Ziggo internet verbinding instabiel na verlagen snelheid
Snelheid verlaagt van 60mb naar 20mb na enige aansporing toch bevestiging gehad en per 14/8 zou dit in gaan. Vanaf zondag avond 11/8 gebeurd het geregelt dat de internetverbinding het niet doet. de pc is via een kabel verbonden. Bellen met de helpdesk haalt niks uit, je belt een duur 0900 nummer en wordt door verbonden naar een medewerk volgens het systeem, maar daarna gaat de telefoon eindeloos over en geen medewerker, wat een service! :-( Wat nu?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=wvr77 schreef op woensdag 14 aug 2013, 17:04]Snelheid verlaagt van 60mb naar 20mb na enige aansporing toch bevestiging gehad en per 14/8 zou dit in gaan. Vanaf zondag avond 11/8 gebeurd het geregelt dat de internetverbinding het niet doet. de pc is via een kabel verbonden. Bellen met de helpdesk haalt niks uit, je belt een duur 0900 nummer en wordt door verbonden naar een medewerk volgens het systeem, maar daarna gaat de telefoon eindeloos over en geen medewerker, wat een service! :-( Wat nu?
Het modem heb ik al herhaaldelijk gereset door de spanning er een tijd af te halen.
Hebt u toevallig ook telefoon van Ziggo? Dan kunt u gratis bellen via nummer 1200. Blijven bellen of mailen lijkt me. De oplossing lijkt toch van de kant van Ziggo te moeten komen als er bij u niets veranderd is.
[quote=diumenge schreef op woensdag 14 aug 2013, 17:13]Ik heb mijn snelheid ook laten verlagen, maar het moet nog ingaan. Ben benieuwd of bij mij ook een instabiele verbinding het gevolg is, hoop het niet.
Je kan je nog afvragen of er een verband is, omdat de snelheidsverlaging vandaag zou ingaan en niet afgelopen zondag.
Heb je geen alles-in-1 overigens? Dan bel je gratis.
Nee, alleen tv en internet. Heb ook al melding gemaakt m.b.t snelheid verlaging wat maar niet gedaan werd, en toch oude bedrag factureren. Nu aan de hand van deze storing ook al een aantal keren gereageert via een ticket en helpdesk. Maar verder dan een bevestigings mail en een telefoon (helpdesk) die maar blijft over gaan, kom ik niet.
Erg jammer, daar ik eerder zeer goede ervaringen heb gehad met ziggo.
[quote=gerboe schreef op woensdag 14 aug 2013, 17:11]Hebt u toevallig ook telefoon van Ziggo? Dan kunt u gratis bellen via nummer 1200. Blijven bellen of mailen lijkt me. De oplossing lijkt toch van de kant van Ziggo te moeten komen als er bij u niets veranderd is.
De aanhouder wint zegt men. :-)
Helaas is de ervaring tot nu toe dat zodra er wat moet veranderen dit bij ziggo flink wat voeten in de aarde heeft. Toen ik het abonnement afsloot was ik binnen 4 dagen aangesloten, dat dan weer wel.
Als u de snelheid op u verzoek omlaag is gebracht, dan is de betaling 1 maand nog niet omlaag maar de maand er op wordt de betaling van het tevveel, weer van uw rekening in mindering gebracht.
[quote=diumenge schreef op woensdag 14 aug 2013, 20:06]De vraag gaat over de verbinding, niet over de betaling.[/quote IK lees wel in het topic dat de verlaging op 14-98 zou ingaan Snelheid verlaagt van 60mb naar 20mb na enige aansporing toch bevestiging gehad en per 14/8 zou dit in gaan. . Het is daneen paar dagen eerder gebeurd,
[quote=valerius-2 schreef op woensdag 14 aug 2013, 21:35][quote=diumenge schreef op woensdag 14 aug 2013, 20:06]De vraag gaat over de verbinding, niet over de betaling.[/quote IK lees wel in het topic dat de verlaging op 14-98 zou ingaan Snelheid verlaagt van 60mb naar 20mb na enige aansporing toch bevestiging gehad en per 14/8 zou dit in gaan. . Het is daneen paar dagen eerder gebeurd,
Net kontakt gehad met de klantenservice, men vermoedt dat het komt door de ouderdom van het modem. Vrijdag komt er een monteur, wordt vervolgt...
Tip voor alles mensen die een verlaging doorvoeren bij Ziggo:
Gaat dit niet precies per eerste van 'n maand in, dien je altijd centjes terug te krijgen. Enkel verzaken ze dit bij Ziggo om te doen, ze zeggen dat er 'n storing is/was (water is vast ook nat?), kijk goed naar je rekening is er geen bedrag in mindering gebracht neem contact op met Ziggo (online formulier of 1200 (nooit het 090x bellen!))
Geef niet meteen op ik had slechts 5 contact pogingen richting Ziggo om het voor elkaar te krijgen (wtf!).. Nu klopt het nog niet, krijg ruim 5 euro teveel terug, maar hoe ga ik dit ooit duidelijk krijgen bij Ziggo? Weer 5 maal contact opnemen?
[quote=diumenge schreef op donderdag 15 aug 2013, 16:31]De door mij aangevraagde snelheidsverlaging gaat (als alles goed gaat) keurig netjes per 1/9 in. Ben benieuwd of het allemaal goed gaat.
