ba
door bartbo May 26, 2015 om 13:37
Computers & telefonie

Wordt de pc langzamer?

Wie kan mij vertellen of mijn pc langzamer wordt als ik Adblock Plus installeer?

4204 21 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 26, 2015 om 13:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, natuurlijk wordt je pc niet langzamer door ABP.

Cookies
door Cookies - May 26, 2015 om 13:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

ABP verlost je van al die oervervelende reclame. Gewoon installeren dus.

reflecs
door reflecs - May 26, 2015 om 13:52
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik merk geen verschil met het laden van pagina's. Maar zelfs als het iets zou vertragen, zou ik het niet willen missen :)

edrick3
door edrick3 - May 26, 2015 om 13:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bartbo,

Geen vertraging.
Gewoon installeren.
Prima progje.
Kun je hier veilig downloaden.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - May 26, 2015 om 13:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 13:56]Hallo bartbo,

Geen vertraging.
Gewoon installeren.
Prima progje.
Kun je hier veilig downloaden.

Met vr.gr.

Die download is voor Chrome. Misschien gebruikt TS een andere browser?

ba
door bartbo - May 26, 2015 om 13:59
37 Antwoorden / 36 Vragen

Voor alle reacties hartelijk dank,hij staat er al op.

edrick3
door edrick3 - May 26, 2015 om 14:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 13:57]

Die download is voor Chrome. Misschien gebruikt TS een andere browser?

De downloadpagina past zich aan aan je browser. Blijkbaar heb jij dus Chrome (?).

pi
door pieterwolters - May 26, 2015 om 14:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop alleen wel dat niet teveel mensen dit gaan gebruiken: ik zou toch niet graag gaan betalen voor content.

akkerdistel
door akkerdistel - May 26, 2015 om 15:20
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Aanvullende tip; Voor AB+ is er ook nog een extra extensie, kun je eigenlijk alles, waarvan jij vindt dat het overbodig is, 'verwijderen'. Dit met slechts 3 keer klikken op de muis. En gaat het mis, kun je het heel simpel weer ongedaan maken. Voorbeeldje ;-).

Cookies
door Cookies - May 26, 2015 om 15:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 14:20][quote=carola.83 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 13:57]

Die download is voor Chrome. Misschien gebruikt TS een andere browser?

De downloadpagina past zich aan aan je browser. Blijkbaar heb jij dus Chrome (?).

Je hebt gelijk. Inderdaad mijn standaardbrowser.

van leyden
door van leyden - May 26, 2015 om 15:52
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=bartbo schreef op dinsdag 26 mei 2015, 13:37]Wie kan mij vertellen of mijn pc langzamer wordt als ik Adblock Plus installeer?

Op sommige (spelletjes) sites geven ze expliciet aan dat het laden langer duurt wanneer ad block is ingeschakeld.

Heb adblock zelf ook, een zegen voor de mensheid, een drama voor de adverteerders.
Hun probleem.

Ik weet al wat er gaat gebeuren in de toekomst>> geen of zeer beperkt internet als er adblock geinstalleerd is.
Want reclame kijken moet, teveel jojo s die daar hun brood mee verdienen.

crewmember
door crewmember - May 27, 2015 om 09:44
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=van leyden schreef op dinsdag 26 mei 2015, 15:52]de adverteerders.
Hun probleem.

Tja, totdat sites als tweakers, facebook, google, nu.nl, youtube, The pirate bay etc etc allemaal niet meer kunnen bestaan of je er voor moet gaan betalen. Dan is het ook jouw probleem.

gompy2
door gompy2 - May 27, 2015 om 11:37
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 27 mei 2015, 09:44][quote=van leyden schreef op dinsdag 26 mei 2015, 15:52]de adverteerders.
Hun probleem.

Tja, totdat sites als tweakers, facebook, google, nu.nl, youtube, The pirate bay etc etc allemaal niet meer kunnen bestaan of je er voor moet gaan betalen. Dan is het ook jouw probleem.

Alleen bij Tweakers krijg je bij een blokkering de melding:

Je blokkeert onze banners :(

Hoi! We zien dat je waarschijnlijk AdBlock, Ghostery, NoScript of andere software gebruikt die onze banners ontregelt. Dat vinden we jammer, hiermee ontneem je Tweakers in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door Tweakers te whitelisten of beleef Tweakers bannervrij en word abonnee! Lees hier meer over ons verdienmodel.

En kan men de blokkering van die specifieke Tweakers-site uit zetten door op de pictogram van ABP te klikken en een vinkje te zetten bij " Uitschakelen op tweakers.net" , dat is alles.
En zo kan men doen met elke site die men sympathiek vind of vind dat die ondersteund moet worden.
Om dat allemaal te weten moet men de add-on Adblock Plus ook zelf gebruiken of zelf een beetje onderzoeken.

Voor de rest maakt het niet uit of alles geblokkeerd wordt op de site's die je aangeeft, die genereren hun inkomsten sowieso wel, met of zonder blokkade.

Het gebruik van Adblock Plus kan er wel toe leiden dat sommige site's niet helemaal goed werken als bepaalde onderdelen geblokkeerd worden en daardoor niet alles getoond wordt van een pagina.
Maar ook dan is het zo dat aangegeven kan worden wat er wel en niet, of welke pagina wel of niet geblokkeerd moet worden.
Voor de rest zie ik Adblocker Plus als een zegen indien men een beetje fatsoenlijk wil surfen zonder vergeven te worden door banners, popups en ander gedoe, en om die reden is ABP ook zeer zeker een aanrader.

Cookies
door Cookies - May 27, 2015 om 11:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......En kan men de blokkering van die specifieke Tweakers-site uit zetten door op de pictogram van ABP te klikken en een vinkje te zetten bij " Uitschakelen op tweakers.net" , dat is alles.
En zo kan men doen met elke site die men sympathiek vind of vind dat die ondersteund moet worden. ......

Ik vind Tweakers wel sympathiek, maar al die rommel die je op je scherm krijgt als je ABP uitschakelt, bepaald niet.

crewmember
door crewmember - May 27, 2015 om 12:04
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 27 mei 2015, 11:43]
Ik vind Tweakers wel sympathiek, maar al die rommel die je op je scherm krijgt als je ABP uitschakelt, bepaald niet.
Vind je het wel sympatiek dat je monteurs moet betalen om je auto te repareren?
Ik zou persoonlijk liever hebben dat ik wat reclame's kijk terwijl ik wacht en dat ze dan gratis mijn auto repareren.

[quote=gompy2 schreef op woensdag 27 mei 2015, 11:37]
Voor de rest maakt het niet uit of alles geblokkeerd wordt op de site's die je aangeeft, die genereren hun inkomsten sowieso wel, met of zonder blokkade.

-Facebook:85% van inkomsten via advertenties. (eerst 100%)
http://www.theverge.com/2012/2/1/2764825/facebook-revenue-ads-12-percent-zynga
-Google:90% van inkomsten via advertenties https://investor.google.com/financial/tables.html
-Youtube=Google
-nu.nl (Hoe krijgen zij geld zonder advertenties?)
-The pirate bay: Bijna 100% via advertenties volgens tweet van oprichter vorig jaar. (sorry kan het niet meer vinden)

Ik heb adblock plus genoeg gebruikt maar heb het er uiteindelijk afgegooid. En ghostery geinstalleerd. Dit blokkeert niet direct ads maar wel automatisch de tracking cookies die ik niet wil hebben.
Ik weet dat je kan whitelisten. Dit deed ik veelvuldig in adblock en nu ook in Ghostery.

Ik heb verder niks tegen adblock of gebruikers van adblock. Maar weet wel wat je sites die je bezoekt aandoet. Je kost ze alleen maar geld.

Redacteur
door Redacteur - May 27, 2015 om 13:51
1056 Antwoorden / 62 Vragen

S.v.p. bij beantwoording ingaan op de gestelde vraag:

'Wie kan mij vertellen of mijn pc langzamer wordt als ik Adblock Plus installeer?'

De redactie

gompy2
door gompy2 - May 27, 2015 om 15:16
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 27 mei 2015, 11:43]
Ik vind Tweakers wel sympathiek, maar al die rommel die je op je scherm krijgt als je ABP uitschakelt, bepaald niet.
Dat is uiteraard helemaal jouw keuze, en gelukkig ben je daar zelf baas over.
Persoonlijk vind ik de rommel bij Tweakers wel mee vallen, het zijn er maar een paar, maar dat vind ik dus.
Tweakers is daar ook heel duidelijk in geweest in 2013:
Quote:

We snappen als geen ander dat op het internet een 'alles is gratis'-cultuur heerst en werken daar graag aan mee door onze content en functionaliteit gratis ter beschikking te stellen. Dat kan echter alleen als er inkomsten zijn, want linksom of rechtsom moeten de kosten voor hosting, het pand en de inmiddels meer dan zestig mensen die bij, voor en aan Tweakers werken, worden betaald. Tweakers is dus afhankelijk van de inkomsten uit advertenties om te kunnen blijven bestaan.

Jij kunt daaraan meewerken door Tweakers op je whitelist te zetten in je eventuele Flash- of adblocker. Het concept dat bezoekers op een banner moeten klikken om als website geld te verdienen is al lang en breed achterhaald; Tweakers verdient geld aan het vertonen van banners en is daarbij niet afhankelijk van hoe vaak er op een banner wordt geklikt. Ons whitelisten zou dus echt helpen. We bieden overigens wel een optie voor mensen die op Tweakers überhaupt geen banners willen zien. Via onze Aboshop kun je voor 1,27 euro per maand een abonnement afsluiten waarbij je de mogelijkheid krijgt om alle banners uit te schakelen.

Klik-> Tweakers start proef met geautomatiseerde bannerverkoop

Een heel andere zaak vind ik het worden bij site's die echt agressieve reclame en banners op je scherm plempen.
Steeds meer mensen besluiten advertenties te blokkeren. Dit komt door de trend van nieuwssites als Nu.nl, Google, sociale sites als Facebook en Twitter maar ook videostreamingsites als YouTube om hun websites steeds voller te zetten met advertenties. Dit werkt zo afleidend dat je doorgaans de echte inhoud nauwelijks nog kan scheiden van de gesponsorde artikelen, pagina's of advertentie's en mijn mening is dat als beheerders van website's dat een beetje beter gaan doseren en nuanceren de irritatie bij de meeste mensen ook af zal nemen.
Bovendien werkt het op het laden van pagina's zo enorm vertragend dat het niet leuk meer wordt.
Het besef dat site's inkomsten moeten genereren uit banners en advertentie's is er bij de meeste mensen wel denk ik, maar het slaat steeds meer door.

Tegen Adblock Plus is een proces aangespannen in Duitsland door uitgevers, die uitgevers hebben dat verloren.
Klik-> Duitse uitgevers verliezen rechtszaak van Adblock Plus

Dus het gebruik van Adblock Plus werkt zeker niet vertragend, ondanks dat alle binnenkomende datastromen geanalyseerd moeten worden wat zeker wel wat rekenkracht kost, maar per definitie is met internet-surfen het gebruik van Adblock Plus het tegendeel waar, je ziet de pagina's veel eerder op je scherm, ontdaan van alle troep.

adjura
door adjura - May 27, 2015 om 15:17
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik al langer Adblock Plus, tot mijn grote tevredenheid.

En ik heb niks gemerkt van trager worden van de pc.

Het is eenvoudig te installeren, probeer het gewoon en als het niet bevalt kun je het eenvoudig uitschakelen of verwijderen.

Succes. ;-)

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 27, 2015 om 16:19
39 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb het ook geinstalleerd en niet gemerkt dat er iets langzamer wordt. Ik zal het je gewoon aanbevelen dus :)

holiday
door holiday - May 27, 2015 om 17:18
102 Antwoorden / 12 Vragen

Al is het minimaal maar vertragen doen ze allemaal.

gompy2
door gompy2 - May 27, 2015 om 17:52
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=holiday schreef op woensdag 27 mei 2015, 17:18]Al is het minimaal maar vertragen doen ze allemaal.
Klopt helemaal, en het kan ook niet anders.
Elk programma wat inkomende en/of uitgaande datastromen analyseert en controleert, een blocker, een virusscanner, een firewall en noem maar op, kost rekenkracht en dus beïnvloed het de algehele prestatie van een systeem.
Maar soms moet men iets inleveren om grotere voordelen te verkrijgen.