ev
door evdv Sep 11, 2010 om 08:49
Elektronica & tv

Caiway in Krimpen aan den IJssel

Caiway zijn echt een stelletje schoften, heb hun naam laten veranderen van Caiway naar “Kots”way.
Dit lijkt mij de juiste benaming voor dit bedrijf wat mi zo spoedig mogelijk verbannen moet worden uit Krimpen aan den IJssel.

Een resume wat er tot nu toe allemaal is voorgevallen bij dit verachtelijke bedrijf:

Een familielid van mij had DVB-C via stichting kabeltelevisie Krimpen aan den IJssel en betaalde voor analoog en digitaal 8.95 per maand.
Alles prima in orde bij Stichting Kabeltelevisie Krimpen, geen problemen, dik tevreden!

Caiway nam de boel (helaas) over van De Stichting Kabeltelevisie Krimpen aan den IJssel en toe ging het feest van start…
Brief in december 2009 ontvangen van Caiway dat er tot 1-1-2012 niets zou veranderen aan het maandelijkse bedrag aan abonnement.
Er is zelf een folder bekend (ook op deze website te vinden) dat 8.95 ook voor DVB-C zou blijven bestaan tot 1-1-2012.
Op 1-9-2010 wordt er opeens 15.95 afgeschreven, mail gestuurd om uitleg waarom 15.95 opeens ipv 8.95, na lange tijd een standaard antwoord terug gehad dat eea gewijzigd is en dat klant daarover geinformeerd is, IS NIET WAAR, nooit de brief ontvangen!

Incasso terug laten draaien van 15.95 en zelf een overboeking gedaan van 8.95.
Op 2-9-2010 lag er al een aanmaning bij de post (op de gestuurde mail was op dat moment uiteraard nog niet gereageerd door Caiway).
Of de 15.95 zsm overgemaakt kon worden met 2.50 extra incassokosten en daar komt het: de betalingstermijn hiervoor is 15 dagen. Mocht eea niet nagekomen worden dan zou er wederom een 2e aanmaning volgen met nogmaals 5 euro incassokosten, totaal dus 7.50 extra incassokosten!!
Dusssss: 2 september + 15 dagen is bij mij uiterlijk betalen 17 september as toch???

Wat schetst onze grote verbazing (eigenlijk woede!), op 8 september gedateerd (dus 6 dagen NA de 1e brief) ligt er WEER een brief op de mat van Caiway!
Mededeling: laatste aanmaning + 5 euro extra incassokosten totaal 7.50 extra incassokosten en indien deze niet betaald gaat worden dan wordt de vordering overgedragen aan een incassobureau???????
Zijn ze nu helemaal GEK geworden daar bij Caiway, rekenen kunnen ze niet, in de 1e brief staat duidelijk dat er 15 dagen de tijd gegeven wordt om de ontstane achterstand te betalen en na 6 dagen ligt de 2e er al.
Verder is de toonzetting uitermate intimiderend in de brief.

Dit bedrijf dient zo spoedig mogelijk UIT Krimpen aan den IJssel verbannen te worden, zo ga je niet met klanten om.

En potentiele klanten die glasvezel aan willen schaffen bij Caiway Krimpen aan den IJssel: NIET DOEN!
Netwerk werkt slecht, apparatuur wat geleverd wordt loopt vast, opnemen kan niet, een lelijk modem aan je muur die s,avonds op een kerstboom lijkt van de vele knipperende lampjes, beeldkwaliteit tussen DVB-C en glasvezel is hetzelfde en zo kan ik nog even doorgaan….

2029 4 Rapporteer

pr
door prinspils - Sep 12, 2010 om 02:21
88 Antwoorden / 9 Vragen

Zoals ik eerder heb gereageed op een eerdere onderwerp hierover: CaiWay in Krimpen aan den IJssel.

Alle (gedwongen) abonnee's van CaiWay zouden eigenlijk massaal hun abonnement moeten opzeggen. Alternatieven: Digitenne, Tele2, Online e.d. Een initiatief zou genomen door de stichting actiegroep ... Krimpen aan den IJssel.
Wie niet luisteren wil moet dan maar voelen!

Overigens mag CaiWay in eerste instantie geen aanmaningskosten aanrekenen - dat hebben de gezamenlijke kantonrechters beslist. M.a.w. als u dit voor de kantonrechter laat komen, dat de vordering van CaiWay 'ongegrond' wordt verklaard; u staat sterk met de eerdere toezegging(en) van CaiWay: brief/brieven, folder e.d.

so
door sottje - Sep 12, 2010 om 17:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij persoonlijk het meeste tegen de borst stuit is dat de gemeente Krimpen aan den IJssel zijn kop in het zand steekt en haar burgers laat stikken. De reactie van de gemeente op basis van schriftelijke vragen van de politieke partij 'Stem van Krimpen' was:

“de gemeente de wettelijke gedoogplicht heeft om kabelnetwerken in haar grond aan te leggen” en “wij als gemeente volgens de huidige Telecommunicatiewet verplicht zijn om aan de aanleg van het glasvezelnetwerk mee te werken.”

