Beleefdheid Ziggo?
We kregen vandaag de welbekende brief van Ziggo in de bus over de veranderende TV-frequenties. Voor ons hoeft dat niet, maar is terzijde.
Wat we beiden zeer ergerlijk vinden is dat de directeur [edit redactie: naam verwijderd] zich de vrijheid aanmatigt ons met "je" aan te spreken. Ken de man totaal niet en wens hem ook niet te leren kennen. Deze man weet onze leeftijden niet, kent onze omstandigheden niet, dus waarom dit rare populaire gedoe. Zo spreek je bijv.een wat oudere hoogleraar/professor niet aan. Ik besef alleen dat ik een deel bijdrage aan zijn - waarschijnlijk zeer hoge - salaris.
Wij zijn geen ouderwetse zeurpieten; kinderen, kleinkinderen, oude en zeer jonge familieleden, buren (ook de jonge buurkinderen), vrienden en ook vele andere personen waaronder artsen, tandarts ed. spreken ons aan bij onze voornamen en met je.
Met deze mensen hebben wij een soort vertrouwensband, we kennen ze persoonlijk en we hebben zelf aangegeven dat we dat wel zo prettig vinden.
We vinden de houding van ene [edit redactie: naam verwijderd] echter vrij grof en van weinig beleefdheid getuigen en dit wekt niet echt vertrouwen.
Voor mij hoeft dat jijen en jouen ook niet zo maar er staat niks grofs of onbeleefds in de mail van Ziggo. Dat jijen en jouen geen vertrouwen zou wekken snap ik niet.
Ziggo en bijvoorbeeld ook Ikea en de Hema zijn van het jijen en jouen en dat zullen ze vast niet zo maar doen. Het zal te maken hebben met de wat persoonlijkere band die men probeert te scheppen en/of het aanspreken van een jongere doelgroep.
Er zijn bedrijven die beweren dat hun klanten dat op prijs stellen. Zoals bijvoirbeeld Vodafone. Ik heb daarover nog een mailwisseling met hen gehad.
Mij stuit het tegen de borst. Ook het ondertekenen met een voornaam, vind ik persoonlijk niet nodig. Mijn band met hen wordt daar zeker niet versterkt door. Integendeel.
Ik vind het tutoyeren door bedrijven ook een grote ergernis. Het gebeurt zo enorm vaak dat je bijna blij verrast kijkt als het eens een keer niet gebeurt en een bedrijf doet zoals het hoort.
Tijden veranderen en dit is daar een gevolg van. Wij leven namelijk in een vergane tijd als men van 1930 is en is voor veel mensen een probleem om zich hier ook mee te veranderen.
Kreeg vandaag ook die bewuste brief zowel per post als per e-mail. Er volgt nog een brief volgende week met details van tijdstip e.d.
Op 6 maart a.s. is Capelle aan den IJssel aan de beurt.
Op zich is ZIGGO niet de enige die de irritante gewoonte heeft om met 'je, jij, jou(w)' aan te spreken.
Geachte heer Blom, beste Hans, wil voortaan ook met de U & Uw-vorm worden aangesproken, is communicatief veel beleefder, dan wat 'jij' mij schreef. Wij hebben, zover ik mij kan herinneren, nimmer met elkaar geknikkerd.
1953, ik ben iets eerder geboren dan in 1953 (niet veel eerder trouwens) en ben het volkomen eens met het gegeven commentaar.
Valerius... zie net iets teveel om me heen dat het "jij" en "jou" gedoe vaak leidt tot verder onbeschoft taalgebruik. Bijv. "Jij moet je gore smoel houden" (dat is niet persoonlijk hoor), maar iemand zal minder snel zeggen "U moet uw gore smoel houden"... dat klinkt namelijk heel vreemd.
En voor de heer Wolters... ach; een vriendelijke glimlach is voor mij nog steeds van meer waarde dat een opgestoken middelvinger.
Het gaat u allen goed.
[quote=digioma schreef op dinsdag 24 feb 2015, 23:42]En voor de heer Wolters... ach; een vriendelijke glimlach is voor mij nog steeds van meer waarde dat een opgestoken middelvinger.
Wat een mooie reactie!
Het is vandaag de dag niet gemakkelijk, maar bij een nieuwe {maandfactuur} gaat het goed:
Beste heer/mevrouw Rots92,
Uw nieuwe factuur staat voor u klaar in Mijn Ziggo. Het gaat om een bedrag van € 18,25. Betaalt u via automatische incasso? Dan schrijven wij dit bedrag aan het einde van de maand van uw rekening af. Als u nog een bedrag tegoed heeft van Ziggo, dan verrekenen wij dit voordat wij van uw rekening gaan afschrijven. De automatische incasso is dan voor een lager bedrag dan het totaalbedrag van uw factuur. U hoeft niets te doen, wij regelen dat voor u.
[quote=rots92 schreef op woensdag 25 feb 2015, 12:55]Het is vandaag de dag niet gemakkelijk, maar bij een nieuwe {maandfactuur} gaat het goed:
Beste heer/mevrouw Rots92,
Uw nieuwe factuur staat voor u klaar in Mijn Ziggo. Het gaat om een bedrag van € 18,25. Betaalt u via automatische incasso? Dan schrijven wij dit bedrag aan het einde van de maand van uw rekening af. Als u nog een bedrag tegoed heeft van Ziggo, dan verrekenen wij dit voordat wij van uw rekening gaan afschrijven. De automatische incasso is dan voor een lager bedrag dan het totaalbedrag van uw factuur. U hoeft niets te doen, wij regelen dat voor u.
Kleine moeite groot plezier
Hoef niet op een voetstuk te staan maar u staat een stuk netter/respectvoller dan je of jij. Zoals iemand al eerder aanhaalde heb niet met je geknikkerd.
Dag Mevrouw digioma, ;-)
Pak net even de brief die ik 18 februari ontving van Ziggo, ook ondertekent door Hans Blom:
Geachte Mevrouw xxxx
Wij gaan binnenkort ons televisienetwerk verteren. Hiervoor gaan we rond 2 Maart 2015 voor U aan het werk. Hieronder leest U wat dit voor U betekent.
En zo gaat de brief verder, helemaal in de U stijl. Vraag me af of men daar twee vormen van schrijven heeft. Zo ook @rots92 die een brief in de U vorm kreeg.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer