Ziggo heeft een internetabonnement met een downloadsnelheid van max. 20 mb. Hoeveel zou daar in de praktijk minimaal van over moeten blijven? Ik kom maximaal op een snelheid van 11 en dit is getest via diverse snelheidsmeters. Is dit niet wat weinig? Graag ook reakties van gebruikers van dit abonnement.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Je schrijft: Ziggo heeft een internetabonnement met een downloadsnelheid van max. 20 mb. Hoeveel zou daar in de praktijk minimaal van over moeten blijven?
Er wordt dus het woordje "maximaal" gebruikt. Gebruikelijk is, dat de helft van het maximale, maatschappelijk gezien geacepteerd dient te worden. Als jij dat niet accepteert, dan zul je dus een andere provider moeten zoeken die wel effectief een hogere snelheid heeft dan 10Mb.
Read,ik weet precies hoe het werkt met die aanbiedingen dus daar gaat het in deze niet om.Ben alleen nieuwsgierig hoe de ervaringen zijn van andere gebruikers van dit abonnement. Birdies,alles is goed aangesloten en werkt verder prima.Deze persoon heeft het laten aansluiten door een monteur van Ziggo en later heb ik zelf geconstateerd dat alles goed is gegaan. Het betreft dus niet mijn eigen aansluiting.
Heb je een draadloze verbinding? Gebruik je een router? Kan best zijn dat het door een monteur is aangesloten, maar dat zegt niets over de kwaliteit van de bekabeling, routers e.d.
Ik heb ook Ziggo 20 MB en dat klopt ook af en toe is het weleens wat minder maar dan is het waarschijnelijk te druk. Vergelijk het eens met een snel weg hoe drukker hoe langer u onderweg bent files zijn dan wel niet maar heeft wel invloed op de snelheid..Met deze LINK in u adres balk ktijgt u dus het start pprogramma [b]http://www.speedtest.net/index.php?nojs=1[/b] probeer deze snelheids meter eens geeft bij mij tussen 19000 en 20000 aan vergeleken met 2 ander snelheidsmeters gelijk. Groet Valerius
Houd er rekening mee dat de verbinding tussen jou en de speedtest vaak een bottleneck kan zijn. Daar kan Ziggo dan niks aan doen. Zelf heb ik ook een 20mbps abonnement van Ziggo (dus ongeveer 2 megabyte downloaden per seconde) en ik ben er erg tevreden mee. Je bedoelt met 20mb de 20mbps als het goed is? Ik herinner mij namelijk toen ik mijn eerst abonnement kabelinternet afsloot dat er werd geadverteerd met 4mb download snelheden. Dit bleek dus mbps te zijn en overeen te komen met 512 kilobytes per seconde.
Als je echter maar de helft van de snelheid krijgt kan er iets mis zijn met de firmware van je modem. Die is namelijk bij mij een aantal jaar geleden geupdate. Ik kreeg namelijk helemaal geen verbinding na de onderhoudsbeurt. Heb toen met Ziggo gebeld en die zorgde voor een handmatige update op afstand. Sindsdien geen problemen gehad.
Haal de stekker uit het modum zodat de stroom eraf is wacht een paar minuten en sluit hem weer aan. Doe dan nog eens een speedtest .Ik had het ook en het is handig om dat af en toe eens te doen.
Ik heb een abonnement bij Tele2, ik heb precies hetzelfde probleem, heb hier over gemail, en gebeld, dan zeggen ze, het abonnement is TOT 20mb en ik mag blij zijn met 11mb, we liggen te ver van de huiscentrale, terwijl dat compleet om de hoek ligt.Ook heb ik volgens hun meer dan 11mb, weet niet hoe zij dat berekenen, op afstand, terwijl toch mijn pc 11en een beetje aangeeft.
Ik heb het Alles-in-één-Plus pakket en zo te horen heb jij dat ook. Met de speedtest heb ik nu 19.61 Mb/s download en 2.85 Mb/s upload. Deze snelheden haal ik altijd. Dag en nacht dezelfde snelheid, behalve als ze tussen 02.00 u. en 06.00 u. onderhoud plegen, dan heb je helemaal geen verbinding..... Ook geen telefoon dus :-(
Ik heb ook Ziggo met 20 mb downloadsnelheid. Heb eigenlijk nooit getest, aangezien ik in dat soort dingen niet zo thuis ben en de snelheid voor mij prima is. Heb nu toch (uit nieuwsgierigheid) die Speedtest geprobeerd, en daar geeft hij iedere keer een downloadsnelheid rond 110.45 mbps (!) aan na het testen. Op andere sites geeft hij zelfs nog hogere waardes af. Dit lijkt me erg hoog, of lees ik dit gewoon verkeerd af?
Ik verwacht dat de meesten onder ons een virusscanner gebruiken. De ervaring leert dat deze noodzakelijke programma's de downloadsnelheid wezenlijk beinvloeden. Er zijn ook significante verschillen afhankelijk van het type virusscanner dat je gebruikt. Ziggo erkent naar mij bekend slechts de resultaten van twee snelheidsmeters.
http://www.coax.nl/tester/ EN http://speedtest.bbned.nl/
Beste Harry, Dat ligt niet uitsluitend aan Ziggo. Dat ligt grotendeels aan de instellingen van je netwerkkaart. Dit is na te zoeken bij het apparaatbeheer. (maar dan wel voorzichtig) Of het dataverkeer wordt afgeremd door te weinig RAM-geheugen op het moederbord. Of door de virusscanner die meekijkt. Een trage webbrowser. Andere netwerkapparaten die ook gebruik maken van de internetverbinding. De kwaliteit van de verbinding tussen het internetmodem en de internetrouter. Het is dan ook iets te gemakkelijk om dit probleem bij Ziggo neer te leggen.
Iedereen bedankt voor het antwoord.Zoals al gezegd betreft het hier niet mijn eigen verbinding.Gisteren weer een meting gedaan en die kwam uit op 14mb/s.Is dus al iets hoger.Is denk ik redelijk acceptabel.
Het kan zijn dat u ver van de centrale af woont, dan wordt de snelheid wat lager. Of aan als u de nieuwe n router met usb stick heeft, uw computer kan daar niet geschikt voor zijn.
Ik had hetzelfde probleem bij UPC. Ik kwam ong. op de halve snelheid terecht die werd opgegeven. De reden volgens UPC was dat de vertraging door de pc kwam. Ik moest de pc maar eens in de safe mode opstarten waardoor blijkbaar veel remmende factoren uitgeschakeld werden en nog eens de snelheid testen. Wie schetst mijn verbazing dat toen de opgegeven snelheid wel klopte. Misschien dat de "kenners" dit snappen, ik moest het er in ieders geval mee doen. groet,
Hallo, Volgens mij heeft Ziggo "vergeten"je te vertellen dat nog niet overal in NL 20 MB te krijgen is. Ik ben net van PLanet naar tele2 en bij planet kwam ik tot 4 MB. Bij Tele2 stond ook TOT 20 MB, maar naar een telefoontje en navraag zeiden ze dat op ons adres tot heden maar 4 MB doorgegeven kan worden en dus krijg je korting op de prijs. Maar ze geven wel aan dat de 20 nog niet haalbaar is. Men moet in NL die bekabeling 's versneld gaan verbeteren zodat ook op het platteland wat meer MB te krijgen zijn.
Hallo Ik heb ook enorme problemen met de sukkels van Ziggo gehad . Het zou allemaal aan mijn pc liggen en de instellingen zouden niet goed zijn. Tot ik vorige week 2 goede medewerkers te pakken had . Wat bleek ik heb een z2 PLUS aansluiting (dus 20 mb) maar bij Ziggo was ik geprogrameerd als zijnde Z2 (10 mb) . Deze week is het dan na bijna 3 maanden geworstel met de sukkels van Ziggo opgelost . Wellicht is bij jou hetzelfde probleem en misschien nog wel met een paar duizend anderen. Ik ga in ieder geval mijn telefoonkosten em abbonementskosten terughalen . Ik hoop dat je aan dit antwoordt iets hebt.
Hallo, Volgens mij heeft Ziggo "vergeten"je te vertellen dat nog niet overal in NL 20 MB te krijgen is. Ik ben net van PLanet naar tele2 en bij planet kwam ik tot 4 MB. Bij Tele2 stond ook TOT 20 MB, maar naar een telefoontje en navraag zeiden ze dat op ons adres tot heden maar 4 MB doorgegeven kan worden en dus krijg je korting op de prijs. Maar ze geven wel aan dat de 20 nog niet haalbaar is. Men moet in NL die bekabeling 's versneld gaan verbeteren zodat ook op het platteland wat meer MB te krijgen zijn.
Wezenlijk verschil tussen ADSL (planet en tele2 e.a.) en Kabel (Ziggo-UPC ) Is dat gedoe met de wijkcentrales. Bij kabel internet ben je niet afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale (als ze die al hebben...). Iedereen kan in principe de maximale snelheid halen. Mits het niet te druk is en thuis alles tip top in orde is.
