qf
door qf Mar 21, 2007 om 13:10
Elektronica & tv

Afgesloten van @home TV

vanaf vandaag 21/03/2007 ben ik afgesloten van @home tv, in eerste instantie dacht ik dat het hier ging om een storing, maar na een kwatier bellen, ben ik er achter gekomen dat ik afgesloten ben van @home, wegens een rekening die niet betaald is. wat heel normaal is natuurlijk, en dat is ook te begrijpen, alleen er klopt toch iets niet


aan de telefoon wist de medewerker mij te vertellen dat ze mij al verschillende malen een herinnering hebben gestuurd en een aanmaaning, en dat daar niet op gereageerd is, volgens hun, en dat het nu dus bij een deurwaarder ligt.


nu is het probleem dat ik helemaal geen post van die soort (betalings achterstand, aanmaningen, herinneringen) heb gekregen van @home, uiteraard is dat natuurlijk het makkelijkste antwoord, en ik weet ook wel dat dat natuurlijk het meest gehoorde excuus is, maar het is nou een maal zo.


op de vraag wie de deurwaarder was die het in behandeling heeft, kon ze mij geen antwoord op geven, op de vraag op welke data de herinneringen de deur uit zouden zijn gegaan, kon ze me ook geen antwoord op geven.


misschien klopt het wel,  misschien niet, maar toch gaat er bij mij een belletje rinkelen dat er iets niet goed zit


ik heb vorige week Digitale Televisie besteld van @home, en kreeg deze gisteren binnen, dus lekker alles geinstalleerd en de hele avond genoten van de extra zenders, toen ik deze aanvroeg, konden ze me niet vertellen dat er een achterstand is in betaling???


ook heb ik internet via @home, en tja, daar ben ik dus ook niet meer op aangesloten, ik betaal dus internet, tv (volgens hun niet) en de digitale tv nou, ik betaal voor 3 producten van @home, en ik krijg er geen 1 meer, omdat me kabel is afgesloten


volgens het meiske aan de telefoon, moest ik maar wachten op de deurwaarder, en als die een keer is langsgekomen, dan pas kan ik gaan betalen en dan moet deze het door geven aan @home, dat er inderdaad betaald is, en daarna, daarna duurt het nog 3 a 4 weken voordat ik misschien een keer word aangesloten.


dus, ik heb geen internet, digitale tv en geen normale tv meer, en met de digitale tv loopt mijn "preview" periode dus gewoon door zodat ik de extra zenders die ik nu mooi kan uit proberen dadelijk wel weg zijn tegen de tijd dat alles weer op rolletjes loopt.


nou dat dit een keer kan gebeuren is tot daar aan toe, maar dit is al de 2e keer dat ik in deze situatie terecht kom, en alle 2 de keren zeggen ze van ja meneer we hebben u post doen toekomen  en u hebt daar niet op gereageerd, nou kan je wel post sturen maar als ik geen post krijg, dan word ik dus even mooi gestraft


sinds iets meer dan een half jaar woon ik nou samen en de vriendin doet alle rekeningen, en ze weet gewoon zeker dat er nooit iets van @home, in de vorm van een rekening of aanmaaning of waarschuwing is binnen gekomen


 


weet iemand van jullie raad met deze situatie en kan er iemand mij adviseren in wat er nou aan te doen kan zijn


met vriendelijke groet,


Werner

337 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Werner,


u zegt dat dit al de tweede keer is, als dat zo is, waarom houdt u dan zelf niet in de gaten dat u elke maand (of drie maanden, ik weet niet hoe @home dat doet) een bedrag aan @home moet betalen?


U heeft aan abonnement voor diensten die @home u levert. u weet dat u voor deze diensten moet betalen. Als u nooit rekeningen krijgt, gaat er dan neit een alarmbelletje rinkelen? Ik neem niet aan dat u er van uit gaat dat @home gratis aan u levert. U had dus zelf contact op moeten nemen met @home over het uitblijven van rekeningen.


Houd er rekening mee dat een mededeling bij de rechtbank (als het tot zover komt) van: "ik heb nooit rekeningen ontvangen" een tegenvraag oplevert in de trand van: "u weet toch dat u aan @home een bedrag voor tv en dergelijke verschuldigd bent" U kunt dat niet anders dan beamen, en dat levert meteen op dat u de vordering mag voldoen, met alle kosten die erbij komen.


U heeft zelf verantwoordelijkheid voor het tijdig en juist voldoen van uw rekeningen, en dus ook voor de gevolgen als u niet juist en tijdig betaalt.


Linda


wellicht is trouwens automatische afschrijving van de kosten een idee? u moet óók dan echter in de gaten houden dat de bedragen ook daadwerkelijk worden geincasseerd, u blíjft verantwoordelijk, hoe u het ook wendt of keert.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dat klopt het blijft mijn verantwoording, daar geef ik u helemaal geen ongelijk in.


maar dat neemt niet weg dat als er betaald moet worden aan wat voor instantie ook, dat ze er als de kippen bij zijn om het jou te laten weten. waarom deze keer niet dan?


en u zegt dat automatische incasso ook een optie is, dat is het zeker, maar dat wil ik niet. als er iets betaald moet worden dan wil ik er graag op de hoogte van worden gebracht zodat ik het kan betalen


waarom krijg ik anders wel rekeningen voor internet ook van @home, en andere diensten ? maar niet van TV? ik zeg niet dat de schuld bij hun ligt maar ik ga wel vraagtekens zetten bij het feit dat ik ben afgesloten en dat ze me wel kunnen vertellen dat er rekeningen zijn verstuurd maar dat ze me de data van deze rekeningen niet kunnen vertellen


ik ben de eerste die zegt dat als je een rekening krijgt moet je die betalen, want je maakt gebruik van hun diensten. maar dan moet ik ze wel krijgen om deze te kunnen betalen

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

nog even voor de duidelijkheid, de rekeningen die ik krijg zijn en worden altijd betaald, en ik zit niet verlegen om die 50euro of wat het ook is te betalen


En het is inderdaad voor de 2e keer gebeurd, met geruime tijd zeker een jaar er tussen dat het is gebeurd, en in die tijd heb ik ook altijd alles netjes betaald, en overgemaakt zonder probleem.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik weet niet of u bijvoorbeeld via internetbankieren betaald heeft, maar anders kunt u op uw afschrift terugzoeken of er daadwerkelijk is betaald. u zult op de een of andere manier moeten kunnen bewijzen dat er betaald is. Toch blijft het raar dat u de verschillende waarschuwingen niet heeft gehad, misschien staat u bij @home verkeerd ingeschreven? misschien nog op uw oude adres? succes, en ik hoop dat het probleem snel opgelost wordt.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik gebruik inderdaad internet bankieren, en elke acceptgiro, gaat direct via Inet de deur uit, en word betaald, maar als ik deze niet ontvang dan kan ik ze ook niet betalen, ik heb nogmaals met @home gebeld, en heb ze gevraagd het adres te controleren en het adres was juist


trouwens, ik heb nou weer gewoon tv, en alles, maar volgens hun ben ik nog steeds afgesloten.... raar? en het bedrag dat ik hun nog verschuldigt zou zijn weten ze niet het is naar een deurwaarder gegaan, en wie dat is weten ze ook niet, anders had ik vandaag nog contact op genomen, en het betaald


ik wil het betalen, maar word me een beetje moeilijk gemaakt op deze manier


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Si
Sita B - May 31, 2024 om 20:42
Geldzaken & recht

Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat

Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen. 

terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand 

Lees meer

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer