LJ
door LJK Sep 20, 2016 om 21:36
Elektronica & tv

Dvd uit dvdbox blijkt kapot te zijn de tweede keer in gebruik

Goedenavond,

ongeveer 7mnd geleden heb ik de blu-ray box van friends besteld bij Luna movies (via bol.com). De eerste keer dat ik de serie bekeek deden alle 20 dvd's het naar behoren.

nu steek ik ze afgelopen week voor de tweede keer een in, en nu blijkt dat dvd nr 7 niet meer laadt. Ik heb met de verkopende partij contact op genomen en vertellen me dat ze niets voor me willen doen, en dat ik contact op moet nemen met de fabrikant, zonder behulpzaamheid om contactgegevens van de fabrikant te overleggen.

Dit valt volgens mij onder de wettelijke garantie, en de verkopende partij is in gebreke gebleven mij een fastoenlijkwerkend product te leveren. Volgens mij heb ik met hen (Luna movie) een koopcontract afgesloten en niet met de fabrikant. Ik vind dat zij mij de juiste dvd moeten opsturen en volgens mij heb ik daar ook gewoon recht op.

bol.com is het overigens met mij eens, dar de verkopende partij mijn probleem moet oplossen.

hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Alvast bedankt!!

2709 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2016 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bol.com zal het wel met u eens zijn dat het hun zaak niet is, maar een zaak tussen u en de verkoper. Niet dat de verkoper het moet oplossen.

Maar die dvd heeft het goed gedaan en het is langer dan zes maanden geleden dat u hem gekocht hebt, dus u moet aantonen dat het probleem van de dvd aan de verkoper ligt en dat het niet uw eigen schuld is.

akkerdistel
door akkerdistel Sep 21, 2016 om 12:11
1790 Antwoorden / 3 Vragen

An sich niet zo'n heel moeilijk, zolang deze nog puntgaaf is. Daarom dus ook gewoon downloaden, dan heb je dit soort zaakjes niet :-). En met die snelheden anno nu is 25 gb timkuiken geen enkel probleem.

Zeeg
door Zeeg Sep 21, 2016 om 12:32
39 Antwoorden / 0 Vragen

Bol Com is de leverancier, die moet dat voor u oplossen. (als het niet aan uw DVD speler ligt)

marita5
door marita5 - Sep 20, 2016 om 22:32
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ljk ,

Dit valt volgens mij onder de wettelijke garantie

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product

Voor verdere informatie klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

ph
door philip36 - Sep 20, 2016 om 22:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom zou de blu ray het een tweede keer niet meer doen?
Neem aan dat de disk niet beschadigd is.
Het kan ook aan de blu ray speler liggen.

ha
door halex - Sep 20, 2016 om 22:40
1374 Antwoorden / 4 Vragen

'en de verkopende partij is in gebreke gebleven' Dat kunt u wel zo stellen, maar ik zou daar graag bewijs van willen zien. Volgens mij hebt u de disc gewoon niet goed teruggedaan in de verpakking, waardoor deze is beschadigd.
(en omdat het meer dan 6 maanden geleden is dat u de box hebt gekocht, hoef ik mijn stelling niet te bewijzen, maar moet u dat wel doen)

LJ
door LJK Sep 21, 2016 om 13:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

De dvd is zeker weten niet beschadigd. Jammer dat ik geen filmpje bij kan laden maar zal vanavond een foto uploaden

ja
door jackyh - Sep 20, 2016 om 23:42
953 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien heeft u de dvd gewist.

diumenge
door diumenge Sep 21, 2016 om 06:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zou knap zijn...

ko
door koningsjpc - Sep 21, 2016 om 11:54
68 Antwoorden / 4 Vragen

Een gekocte dvd kan je nooit wissen, want daarvoor is hij beveiligd. Wat wel kan, is dat de blu-ray of beschadigd of er zit een vuiltje  op. Met speciale doekjes is dit te verhelpen. Er kan ook een krasje op zitten, als deze te diep is, heb je dus een probleem, want met schoonwrijven helpt dit ook niet meer. De doekjes kun je overal kopen.

LJ
door LJK - Sep 21, 2016 om 13:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

De dvd is zeker weten niet beschadigd. Jammer dat ik geen filmpje bij kan laden maar zal vanavond een foto uploaden

Bl
door Bluesman07 - Sep 21, 2016 om 14:29
1 Antwoorden / Vragen

Hallo ?
is inderdaad handig om te kijken of je bluray schoon is.
Werkt hij dan nog niet , ja helaas, maar ik begrijp de verkoper heel goed,na zo'n lange tijd kun je daar geen service meer op verlenen.
Voor je kijkplezier : probeer de bluray te kopieren, m.n.het brandprogramma Nero kan veel fouten/krasjes herstellen.
Dit kan natuurlijk alleen met een bluray brander.
Dat is in dit geval niet illegaal, je mag 1 copie make van je eigen cd/dvd/ bluray.
Succes!
bluesman07