stafie
door stafie Jul 2, 2016 om 18:34
Computers & telefonie

Windows 10

Ik heb windows 10 geinstalleerd. gaat wel goed, maar als ik nu een website hebt bezocht, en ik stop even, dan
moet ik elke keer weer mijn wachtwoord intypen als ik weer wil gaan internetten, dit vind ik erg lastig.....
kan dit anders?

856 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 2, 2016 om 18:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, je kan de tijd voordat je naar het wachtwoordscherm verlengen. Je kan ook een pincode i.p.v. wachtwoord instellen of je kan een lokale account draaien zonder wachtwoord.

stafie
door stafie - Jul 2, 2016 om 18:39
38 Antwoorden / 12 Vragen

ok, maar hoe stel ik dat in dan zonder wachtwoord?

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 2, 2016 om 18:44
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Heel sterk het advies om voor dat lokale account te gaan..

diumenge
door diumenge - Jul 2, 2016 om 18:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

1. Ga naar Instellingen
2. Ga naar Accounts
Als het goed is staat daar bij 'Uw e-mail en account' je account en de optie 'In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account'.

3. Klik op In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account en volg de stappen.

Let op, je zet niet je account om volgens mij, maar je maakt een nieuwe/extra lokaal account aan. Bij de nieuwe account voer je simpelweg geen wachtwoord in.

Een andere, wellicht veiligere, mogelijkheid is om bij het menu Accounts te kiezen voor Familie en andere gebruikers en daar een andere gebruiker toe te voegen. Klik op Iemand anders aan deze pc toevoegen en dan op Ik beschik niet over de aanmeldgegevens van deze persoon en daarna op Gebruiker zonder Microsof-account toevoegen. Voer een gebruikersnaam in (bijvoorbeeld Stafie-lokaal) en druk op volgende, zonder dus een wachtwoord in te voeren.

ja
door jackyh - Jul 2, 2016 om 19:11
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb het volgende gedaan:
Instellingen - accounts  -  aanmeldingsopties   -  nooit

marita5
door marita5 - Jul 2, 2016 om 19:23
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Stafie ,

Ik heb windows 10 geinstalleerd. gaat wel goed, maar als ik nu een website hebt bezocht, en ik stop even,

Zoals u het beschrijft bedoelt u dan niet , als de laptop uit de slaapstand komt u het wachtwoord moet intypen .?

U kunt het login-scherm uitschakelen zodat u niet telkens een wachtwoord in hoeft te voeren zodra u het systeem ontwaakt uit slaapstand:

  1. Klik op het menu Start Start en selecteer Instellingen..
  2. Klik op Accounts.
  3. Klik op Aanmeldingsopties.
  4. Klik op het drop-down menu onder Aanmelding vereisen en selecteer Nooit.

stafie
door stafie - Jul 2, 2016 om 19:24
38 Antwoorden / 12 Vragen

Hartelijk dank..het is inmiddels gelukt

Ma
door Mat Matheij - Jul 3, 2016 om 21:34
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat hangt ervan af. Bij W10 computers treedt na enige tijd of het dichtklappen van bijv. Laptop een auto beveiliging in werking waarbij opnieuw een wachtwoord moet worden opgegeven. Het gaat hier om de slaapstand van de pc.