Ik ben super tevreden over Ziggo. [Wellicht ook eens laten merken dat er ook tevreden klanten zijn]. Vanaf moment 'start' breedband in onze regio zit ik al bij Ziggo (en ik ben er niet werkzaam en heb er ook geen andere relatie mee dan 'klant'.)
Prijs/prestatie is zeker niet slechter dan bij andere providers en ze investeren in snelheid van je internet aansluiting en breedte van het produkt aanbod. Ik gebruik inmiddels naast internet ook digitale tv en telefonie (alles in één) van ze. Hun service is prima (en ook hier geldt; en dus zeker niet slechter dan bij andere service providers).
Ik begrijp dat mensen klagen als zaken niet lopen zoals verwacht (dat doe ik ook). Een vraag die je jezelf moet blijven stellen is of je perceptie rondom prijs/kwaliteit wel klopt en of je verwacht dat je bij anderen dit soort problemen, bij gelijke prijs/kwaliteit niet ook zou hebben.
Ik heb ook het Alles-in-één-Plus pakket van ziggo,maar mijn snelheid is ook maar 5 mb i.p.v 20,ik heb enkele keren gemaild naar de klantenservice met deze mededeling, de eene keer lag het aan de firmware van het modem ( merk ubee),de andere keer aan een update,2 weken geleden kwam een medewerker met de mededeling dat het probleem half januari opgelost ging worden..........:( ik heb het eigenlijk een beetje gehad met ziggo. Kan iemand mij een bruikbare tip geven . Ik heb al meermalen gereset zonder resultaat.
sonjaatje schreef op zaterdag 26 dec 2009, 21:19: Ik heb een abo van 4mb/s. De test wijst uit dat ik in werkelijkheid 4.33mb/s heb. Ik ben dus tevreden. Leuk die test, had ik nooit van gehoord.
Wel vraag ik me af wat jullie dan betalen als je zo`n snelle verbinding hebt.
Ik heb dus alles in 1 plus voor m.i.v. 1-1-10 incl. telfab. en tv voor 51,45 euro 's snelheid is dan 20mbts per sec.voor download en 3 mb voor uplod. Met groet Valerius
willem b schreef op zaterdag 26 dec 2009, 19:35: Ik heb ook het Alles-in-één-Plus pakket van ziggo,maar mijn snelheid is ook maar 5 mb i.p.v 20,ik heb enkele keren gemaild naar de klantenservice met deze mededeling, de eene keer lag het aan de firmware van het modem ( merk ubee),de andere keer aan een update,2 weken geleden kwam een medewerker met de mededeling dat het probleem half januari opgelost ging worden..........:( ik heb het eigenlijk een beetje gehad met ziggo. Kan iemand mij een bruikbare tip geven . Ik heb al meermalen gereset zonder resultaat.
Ik zit met hetzelfde probleem en krijg van ziggo het antwoord dat ze er mee bezig zijn (dat is de oplossing volgens ziggo) niet alleen is de verbinding slecht hij valt ook soms gewoon weg (update is al geweest maar deze is niet goed) wat voorheen nooit gebeurde
Inmiddels is mijn probleem opgelost, sitcom router ertussen gezet en hij haald met gemak de 20 mb,mijn oude router kon gewoon deze snelheid niet aan, alleen jammer dat de helpdesk daar ook niet aan denkt.
@willem b: het 1e wat je in een dergelijk geval normaal doet, is de router er tussen uit halen en dan kijken of je de snelheid haalt. Doet hij het dan goed, dan weet je dat het aan de router ligt.
Je kan niet alle verantwoording bij een helpdesk neer leggen.
Natuurlijk heb je gelijk, maar we zijn niet allemaal zo slim, ik had namelijk nooit een probleem met mijn snelheid....maar goed........zand erover !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben weer blij :))))
ps.Ik neem alle negatieve berichten over Ziggo terug..........................
Ook wij hebben Ziggo, alles in 1 extra 50 mb en dat wordt keurig gehaald. Maar wel nadat wij op aanraden van een monteur onze router hadden vervangen. Het is namelijk zo dat de snelheid steeds hoger wordt, maar dat kunnen de wat oudere routers niet aan. Laat je bij de koop van de router goed adviseren en neem een router tot 100 mb. Dan zit je voorlopig goed. Wij zijn met Ziggo heel tevreden en hoeven wat ons betreft niets anders.
Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!... Ik he
...
Lees meer
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar Ik draai onder windows 10 Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet Beda
...
Lees meer
Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend. Ver
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer