Absurde rekening voor een verkooppraatje!
Begin dit jaar heb ik een
gratis vermelding in de Telefoongids aangevraagd,
voor privé en mijn praktijk. Hierop werd ik gebeld door een van
Telefoongids Online
medewerksters, die een bezoek voorstelde, om informatie te laten zien
over
vermeldingen. Ik wou geen bezoek, heb gezegd dat ik maar een kleine
praktijk
heb, maar de dame heeft doorgezet. “Is het vrijblijvend?” vroeg ik.
“Ja”,
antwoordde ze. Het bezoek heeft een half uur geduurd, de dame toonde
grafieken
over hoe vaak de Telefoongids en hoe vaak de Gouden gids geraadpleegd
worden,
en ze stelde wat vragen over mijn praktijk. Ik heb wederom uitgelegd,
dat ik
maar een kleine praktijk heb, weinig verdien en een vermelding niet
terug kan
verdienen en er een maximum aan werk is dat ik kan doen - dus ook al
zou ik vele reacties krijgen, ik er niet rijk van zou worden. De
conclusie is dus
dat een gratis vermelding moet volstaan.
- Ik heb nooit om een
bezoek gevraagd, alleen om een gratis vermelding Het initiatief is alleen
van TG online uitgegaan. - ik heb nadrukkelijk
vooraf gevraagd of het vrijblijvend is en er werd Ja op geantwoord.
Alvast hartelijke dank voor jullie tips!
Ben digibeet en hoop dat het verder lukt met de site.
Indien het verhaal dat u zegt klopt, lijkt me dit zo duidelijk als wat. U hebt gevraagd of het verkoopgesprek vrijblijvend was, en dit bleek zo te zijn. U had ook kunnen verwachten dat het vrijblijvend was, daar het ongebruikelijk is voor een verkoopgesprek te moeten betalen.
Mogelijk is er iets mis gegaan bij de verwerking van De Telefoongids en is per abuis een order voor u geboekt of iets dergelijks. Telefonisch contact, gevolgd door een brief te sturen naar Telefoongids online waarin u de zaken duidelijk maakt is een eerste dat u kunt ondernemen. Het is wel belangrijk iets te ondernemen, omdat helemaal niets van u laten horen het probleem zeker niet zal oplossen.
Indien dit alles geen oplossing zou bieden, kan een gang naar de OPTA lonen. De OPTA is de toezichthouder voor de post- en telefoniemarkt. Zij inventariseren momenteel klachten van consumenten na aanleiding van telemarketingervaringen (en follow-up) zoals u die heeft gehad. Of zij ook bemiddelen in uw geval, durf ik niet te zeggen. Wel is het verstandig uw probleem daar kenbaar te maken, als u er met Online Telefoongids niet uit komt. Indien OPTA niet wilt bemiddelen en Telefoongids online zijn standpunt niet wijzigt, lijkt mij het altijd verstandig een aangetekend schrijven naar hen te versturen, waarin je Telefoongids Online de zaak nogmaals uitlegt en hen aansprakelijk stelt voor alle kosten die u dient te maken indien zij overgaan tot gerechtelijke stappen. Ook kunt u dan aangeven dat u de zaak bij OPTA heeft neergelegd.
Laten we hopen dat het zover niet hoeft te komen.
vr. gr. en succes! Zjell
Hallo Zjell,
hartelijke dank voor de reaktie. Het is gebleken, dat TG online een
bedrijf is dat een soort HOAX brieven stuurt, en dus niet het bedrijf
is, waarmee ik contact had.
Het is opgelost, gelukkig!
Groeten van Altijdgeluk (ook deze keer :-) )
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer