ja
door jacbigboss Nov 25, 2007 om 09:58
Elektronica & tv

CANON of NIKON

Mijn vraag ie deze ik wil een spiegelreflex camera kopen maar weet nog precies welke  ik twijfel tussen canon eos d 400  of de nikon D40x   is hier een  die mij met die keuze kan helpen

1443 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 25, 2007 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al op www.kieskeurig.nl gekeken?Daar zie je gebruikerservaringen.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2007 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prima tests en beoordelingen vind je bijvoorbeeld hier:

canon
eos400d review

Canon
400D review 2

nikon
d40x review

Nikon D40X review 2

Nikon
d40x-review 3

Er zijn nog wel een paar meer van die erg goede testsites

GSM

ve
door verwijderd - Nov 25, 2007 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb lenstestresultaten gezien (gaat met zo'n vroegere TV-testbeeldkaart) en gezien dat niet het huidige type Canon (geen testresultaten mij bekend) maar de vorige eenogig-spiegelreflex van Canon qua scherpte absoluut de allerbeste was.
Géén vertekening in de hoeken en zelfs de smalste lijnen het dichtst op elkaar bleven nog aparte lijntjes.
Een uitzonderlijke prestatie zoals fotografen weten.

Uit die oude tijd geoefend met Asahi-Pentax + 135 en 250 mm-lenzen vanuit de hand,leunend tegen een steun eindeloos op zo'n kaart oefenend bij weinig licht (Ilford HP4 en met Promicrol  heel langzaam ontwikkelen) weet ik dus dat zo'n testkaart genadeloos de fouten weergeeft.

Overigens heb ik het over de optische lenskwaliteit en verder niet!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Nov 25, 2007 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

ze zijn beide zeer goed.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2007 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf de 350d en ben daar heel tevreden over. De nikon is ook goed, maar je moet er rekening mee houden dat extra lenzen van Nikon aanzienlijk duurder zijn  dan van canon.  Het voordeel dat je lijkt te hebben met de aankoop van een iets goedkopere Nikon d40 ten opzichte van de Canon 400d ben je na de aankoop van een extra lens meer dan kwijt.
Bovendien passen op de Nikon d40 niet alle oudere lenzen van Nikon, op de Nikons met hogere nummers wel.

ve
door verwijderd - Dec 19, 2007 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Nikon is ontworpen voor de beginnende spiegelreflex fotograaf, hierop is de software ook afgestemd. De Canon is gewoon het instap model van canon. Met beide zijn prima foto's te maken. Lenzen voor de nikon kunnen wat duurder zijn (moet nikon af-s of sigma hsm zijn).

Ga ze alletwee 's vasthouden in een winkel, kijk wat er goed in de hand ligt en waar je makkelijk diafragma, sluitertijd en witbalans kan instellen.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2008 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanschaf digitale camera: waar let u op?
Er zijn veel verschillende digitale camera's te koop. Natuurlijk wilt u er een die goede foto's maakt. Niet alleen het aantal megapixels is daarbij van belang, ook de kwaliteit van de lens speelt een belangrijke rol. Verder zijn er nog een aantal punten om op te letten, bijvoorbeeld het zoombereik, de grootte en kwaliteit van het LCD-scherm en de soort batterij of accu die gebruikt wordt. Bij het vergelijken van prijzen is het goed om te kijken welke extra's in de prijs zijn inbegrepen.
Kijk voor meer info op:
http://hobby-en-overige.infonu.nl/fotografie/8021-aanschaf-digitale-camera-waar-let-u-op.html