wvr77
door wvr77 Aug 14, 2013 om 17:04
Computers & telefonie

Ziggo internet verbinding instabiel na verlagen snelheid

Snelheid verlaagt van 60mb naar 20mb na enige aansporing toch bevestiging gehad en per 14/8 zou dit in gaan.
Vanaf zondag avond 11/8 gebeurd het geregelt dat de internetverbinding het niet doet. de pc is via een kabel verbonden. Bellen met de helpdesk haalt niks uit, je belt een duur 0900 nummer en wordt door verbonden naar een medewerk volgens het systeem, maar daarna gaat de telefoon eindeloos over en geen medewerker, wat een service! :-( Wat nu?

3642 24 Rapporteer

wvr77
door wvr77 - Aug 14, 2013 om 17:05
27 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=wvr77 schreef op woensdag 14 aug 2013, 17:04]Snelheid verlaagt van 60mb naar 20mb na enige aansporing toch bevestiging gehad en per 14/8 zou dit in gaan.
Vanaf zondag avond 11/8 gebeurd het geregelt dat de internetverbinding het niet doet. de pc is via een kabel verbonden. Bellen met de helpdesk haalt niks uit, je belt een duur 0900 nummer en wordt door verbonden naar een medewerk volgens het systeem, maar daarna gaat de telefoon eindeloos over en geen medewerker, wat een service! :-( Wat nu?

Het modem heb ik al herhaaldelijk gereset door de spanning er een tijd af te halen.

ge
door gerboe - Aug 14, 2013 om 17:11
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hebt u toevallig ook telefoon van Ziggo? Dan kunt u gratis bellen via nummer 1200. Blijven bellen of mailen lijkt me. De oplossing lijkt toch van de kant van Ziggo te moeten komen als er bij u niets veranderd is.

diumenge
door diumenge - Aug 14, 2013 om 17:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb mijn snelheid ook laten verlagen, maar het moet nog ingaan. Ben benieuwd of bij mij ook een instabiele verbinding het gevolg is, hoop het niet.

Je kan je nog afvragen of er een verband is, omdat de snelheidsverlaging vandaag zou ingaan en niet afgelopen zondag.

Heb je geen alles-in-1 overigens? Dan bel je gratis.

wvr77
door wvr77 - Aug 14, 2013 om 17:29
27 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 14 aug 2013, 17:13]Ik heb mijn snelheid ook laten verlagen, maar het moet nog ingaan. Ben benieuwd of bij mij ook een instabiele verbinding het gevolg is, hoop het niet.

Je kan je nog afvragen of er een verband is, omdat de snelheidsverlaging vandaag zou ingaan en niet afgelopen zondag.

Heb je geen alles-in-1 overigens? Dan bel je gratis.

Nee, alleen tv en internet.
Heb ook al melding gemaakt m.b.t snelheid verlaging wat maar niet gedaan werd, en toch oude bedrag factureren.
Nu aan de hand van deze storing ook al een aantal keren gereageert via een ticket en helpdesk.
Maar verder dan een bevestigings mail en een telefoon (helpdesk) die maar blijft over gaan, kom ik niet.

Erg jammer, daar ik eerder zeer goede ervaringen heb gehad met ziggo.

wvr77
door wvr77 - Aug 14, 2013 om 17:31
27 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gerboe schreef op woensdag 14 aug 2013, 17:11]Hebt u toevallig ook telefoon van Ziggo? Dan kunt u gratis bellen via nummer 1200. Blijven bellen of mailen lijkt me. De oplossing lijkt toch van de kant van Ziggo te moeten komen als er bij u niets veranderd is.

De aanhouder wint zegt men. :-)

Helaas is de ervaring tot nu toe dat zodra er wat moet veranderen dit bij ziggo flink wat voeten in de aarde heeft.
Toen ik het abonnement afsloot was ik binnen 4 dagen aangesloten, dat dan weer wel.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 14, 2013 om 19:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u de snelheid op u verzoek omlaag is gebracht, dan is de betaling 1 maand nog niet omlaag maar de maand er op wordt de betaling van het tevveel, weer van uw rekening in mindering gebracht.