Het huidige kabelnetwerk voldeed prima en gaat nog jaren mee! Ze verwijzen doodleuk naar de opta of consumenten organisaties.

Tja, tuurlijk zijn er alternatieven al durf ik dat amper alternatieven te noemen. Digitenne is bagger, het Tele2 verhaal en niet toelaten op andere netwerken kennen we. Moeten we dan maar met z'n allen aan de schotel?

caiwayklant
door caiwayklant - Oct 16, 2010 om 21:05
11 Antwoorden / 1 Vragen

Caiway is met hele rare dingen bezig in Krimpen aan den IJssel.

In alle gebieden waar Caiway de enige aanbieder is op de coaxkabel is het basicpakket ongecodeerd.

Als een gezin in zo'n gebied dus op vier toestellen het basicpakket wil bekijken kost dat gewoon €15.95

In Krimpen aan den IJssel daarentegen werd op de voorlichtingsavond van 14 oktober 2010 doodleuk verteld dat je voor ieder toestel waarop je het Caiway basicpakket wilt zien een extra smartcard moet kopen en maandelijks 1,95 bij moet betalen per toestel. Dit voor maximaal drie toestellen.
Voor het vierde toestel moet je weer een nieuw basicabonnement afsluiten á €15,95 per maand.
Een gezin in Schiedam, Maassluis, Westland, UIthoorn, Aalsmeer, Oudenbosch kost op vier toestellen dus €15,95 per maand .

In Krimpen aan den IJssel daarentegen ( waar Caiway toch echt de enige aanbieder is op de coaxkabel) kost dit een gezin: €35,80
EEN MAANDELIJKS PRIJSVERSCHIL VAN MAAR LIEFST €19,85 !
VOOR HETZELFDE PRODUCT EN BIJ DEZELFDE AANBIEDER !!

Het is toch te gek voor woorden dat de inwoners van één dorp veel meer moeten betalen dan de andere Caiwayabonnees in gebieden waar Caiway de enige aanbieder is?

Mag dit zomaar ???

pr
door prinspils - Oct 17, 2010 om 01:04
88 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=caiwayklant schreef op zaterdag 16 okt 2010, 21:05]Caiway is met hele rare dingen bezig in Krimpen aan den IJssel.

In alle gebieden waar Caiway de enige aanbieder is op de coaxkabel is het basicpakket ongecodeerd.

Als een gezin in zo'n gebied dus op vier toestellen het basicpakket wil bekijken kost dat gewoon €15.95

In Krimpen aan den IJssel daarentegen werd op de voorlichtingsavond van 14 oktober 2010 doodleuk verteld dat je voor ieder toestel waarop je het Caiway basicpakket wilt zien een extra smartcard moet kopen en maandelijks 1,95 bij moet betalen per toestel. Dit voor maximaal drie toestellen.
Voor het vierde toestel moet je weer een nieuw basicabonnement afsluiten á €15,95 per maand.
Een gezin in Schiedam, Maassluis, Westland, UIthoorn, Aalsmeer, Oudenbosch kost op vier toestellen dus €15,95 per maand .

In Krimpen aan den IJssel daarentegen ( waar Caiway toch echt de enige aanbieder is op de coaxkabel) kost dit een gezin: €35,80
EEN MAANDELIJKS PRIJSVERSCHIL VAN MAAR LIEFST €19,85 !
VOOR HETZELFDE PRODUCT EN BIJ DEZELFDE AANBIEDER !!

Het is toch te gek voor woorden dat de inwoners van één dorp veel meer moeten betalen dan de andere Caiwayabonnees in gebieden waar Caiway de enige aanbieder is?

Mag dit zomaar ???

Ja! Wel ongebruikelijk, bij ZIGGO is dit nog niet het geval.

Las de CAIW algemene voorwaarden van 2007 even door en kwam een ongebruikelijke toepassing tegen, nl.:
4.8 CAIW is gerechtigd een toeslag in rekening te brengen indien de Klant op andere wijze dan automatische incasso betaalt.

CAIW(ay) mag geen extra kosten berekenen noch een toeslag voor bealing op een andere wijze. Dit zijn bedrijfskosten voor CAIW(ay) en mogen nimmer op de klant worden doorberekend; standpunt gezamenlijke kantonrechters.