volle tevredenheid.In eerste instantie hadden ze gratis bellen met Mulikabelabonnees,en sinds enige tijd kun je voor 10 euro extra onbeperkt bellen door heel nederland,uiteraard geen 0900 of 06 nummers.De maandrekeningen zijn zeer overzichtelijk en de service prima.

succes met zoeken

carolyn
door carolyn - Apr 4, 2008 om 16:07
39 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo

Ben al sinds 1998 bij   zeelandnet.nl en toen ze met de telephone aansluitingen begonnen direct gebruik er van gemmaakt, zo nu heb ik alles van een provider  ook  tv , zelden klachte alleen in het begin wel eens, en nu en dan een storing wat je trouwens overal hebt , maar over het algemeen heel tevreden .

Carolyn

kiran
door kiran - Apr 4, 2008 om 16:25
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@eukie

Je hebt gelijk, staat er een beetje raar. Iets uitgebreider dan. Zo'n 2/3 weken lang, viel de verbinding regelmatig weg. [ met tussen pozen, dus niet aan 1 stuk ] En tussendoor kon ik nog wel 't een en ander. Dus als ik verbinding had, ff mailtje er tussen prutsen. Opgelost? haha.

groet, kiran

al
door alberoel2 - Apr 4, 2008 om 16:26
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb vrij recent zeer slechte ervaringen met Orange Breedband dit wat de telefoon betreft. Ze geven totaal geen hulp bij storingen, zeer slecht.                                                                                       Ben nu een paar maand bij Compuserve en tot dusver geen klachten.                                                                                 Je merkt pas aan het het behandelen van storingen of een provider betrouwbaar en goed is. Er zou eigenlijk een onafhankelijk IETS moeten komen waar je klachten kunt deponeren en die dat dus dwingend laat oplossen. ZEER NODIG!!

Albert

sk
door skidcrow - Apr 4, 2008 om 16:34
5 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,

Ik zelf vindt @home, het beste, ook bij klantenservice zijn ze snel en correct of dat nu is voor een nieuw emailadres of wachtwoord of een probleem met internet verbinding enz.

Het enige nadeel is als je een compleet pakket pakt dus in jou geval internet en telefoon,  als er kabelstoring is dan kun je dus ook niet even bellen, om te vragen wat er aan de hand is.

Met vriendelijke groeten

Skidcrow

me
door meulenbuddy - Apr 4, 2008 om 17:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

hallo

zelf hebben mijn vriend en ik telefoon (vast)24 uur per dag bellen naar vaste nummers voor een vast maandelijks bedrag van home en ook internet van hun.

we hadden alleen even wat problemen toen we waren verhuisd, zonder problemen stuurt home iemand langs binnen een week. bleek et probleem ook nog bij ons zelf te liggen, maar zonder problemen helpt de monteur mijn vriend en hier waren geen kosten aan verbonden.

hierna hebben we nooit meer problemen gehad.

groetjes brenda

ja
door jaapijoo - Apr 4, 2008 om 17:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ben begonnen met wanadoo en heb nu Orange met telefonie en heb in 3 jaar 2x storing gehad Die zijn goed en snel opgelost. Heb wel de laatste weken met wat mindere adsl snelheid gezeten en een krakende telefoonlijn. Nu lijkt alles in orde. De prijs is ook ok: 25,00 p/mnd

tdehond
door tdehond - Apr 4, 2008 om 17:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Sinds december ben ik met alles bij Casema - televisie, internet en telefoon wat tot nu toe goed bevalt.
Geen storingen internet of telefoon.
Mailtje een paar dagen voordat onderhoud aan het net gehouden wordt.
Snel antwoord op een service vraag via de website. De  volgende dag al antwoord.

Een weelde voor iemand die al ruim een maand wacht op antwoord van Telfort na door Telfort bestolen te zijn. Ik wacht nog op excuus + uitleg over hoe een bedrijf waar ik nooit klant van geweest ben het in zijn hoofd haalt om mij te bestelen, terwijl ik opgezegd had bij 12move m.i.v. migratiedatum naar Telfort.  De diefstal vond plaats d.m.v. automatische incasso's. Telfort had mijn gegevens in handen gekregen via het moederbedrijf van zowel 12move als Telfort: Green ISPBV.

tdehond
door tdehond - Apr 4, 2008 om 17:37
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Sinds december ben ik met alles bij Casema - televisie, internet en telefoon wat tot nu toe goed bevalt.
Geen storingen internet of telefoon.
Mailtje een paar dagen voordat onderhoud aan het net gehouden wordt.
Snel antwoord op een service vraag via de website. De  volgende dag al antwoord.

