di
door dikkemick Mar 7, 2006 om 13:04
Elektronica & tv

Dvd speelt alleen op PC

Ik heb bijna 100 dvd's (+) laten branden met films die op geen van de 3 dvd-spelers bij ons thuis werken (no valid disk). Alle andere dvd's (muziek, films etc + en -) doen het wel! Op de PC echter, geen probleem. Hier speelt alles prima af. Wat kan er mis zijn gegaan???
De dvd-speler is regiovrij.

1551 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 7, 2006 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

hebt u wel een dvd speler die dvd +/- etc ondersteund bij oudere modellen is dit nl niet altijd zo.

anders kan het zijn dat de dvd's op goedkope prut zijn gebrand en verkeerd maar ik gok dat het optie 1 is

ve
door verwijderd - Mar 7, 2006 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

+ of - Het maakt voor m'n dvd-speler van philips niets uit wat er in gaat (zelfs mp3). Alles werkt altijd, behalve dus deze laatst gebrande dvd's. Volgens verkoper draaien kopieen van haar bij een ander wel. Blijft dus vreemd. Zeker omdat ze het op de pc wel doen.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2006 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een "vervelend" antwoord: het komt mij voor, dat de DVD's niet legaal zijn en daardoor mogelijk ook afspelen als door u genoemd niet mogelijk is.

Een mogelijke truck: via de PC waaro afspelen wel mogelijk is kopieren naar andere DVD re-write, maar let op, als het geen films betreft die u zelf op videotape had dus niet in eigen bezit, is sprake van niet legaal handelen dat zelfs kan worden gezien als een vorm van heling!

ve
door verwijderd - Mar 7, 2006 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met juist of niet goed branden lijkt het weinig te maken te hebben.
Ik heb met Viking-reclameactie een dvdspeler gekregen bij een (goedkope) bestelling en die (zeer waarschijnlijk dus ook de meest goedkope)speelt tot nu toe alles terwijl het betere systeem van mijn zoon ook niet alles afspeelt en vooral eigengebrande DVD's.

Ik denk dat op zulke DVD's ook een code is meegebrand zodat de goede DVD-spelers zo'n DVD als illigaal herkend terwijl die heel goedkope dit niet in hun chip hebben zitten.

Dat ook op de PC DVD's en CD-Roms afspeelt en in andere apparaten niet is ook een zeer bekend gegeven.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 7, 2006 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen antwoord, maar wel hetzelfde probleem. Het gaat hierbij om een dvd die ik heb gekocht, maar dit is wel een gebrande (het betreft hier een opname van een cabaretier, die deze zelf verspreid en ook zelf brand). Graag blijf ik op de hoogte van de antwoorden.

ve
door verwijderd - Mar 7, 2006 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dvd's zijn met dvd-shrink gebrand en dit gaat, voor zover ik weet, altijd goed. En om alles nogmaals te branden.....het gaat om 100 dvd's. Dan liever een kabel tussen pc en tv.
Toch wil ik graag weten wat er is misgegaan....

ve
door verwijderd - Mar 7, 2006 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees nu je antwoord pas over DVD-shrink.

Deze bevat idd. het probleem dat ik hierboven beschreef. Branden met NERO was voor mij de oplossing ( deze is netter met het bestandssyteem ).

Helaas dus voor je gelden alleen de oplossingen zoals ik beschreef.

* Of een andere speler
* Of opnieuw rippen en in juiste format branden ( kopieren is geen oplossing, bestandssysteem blijft dan hetzelfde ).

nielsengel

ve
door verwijderd - Mar 7, 2006 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

dikkemick,

Het probleem dat je hebt zit niet in het type schijf en in principe ook niet aan je dvd-speler ( alhoewel wel een beetje ).
Het probleem ligt bij het type bestandssysteem dat is gebruikt om de dvd's te branden.

