jo
door jolandavan Feb 14, 2017 om 19:43
Elektronica & tv

Als je een doos open terug breng mogen ze dan geld af houden

heb bij media markt iets gekocht het eerste was al gebruikt het tweede kon ik niet aansluiten op mijn muziek maar omdat ik de doos had geopend moest ik 10 procent laten valen is dat normaal

5858 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2017 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En had u die eerste dan voordeliger gehad? En over wat voor apparaat gaat het?

Cookies
door Cookies - Feb 14, 2017 om 19:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat doet MM al een paar jaar als je iets in hun winkel koopt. Zie ook hun voorwaarden. Is dus wel iets om in het vervolg rekening mee te houden. Overigens is een winkelier sowieso niet verplicht een artikel retour te nemen als je het in de winkel hebt gekocht. Voor online shoppen gelden weer andere regels.

fa
door familyman - Feb 14, 2017 om 21:47
888 Antwoorden / 1 Vragen

Uit de voorwaarden:

c. Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
En inderdaad, open dozen worden (staat zelfs in de winkel dacht ik) alleen retour genomen na een korting van 10/15%

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 17, 2017 om 00:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Haha krijgen we eindelijk eens echte korting bij MM.

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2017 om 22:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wel komisch. De Ts krijgt de eerste keer zelfs een gebruikt apparaat.

pi
door pieterwolters Feb 14, 2017 om 23:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Nadeel van de mogelijkheid om spullen te kunnen retourneren. We kunnen ook weer niet verwachten dat een winkel het dan maar meteen weggooit.

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2017 om 23:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk niet, maar hij betaalt wel het volle pond.

vr1944
door vr1944 Feb 15, 2017 om 15:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Wel komisch. De Ts krijgt de eerste keer zelfs een gebruikt apparaat.

Of het waar is een tweede , maar dan is deze misser netjes hersteld door MM. Als er daarna een nieuw apparaat geleverd is door MM geldt de Koop=Koop regel.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 15, 2017 om 14:13
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Elke geopende verpakking, ongeacht inhoud moet gecontroleerd worden op schade en of het nog compleet is.
Vaak ontbreekt een gebruiksaanwijzing of garantie bewijs of snoertje.
Ook weet je nooit hoe snel iets verkocht word dus een TV waar ze de batterijen erin stoppen kunnen dan gaan lekken.

Het is redelijk hier een bedrag voor te vragen, maar als je een geopende doos koopt mag je dan ook korting vragen.
Anders pakken ze maar een dichte.

Verder geld dit bedrag niet bij foute info, als je een TV koopt geschikt voor satelliet en de F plug ontbreekt dan mag het zonder kosten terug.
Hetzelfd geld voor Smart TV als blijkt dat je een moduul moet bijkopen om Smart te hebben en ze dat niet  gelijk melden.

Wel vraag ik me af waarom retour,  als je in winkel open doos kreeg daar gebruiksaanwijzing lezen en je weet dat het niet lukt wat je wilde of
zij kunnen uitleg geven hoe het wel moet.
In de winkel vragen en dan is geopende doos door verkoper of vorige  klant geen probleem als de koop niet doorgaat.

Dit zijn redelijke voorwaarden, en ik vind dat ook online winkels dit zouden moeten doen, tenzij het product niet aan de beschrijving voldoet of onduidelijk was.
Vaak zijn de prima producten wegens slordig lezen retour in de aanbieding en dat kost geld voor controle en onder de normale prijs verkopen en dat berekenen ze door aan U.

audb
door audb - Feb 15, 2017 om 14:39
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De vraag is of er genoeg informatie over het product aanwezig was om tot een goede beoordeling te komen.

Stel u heeft een tulp plug aansluiting nodig maar dat staat niet op de verpakking dan wel op de informatie in de winkel en thuis komend ontdekt u dat deze niet op het apparaat aanwezig is dan heeft u wel het recht om deze terug te brengen en mag er geen kosten in rekening worden gebracht.

De verkoper is immers verplicht om goede informatie te verstrekken.

Echter kan het zijn dat juist zo apparaat in de winkel is op gesteld en dan heeft u de mogelijkheid gehad om het te onderzoekken.

Ook zou u informatie bij een van de mederwerkers hebben kunnen inwinnen zou dan hun verweer kunnen zijn maar de MM kennende kan je die amper vinden.

fa
door familyman Feb 15, 2017 om 15:37
888 Antwoorden / 1 Vragen

Het apparaat staat 99,9999999% uitgestald en kan  je van alle kanten bekijken. Moet je wel goed kijken natuurlijk.

vr1944
door vr1944 Feb 16, 2017 om 15:52
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Lang leve de verloop kabeltjes van Handyman cs om iets passend aan te sluiten oftewel het verhaal van het wel of niet iets aan kunnen sluiten klopt niet.

audb
door audb Feb 20, 2017 om 15:52
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nisschien bij uw Media Markt maar ik ben goed bekend met de Media Markten in Amsterdam (buikslotermeerplein en de arena boulevard en daar staat nog niet eens 50% uitgestald en zelfs dan kan je alleen een kleindeel bekijken van het uitgestalde om diefstal te voorkomen (?)

En zelfs dan nog weet je niet of er (verloop) kabels in de doos zitten.

Maar hoe dan ook het is altijd beter om online te kopen.

Mocht het niet passen of is het niet wat je zoekt dan kan je het binnen 14dagen (30 dagen met de Media Markt club card) dagen na ontvangst  retour sturen en ja je mag het dan wel uit de doos halen en uitproberen.

vr1944
door vr1944 - Feb 15, 2017 om 15:11
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Logisch dat MM iets rekent al je een aankoop waarvan de verpakking geopend is terugbrengt . Een van de redenen geef je zelf al aan met terugbrengen van je eerste aankoop. Bovendien verkoopt MM deze teruggebrachte artikelen met korting met de vermelding (Ik ben open geweest )..

mamamama
door mamamama - Feb 15, 2017 om 15:26
67 Antwoorden / 7 Vragen

Nee dat is niet normaal als uw verhaal echt klopt.
Maar ik weet uit ondervinding dat Mediamarkt er zo hun eigen maniertjes op na houden. Ik snap alleen niet wat u bedoelde met iets dat al was gebruikt. Welke apperatuur was dat? En waarom heeft u niet direkt de telefoon gepakt en aangegven dat het apparaat dat u gekocht had niet nieuw was volgens u? Een eventuele volgende keer zou ik de verkoper vragen de doos voor mij te openen om te zien of het produkt niet eerder is open geweest als je daar twijfels over hebt. En je moet ja altijd goed informeren of artikel wel past op je eigen apparaat, dus gegevens daarvan meenemen!!

ho
door honda98 - Feb 15, 2017 om 15:26
103 Antwoorden / 1 Vragen

MEDIA MARKT GARANTIE TOT DE DEUR  !!!! EN GOEDKOOP ZIJN ZE NIET !!!!!

costnix
door costnix Feb 16, 2017 om 00:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het zoveelste geval van het CapsLockStuck virus :-(

Cookies
door Cookies Feb 16, 2017 om 08:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@honda98: wat een onzin die kreet 'en goedkoop zijn ze niet'. Met het ene artikel kunnen ze duurder zijn dan een andere shop en met het andere artikel goedkoper. En het gaat in dit topic helemaal niet over garantie, maar over een in een fysieke winkel gekocht artikel. En daar geldt in principe de regel koop = koop. MM zou ook kunnen besluiten dat geen enkel artikel meer geretourneerd mag worden. En vergeet voortaan niet je capslock uit te zetten, schreeuwen is nergens voor nodig.

vr1944
door vr1944 Feb 16, 2017 om 15:40
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Joh , nee toch schreeuwlelijk ??????