vlinder279
door vlinder279 Feb 3, 2015 om 23:24
Computers & telefonie

Windows Photo Viewer van windows 8.1

Ik heb het besturingssysteem Windows 8.1.
De photo viewer heeft hier een roze achtergrond wat de originele fotokleur beïnvloedt.
Kan iemand mij (graag stap voor stap (-: )) uitleggen hoe ik deze gewoon wit kan krijgen?

2773 11 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 3, 2015 om 23:52
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Een andere instelling via u scherm kan misschien wat doen , b.v. persoonlijke instellingen
Ik heb namelijk daar geen last van.

edrick3
door edrick3 - Feb 4, 2015 om 10:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo vlinder279,

Misschien kun je iets met deze info: klik hier.

Suc6

reflecs
door reflecs - Feb 4, 2015 om 13:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt ook kijken welk kleurprofiel is ingesteld:
Configuratiescherm > Kleurbeheer
Of zoeken naar Kleurbeheer

Vervolgens Geavanceerd > Standaardwaarden Windowskleur Systeem>
Apparaat profiel.
Daarachter staat Systeemstandaard (sRGB IEC161966-21)

Wanneer er bij u iets anders staat kunt u bovenstaande optie uit de lijst kiezen.
Eventueel de computer opnieuw opstarten.
(Wel even noteren wat er oorspronkelijk staat)
Dit gaat over Windows 7, maar bij u moet het principe hetzelfde zijn.

http://www.w7forums.com/threads/pink-purple-image-in-windows-photo-viewer.1774/

vlinder279
door vlinder279 - Feb 7, 2015 om 11:55
14 Antwoorden / 10 Vragen

Jammer valerius, aan dat antwoord hebben we dus niks,,, ik vroeg om een stap voor stap uitleg!
en niet of u er wel of geen last van hebt )-:

edrick en reflex, jullie wel heel erg bedankt voor het antwoord!
Beide opties geprobeerd, was nog niet zo eenvoudig, maar helaas bleef de achtergrond roze.
Misschien nog andere suggesties?

edrick3
door edrick3 - Feb 7, 2015 om 12:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vlinder279,

Je zou het volgende eens kunnen proberen:

Je kent het euvel ongetwijfeld: de pc wordt na verloop van tijd traag of begint kuren te vertonen. Dan maar alles opnieuw installeren? In Windows 8 vind je de optie om de pc te vernieuwen zonder dat dat invloed heeft op je bestanden. De machine wordt dan teruggebracht naar de fabrieksinstellingen, maar items zoals foto’s, muziek, video’s en andere persoonlijke bestanden blijven behouden. In het Startscherm opent je de Charms-balk en kies je voor Instellingen. Klik op Pc-instellingen wijzigen. Kies de sectie Algemeen en rol naar het onderdeel Pc vernieuwen zonder dat dat invloed heeft op bestanden. Klik op de knop Aan de slag. Vervolgens volgt u de stappen van de wizard.
(Bron:Computertotaal).

Suc6

ph
door philip36 - Feb 7, 2015 om 12:47
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk hier eens
http://optimwise.com/fix-windows-photo-viewer-yellow-tint-background/

edrick3
door edrick3 - Feb 7, 2015 om 13:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vlinder279,

En mocht dat allemaal niet tot de gewenste oplossing leiden:

Installeer IrfanView en instellen als je standaard foto-viewer.
Let op:
Bij de installatie krijgt u de vraag of u Google Toolbar en Google Chrome ook wilt installeren. Als u dat niet wilt moet u die opties uitzetten, door de vinkjes weg te halen!
Nadere info over dit progje: klik hier.

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2015 om 18:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vlinder279,

En .... stand van zaken?

vlinder279
door vlinder279 - Feb 11, 2015 om 20:33
14 Antwoorden / 10 Vragen

Haha, edrick3 ... de stand van zaken )-:
Gek word ik er van.
De stappen van philip36 en u allemaal opgevolgd, maar helaas pindakaas!
Toen InfranView geïnstalleerd maar dit beviel me ook niet echt dus weer ongedaan gemaakt.
Toen liep op de één of andere manier de hele pc vast bij het updaten van Windows.
Dit vanmiddag na lang tobben uiteindelijk opgelost.
Heb me voorgenomen om vrijdag naar mijn leverancier van de pc te gaan om eens te vragen
of die jongens mij nog verder kunnen helpen.
Dat is een specialist (VelzArt) dus ik mag er van uit gaan dat die jongens er echt veel van weten (-;
Wordt dus nog vervolgd.

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2015 om 12:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vlinder279,

.....Toen InfranView geïnstalleerd maar dit beviel me ook niet echt dus weer ongedaan gemaakt......
Dat het programma je niet bevalt ok, maar ... was die achtergrond nu normaal, want dáár ging het om?
Alles opnieuw(laten) installeren is natuurlijk ook een optie.
Begrijp overigens niet waarom het terugbrengen naar de fabrieksinstellingen het niet opgelost heeft.

Met vr.gr.