Er zijn een aantal systemen mogelijk ( ik noem er een paar ):

Iso-9660: het bestandssysteem is ook bekend onder de naam High Sierra. De maximale lengte van de bestandsnamen is beperkt tot acht karakters en vreemde tekens zijn niet toegelaten. Het maximaal aantal mappen onder is acht.
Joliet: Verdere ontwikkeling van de iso-9660 norm. Joliet gebruikt de 16-bit-karakters van unicode en gebruikt – naast de bij MS-dos bekende bestandsnamen-conventie van 8.3 – ook namen tot en met 64 tekens.
Romeo: dit bestandssysteem was de voorganger van Joliet. Bestandsnamen kunnen tot 128 tekens lang zijn maar hebben geen MS-dos-naam (8.3) zoals dat wel het geval is bij Joliet.
Super-video-cd: De super-video-cd (svcd) is wat opbouw betreft vergelijkbaar met de video cd (vcd), maar bevat mpeg-2-video’s die een hogere resolutie en een betere kwaliteit hebben dan mpeg-1-films.
Video-cd: een bestands-cd die in mode 2 form 2 beschreven is en videobestanden in mpeg-1-formaat bevat. Deze kunt u in stand-alone dvd-spelers

Afhankelijk van het brandprogramma is een bepaald bestandssysteem standaard en/of kan gekozen worden.

Vooral de duurdere dvd-spelers ( en soms ook de oudere ) zijn heel kritisch in het gebruikte bestandssysteem en accepteren het niet dat een niet geheel correct systeem gebruikt is. De dvd zal dan ook niet afspelen. Wat je vaak merkt is dat een goedkopere dvd-speler dit soms wel accepteerd en gewoon netjes alles laat zien ( dit is overigens geen regel, uitproberen blijft het verhaal )!

Ik merkte dit zelf bij mijn dvd-brander die een niet geheel correcte gebrande dvd niet accepteerde. Deed ik dezelfde dvd in een goedkope dvd-speler, dan deed deze het wel. Wilde ik toch deze dvd bekijken in mijn brander, dan moest ik deze rippen en opnieuw branden in het correcte bestandssyteem en het probleem was opgelost.

Je dvd-speler ondersteunt dus niet het bestandssysteem dat is gebruikt door de verkoper. Een echte oplossing is er niet tenzij je alles wil gaan rippen en opnieuw branden. Een andere dvd-speler die dit toevallig WEL ondersteunt is de enige optie.

Overigens wil ik je nog wel even nageven dat datgene wat je doet waarschijnlijk illegaal is. Tenzij je de originele video's in bezit hebt, mag je geen kopie maken ( rippen en opnieuw branden ). het kopen van deze dvd's is in principe heling en mag ook niet ! Mijn advies ( rippen en opnieuw branden ) moet je dus ook alleen doen indien je de juiste rechten bezit ( zelf de originele video in bezit hebben en/of zelf de video gemaakt hebben ).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

gr. nielsengel

ve
door verwijderd - Mar 7, 2006 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

zijn de dvd`s wel gefinaliseerd anders spelen ze alleen op de pc en op de dvd recorder af wat gebruikt is om ze te branden.kan ook zijn dat ze op een dvd recorder gemaakt zijn op eenmalig gebruik en dan kunnen ze alleen op deze dvd recorder gedraaid worden.indien ze op de pc zijn gebrand zijn ze mischien niet gefinaliseerd kan dus altijd nog gedaan worden op deze pc met het zelfde programma.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2006 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Brand je wel goed?
daar bedoel ik mee het bestand
brand je gewoon avi bestande? die kan je wel afspellen op je pc  maar niet in de dvd speller
of brand je gewoon divx?

gr nick

ve
door verwijderd - Mar 26, 2006 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorrie......weet t niet. Degeen die ze gebrand heeft voor me heeft DVD-shrink gebruikt, maar volgens mij zijn de dvd's wel gesloten. Dit kan ik in ieder geval zelf niet meer doen.....  Op 1 dvd-speler echter doet ie he4t heel slecht en loopt ie vast....???

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi phinder,

ik heb dan denk ik ook deze problemen met mijn dvd's. het gaat er bij mij alleen om de filmpjes van me dochtertje op dvd te zetten nadat ik ze in  magix film op dvd en cd heb gemonteerd. probleem is dat de software zelf niet perfect draait en momenteel 1 grote chaos is.

verder wilde ikm met nti cd&dvd foto's van haar op dvd zetten en ook dat wil voor geen ene moer. bij het branden geet hij aan dat de indelingstype niet campatibel is met het doelschijftype. ik heb een dvd-rw in de brander en de foto's zijn jpeg. wat is dan het probleem.

ik zou het echt erg op prijs stellen als u me wilt helpen want hier in onze dorpen zijn geen pc-winkels met enig kennis van zaken.

u mag me mailen op feykatje@hotmail.com

ook andere profs zijn welkom!

groetjes saskia