diumenge
door diumenge - Aug 14, 2013 om 20:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De vraag gaat over de verbinding, niet over de betaling.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 14, 2013 om 21:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 14 aug 2013, 20:06]De vraag gaat over de verbinding, niet over de betaling.[/quote
IK lees wel in het topic dat de verlaging op 14-98 zou ingaan
Snelheid verlaagt van 60mb naar 20mb na enige aansporing toch bevestiging gehad en per 14/8 zou dit in gaan. .
Het is daneen paar dagen eerder gebeurd,

wvr77
door wvr77 - Aug 14, 2013 om 21:48
27 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 14 aug 2013, 21:35][quote=diumenge schreef op woensdag 14 aug 2013, 20:06]De vraag gaat over de verbinding, niet over de betaling.[/quote
IK lees wel in het topic dat de verlaging op 14-98 zou ingaan
Snelheid verlaagt van 60mb naar 20mb na enige aansporing toch bevestiging gehad en per 14/8 zou dit in gaan. .
Het is daneen paar dagen eerder gebeurd,

Net kontakt gehad met de klantenservice, men vermoedt dat het komt door de ouderdom van het modem. Vrijdag komt er een monteur, wordt vervolgt...

holstein
door holstein - Aug 15, 2013 om 12:57
922 Antwoorden / 16 Vragen

Problemen met snelheidsverhoging had ik kunnen rijmen met een verouderd modem, verlaging niet....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 15, 2013 om 14:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Tip voor alles mensen die een verlaging doorvoeren bij Ziggo:

Gaat dit niet precies per eerste van 'n maand in, dien je altijd centjes terug te krijgen. Enkel verzaken ze dit bij Ziggo om te doen, ze zeggen dat er 'n storing is/was (water is vast ook nat?), kijk goed naar je rekening is er geen bedrag in mindering gebracht neem contact op met Ziggo (online formulier of 1200 (nooit het 090x bellen!))

Geef niet meteen op ik had slechts 5 contact pogingen richting Ziggo om het voor elkaar te krijgen (wtf!)..
Nu klopt het nog niet, krijg ruim 5 euro teveel terug, maar hoe ga ik dit ooit duidelijk krijgen bij Ziggo? Weer 5 maal contact opnemen?

diumenge
door diumenge - Aug 15, 2013 om 16:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De door mij aangevraagde snelheidsverlaging gaat (als alles goed gaat) keurig netjes per 1/9 in. Ben benieuwd of het allemaal goed gaat.

wvr77
door wvr77 - Aug 15, 2013 om 17:25
27 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=diumenge schreef op donderdag 15 aug 2013, 16:31]De door mij aangevraagde snelheidsverlaging gaat (als alles goed gaat) keurig netjes per 1/9 in. Ben benieuwd of het allemaal goed gaat.

Zo ging dat hier ook, toen ik de snelheid veranderde, kreeg ik een bevestinging op het scherm, per 1/8 downgrade.
Zo 3/8 op mijn ziggo ingelogt en alles stond nog op Z2 ipv Z1 !
Contactformulieren invullen prima, maar daarna hoor je niks meer.

wvr77
door wvr77 - Aug 15, 2013 om 17:27
27 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 15 aug 2013, 14:58]Tip voor alles mensen die een verlaging doorvoeren bij Ziggo:

Gaat dit niet precies per eerste van 'n maand in, dien je altijd centjes terug te krijgen. Enkel verzaken ze dit bij Ziggo om te doen, ze zeggen dat er 'n storing is/was (water is vast ook nat?), kijk goed naar je rekening is er geen bedrag in mindering gebracht neem contact op met Ziggo (online formulier of 1200 (nooit het 090x bellen!))

Geef niet meteen op ik had slechts 5 contact pogingen richting Ziggo om het voor elkaar te krijgen (wtf!)..
Nu klopt het nog niet, krijg ruim 5 euro teveel terug, maar hoe ga ik dit ooit duidelijk krijgen bij Ziggo? Weer 5 maal contact opnemen?

Inderdaad, prima dat het naderhand gecorrigeert wordt maar een gemaakte afspraak over de downgrade moeten ze op de aangegeven datum uitvoeren. Nu is het eindeloos achteraan gaan omdat ik er anders zelf de dupe van ben.

Hopelijk leest het webcare team van ziggo ook mee en kunnen er gelijk meerdere problemen in een keer opgelost worden.

wvr77
door wvr77 - Aug 23, 2013 om 09:24
27 Antwoorden / 2 Vragen

Tot slot een update:

Vorige week is de monteur geweest.
Deze vertelde dat dit probleem zich kan voordoen na aanpassingen in het netwerk van ziggo.
Er is preventief een nieuw modem geplaatst.
Korte tijd er na nog een aantal malen een reset mee gemaakt maar het modem herstelde zich prima.