Een weelde voor iemand die al ruim een maand wacht op antwoord van Telfort na door Telfort bestolen te zijn. Ik wacht nog op excuus + uitleg over hoe een bedrijf waar ik nooit klant van geweest ben het in zijn hoofd haalt om mij te bestelen, terwijl ik opgezegd had bij 12move m.i.v. migratiedatum naar Telfort.  De diefstal vond plaats d.m.v. automatische incasso's. Telfort had mijn gegevens in handen gekregen via het moederbedrijf van zowel 12move als Telfort: Green ISPBV.

ca
door carel_1 - Apr 4, 2008 om 17:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb sinds augusteus 2007 héél goeie ervaringen met KPNplanet. Zowel televisie als internet en voip-bellen werken uitstekend en zonder storing.

Ik denk dat KPN zijn leven verbeterd heeft.......

sp
door spek52 - Apr 4, 2008 om 17:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Al sinds de analoge modem-tijd, 64-128, kB zit ik al bij Planet, volgens mij was ik een van de eerste abonnees, en nog nooit heb ik zonder internet gezeten. Ook sinds ik internet plus bellen heb, heb ik altijd aansluiting, complimenten voor Planet dus!

O ja, 1 keer deed de telefoon het niet en dat werd zeer snel en professioneel opgelost!

Henk, Rotterdam

stingray46
door stingray46 - Apr 4, 2008 om 18:59
30 Antwoorden / 1 Vragen

ja pak @home daar ben ik al 5 jaar bij met internet en 3 jaar met de foon en al 20 jaar met de tv .
ik heb wel een dat iets het niet doet maar dan is dat met 1 telefoontje altijd zo geregeld .
maar meestal is het een kwestie van 1 minuut de modem uit het stopcontact halen en er weer in pluggen en het werkt weer zoals het hoort.
ik heb nog nooit echt klagen gehad van @home al zijn er ook mensen die schijnbaar zeer vloeken op @home.
ik spreek met lof over deze provider.
groetjes en suc6 stingray

ra
door raster - Apr 4, 2008 om 19:18
50 Antwoorden / 8 Vragen

De Tele2 service is echt klantvriendelijk en komen na wat ze beloven. Dit is de eerste keer dat ik dit hoor! Sorry maar ik heb hele ander ervaring met Tele2, maar ik denk dat je die niet wilt horen.

sc
door schweitzer - Apr 4, 2008 om 19:29
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mevr/Mijnh ??

Het blijft nog steeds tobben met internet en bellen.Dus zolang dat dan ook is behoud ik mijn gewone vaste telefoon van de KPN.Daar naast heb ik internet en mijn mobieltje al jaren via Telfort en nog nooit geen problemen gehad maar mischien is dit een uitzondering

Succes Aad Groeneweg

edwardus
door edwardus - Apr 4, 2008 om 19:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Kortom, het is nog steeds erg wisselend. Waar de een na jaren nog nachtmerries van krijgt is de ander dolgelukkig mee en omgekeerd.

Je kunt net zo goed vragen: wat is de beste auto, dan krijg je ook 16 miljoen verschillende antwoorden.

un
door unske - Apr 4, 2008 om 23:25
3 Antwoorden / 5 Vragen

  HOI, IK HEB TISCALI  MAAR IS OVERGENOMEN DOR TELFORT
  Ik bij tiscali nooit problemen gehad.
 Bij telfort ook nog niet.
 ik heb wel nu mij abonnement aangepast bij telfort
 Bij tiscali en telfort met telefoon abonnement.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 5, 2008 om 00:19
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag thefra,

Wie wel betrouwbaar is weet ik niet, maar wie in ieder geval niet kan ik uit eigen ervaring laten weten:
1. SPEEDLINK. Ze maken meerdere stomme fouten bij aflevering. Foute software voor de modem, verkeerde instructies, geen codes, geen wachtwoord enz.
Het lijkt wel opzet! Zodat je gedwongen bent hun peperdure helpdesk te bellen en dagen extra kwijt bent. Voor 2 dagen en > € 40,- belkosten helpdesk om hun fouten te herstellen één maand gratis tel. abo gekregen (€ 4,95) en ondanks 2 protestbrieven aan directie verder NIETS!

2. HetNet. Ze hebben me ruim een maand zonder internet laten zitten, ondanks dat ik het abo een maand daarvoor in had laten gaan en ruim 3 weken vóór m'n abo bij SPEEDLINK afliep de aanvraag indiende, waarbij ik aangaf reeds ADSL te hebben en per einde abo SPEEDLINK over wilde. Aanvragen in die 3 weken werden 3 keer geweigerd omdat ze zagen dat reeds ADSL op de lijn aanwezig was. Ik moest maar opnieuw aanvragen als dat abo beëindigd was. Behandeltijd 3á4 weken..... Dat werd het ruim en zonder 4-e aanvraag..... bij HetNet.

3. ALICE. Ik had me al bij ALICE aangemeld. Daar heb ik me afgemeld toen ik bericht kreeg dat de behandeling een maand of langer kon duren. Exact konden ze het niet zeggen. Zou ook 2 mnd. kunnen zijn. Achteraf ben ik blij dat ik niet doorgezet heb als ik de sores met ALICE bij anderen zie.

Bij HetNet wil ik wel weer weg, maar wat een goede is? Wist ik het maar, want ik wil mijn KPN-landlijn houden voor BudgetBellen en via de nieuwe ISP ook gratis naar vaste nummers in Nederland bellen zonder starttarief, met een nummer van de ISP.
Dus als iemand nog een goede tip heeft? Compuserve kan ik hier niet krijgen. Alleen ISP's via BB-Net en KPN en maximaal 8 Mb/s.

Hardware ERror MAN.

jo
door jolijn_1 - Apr 5, 2008 om 08:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een abonnement op ADSL-snel surfen bij het net. Ben al vanaf 2003 lid, en wil wel eens een eer wat anders proberen; Dat wordt nu @home. Ik meld me dus telefonisch af; blijkt dat ik geen opzegtermijn heb van een maand, maar nog een jaar lif moet blijven á 26,95 per maand. Een grote schande, na zoveel jaar lidmaatschap. Terwijl ik in de papieren heb staan dat ik een maand opzegtermijn heb. Zeer klantonvriendelijk. Maar het mooiste moet nog komen: Ik vraag aan de medewerker of ik dan mijn abonnement wél kan wisselen naar het goedkoopste abonnement, want dan betaal ik ook het liefste zo min mogelijk als ik eraan vast zit: Ja hoor, dat kan, een abonnement voor 19,95, en omdat dát dan een nieuw abonnement is onder niéuwe voorwaarden kan ik dat abonnement wél in één maand opzeggen en zo van HETNET afkomen....De medewerker vindt het zelf ook wel een beetje vreemd......

Overigens ben ik benieuwd of ik er nu ook daawerkelijk vanaf kom. Ik moet het nog zien. Maar het blijft ee schande dat zo'n relatief duur abonnement stilzwijgend kennelijk steeds met een vol jaar wordt verlengd. Dit zou eigenlijk bekend moeten worden

gi
door gizmodinkie - Apr 5, 2008 om 09:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

upc ,praat me er niet van. door upc monteur was alles in de woonkamer gemaakt en dat moest dus in de meterkast,daardoor kregen we geen verbinding meer,ineens na twee jaar,omdat we ook digitaal wilden gaan kijken.Terwijl de monteur erbij was ,kregen we een aanbod om het in de meterkast te laten plaatsen voor 250 euro,zijn ze gek geworden,dus nog overleg gehad,maar het moest daar en kostte zoveel. (we hadden upc weer opnieuw genomen ,omdat wij anders alleen kpn konden.).toen is er in overleg besloten dat we dat niet wilden betalen voor een fout van hun,maar het was dat of bijna geen verbinding,wij hebben gezegd zeg het abonnement maar op,nou dat kon we werden ala minuut afgesloten ,geen excuses helemaal niks.ook niet de opzegtermijn zodat we iets anders konden regelen.daardoor bijna drie weken zonder alles gezeten,we waren blij dat we onze mobiele telefoons hadden. ze hebben geen fatsoen en eigenlijk wisten we het wel,waren niet voor niks al eerder bij hun weggegaan.

Maar onze ervaringen nu na een jaar noodgedwongen kpn,we zitten nu bij telfort en hebben nooit geen problemen,mail beantwoorden ze ook goed.overstap was perfect, stekker erin en alles deed het.

hebben in het verleden ook wanadoo gehad wat nu orange is ook geen problemen mee gehad.

alice heeft een kennis van ons,maar dan is telfort goedkoper met zelfde verbinding.

veel succes

indian
door indian - Apr 5, 2008 om 10:48
8 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo, ik heb zelf internetplus bellen van Planet, het bevalt heel goed.Problemen zijn natuurlijk nooit met electronica en software te voorkomen.Mijn ervaring met Planet is gewoon goed, één keer een uitval gehad, en na contact met de helpdesk was het opgelost. Het probleem was geen verbinding, de oplossing was simpel, reset de modem, daar zit alles op aangesloten, dus deed niks het. Ik heb dit uiteraart ooit gelezen en omdat het gewoon werkt en de handleiding ergens in een kast is verdwenen nooit meer bij stilgestaan.Laat de modem gewoon altijd aanstaan, dan krijg je altijd updates, gaat het mis, jammer, maar meestal zo opgelost. Mijn advies, neem één van de grote bedrijven zoals K.P.N. die besteden er best wel aandacht aan, gewoon ff luisteren waar de problemen het grootst zijn, die neem je niet.

edwardus
door edwardus - Apr 5, 2008 om 10:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Klopt dit verhaal wel?

Alice en Telfort zijn even duur op 5 cent na. Alleen heb je bij Alice altijd de eenmalige aansluitkosten van €69.

Verder kan het verhaal van upc niet kloppen. Analoge kabel van upc in de woonkamer gehad. Toen kosteloos op proef een digitale decoder, geen probleem om het nog steeds in de woonkamer aan te sluiten. Dat verhaal van die meterkast is volgens mij een fabel. Of er moet iets anders aan de hand zijn geweest.

ph
door phubert - Apr 5, 2008 om 13:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een goede provider zoeken is hetzelfde als het vinden van een spelt in een hooiberg, naar mijn idee draait het tegenwoordig alleen maar om het realiseren van aansluitingen en klanten aan de haren naar binnen sleuren...

Begrijp me niet verkeerd het is 'just business'

Inmiddels heb ik 5 jaar ADSL, ben destijds ingestapt met een lite-abo van Wanadoo op het net van KPN, mn analoge telefoonlijn ernaast perfect, zelfs met de overname naar Orange is er niets veranderd tot het moment dat ik van Orange de aanbieding kreeg om ADSL Extra te nemen, en ben één van de slachtoffers geworden die is overgestapt.. Naar aanleiding van KASSA en de bemiddeling hangt Orange nu 1-2x per week aan de telefoon om de boel te herstellen (het lijkt of ze je nu dragen op handen en voeten), afwachten of de toezeggingen nagekomen worden.

Hoe stom het ook klinkt, voor alle mensen die ellende hebben met internet+bellen en overige handel over je telefoonlijntje waarvan de meeste techniek overvol zit met kinderziektes, begin er niet aan. Ben je het zat, neem gewoon weer een analoge (of ISDN) lijn van KPN en een internetprovider op het netwerk van KPN, alles onder 1 dak, het beste is nog DirectADSL dan heb je maar 1 aanspreekpunt. De frustratie en ellende weegt niet op tegen de 10-25 euro per maand meer voor een goede telefoonlijn en internetverbinding.

Goedkoop is duurkoop zei mn vader altijd, ik heb vaak getwijfeld; maar met internetproviders heeft ie wat mij betreft gelijk.

be
door beeuwkj - Apr 5, 2008 om 15:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas ook slechte ervaring met Orange. Voorlopig maar niets dien en afwachten tot de techniek en vooral de service verbetert.

gr
door groenendaal - Apr 5, 2008 om 15:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Wij hebben sinds dit jaar Tele2 internet en bellen en zij daar ZEER over te spreken een vlotte service en een prima telefoonlijn en een heel snelle internet verbinding voor het binnen halen van B.V films of muziek. Ik ben zeer tevreden maar misschien hebben andere mensen daar weer een andere mening over.Maar voor mij een aanrader.

wa
door warnerb - Apr 5, 2008 om 15:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook zeer slechte ervaringen met KPN, ben overgestapt naar xs 4all, dat bevalt uitstekend en ook een goede helpdesk, die tegen lokaal tariefg bereikbaar is. Ook daar wel vaak een lange wachtrij, maar met een lokaal tarief is dat nog te doen. Ik heb ook internet + bellen, en bel tevens via voip (voice over internetprovider). Informeer maar eens bij xs rall. succes.

indian
door indian - Apr 5, 2008 om 15:42
8 Antwoorden / 4 Vragen

Grappig dat je naar x4all bent, is van K.P.N. hoezo niet te vreden over K.P.N.? ook het net, planet en nog één of twee zijn van K.P.N.

Volgens mij moet je een beetje geluk hebben, werkt het, afblijven, werkt het niet, waar gaat het dan mis? verkeerd aangesloten of zitten we er aan te prutsen als het werkt, ik denk dat beide, zowel de profider als gebruiker er schuld aan hebben als het mis gaat, hoeveel telefoon verbindingen zijn er b.v. doorverbonden, op elk toestel staat een cijver en dat is gekoppelt aan het aantal wat je kunt doorverbinden.Ook het doorverbinden moet buiten de modem om.gebruik ook een schema om je internetkabel te maken, dit is zeer gevoelig voor storingen.Ik geef ook toe, de schema's die in de handleiding staan om je A.D.S.L. aan te sluiten vereisen logica, ik had me er ook in vergist.Ook ik was een dag bezig om het aan te sluiten.

gi
door gizmodinkie - Apr 5, 2008 om 18:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

u zegt dat mijn verhaal niet klopt, vind het erg vervelend dat ik hier voor leugenaar word neergezet.

dit is ons echt overkomen en er is verder niets aan de hand.u had het over een gratis decoder,ja die kregen wij ook, maar daar ging het niet om.

was hier voor het eerst en dacht dat het interessant was om te reageren, dit valt erg tegen als mensen je niet geloven.

zal hier niet meer komen.

jb
door jblom - Apr 6, 2008 om 12:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Menno, toevallig heb ik een brief van speedlinq gekregen waarin wordt geschreven dat ik a.s. maandag 7 aprl zonder telefoon zit. De reden speedlinq gaat over in TELFORT (dus geen ticali wat je mij zegt) Het moet allemaal nog over mij heen komen,en ik hoop er 't beste van. Tot op heden had ik qua internet geen problemen, wel met de telefoon. maar ja deze ADSL providers maken allemaal gebruik van de KPN touwtjes, dus als er wat mis gaat verbaast mij dat niets. Vroeger was de PTT (zo heette dat toen) een heilig huisje, hiermee bedoel ik toen was alles PTT en perfect want er was practisch nooit een storing. Maar dat was toen we leven nu. Groetjes, Flower

edwardus
door edwardus - Apr 6, 2008 om 12:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. dat weet ik ook wel. Iemand vóór mij begon over UPC, daar reageerde ik alleen op met wat praktijkervaringen. Doe er je voordeel mee.

my
door mylo1 - Apr 6, 2008 om 20:10
75 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben Multikabel..erg goede help desk..waar ik al verschillende keren tevreden ben geholpen in verband firewall

Helaas gaan Multikabel/Casema en Home zo meteen [samen] over in Ziggo...hoop in godsnaam dat de serves er niet minder op word!

Het Multikabel forum is in ieder geval [voorlopig] alleen nog maar te lezen..en verdwijnt binnenkort..het is op dit moment een [tijdelijk of niet?] Ziggo forum

pk49
door pk49 - Apr 6, 2008 om 21:00
243 Antwoorden / 2 Vragen

raar maar waar;ondanks alle negatieve publiciteit maak ik al ruim twee jaren gebruik van @Home internet, internet bellen en kabel tv.Aanvankelijk had ik wat problemen met bellen, maar na vervanging van mijn oude telefoontoestel(een heel oude draadloze)heb ik geen enkel probleem meer.De download snelheid is niet geweldig snel, 600kbps, maar snel genoeg om streams te bekijken en beluisteren.

sm
door smgmees - Apr 8, 2008 om 19:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

sorry, maar mijn ervaring met HetNet zijn momenteel verschrikkelijk: nadat de administratie mijn jaarcontract niet in een maandcontract had omgezet (ruim 4 maanden voor verloop jaarcontract aangegeven) kon de Helpdesk mij niet helpen: konden alleen maar een maandcontract surfen en bellen ervan maken: schoorvoetend accoord gegaan -> sindsdien betaal ik dubbele abonnementskosten omdat ze van mening zijn dat IK geen omzetting heb gevraagd maar me als nieuwe klant heb aangemeld. Helpdesk is perperduur en antwoorden steevast dat ze me niet kunnen helpen, de e-mails worden niet beantwoord. Nu mijn eerste rekening binnen: 35 euro verbeld aan de Helpdesk, problem NOT SOLVED!!!