mo
door moorees Jan 1, 2012 om 15:45
Computers & telefonie

.xls en .doc

eerst iedereen een mooi en gezond 2012 !!!

ik kan op mijn pc documenten eindigend op .xls en .doc niet meer openen.
wat moet ik downloaden om dat weer wel te kunnen ?

2066 19 Rapporteer

handboekict
door handboekict - Jan 1, 2012 om 15:50
80 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je een nieuwe pc gekocht of deze opnieuw geïnstalleerd?
Vraag is of je wel en niet Office op de pc hebt staan?
Zo niet, dan kun je Excel viewer en Word viewer installeren:

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2012 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo moorees,

Jij ook een goed 2012!

Als het probleem pas optreedt zou ik eerst eens systeemherstel proberen.

Meld even of dit al dan niet geholpen heeft.
Kunnen we eventueel verder kijken.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2012 om 15:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS,

Voor de .xls kun je anders even hier kijken.

mo
door moorees - Jan 1, 2012 om 16:14
48 Antwoorden / 61 Vragen

dank voor jullie hulp maar ..... systeemherstel geprobeerd en dat hielp niet dus voor .xls de oplossing van edrick3 geprobeerd en nu heb ik het volgende probleem(je).
ik probeer de afkickdag.xls uit te voeren maar die wordt dan geopend in wordpad en ik krijg dan allemaal "vreemde" tekens te zien behalve de leesbare versie.
dus, als jullie nog niet gek van me worden, graag een advies

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2012 om 16:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@moorees,

Wel de goede download genomen?
Deze: klik hier.

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2012 om 16:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@moorees,

Klik met de rechtermuisknop op het te openen bestand.
Klik op 'Openen met' en kies dan voor Excel Viewer.

mo
door moorees - Jan 1, 2012 om 16:55
48 Antwoorden / 61 Vragen

bedankt voor alle tijd en moeite, probleem blijft dus ik stop er maar mee

mahadma
door mahadma - Jan 1, 2012 om 17:19
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Je kan ook de officiele Office op je pc zetten, maar die kost wel geld. Dan heb je Word (voor doc), Excel (xls) en power Point. Kan het zijn dat Word en Excel er als "probeer of tijdelijke" versie op een nieuwe pc stonden? Als dat zo is verloopt de gebruiksmogelijkheid na een 30 of 60 dagen en moet je de licentie kopen.

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2012 om 17:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mahadma,

....en moet je de licentie kopen.....

Óf de gratis viewers downloaden zoals ook handboekict al l aangegeven heeft.

@moorees,

Niet zo vlug opgeven!
Geef wel even de goede info door:
- ExcelViewer gedownload zoals aangegeven? ja/nee
- Op .xls bestand geklikt? Openen met ... Wat lukt er niet?

Je schreef: kan bestanden niet meer openen. Eerst dus wel, nietwaar.
Kan dan inderdaad best zo zijn als mahadma hierboven schreef (aangezien systeemherstel ook geen oplossing bood)
Met de viewers moet het dan normaal gesproken weer lukken.

mahadma
door mahadma - Jan 1, 2012 om 17:53
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Met "vieuwers" kan je wel kijken maar ook bewerken? Dat is toch de beperking van "vieuwen". Met de licentie kan je en kijken en bewerken.

mo
door moorees - Jan 1, 2012 om 18:15
48 Antwoorden / 61 Vragen

excelviewer inderdaad gedownload zoals aangegeven, op .xls bestand geklikt maar dan krijg ik alleen openen (en niet openen met) en dan komen er weer allerlei onleesbare tekens. een paar weken geleden kon ik alle bestanden zonder problemen openen dus zal het inderdaad wel een probeer versie zijn geweest. gezien mijn omstandigheden ben ik niet in staat om de officiele office te kopen dus laat ik het maar zo.

bedankt voor uw moeite

mahadma
door mahadma - Jan 1, 2012 om 18:18
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@moores,

misschien heeft iemand uit je vrienden, kennissen of werkkring het officiele office pakket en wil hij/zij het bij jouw instaleren. De moeite waard om even rond te kijken, toch.

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2012 om 18:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@moorees,

Wat gebruik je: XP, Vista, W7??

handboekict
door handboekict - Jan 1, 2012 om 18:27
80 Antwoorden / 0 Vragen

Ik merk dat je graag afkickdag.xls wil openen door er direct op te dubbelklikken.
Helaas werkt dit niet bij jou, echter je kunt afkickdag.xls ook anders open:
- start eerst excel viewer
- in excel viewer zoek je afkickdag.xls en opent deze.

mo
door moorees - Jan 1, 2012 om 18:39
48 Antwoorden / 61 Vragen

lieve mensen het is gelukt !!!!!!!!!
ik heb W7 en de excel viewer werkt ook, nu alleen nog ff de kolommen breder maken en opslaan en ik kan de lijst gaan bekijken.

HARTSTIKKE BEDANKT en edrick3 bedankt voor je geduld

mahadma
door mahadma - Jan 1, 2012 om 18:42
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@moores,

misschien is een geprinte versie (als hij toch op je scherm staat) een handigheidje? Succes.

edrick3
door edrick3 - Jan 1, 2012 om 18:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@moorees,

Mooi dat het openen gelukt is, maar ..... ik ben bang dat 'ff de klommen breder maken' niet gaat lukken.

Zoals mahadma ook al aangegeven heeft: alleen kijken, NIET bewerken.

Met vr.gr.

paolacastoro
door paolacastoro - Jan 1, 2012 om 19:39
13 Antwoorden / 1 Vragen

"Eind goed al goed!"

gladdeharry
door gladdeharry - Jan 1, 2012 om 19:57
463 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt ook Open Office downloaden. Helemaal gratis!

http://www.openoffice.org/nl/