Momenteel geen problemen meer!

valerius-2
door valerius-2 - Aug 23, 2013 om 12:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wvr77 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 09:24]Tot slot een update:

Vorige week is de monteur geweest.
Deze vertelde dat dit probleem zich kan voordoen na aanpassingen in het netwerk van ziggo.
Er is preventief een nieuw modem geplaatst.
Korte tijd er na nog een aantal malen een reset mee gemaakt maar het modem herstelde zich prima.

Momenteel geen problemen meer!
Zo toch nog opgelost.
Bedankt voor het terug melden.

wvr77
door wvr77 - Aug 23, 2013 om 20:49
27 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 12:46][quote=wvr77 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 09:24]Tot slot een update:

Vorige week is de monteur geweest.
Deze vertelde dat dit probleem zich kan voordoen na aanpassingen in het netwerk van ziggo.
Er is preventief een nieuw modem geplaatst.
Korte tijd er na nog een aantal malen een reset mee gemaakt maar het modem herstelde zich prima.

Momenteel geen problemen meer!
Zo toch nog opgelost.
Bedankt voor het terug melden.

Graag gedaan.
Nu alleen nog even checken of men de beloofde korting (voor het ongemak) nog even netjes op het factuur verwerkt. :-)

diumenge
door diumenge - Aug 23, 2013 om 21:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Toevallig net mijn factuur gecontroleerd en staat nog gewoon op de oude prijs, terwijl ik per 1/9 omlaag zou gaan. Morgen maar 's bellen, hopelijk krijg ik niet hetzelfde als jij hebt gehad...

valerius-2
door valerius-2 - Aug 23, 2013 om 22:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 23 aug 2013, 21:07]Toevallig net mijn factuur gecontroleerd en staat nog gewoon op de oude prijs, terwijl ik per 1/9 omlaag zou gaan. Morgen maar 's bellen, hopelijk krijg ik niet hetzelfde als jij hebt gehad...
De verrekening komt een maand later, staat ook op u schriftelijke bevestiging vermeldt

wendy-claire
door wendy-claire - Aug 24, 2013 om 03:33
619 Antwoorden / 29 Vragen

Dus je hebt alles-in-1-basis nu van ZIGGO?

Als je alles-in-1 hebt van ZIGGO kunt u ook gratis (onderling) bellen met ZIGGO(-klanten) en ZIGGO is dan te bereiken via de vaste telefoon op het telefoonnummer 1200 !!

Je behaalt als het goed is maximaal 22 Mb/s !

Probeer ook een andere UTP-kabel (minimaal) CAT5E of CAT6 aan te sluiten en de modem van de stroom af te halen gedurende twee minuten.

ZIGGO SPEEDTEST!

Zelf heb ik 62,9 Mb/s download & 5,7 Mb/s upload !!

diumenge
door diumenge - Aug 24, 2013 om 12:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 22:44]De verrekening komt een maand later, staat ook op u schriftelijke bevestiging vermeldtHeb helemaal nooit een schriftelijke bevestiging ontvangen, d.w.z. alleen mail geen brief.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 24, 2013 om 12:37
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 24 aug 2013, 12:06][quote=valerius-2 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 22:44]De verrekening komt een maand later, staat ook op u schriftelijke bevestiging vermeldtHeb helemaal nooit een schriftelijke bevestiging ontvangen, d.w.z. alleen mail geen brief.

Nu ik dus wel van een wijziging,na eerst direct een email.

diumenge
door diumenge - Aug 24, 2013 om 12:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zal dan wel weer aan de post.nl liggen :-(

Afijn, het zal wel goed komen. Dat verrekenen geloof ik wel.

wvr77
door wvr77 - Aug 24, 2013 om 16:54
27 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=wendy-claire schreef op zaterdag 24 aug 2013, 03:33]Dus je hebt alles-in-1-basis nu van ZIGGO?

Als je alles-in-1 hebt van ZIGGO kunt u ook gratis (onderling) bellen met ZIGGO(-klanten) en ZIGGO is dan te bereiken via de vaste telefoon op het telefoonnummer 1200 !!

Je behaalt als het goed is maximaal 22 Mb/s !

Probeer ook een andere UTP-kabel (minimaal) CAT5E of CAT6 aan te sluiten en de modem van de stroom af te halen gedurende twee minuten.

ZIGGO SPEEDTEST!

Zelf heb ik 62,9 Mb/s download & 5,7 Mb/s upload !!

De snelheid klopt hier, dat heeft de monteur al gechecked.
Wat betreft het factuur moet ik nog even afwachten, de abo correctie heeft met al op het factuur netjes verandert nu de rest nog. :-)