Zo ging dat hier ook, toen ik de snelheid veranderde, kreeg ik een bevestinging op het scherm, per 1/8 downgrade. Zo 3/8 op mijn ziggo ingelogt en alles stond nog op Z2 ipv Z1 ! Contactformulieren invullen prima, maar daarna hoor je niks meer.
[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 15 aug 2013, 14:58]Tip voor alles mensen die een verlaging doorvoeren bij Ziggo:
Gaat dit niet precies per eerste van 'n maand in, dien je altijd centjes terug te krijgen. Enkel verzaken ze dit bij Ziggo om te doen, ze zeggen dat er 'n storing is/was (water is vast ook nat?), kijk goed naar je rekening is er geen bedrag in mindering gebracht neem contact op met Ziggo (online formulier of 1200 (nooit het 090x bellen!))
Geef niet meteen op ik had slechts 5 contact pogingen richting Ziggo om het voor elkaar te krijgen (wtf!).. Nu klopt het nog niet, krijg ruim 5 euro teveel terug, maar hoe ga ik dit ooit duidelijk krijgen bij Ziggo? Weer 5 maal contact opnemen?
Inderdaad, prima dat het naderhand gecorrigeert wordt maar een gemaakte afspraak over de downgrade moeten ze op de aangegeven datum uitvoeren. Nu is het eindeloos achteraan gaan omdat ik er anders zelf de dupe van ben.
Hopelijk leest het webcare team van ziggo ook mee en kunnen er gelijk meerdere problemen in een keer opgelost worden.
Vorige week is de monteur geweest. Deze vertelde dat dit probleem zich kan voordoen na aanpassingen in het netwerk van ziggo. Er is preventief een nieuw modem geplaatst. Korte tijd er na nog een aantal malen een reset mee gemaakt maar het modem herstelde zich prima.
[quote=wvr77 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 09:24]Tot slot een update:
Vorige week is de monteur geweest. Deze vertelde dat dit probleem zich kan voordoen na aanpassingen in het netwerk van ziggo. Er is preventief een nieuw modem geplaatst. Korte tijd er na nog een aantal malen een reset mee gemaakt maar het modem herstelde zich prima.
Momenteel geen problemen meer! Zo toch nog opgelost. Bedankt voor het terug melden.
[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 12:46][quote=wvr77 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 09:24]Tot slot een update:
Vorige week is de monteur geweest. Deze vertelde dat dit probleem zich kan voordoen na aanpassingen in het netwerk van ziggo. Er is preventief een nieuw modem geplaatst. Korte tijd er na nog een aantal malen een reset mee gemaakt maar het modem herstelde zich prima.
Momenteel geen problemen meer! Zo toch nog opgelost. Bedankt voor het terug melden.
Graag gedaan. Nu alleen nog even checken of men de beloofde korting (voor het ongemak) nog even netjes op het factuur verwerkt. :-)
Toevallig net mijn factuur gecontroleerd en staat nog gewoon op de oude prijs, terwijl ik per 1/9 omlaag zou gaan. Morgen maar 's bellen, hopelijk krijg ik niet hetzelfde als jij hebt gehad...
[quote=diumenge schreef op vrijdag 23 aug 2013, 21:07]Toevallig net mijn factuur gecontroleerd en staat nog gewoon op de oude prijs, terwijl ik per 1/9 omlaag zou gaan. Morgen maar 's bellen, hopelijk krijg ik niet hetzelfde als jij hebt gehad... De verrekening komt een maand later, staat ook op u schriftelijke bevestiging vermeldt
Als je alles-in-1 hebt van ZIGGO kunt u ook gratis (onderling) bellen met ZIGGO(-klanten) en ZIGGO is dan te bereiken via de vaste telefoon op het telefoonnummer 1200 !!
Je behaalt als het goed is maximaal 22 Mb/s !
Probeer ook een andere UTP-kabel (minimaal) CAT5E of CAT6 aan te sluiten en de modem van de stroom af te halen gedurende twee minuten.
[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 22:44]De verrekening komt een maand later, staat ook op u schriftelijke bevestiging vermeldtHeb helemaal nooit een schriftelijke bevestiging ontvangen, d.w.z. alleen mail geen brief.
[quote=diumenge schreef op zaterdag 24 aug 2013, 12:06][quote=valerius-2 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 22:44]De verrekening komt een maand later, staat ook op u schriftelijke bevestiging vermeldtHeb helemaal nooit een schriftelijke bevestiging ontvangen, d.w.z. alleen mail geen brief.
Nu ik dus wel van een wijziging,na eerst direct een email.
[quote=wendy-claire schreef op zaterdag 24 aug 2013, 03:33]Dus je hebt alles-in-1-basis nu van ZIGGO?
Als je alles-in-1 hebt van ZIGGO kunt u ook gratis (onderling) bellen met ZIGGO(-klanten) en ZIGGO is dan te bereiken via de vaste telefoon op het telefoonnummer 1200 !!
Je behaalt als het goed is maximaal 22 Mb/s !
Probeer ook een andere UTP-kabel (minimaal) CAT5E of CAT6 aan te sluiten en de modem van de stroom af te halen gedurende twee minuten.
Zelf heb ik 62,9 Mb/s download & 5,7 Mb/s upload !!
De snelheid klopt hier, dat heeft de monteur al gechecked. Wat betreft het factuur moet ik nog even afwachten, de abo correctie heeft met al op het factuur netjes verandert nu de rest nog. :-)
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar Wat ik vind is
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer